مراحل نصب ایزوگام در کرج

آموزش نصب ایزوگام

نصب ایزوگام کرج مقوله مهمی است و اگر مراحل آن درست انجام نشود، این عایق بسیار زودتر از حد معمول، عملکردش را از دست می دهد. وقتی همکاران ما برای تعمیر ایزوگام مراجعه می کنند، معمولا مشخص می شود که علت خرابی این عایق، نصب نادرست و غیر اصولی آن است. زیرسازی، آماده سازی محیط، متریال مورد استفاده، کامل شدن همه مراحل و موارد بسیار دیگری، در نصب و اجرای ایزوگام اهمیت دارند.

اگرچه موضوع مطلب پیش رو آموزش نصب ایزوگام است، اما باید بدانید که تنها با یک آموزش مقدماتی، نمی توانید این عایق رطوبتی را به شکل درست و بدون ایراد نصب کنید. بهتر است برای ایزوگام پشت بام یا هر سطح دیگری از همکاران مجرب ما در شرکت ایزوگام سایوند کمک بگیرید.

آموزش نصب ایزوگام پشت بام |آموزش نصب ایزوگام دیوار

ابزار مورد نیاز برای نصب ایزوگام

اجرای ایزوگام و هرنوع عایق حرارتی دیگری نیاز به تجهیزات و ابزار مخصوص دارد. تا حد زیادی بستگی به نصاب دارد که از چه تجهیزاتی برای این کار استفاده کند. اما در حالت کلی، برای نصب و ایزوگام در سطوح مختلف، نیاز به ابزار و مواد زیر می باشد:

  • کپسول گاز مایع
  • مشعل (تک ‌شعله یا چند شعله)
  • کمچه و ماله
  • تیغ موکت‌بری فلزی (کاتر)
  • فندک جرقه ‌ای
  • کپسول آتش‌ نشانی
  • طناب و قرقره جهت انتقال رول‌ های ایزوگام
  • لباس ضد گرما
  • تجهیزات ایمنی (کلاه ایمنی، عینک محافظ، دستکش نسوز، کفش کف ‌صاف و…)
  • تیغه پلاستیکی دسته ‌دار
  • جارو

مراحل نصب و اجرای ایزوگام

نصاب های نمایندگی مجاز ایزوگام برای نصب و اجرای این عایق در پشت بام و دیگر سطوح، به ترتیب زیر عمل می کنند:

شیب‌ بندی

اولین مرحله نصب ایزوگام، شیب بندی است. سطحی که قرار است ایزوگام شود، باید طوری شیب بندی شود که آب به سمت آبروهای تعبیه شده جریان پیدا کند. آب به هیچ وجه نباید روی سطح راکد بماند چون ممکن است باعث نشتی رطوبت به داخل شود. همچنین نقاط اوج و صفر شیب ‌بندی باید با توجه به شکل هندسی و مساحت سطح و تعداد و محل قرارگیری آبروها تعیین شوند که این کار نیاز به مهارت ویژه ای دارد. در این مرحله همچنین باید فرایند ماهیچه ‌کشی زاویه‌ ها و گوشه‌ های ۹۰ درجه به درستی انجام شود.

آماده ‌سازی سطح زیرکار (زیرسازی)

در گام دوم برای نصب ایزوگام، نصاب باید سطح زیرین کار را آماده کند. سطح پشت بام یا دیوار باید کاملا یکدست و یکپارچه باشد و هیچ گونه ترک خوردگی یا شکافی نداشته باشد. ترک خوردگی ها در این مرحله پر می شوند تا لایه های ایزوگام راحت تر نصب شوند و عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که ایزوگام بر روی سطوح لیز مانند سرامیک یا پوشش ‌های فلزی، چسبندگی مطلوبی نخواهد داشت.

از طرفی اگر ایزوگام قبلی هنوز روی سطح باشد، باید ضمن کندن ایزوگام کهنه، سطح را برای نصب عایق جدید آماده کرد. گاهی در این مرحله نصب  و اجرای ایزوگام، نیاز به انجام اقداماتی همچون قیرپاشی و … می باشد. توجه داشته باشید که سطح زیرکار باید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار، زنگار، خزه، روغن و نفت، سنگریزه و سایر آلودگی‌ها باشد.

نصب رول‌های ایزوگام

در آخرین مرحله نصب ایزوگام، رول ها برای نصب آماده می شوند. آنچه در این مرحله اهمیت دارد، رعایت فاصله همپوشانی مناسب (حدود ۱۰ سانتیمتر) است. روال کار به این ترتیب است که اول سطح مورد نظر با فواصل ۹۰ سانتیمتری نشانه ‌گذاری می ‌شود. سپس رول ‌های ایزوگام به اندازه مورد نیاز بریده می ‌شوند. در ادامه روند اجرای ایزوگام، نصاب مشعل را روشن نموده و شعله آن را تنظیم می ‌کند.

معمولا اول محل ناودان ها را ایزوگام می کنند. برای این منظور، سطح با قیر پوشانده شده و قیرها با مشعل ذوب می شوند. سپس رول‌های ایزوگام با دقت روی سطح چسبانده می ‌شوند. در انتها باید انتهای رول‌ ها توسط ماله به سطح کار جوش داده شود.

نحوه اجرای ایزوگام ناودان

محیط اطراف ناودان از لحاظ عایق کاری به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد، اما ایزوگامی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، از نوع همان ایزوگام های پلیمری و دمیده هستند که برای سطوح دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین آنچه که در مورد ایزوگام ناودان اهمیت دارد، در واقع نحوه ی نصب ایزوگام در این قسمت است که در این بخش به این موضوع مهم می پردازیم.

توجه داشته باشید که پیش از نصب ایزوگام در اطراف ناودان، حتما باید یک یا دو لایه ایزوگام اولیه در این قسمت نصب شود. از آنجایی که تنها راه خروج آب از پشت بام، ناودان ها هستند، همواره شیب پشت بام به نوعی تنظیم می شود که تمامی آب های ناشی از بارندگی، به سمت ناودان ها هدایت شوند و به این ترتیب آب بتواند از سطح پشت بام خارج شود. بنابراین در اجرای ایزوگام ناودان نیز باید توجه شود که لایه های ایزوگام موازی با مسیر شیب نصب شوند و مسیر هدایت آب به سمت ناودان ها دچار انحراف نشود.

مجموعه ایزوگام سایوند جهت نصب ایزوگام در سطوح مختلف از جمله عایق کاری اطراف ناودان، از ماهرترین ایزوگام کارهای تهران و کرج استفاده می کند تا عایق کاری انجام شده دارای بالاترین کیفیت بوده و قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد. شما عزیزان نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با شماره های ثبت شده در سایت این شرکت، تماس حاصل فرمایید.

5 نکته طلایی در نصب ایزوگام که باید بدانید

  • هنگام نصب ایزوگام، باید مطمئن شوید که سطح سقف کاملاً تمیز است و هیچ گونه ذرات خارجی وجود ندارد.
  • برای نصب ایزوگام بهتر است از کارشناسان مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از نفوذ آب، می توانید از پوشش های ضدآب استفاده کنید.
  • پیش از نصب ایزوگام، باید اطمینان حاصل شود که ساختمان شما تحت فشار آب نیست.
  • برای افزایش عمر ایزوگام، می توانید از پوشش های مختلفی مانند پوشش های نورگیر و حرارتی استفاده کنید.

نصب ایزوگام بدون داربست

نصب ایزوگام بدون داربست روشی پیشرفته و موثر در اجرای ایزوگام در ساختمان ها می باشد. این روش به ویژه در ساخت و سازهای مدرن به منظور کاهش هزینه ها و زمان اجرا مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از ایزوگام بدون داربست نیاز به نصب داربست های چوبی یا فلزی در دیوارها و سقف ها نمی‌باشد و این امر باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های نیروی کار و مصالح مصرفی می شود.

در این روش ایزوگام ها مستقیماً به سطح دیوارها و سقف ها متصل می شوند. این عمل باعث ایجاد یک لایه عایق یکپارچه و یکنواخت در سطح دیوارها و سقف می شود که از نقاط ضعف و جریان هوای ناخواسته در کنار داربست جلوگیری می کند. همچنین وزن کلی سیستم عایق به میزان قابل توجهی کاهش میابد و از ایجاد بار غیر ضروری بر روی سازه های ساختمان جلوگیری می شود.

همچنین نصب ایزوگام بدون داربست امکان ایجاد عایق سیلیکونی و ضد آب را فراهم می کند که از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند و باعث افزایش طول عمر مفید سیستم عایق می شود. در نهایت روش نصب ایزوگام بدون داربست نیز باعث بهبود ظاهر ساختمان می شود. به همین دلیل این روش به ویژه در پروژه هایی که از طراحی و بازسازی مدرن استفاده می کنند ارجحیت دارد. به طور خلاصه نصب ایزوگام بدون داربست روشی کارآمد، مقرون به صرفه و پیشرفته است که باعث بهبود بهره وری انرژی، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت زندگی ساکنان می شود.

نصب ایزوگام دیوار در کرج

نصب ایزوگام دیوار دارای مزایای زیادی می‌باشد و یکی از ضروری ترین اقداماتی است که همه افراد جهت افزایش طول عمر ساختمان خود باید انجام دهند. ایزوگام سایوند یکی از بهترین مجموعه های نصب ایزوگام دیوار در کرج می‌باشد که صفر تا صد فروش و نصب را ارائه می‌دهد.

مقاومت در برابر رطوبت

ایزوگام به دلیل دارا بودن لایه های مناسب، مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و حملات قارچی دارد و از مشکلات سازه ای ناشی از رطوبت جلوگیری می کند.

سهولت نصب

نصب ایزوگام بر روی دیوار به عنوان یک فناوری مدرن و پیشرفته، سهولت نصب و اجرا را فراهم می کند که به معنای کاهش هزینه و زمان ساخت است.

بهره وری انرژی

با کاهش مصرف انرژی به دلیل استفاده حداکثری از عایق دیوار در ساختمان ها، هزینه های انرژی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

حفاظت از محیط زیست

ایزوگام با کاهش مصرف انرژی، سبب کاهش نیاز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی می‌شود. در نتیجه به حفظ محیط زیست کمک می کند.

افزایش عمر مفید سازه

دیوار ایزوگام به دلیل تحت مقاومت در برابر عوامل خارجی مانند رطوبت، گرما و صدا به افزایش عمر مفید سازه کمک می کند.

عایق صدا

ایزوگام کردن دیوار، انتقال صداهای ناخواسته از فضایی به فضای دیگر را کاهش می دهد که باعث افزایش آسایش و آرامش ساکنین می شود.

افزایش ارزش املاک

با نصب ایزوگام دیواری، ویژگی های منحصر به فردی به ساختمان شما افزوده می‌شود به همین دلیل سبب بالا رفتن ارزش ملک شما خواهد شد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا