ایا خرید گیربکس خورشیدی اصفهان به صرفه است؟

گیربکس خورشیدی چیست؟

گیربکس خورشیدی یا سیاره ای صنعتی از به روز ترین مکانیزم ساختاری و عملکردی برخوردار است و از آن برای مصارف صنایع سنگین به کارگیری میشود. افزایش گشتاور ، کاهش سرعت ، دقت بسیار بالا و بسیاری موارد دیگر از قابلیت های این طراحی و عوامل موثر بر قیمت گیربکس خورشیدی می باشد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. این گیربکس نوع خاصی از گیربکس ها است. به دلیل ارائه دقت بالا و نسبت گشتاور به حجم بالاتر در مقایسه با سایر گیربکس ها معروف هستند. به دلیل این قابلیت بسیاری از صنایع از این نوع گیربکسها استفاده می کنند.

اگر بخواهیم فنی تر بررسی کنیم، دلیل نام گذاری آنها برحسب حرکت چرخ دنده ها می باشد. به این صورت که چرخ دنده هایی که در مرکز گیربکس هستند توسط الکتروموتور روی شفت هم تراز صورت می گیرد. سایر چرخ دنده های به کار رفته بسته به نوع آنها حول محور چرخ دنده مرکزی گردش را آغاز می کنند. دلیل دیگر استفاده از نام های خورشیدی و سیاره ای برای این طراحی ساختار شبیه به حرکات سیارات به دور خورشید می باشد. فشاری که روی چرخ دنده ها وارد میشود زیاد است و نحوه کار این گیربکس باعث میشود که مقدار زیادی از فشار روی دنده ها بی اثر شود و دوام بالاتری نسبت به سایر داشته باشد.

آلمان |ایتالیا

موتور گیربکس خورشیدی چیست ؟

موتور گیربکس های خورشیدی دارای طراحی و نحوه کار منحصر به فردی هستند. چرخ دنده های خارجی در اطراف یک چرخ دنده خورشیدی می چرخند.  چرخ دنده مرکزی که نیرو را از موتور محرک دریافت میکند چرخدنده های خارجی را به حرکت در می آورد. چرخ دنده ی مرکزی که به آن چرخ دنده ورودی نیز گفته میشود، گشتاور را به چرخدنده های اطراف خود منتقل می کند. به طور معمول تعداد چرخ دنده های خارجی قابل طراحی دور آن 2 یا بیشتر (اغلب 3 عدد جهت طراحی استفاده می شود که در تصویر زیر مشخص است.)

در اطراف چرخ دنده های بیرونی یک چرخ دنده وجود دارد که این مجموعه را در کنار هم نگه می دارد. تعداد دندانه های هر چرخدنده باید دقیق باشد تا گیربکس به درستی کار کند. این گیربکس صنعتی ساختار طبقه ای دارد و نسبت دور در هر طبقه متفاوت است. طبقه بندی بر اساس کاهش دور انجام میگیرد و تغییرات تیپ ها طبقه ها بر اساس نسبت دور صورت میگیرد. روش کاهش دور به این صورت است که در یک طبقه دور کاهش می یابد و به طبقه ی بعدی منتقل می شود. برای بهترین حالت چگالی گشتاور میتوان روی این گیربکس حساب کرد! گشتاور بالا در پایین ترین فضای اشغالی از ویژگی های مهم آن است. همچنین مقاومت دنده ها نسبت به سایر چرخک دنده های گیربکس ها بیشتر است و باعث می شود گشتاور بالا را منتقل کند.

نحوه عملکرد گیربکس خورشیدی یا سیاره ای

نحوه کارکرد گیربکس های سیاره ای وابسته به ایست یا چرخش اعضای آن است. یعنی اگر عضوی از چرخ دنده های آن بایستد، عضو دیگری می چرخد و باعث بالا رفتن سرعت و به نسبت آن کم شدن سرعت (گشتاور) و گردش بر عکس می شود. خب ، حالا این مواردی که گفتیم از لحاظ نحوه عملکرد کار آن وابسته به این است که کدام عضو ایستاده و کدام عضو در حال چرخش است. در نتیجه:

زمانی سرعت کم میشود که: چرخدنده رینگی در حال گردش باشد و چرخ دنده خورشیدی بایستد که در این حالت سرعت مجموعه داخلی آن آرام تر می شود.

زمانی سرعت زیاد میشود که: دو مورد اتفاق بیوفتد، یکی چرخ دنده خورشیدی ایستاده باشد و مجموعه گردش کند. و دیگری اگر رینگی بایستد و مجموعه گردش کند در نتیجه چرخ دنده خورشیدی تند تر (از مجموعه) گردش می کند و باعث بالا رفتن سرعت می شود.

منتقل شدن مستقیم : دو عضو گیربکس اگر به یکدیگر قفل بشوند یا سرعت چرخش آنها مساوی باشد، همه ی چرخ دنده ها مانند هم کار می کنند.

دنده عکس (عقب) :  اگر قفسه ایستاده باشد و چرخ دنده خورشیدي گردش کند نه تنها هرزگردها ، هرز می شوند بلکه رینگی را برخلاف جهتی که داشته به گردش در می آورد.

خلاص : زمانی که کلاجها ، بستها و باندهای قفل کننده درگیری نداشته باشد، موتور باری را متحمل نمی شود در این صورت حالت استارت است.

انواع گیربکس خورشیدی

انواع این موتور گیربکس خورشیدی کوچک و بزرگ را برای شما شرح می دهیم.

گیربکس سیاره ای وارداتی

گیربکس های خارجی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است اغلب ساخت کشور های چین و ترکیه و ایتالیا و آلمان هستند. گیربکس های خارجی مسلما دارای گارانتی نیستند اما در صورت بروز مشکل میتوانید از تعمیرات تخصصی ما بهره مند شوید. شما میتوانید جهت خرید بهینه و درست از روش های ذکر شده جهت دریافت مشاوره ی خرید اقدام کنید.

از جمله برند های فروشنده گیربکس خورشیدی در خارج از کشور میتوان به برند های معروف بونفیلیولی Bonfiglioli ، رجیانا Reggiana ، بروینی Bervini، فلندر Flender و… اشاره کرد. که از لحاظ هزینه بالاترین قیمت ها را در بازار ایران به خود اختصاص داده اند. خرید این نوع گیربکس ها باید دقیق و درست، بسته به نیاز شما انجام بشود که لازمه ی آن تخصص است. مشاوران فروش فروشگاه درویش به شما جهت انتخاب بهینه این گیربکس های خارجی و داخلی بهترین گزینه را برای گیربکسی که قصد دارید به کار بگیرید معرفی می کنند.

در کل نمیتوان از گیربکس های چینی به عنوان برند نام برد. گیربکس های چینی مصرف بالایی ندارند. یکی از دلایل آن نمونه های مشابه ایرانی است که از لحاظ هزینه در خرید و زمانی که به کار گرفته میشوند به صرفه تر هستند. با این حال دوستانی که قصد تهیه ی گیربکس های چینی را دارند می توانند با مشاوران فروش ما قبل از خرید از طریق نظرات یا تماس در ارتباط باشند.

گیربکس خورشیدی استپ موتور

گیربکس های دقیق استپ موتور یا سروو موتور از کالاهایی است که درموارد زیادی در تولیدی های صنعتی مخصوصا دستگاه های cnc مورد استفاده قرار میگیرد.به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد برای استفاده از برخی تجهیزات و دستگاه های صنعتی که به دقت بالا در کارکرد خود احتیاج دارند استفاده می شوند. از جمله برند های موجود گیربکس سروو در بازار میتوان به برند های خارجی لیمینگ ( LIMING ) ، اپکس ( APEX ) و … اشاره کرد. سروو موتور برای کنترل سیستم های حرکتی در دستگاه های صنعتی (با گیربکس یا بدون گیربکس) مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از گیربکس در سروو موتورها به دلیل دقت بیشتر در کنترل قدرت ورودی به دستگاه های صنعتی صورت میگیرد. پیشنهاد میشود برای بهره بردن از دقت و قدرت بالای دستگاه سروو موتور ها با این مدل گیربکس کوپل شود. معمولا هم متخصصان این گیربکس ها را نسبت به بقیه مدل های گیربکس ترجیح میدهند.به دلیل لزوم تخصص بالا در انتخاب این سروو موتورها برای خرید با مشاوران ما در تماس باشید یا در بخش نظرات صفحه محصول گیربکس سروو موتور از ما مشاوره بخواهید. ما در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.

معایب گیربکس خورشیدی

  • احتیاج به روان کاری مرتب
  • پیچیده بودن طراحی

مزایای گیربکس صنعتی خورشیدی

  • مصرف برق پایین
  • آسانی و سرعت کوپل با الکترو موتور
  • نگهداری و تعمیر آسان
  • فضای اشغالی کم
  • راندمان 98 درصدی
  • نسبت های دور متنوع
  • لقی پایین
  • قابلیت عوض کردن بی دردسر قطعات در محل نصب
  • متحمل شدن گشتاور خیلی زیاد

برگرفته از:

https://www.apexdyna.nl/en

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا