آیا پرده زبرا برای من بهتر است یا پرده شید؟

تفاوت پرده شید و زبرا و دبل | کدام پرده بهتر است؟

پرده زبرا، شید و دبل پرده‌هایی زیبا و مدرن هستند که می‌توانند زیبایی خاصی به منزل شما بدهند. زمانی که شما قصد خرید پرده را دارید با کلی انتخاب مواجه می‌شوید که شاید کمی انتخاب را برای شما سخت کند. در این مطلب قصد داریم که تفاوت‌های انواع مدل پرده‌ زبرا، شید و دبل را به شما عزیزان توضیح بدهیم تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. امیدوارم که این مقاله به شما در زمینه‌ی انتخاب پرده‌ی مورد نظر کمک کرده باشد. برای متوجه شدن این تفاوت‌ها با ما همراه باشید.

تولید |حریم خصوصی

پرده شید چیست؟

شید یک صفحه‌ی نرم سبک بافت است که از موادی مانند پنبه، کتان، پلی استر و پارچه ساخته شده است. پرده‌ی شید از کلمه‌ی انگلیسی برگرفته شده است و معنای آن سایه می‌باشد. این پرده از یک تکه پارچه‌ای تشکیل شده است که در یک محور می‌چرخد. پرده‌های شید در دامنه‌های متنوع رنگی تولید می‌شوند که فقط کافی است طول و عرض خود را اندازه گیری کنید تا در این سایز پرده‌ی شما ساخته شود.

    در میان این پرده‌ها، پرده شید جزء  ارزانترین پرده‌ها می‌باشد

مدلهای دیگری از این محصول وجود دارد که قابلیت چاپ طرح دلخواه بر روی آنجا وجود دارد. جنس این نوع پرده می‌تواند از سولیت پی وی سی و یا پاچه بنر باشد.

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا یکی از محبوبترین پرده‌های دکوراسیون است که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم ترین قابلیت‌های پرده، زبرا: کنترل مقدار نور وارد شده به محیط می‌باشد، در پرده زبرا یک دسته‌ برای کنترل وجود دارد که پرده را می‌توانید در حالتی تنظیم کنید که نور به صورت نیمه وارد محیط شود.

پرده زبرا از یک پارچه که بصورت افقی از تور و پارچه بافته شده است تشکیل شده است که این پارچه به صورت دو لایه بر روی هم قرار میگیرد. هنگامی که پارچه ها و توری های این دو لایه بر روی هم قرار میگیرند نور وارد میشود. برای تاریک کردن محیط و جلوگیری از عبور نور با کشیدن طناب زبرا قسمت پارچه ای پرده بر روی توری قرار میگیرد و سبب جلوگیری از ورود نورد میشود. مکانیزم جمع شدن شید و زبرا با هم تفاوت ندارند و کاملاً مشابه هم است بطوریکه پارچه در قاب بالای پرده بصورت رول جمع می‌شود.

پرده دبل یا دومکانیزم و یا شب روز چیست؟

در حال حاضر جدید ترین نوع پرده، پرده های دبل یا به اصطلاح شب و روز می‌باشد.

این نوع پرده از مکانیزم پرده زبرا و شید استفاده میکند با این تفاوت که از یک لایه شید ساده در زیر و یک لایه توری طرح‌دار در رو تشکیل شده است. هر کدام از این لایه ها بصورت جداگانه بالا و پایین می‌رود. قابلیت موجود در پرده دبل این امکان را فراهم میکند که با جمع کرده لایه ی زیرین بتوانید در طول روز از نور استفاده کنید و در شبها برای جلوگیری از دیده شدن فضای داخل لایه ی زیرین را تا حد نیاز پایین آورید.

تفاوت‌ها و شباهت‌های اصلی پرده زبرا و شید در چیست؟

در این قسمت به مهم‌ترین تفاوت‌های پرده شید تصویری و زبرا می‌پردازیم.

ساختار و جنس آن: پرده زبرا از دولایه‌ی پارچه و تور تشکیل‌شده است ولی شید از یک لایه پارچه ساده یا طرح دار تشکیل شده است.

کنترل مقدار نور: پرده زبرا قابلیت تنظیم نور دارد، به‌طوری که شما می‌توانید به مقدار دلخواه نور ورودی را تنظیم کنید یا حتی کاملاً جلوی ورود نور را بگیرید، اما پرده‌ی شید به دلیل یکپارچه بودن آن، این قابلیت را در خود ندارد. برای متوجه شدن این تفاوت‌ها با تصاویری که در زیر تهیه کرده‌ایم، همراه باشید.

هر سه مدل پرده زبرا، شید و دبل قابل شستشو هستند. فقط کافی است که پرده را از بست خارج کنید و آن را با آب و کف بشویید. این سه مدل پرده قابلیت جمع شدن بصورت دستی و موتوری را دارند. شما میتوانید برای سهولت بیشتر در استفاده از این پرده ها از موتورهای کنترلی ساده و یا هوشمند استفاده کنید. موتورهای هوشمند، قابلیت کنترل شدن بوسیله گوشیهای اندرویدی را دارند و برای هوشمند سازی خانه های مدرن امروزی به آنها نیاز خواهید داشت. امیدواریم که این مقاله‌ی “تفاوت شید و زبرا و دبل”  مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد. اگر نیاز به راهنمایی دارید، از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

تفاوت پرده شید و پرده زبرا

امروزه طراحان با استفاده از طرح‌های متنوع جهت چیدمان و دکوراسیون داخلی و گستردگی تنوع در طرح‌ها انتخاب را برای افراد آسان‌تر کرده‌اند و دست آن‌ها را برای انتخاب باز می‌گذارد. یکی از بخش‌های دکوراسیون منزل که این تنوع شامل حال آن هم شده است پرده می‌باشد. یکی از گسترده‌ترین تنوع‌ها در طراحی پرده‌ها به انواع مدل پرده کرکره‌ای اختصاص می‌یابد. یکی از انواع این پرده‌ها پرده شید و همینطور پرده زبرا می‌باشد. پرده‌ها همگی با هدف حفظ حریم خصوصی و تنظیم نور محیط طراحی می‌شوند. انواع پرده شید و زبرا زینت بخش منازل و ساختمان‌های اداری هستند. تفاوت شید و زبرا در ظاهر خیلی به چشم نمی‌آید ولی این دو پرده محبوب ویژگی‌های متفاوتی دارند. قبل از خرید بهتر است اطلاعاتی در مورد تفاوت پرده شید و زبرا داشته باشید تا مناسب‌ترین پرده را خریداری کنید.

تولید |حریم خصوصی

معرفی پرده زبرا

یکی از محبوب‌ترین پرده‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی پرده زبرا می‌باشد. پرده زبرا نوعی از پرده کرکره‌ای است که به آن‌ها دبل رول نیز می‌گویند. دولایه موازی از پارچه که به صورت موازی دوخته شده‌اند، طرح‌های زیبا و سایه روشن‌های چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. ساختار پرده‌های زبرا از جنس تور و پارچه است و به صورت بافت‌هایی راه راه طراحی می‌شوند. در پرده‌های زبرا شما می‌توانید با بالا و پایین کردن پرده نور دلخواه خود را از ده تا پنجاه درصد تنظیم کنید. علاوه بر این شما می‌توانید در صورت نیاز، پرده زبرای خود را کاملا جمع کرده و از نور کامل خورشید استفاده کنید.

ویژگی‌های پرده زبرا

  • قابلیت شستشو
  • نصب سریع و آسان
  • دوام و طول عمر بالا
  • تنوع بالای طرح‌های قابل اجرا
  • کارایی فوق‌العاده و نمای منحصربه فرد
  • مکان نصب به صورت برقی با ریموت کنترل
  • قابلیت رول شدن و تنظیم نور بدون جمع شدن پرده
  • قابلیت ایجاد هماهنگی بین پرده زبرا و محیط اطراف با انتخاب طرح و رنگ مناسب

روش‌های کنترل پرده زبرا

کنترل پرده‌های زبرا به دو صورت امکان پذیر می‌باشد. یکی از این روش‌ها روش دستی است که در آن با استفاده از زنجیر پرده می‌توانید نور محیط را تنظیم کنید. روش دیگر آن هم حالت موتوری با ریموت کنترل می‌باشد که در آن سیستم ریموت کنترل مجهز به یک موتور الکتریکی ظریف و بسیار کوچک است که با کمک آن شما می‌توانید حتی از فاصله دور نیز پرده زبرای خود را بالا و پایین کرده و محیط خانه و دکوراسیون منزل خود را سایه روشن کنید. تمام این کارها به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد و می‌توانید بنا به نیاز و علاقه خود با استفاده از ریموت نور محیط را کم و زیاد کنید و از انواع حالت‌های پرده زبرا بهترین استفاده را داشته باشید. کنترل پرده زبرا همانند سایر طرح های پوستر دیواری که در مجموعه دکوپیک موجود است می باشد.

پرده شید چیست؟

پرده شید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف فضایی مدرن را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد. شید‌ها از انواع پرده کرکره‌ای محسوب می‌شوند و به صورت تک رنگ و طرح دار ارائه می‌شوند. این نوع پرده‌ها به دلیل تنوع رنگ و طرح و همچنین نصب و اجرای سریع، انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری، رستوران‌ها، هتل‌ها و محیط‌هایی از این قبیل هستند. اگر در بازار به دنبال این نوع از پرده‌ها باشید احتمالا با دو نوع ساده و طرح‌دار رو به رو خواهید شد که نوع طرح دار آن امروزه تنوع بالایی پیدا کرده است.

جنس پرده‌های شید:

پرده‌های شید از متریال‌های متنوعی مانند پنبه، کتان، پلی استر، بامبو و … ساخته می‌شوند که شفافیت‌های مختلفی نیز دارند. اگر ضخامت پرده شما کمتر و شفافیت آن نیز بیشتر باشد نور بیشتری وارد فضا می‌شود و به دنبال آن زیبایی بیشتری به دکوراسیون منزل شما می‌دهد. این نوع پرده‌ها می‌توانند هم به صورت دستی و هم با کمک ریموت کنترل و بالا و پایین شوند. شما می توانید پرده شید خود را به تنهایی و یا در ترکیب با سایر انواع پرده‌ها نصب کنید.

تفاوت پرده شید و زبرا

پرده شید و زبرا دو سبک جدید از پرده هستند که جایگزین پرده های سنتی و سبک قدیم شده‌اند. هر دو پرده قابلیت نصب در منزل و ساختمان‌های اداری را دارند و در زمان کوتاهی نصب می‌شوند. اصلی‌ترین تفاوت شید و زبرا در ایجاد سایه‌های نور می‌باشد. پرده شید قابلیت سایه روشن ندارد و برای عبور فقط باز و بسته می‌شوند.

تنظیم نور ورودی به فضا در پرده شید با بالا بردن پرده انجام می‌شود در حالی‌که پرده زبرا را می توان بدون جمع کردن کامل با حرکت زنجیر کناری به گونه‌ای تنظیم کرد که حداکثر نور روز به داخل بتابد. البته امکان بالا بردن کامل زبرا و جمع کردن پرده نیز همیشه وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت پرده شید و زبرا آن است که پرده شید قابلیت ایجاد سایه روشن ندارد و برای عبور نور فقط باید باز و بسته شوند. اما در مقابل پرده‌های زبرا این ویژگی را دارا می‌باشند. با وجود پرده زبرا شما می‌توانید نور محیط و خانه را متناسب با علاقه خود تنظیم کنید.

اصلی‌ترین تفاوت شید و زبرا چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت شید و زبرا در ایجاد سایه‌های نور می‌باشد. پرده شید قابلیت سایه روشن ندارد و برای عبور نور فقط باز و بسته می‌شوند.

جنس پرده شید و زبرا متفاوت است؟

پرده‌های شید و زبرا هر دو از متریال‌های متنوعی مانند پنبه، کتان، پلی استر، بامبو و … ساخته می‌شوند.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا