نحوه خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال در هات بیت

آموزش کامل و ثبت نام سایت صرافی هات بیت (Hotbit)

همانطور که در دنیای فیزیکی برای معاملات مختلف مانند چنج کردن پول به صرافی مراجعه می‌کنیم، در دنیای ارزهای دیجیتال نیز باید به صرافی‌ مراجعه کرد. صرافی هات بیت یکی از معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که بر اساس اطلاعات وب سایت مرجع کوین مارکت کپ جز لیست 100 صرافی برتر در این زمینه می‌باشد. تعداد کوین های قابل معامله در این صرافی 739 و حجم روزانه مبادلات ارز های مختلف در این صرافی 278.022.818 دلار می باشد و به صورت هفتگی تعداد 572.398 نفر بازدید کننده دارد .

یکی از نکات مثبت این صرافی برای ایرانیان عدم نیاز به احراز هویت است و می‌توان به راحتی با ایمیل در این صرافی عضو شد و معاملات ارزی را انجام داد. می توان گفت توکن های که جدید عرضه می شوند قبل از اینکه در صرافی بایننس و یا سایر صرافی های ارز های دیجیتال لیست شوند در این صرافی عرضه می گردند و گاها ارز های آینده دار و پر پتانسیلی نیز هستند ولی حتما باید در خرید این نوع ارز ها دقت و تحقیقات کامل را انجام دهید زیرا ممکن است که متحمل ضرر و زیان گردید.

به عبارتی دیگر این صرافی مناسب مبحث آربیتراژ -Arbitrage نیز هست (آربیتراژ به معنای بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود است. به عبارتی سود آربیتراژی زمانی ایجاد می‌شود که یک کالای مشابه همانند ارز های دیجیتال در دو بازار مختلف یا در مواردی خاص در دو قالب متفاوت عرضه می‌شود اما قیمت‌های یکسانی ندارد.) زیرا گاها ارز های با قیمت پایین تری در این صرافی وجود دارند که در همان لحظه در صرافی دیگری قیمت بالاتری را ممکن است داشته باشد.

علاوه براین ارز های تاپ بازار مانند توکن کاردانو ، پاندای ایکس ، پولکادات در این صرافی قابل خرید هستند. جهت ثبت نام در صرافی هات بیت نیازمند اتصال وی پی ان و یا فیلتر شکن می باشید و کماکان توصیه می گردد که در همه صرافی ها به علت تحریم های موجود هوئیت ایرانی خود را مخفی نگه دارید. در این بخش از آموزش ارز دیجیتال در مشهد به آموزش ثبت نام در این صرافی معتبر دنیا می پردازیم.

آموزش |اپ استور

تاریخچه‌ی هات بیت

هات بیت در ژانویه 2018 تاسیس شد و در کشورهای هنگ کنگ و استونی ثبت نام کرد و اعضای اصلی تیم خود را از چین ، ایالات متحده آمریکا و تایوان تشکیل می دهد ، هات بیت در حال حاضر در شانگهای و تایپه مستقر است. تاکنون هات بیت به مدت 29 ماه روان کار کرده است.

طبق اعلام سایت معتبر CoinMarketCap ، تا 14 اکتبر 2019 ، هات بیت در مجموع 547 جفت معاملاتی را لیست کرده بود و از نظر تعداد انواع پروژه های ارز رمزنگاری شده در بین دیگر صرافی‌ها در رتبه سوم قرار داشت. در حال حاضر ،صرافی هات بیت از 6 زبان (چینی ، انگلیسی ، روسی ، کره ای ، تایلندی ، ترکی) پشتیبانی می کند و بیش از یک میلیون نفر کاربر ثبت شده از بیش از 170 کشور و مناطق از سراسر جهان را جمع آوری کرده است که 90٪ از کاربران ثبت نام شده غیر کاربران چینی می باشند.

ما قاطعانه اعتقاد داریم که دارایی های رمزنگاری غیرمتمرکز قرار است اساساً سیستم مالی جهانی را اصلاح کنند و گردش مالی بسیار کارآمد تر ، توزیع عادلانه منابع و فرآیندهای تجارت شفاف تر را برای ما فراهم کنند. دفتر توزیع شده و فناوری قرارداد هوشمند پایه و اساس اعتماد سازی در بین بشر را ایجاد می کند که موانع تجارت را از بین می برد ، بازده تجارت را تسریع می کند و تأثیر زیادی بر اقتصاد واقعی دارد. تیم هات بیت بر اساس مفاهیم مدیریت تمرکززدایی ، ساخت آمازون در صنعت بلاکچین را هدف قرار داده است.

چرا هات بیت را انتخاب کنیم؟

اولین و مهمترین دلیلی که حائز اهمیت است، امنیت و قابل اعتماد بودن این صرافی دیجیتال است. نکته‌ی دوم، ثبت نام ساده و راحت مخصوصا برای ایرانیان است. برای ثبت نام در صرافی هات بیت نیازی به احراز هویت نیست و تنها به کمک ایمیل می‌شود در این صرافی ثبت نام کرد. همچنین برای دسترسی به سایت صرافی هات بیت نیازی به فیلترشکن نیست که همین امر یکی دیگر از مزیت‌هایی است که باید در هنگام انتخاب صرافی مناسب آن را در نظر گرفت.

امنیت و قابل اعتماد بودن صرافی هات بیت

صرافی هات بیت تا به امروز بیش از ۱۵۵۹ جفت معاملاتی انجام داده است و این نشان می‌دهد، این صرافی قابل اعتماد است و توانایی‌های زیادی در زمینه معاملات دارد. صرافی هات بیت بیش از یک میلیون کاربر دارد که نود درصد کاربران آن تابعیت چینی ندارند و از 170 کشور مختلف جهان هستند.

تیم بازرسی امنیت داخلی صرافی هات بیت هر روز هفته به صورت بیست و چهار ساعته خدمات آنلاین ارائه می دهد و این تیم با تیم‌های پرقدرت حسابرسی در صنعت مانند SlowMist و Beosin همکاری دارند.

نکته قابل توجه این است که صرافی هات بیت رکورد صفر ضرر به دارایی‌های کاربران خود به خاطر عدم ضعف‌های امنیتی را دارد.

ارتباط با هات بیت

تیم صرافی هات بیت علاوه بر ایمیل، در پلتفرم‌های مختلفی مانند تلگرام، توییتر، فیسبوک اکانت رسمی دارند، شما می‌توانید با کمک این پلتفرم‌ها با تیم خدمات مشتریان هات بیت در ارتباط باشید و در صورت داشتن هرگونه سوال از تیم پشتیبانی صرافی هات بیت کمک بگیرید. هات بیت تضمین می کند که بهترین و کارآمدترین خدمات و پشتیبانی را به همه کاربران خود ارائه می دهد.

توجه داشته باشید که نام ایران در میان لیست کشور هایی آورده شده است که اجازه استفاده از امکانات سایت هات بیت را ندارند. پس شما نمی توانید با استفاده از آی پی (IP) و اطلاعات هویتی ایرانی از این سایت استفاده کنید.

ویژگی های هات بیت

  1. دارای کیف پول آنلاین و کلیدهای خصوصی آفلاین
  2. امکان بک‌آپ گیری و ذخیره دوباره در سایر دستگاه‌ها
  3. امکان معامله تمامی رمز ارزها
  4. امکان تحلیل قیمت راحت تر به دلیل نمودارهای گرافیکی
  5. سرعت معاملاتی بالا
  6. پشتیبانی بیش از 150 جفت ارز معاملاتی
  7. صفر بودن کارمزد در واریز توکن‌ها
  8. ذخیره 22 رمز ارز پایه
  9. استفاده راحت کاربران
  10. مشاهده‌ی نقاط حمایت و مقاومت با کمک نمودارهای گرافیکی

از آوریل 2019 ، هات بیت شروع به توزیع سود سپرده فعلی برای کاربران خود کرد ،به این معنی که هات بیت اولین صرافی ارز رمزنگاری شده در جهان بود که روزانه سود سپرده فعلی را به کاربران خود ارائه می داد بدون نیاز به قفل رمز یا مسدود کردن رمز. تاکنون ،هات بیت مجموعاً به میزان 180،000 USDT سود روزانه سپرده فعلی را برای بیش از 190،000 کاربر هات بیت توزیع کرده است.

در 13 اکتبر 2019 ،هات بیت خرید روزانه آزاد و سپرده مدت دار قابل بازخرید را آغاز کرد ،که در ابتدا در دسترس BTC ، ETH ، ATOM و PCX بود و از زمان راه اندازی آن توسط تعداد زیادی از کاربران خریداری شده است.

ارز دیجیتال هات بیت (HBT)

در مواردی صرافی هات بیت به شما رمز ارز HTB را پاداش می‌دهد. در این شرایط شما می‌توانید از این ارز دیجیتال استفاده کنید، همچنین برای موارد استفاده خاص در سیستم عامل نیز به ارز هات بیت نیاز دارید.

ارزش این ارز 0.04693686 دلار است و رتبه‌ی آن در بازار ارز دیجیتال 3057 است.

آموزش |اپ استور

نحوه‌ی ثبت نام در صرافی هات بیت

روش اول :

  • پس از ورود به سایت هات بیت به قسمت ثبت نام (register) بروید:
  • بعد از وارد کردن یک ایمیل معتبر و زدن دکمه ارسال (send)، کدی شش رقمی به ایمیل شما ارسال می‌شود.
  • کد شش رقمی را در قسمت دوم (Email verify code) وارد کنید.
  • در قسمت سوم و چهارم رمز عبور خود را وارد نمایید. رمز عبور شما می‌تواند از 8 تا 16 کاراکتر و شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و علامت‌ها خاص ((@ # $^&) باشد.
  • در قسمت آخر شما می‌توانید کد معرف خود را وارد نمایید و اگر کد معرف ندارید می‌توانید از کد معرف ما ( 1254908 ) استفاده کنید.
  • آخرین مرحله، زدن تیک موافقت با قوانین و مقررات تیم صرافی هات بیت است.
  • بعد از اتمام تمامی این مراحل با کلیک بر روی دکمه‌ی register (در صورت عدم مشکلی در ایمیل و رمز شما) ثبت نام شما کامل می‌شود.

روش دوم:

  • روش دوم ثبت نام در صرافی هات بیت به غیر از مراحل اول و دوم بقیه مراحل همانند روش اول است.
  • در روش دوم شما با شماره تلفن همراهتان در این سایت ثبت نام می کنید.
  • در اولین قدم کد کشور مورد نظرتان را وارد می‌کنید و بعد شماره‌ی تلفن همراهتان را بدون صفر وارد می‌کنید.
  • پس از وارد کردن شماره، یک اس ام اس حاوی کد تایید برای شما ارسال می‌شود. کد را در کادر دوم وارد نمایید. بقیه مراحل همانند روش اول است.
  • توصیه ما به استفاده از روش اول ثبت نام می باشد.

اپلیکیشن موبایل صرافی هات بیت

یکی دیگر از مزیت‌های صرافی هات بیت، داشتن اپلیکیشن موبایل است. با این اپلیکیشن شما می‌توانید در هرکجا و در هر زمانی به بازار ارز دیجیتال وارد شوید و معاملات خود را انجام دهید. شما می توانید این برنامه را از گوگل پلی، اپ استور و یا سایت صرافی هات بیت دانلود کنید.

ای تی اف ETF در هات بیت چیست؟

etf در هات بیت چیست؟ ای تی اف امکانی است که برخی صرافی ها از جمله هات بیت اقدام به ارائه آن به صورت یکی از خدمات مالی به مخاطبان خود می کنند.

در واقع ETFها همان لورج توکن ها یا توکن های اهرم داری هستند که قبلا راجب اون ها توضیح داده ایم (بخوانید توکن های اهرم دار). که اسامی متفاوتی هم دارن مثل DOT1D5S یعنی اینکه ما داریم توکن DOT (پولکادات) رو با اهرم 5 شورت میگیریم و هر روز این قیمت در صندوق سرمایه گذاری بالانس یا مجددا تنظیم می شود.

لورج توکن ها لیکوئیدی ندارند پس مجبور هستند که هر روز با استفاده از یک مکانیزم قیمت را تعدیل کنند که بتوانند نسبت به روز قبل قیمت جدید را برای فردا مشخص کنن، این کار توسط همین صندوق های  ETF در هات بیت اتفاق می افته پس در اصل این ETFهایی که در هات بیت معامله می کنید همان لورج توکن هایی هستند که در صرافی های مثل بایننس، FTX یا کوکوین وجود دارد.

ETF در هات بیت چیست و مفهوم آن

ای تی اف خدمتی در جهت افزایش توانایی کاربران در انجام معامله های مختلف است، افراد با استفاده از ای تی اف می توانند به صورت خودکار لانگ و شورت بگیرند و از صعود بازار به نسبت هایی چندین برابر سود به دست بیاورند، آن ها حتی می توانند از سقوط بازار و کاهش ارزش یک ارز دیجیتال به خصوص استفاده کنند و به سود دهی برسند. در ادامه به چگونگی عملکرد و راهنمای استفاده از آن در صرافی هات بیت می پردازیم.

چگونگی عملکرد ای تی اف (ETF)

ای تی اف ها به یک ارز امکان خرید و فروش با ضریب های چند برابر را همچون معاملات اهرم دار، می دهند. اما دیگر خبری از خرید در فیوچرز و قرض گرفتن نمی باشد و شما به صورت اسپات اقدام به انجام معامله می کنید.

ETF ها در ضریب های متفاوتی ارائه می شوند برای مثال، با خرید یک ارز به صورت ETF و با ضریب 3L با افزایش ارزش ارز مورد نظر به میزان یک درصد، شما به میزان ۳ درصد سود خواهید کرد و با خرید یک ارز به صورت etf با ضریب 2S، شما در صورت کاهش ارزش به میزان یک درصد، دو درصد سود خواهید کرد. در واقع با انتخاب ضریب های L یا (LONG) از افزایش ارزش بازار سود کسب می کنید و با انتخاب ضریب های S یا (SHORT) از کاهش ارزش بازار سود کسب می کنید.

حال که به پاسخ etf ،etf در هات بیت چیست؟ رسیدیم، راهنمای استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

راهنمای استفاده از ETF در صرافی هات بیت

برای استفاده از آپشن ای تی اف مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. وارد سایت هات بیت شوید و به حساب خود ورود کنید.

۲‌. در گزینه های بالای سایت به دنبال etf بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

۳. در صفحه ای که نشان داده می شود، ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و از ضریب های مختلف، گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

یو آی دی Uid در هات بیت چیست؟

یو آی دی (uid) مخفف your id به معنی شناسه کاربری شما می باشد شما به دلایل مختلفی همچون ارسال یک نامه پشتیبانی به uid نیاز دارید. در ادامه نحوه دسترسی به یو آی دی را بیان می کنیم.

دسترسی به uid

برای دسترسی به یو آی دی (uid) مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. وارد سایت صرافی هات بیت شوید.

۲. به حساب کاربری خود وارد شوید.

۳. بر روی گزینه اکانت کلیک کنید.

۴. از گزینه های نمایش داده شده تنظیمات امنیتی را انتخاب کنید.

۵. در قسمت بالای صفحه جدید uid خود را که شامل یک کد ۷ رقمی است مشاهده کنید.

هات بیت یا کوینکس

صرافی های هات بیت و کوینکس از محبوبیت بالایی در نزد ایرانیان برخوردار هستند، هر دو این صرافیان به سازش با کاربران ایرانی شهرت دارند، اما هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که سبب محبوبیت آن ها شده اند.

صرافی کوینکس بیش ترین سازگاری را با کاربران ایرانی دارد، حتی زبان فارسی را نیز پوشش می دهند و مدارک فارسی را نیز برای احراز هویت می پذیرند، در مقابل صرافی هات بیت از کوین های بسیار زیادی پشتیبانی می کند از کوین هایی با رتبه بسیار پایین تا کوین هایی در صدر جدول، هر دو این صرافی ها از کاربرد فراوانی برخوردار هستند و ترید را با آپشن های متفاوتی عرضه می کنند.

در نهایت باید با توجه به نیاز خود صرافی خود را انتخاب کنید، حتی می توانید در هر دو صرافی ثبت نام کنید تا از امکانات هر دو بهره مند شوید. در این مقاله به یافتن پاسخ etf در هات بیت چیست؟ پرداختیم و سپس به روش های دسترسی به uid پرداختیم.

آموزش ثبت نام و ترید در صرافی Hotbit از منظری دیگر

صرافی هات بیت Hotbit، اگر تجربه ی ترید کردن در بستر رمز ارزها را داشته باشید، می دانید که ارزهای دیجیتال را می توان در بستر صرافی ها خرید و فروش نمود. هر کدام از صرافی های ارزدیجیتال دارای پلتفرم های معاملاتی با ویژگی های گوناگون می باشند. در واقع انتخاب صرافی برای معاملات رمز ارزها می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. به عبارتی کاربران باید از جنبه های گوناگون همچون جفت ارزهای معاملاتی، ویژگی ها، سهولت در استفاده، کارمزدها و امنیت و پشتیبانی یک صرافی را بررسی نمایند.

صرافی هات بیت Hotbit چیست؟

صرافی هات بیت Hotbit یکی از پلتفرم های معاملاتی برای ارزهای دیجیتال است که در ژانویه 2018 تاسیس شد. این صرافی در Hong Kong و Estonia به ثبت رسیده است و در حال حاضر در Shanghai و Taipei مستقر است. این صرافی با شرکای شناخته شده صنعت بلاکچین همچون F2pool، Spark Pool، Mytoken، Slow Mist و HashQuark همکاری کرده است تا محیطی پایدار، امن و غنی از ویژگی برای سرمایه گذاران و تریدرهای ارزهای رمز پایه فراهم کند.

تیم پشتیبان صرافی هات بیت Hotbit در چین، ایالات متحده آمریکا و تایوان مستقر هستند و تجربیات زیادی را برای پیشرفت به ارمغان می آورند. از زمان تاسیس پلتفرم معاملاتی هات بیت، بیش از 1 میلیون کاربر ثبت شده و بیش از 170 کشور در سراسر جهان از این صرافی استفاده می نمایند.

تیم پشتیبان هات بیت در وب سایت خود عنوان می کنند که آنها به ارزشهای اصلی فناوری بلاکچین و بیت کوین اعتقاد دارند. آنها احساس می کنند که این اصول، همراه با اصول قراردادهای هوشمند و دفتر توزیع شده، شیوه اعتماد مردم به یکدیگر را تغییر می دهد. این تیم همچنین احساس می کند که از طریق فناوری بلاکچین، موانع کمتری برای متوقف کردن معاملات و در نهایت تاثیر زیادی بر اقتصاد جهانی وجود دارد. لازم به ذکر است که HTB توکن پلتفرم هات بیت می باشد.

بررسی ویژگی های صرافی هات بیت Hotbit

در این قسمت از مقاله برخی از ویژگی های قابل توجه صرافی هات بیت Hotbit را به شما معرفی خواهیم کرد. این صرافی ویژگی های زیر را شامل می شود.

  • برخوردار بودن از یک پلتفرم معاملاتی جهانی با بیش از یک میلیون کاربر ثبت شده
  • ترید و مبادله 214 رمز ارز
  • ETF و بازار همیشگی برای ترید رمز ارزها به همراه مارجین
  • دربر داشتن ویژگی های پیشرفته تجارت و ابزارهای نمودار
  • برخوردار بودن از اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل های اندروید و ios

هات بیت قبلا در بین صرافی های ارز دیجیتال در رتبه سوم قرار گرفته است. این صرافی تعداد گسترده ای از جفت های معاملاتی آلت کوین با چندین کوین منحصر به فرد و توکن های DeFi را در خود جای داده است.

صرافی هات بیت Hotbit از چه جفت ارزهایی پشتیبانی می کند؟

صرافی هات بیت Hotbit بیش از 150 جفت ارز معاملاتی را ارائه می دهد که با استفاده از یک پلتفرم امن، پایدار و قابل اعتماد توسط کاربران خود قابل ترید و معامله هستند. رمز ارزها را می توان با جفت ارزهای زیر معامله کرد.

1.USDT

2.BTC

3.HTB

5.EOS

6.ATOM

7.BHD

این صرافی دائما پیشنهادات جدیدی را به لیست خود اضافه می نماید که می تواند یک مزیت رقابتی در بازار برای تریدرهای با تجربه فراهم کند.

کارمزدهای صرافی Hotbit

در نظر گرفتن کارمزدهای صرافی هنگام انتخاب رمز ارزها برای خرید، ترید و فروش نکته مهمی می باشد. کارمزدهای ترید هنگام انجام معاملات با اندازه های بزرگتر، مهمتر می شود. به عبارتی هر چه میزان دارایی شما بیشتر باشد و یا می خواهید حجم بیشتری از دارایی را ترید نمایید در نظر گرفتن میزان کارمزد مهمتر است.

کارمزدهای صرافی هات بیت Hotbit به شرح زیر می باشد:

کارمزدهای ترید کردن

کارمزد های ترید صرافی Hotbit بر اساس مدل سفارش گذار Maker و پذیرنده سفارشات Taker است که 0.1% سفارش گذار و 0.01% پذیرنده سفارش یا Taker است. کارمزدهای ترید در این صرافی در مقایسه با صرافی های ارز دیجیتال بیشتر است. کاربرانی که از توکن HTB یعنی توکن بومی صرافی استفاده می کنند، می توانند کارمزد ترید هر سفارش گذار و یا پذیرنده سفارش را فقط به 0.05% کاهش دهند.

کارمزدهای واریز به حساب

این صرافی در حال حاضر اجازه سپرده گذاری در 22 ارز رمز پایه مختلف را می دهد. هات بیت Hotbit برای واریز هر نوع توکن به این صرافی کارمزدی دریافت نمی کند.

کارمزدهای برداشت از حساب

کارمزدهای برداشت هات بیت Hotbit برای کوین ها و توکن های رمزنگاری شده توسط هزینه شبکه بلاکچین تعیین می شود و از طریق پلتفرم نیست. به عبارتی می توان گفت کارمزدهای خاصی توسط هات بیت Hotbit برای برداشت رمز ارزها از صرافی وجود ندارد.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا