نحوه هوشمند سازی ساختمان

اجرای هوشمند سازی ساختمان می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی آسایش و راحتی را برای ساکنان به ارمغان بیاورد. به طوری که کنترل تجهیزات را در بخش‌های مختلف سازه راحت‌تر کرده و شما تنها به کمک یک سیستم هوشمند بتوانید کلیه تجهیزات را مدیریت نمایید؛ اما آیا می‌دانید که نحوه هوشمند سازی ساختمان چیست و شما برای این که بتوانید ساختمان خود را هوشمند سازی کنید چه معیارهایی را در نظر بگیرید؟

اطلاع از هزینه هوشمند سازی ساختمان می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید تصمیمات لازم را بگیرید. شرکت انیپکو به عنوان عاملان هوشمند سازی ساختمان مختلف قادر است کلیه اطلاعات لازم را در مورد نحوه هوشمند سازی ساختمان برای شما ارائه دهد.

صفر تا صد نحوه هوشمند سازی ساختمان

آموزش رایگان هوشمند سازی ساختمان |آموزش نصب سیستم هوشمند ساختمان

شما برای این که بتوانید یک ساختمان را هوشمند سازی کنید باید اطلاعات کافی در مورد هزینه هوشمند سازی و نحوه انجام کار آن داشته باشید؛ زیرا اگر شما بودجه کافی برای انجام هوشمند سازی ساختمان نداشته باشید نمی‌توانید فرآیند آن را تکمیل کنید. لذا این کار می‌تواند به برنامه‌ریزی‌های شما آسیب وارد کندو نتوانید طبق برنامه به پیش بروید. مراحل هوشمند سازی ساختمان در حال حاضر به صورت زیر هستند:

  1. بررسی نیازها

  2. بررسی شرایط ساختمان جهت هوشمند سازی

  3. تعیین بودجه لازم برای هوشمند سازی ساختمان

  4. انتخاب نحوه نصب تجهیزات

  5. شروع فرآیند هوشمند سازی ساختمان

بررسی نیازهای مشتریان برای هوشمند سازی خانه

در قدم اول نحوه هوشمند سازی ساختمان لازم است شما بدانید که مشتریان به دنبال چه چیزهایی در هوشمند سازی ساختمان هستند. در واقع بدانید که هدف آن‌ها از هوشمند سازی ساختمان چیست و قرار است شما چه ساختمانی را هوشمند سازی کنید.

به عنوان مثال مشتری قصد دارد به دلیل این که خاموش روشن کردن چراغ‌های داخل حیاط و ساختمان برای او سخت است خانه را هوشمند سازی کند. لذا شما باید این موارد را در نظر گرفته و مطابق با آن هوشمند سازی خانه را شروع کنید.

بررسی شرایط ساختمان جهت هوشمند سازی

بعد از آن که شما نیازهای مشتریان خود را در نظر گرفتید باید به دنبال بررسی ساختمان باشید. در آن جا لازم است قسمت‌های مختلف ساختنمان را که به هوشمند سازی نیاز دارند را بررسی کرده و متناسب با آن ساختمان را هوشمند سازی کنید. به عنوان مثال اگر شما مستاجر در ساختمانی باشید باید نقشه هوشمند سازی را به گونه‌ای طراحی کنید که بعد از آن که از ساختمان خارج شدید بتوانید تجهیزات را با خود ببرید.

علاوه بر این موضوع باید به شبکه اینترنت منطقه نیز توجه کنید و دقت نمایید که آیا در آن جا امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت وجود دارد؛ زیرا همان گونه که می‌دانید تنها راه ارتباطی شما با تجهیزات هوشمند در خارج از خانه اینترنت است؛ بنابراین اگر محل ساختمان شما به اینترنت قوی متصل نباشد باید در ابتدا برای این مشکل راه چاره‌ای را برگزینید.

تعیین بودجه لازم برای هوشمند سازی خانه

آموزش رایگان هوشمند سازی ساختمان |آموزش نصب سیستم هوشمند ساختمان

سومین قدم در نحوه هوشمند سازی ساختمان این است که بودجه خود را برای این کار در نظر بگیرید؛ زیرا برای هوشمند سازی خانه شما باید تجهیزات زیادی را خریداری کنید. میزان بودجه شما تعیین می‌کند که شما برای هوشمند سازی خانه از چه تجهیزاتی استفاده کنید.

اگر شما برای هوشمند سازی خانه خود از تجهیزات باکیفیتی استفاده کنید باید بودجه زیادی در نظر بگیرید؛ زیرا معمولا این کالاها قیمت بیشتری دارند. همچنین هر کدام از تجهیزات هوشمند سازی ویژگی خاصی دارند و برای کاربردهای مختلفی مناسب هستند که در این مورد کارشناسان انیپکو می‌توانند شما را بهتر راهنمایی کنند.

انتخاب نحوه نصب تجهیزات

در حال حاضر کارشناسان برای نصب تجهیزات هوشمند سازی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. معمولا این تجهیزات به صورت کلی باسیم یا بدون سیم وصل می‌شوند و یک شبکه یکپارچه را در ساختمان ایجاد می‌کنند. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب نحوه نصب تجهیزات هوشمند سازی در داخل ساختمان خود در مورد مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها تحقیق کنید.

خوشبختانه در حال حاضر تنوع محصولات هوشمند سازی برای نصب تجهیزات باسیم و بدون سیم زیاد است و شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت مطلوبی از فروشندگان انیپکو خریداری کنید. به هنگام خرید تجهیزات هوشمند سازی دقت کنید که محصولاتی را انتخاب نمایید که نصب آن‌ها آسان و طول عمر مفید طولانی داشته باشند. کاربری آسان تجهیزات هوشمند سازی به شما کمک می‌کند تا بهتر و راحت‌تر بتوانید آن‌ها را استفاده کنید.

شروع فرآیند هوشمند سازی ساختمان

در این بخش از نحوه هوشمند سازی ساختمان شما باید مراحل خود را به صورت عملی پیاده کنید. در مراحل قبلی شما کلیه اطلاعات لازم را برای هوشمند سازی خانه فراهم کرده و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کردید. حالا در این بخش لازم است نصب آن‌ها را در ساختمان شروع کنید. در نظر داشته باشید که برخی از نکات ساده به هنگام نصب تجهیزات مختلف در ساختمان به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های نصب این تجهیزات صرفه‌جویی کنید.

بنابراین اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید حتما آن را به افراد مجرب و متخصص در این زمینه واگذار نمایید. کارشناسان انیپکو می‌توانند برای نصب آسان و به صرفه تجهیزات هوشمند سازی ساختمان شما کمک کنند. برای این کار تنها کافی است با آن‌ها تماس حاصل فرمایید.

تخمین هزینه هوشمند سازی ساختمان

یکی از سوالاتی که بیشتر افرادی که قصد هوشمند سازی ساختمان را دارند با آن مواجه می‌شوند، تخمین هزینه هوشمند سازی است. در واقع آن‌ها از خود سوال می‌کنند که برای هوشمند سازی ساختمان به حداقل چه هزینه‌ای نیاز دارند.

در مورد این سوال باید بیان کرد که هزینه هوشمند سازی ساختمان را نمی‌توان به صورت کامل تخمین زد؛ زیرا هر کدام از ساختمان‌ها قسمت‌های مختلفی دارند که شما باید در آن‌ها تجهیزات را نصب و پیاده‌سازی کنید. همچنین نوع هوشمند سازی شما در تعیین هزینه لازم برای آن موثر هستند. به عنوان مثال اگر شما تنها قصد دارید سیستم روشنایی و کنترل دمای هوای ساختمان را نصب کنید نسبت به کسی که دوست دارد کلیه قسمت‌های ساختمان را هوشمند سازی کند باید هزینه کمتری را بپردازید.

به این صورت می‌توان بیان کرد که بیشتر هزینه هوشمند سازی ساختمان نوع تجهیزاتی که برای آن انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ اما در نظر بگیرید که تجهیزات باکیفیت و با عمر مفید طولانی معمولا نیاز به بودجه بیشتری دارند که اگر شما همه آن‌ها را به صورت کامل از انیپکو خریداری کنید می‌توانید از تخفیف‌های ویژه این شرکت استفاده نمایید.

خلاصه

افرادی که به دنبال هوشمند سازی خانه خود هستند می‌خواهند بدانند که نحوه هوشمند سازی ساختمان چگونه است و آن‌ها باید چه مراحلی را پشت سر بگذارند. معمولا شما برای هوشمند سازی ساختمان باید ابتدا نیازهای مشتری را در نظر بگیرید و بعد از آن قسمت‌های مختلف ساختمان را بررسی کنید. همچنین با وجود نمایندگی اشنادر در تهران نمیتوان از این محصولات اصیل غافل شد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا