تنورک غذاساز

تنورک یکی از اسم‌هایی است که اگر تلویزیون را روشن کرده باشید یا به سراغ وب‌سایت‌های فروش لوازم‌خانگی بروید، با آن مواجه خواهید شد. این ابزار آشپزی امروزه سر زبان‌ها افتاده و امکانات بی‌نظیری را به قلب خانه شما، یعنی آشپزخانه اضافه می‌کند. توسط این وسیلهٔ کارآمد، لذت متفاوتی از آشپزی را خواهید چشید و می‌توانید روش‌های دیگر که سخت‌تر و برای سلامتی مضر هستند را کنار بگذارید. در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاساز تنورک پرداخته و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

آشپزی |انرژی

تنورک چیست؟

شاید نام این دستگاه برای شما کمی عجیب باشد یا خاطرهٔ تنورهای قدیمی را در ذهنتان تداعی کند. این در صورتی است که تنورک غذاساز یک دستگاه جدید است که امکان پخت‌وپز به روشی نوین را در اختیار افراد می‌گذارد. توسط این وسیله می‌توان هر نوع غذایی را با هر روش پختی تهیه کرد و هیچ‌گونه محدودیتی بر سر راه آشپزی قرار نخواهد داد. دستگاه غذاساز جدید سرعت بسیار بالاتری نسبت‌به محصولات گذشتهٔ درون بازار دارد و عملکرد آن دقیقاً مانند یک فر است. با این وسیله غذای شما بهتر و مغزپخت‌تر می‌شود و البته در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

روش کار غذاساز تنورک

این محصول که مانند دستگاه فر عمل می‌کند، حرارت را به دو قسمت تقسیم کرده، نیمی از آن را از طرف بالا و نیم دیگر را از طرف پایین به مواد داخلش می‌رساند. در این صورت مواد داخل آن به‌طور کامل مغزپخت می‌شوند و حرارت به‌طور یکسان به همه‌جای آن‌ها می‌رسد. با این دستگاه می‌توانید انواع گوشت و سبزی‌جات را با روش‌های متفاوتی طبخ و غذاهای مختلفی تهیه کنید. غذاساز جدید مواد داخلش را به‌صورت پخته، بریان و مغزپخت ارائه می‌دهد که در هر روش همه‌جای مواد به‌طور یکسان حرارت می‌بینند. درون دستگاه غذاساز محدودیتی از بابت پخت مواد غذایی ندارید و هر نوع مانند گوشت، سبزی‌جات و غیره را می‌توانید بخارپز یا مغزپخت کنید. اگر علاقه‌مند به پخت غذای بدون روغن دارید، می‌توانید هر غذایی را درون آن بدون روغن طبخ کرده و لذت ببرید.

چرا از غذاساز جدید استفاده کنیم

یکی از فرایندهای بسیار شیرین و پرلذت، آشپزی به‌شمار می‌رود که اگر با روش‌های مدرن‌تری همراه باشد، احساس آراش بیشتری را به افراد انتقال می‌دهد. یک فرد را درون آشپزخانه تصور کنید که قصد پختن انواع غذاها را دارد و برای طبخ هرکدام نیاز به تجهیزات متفاوتی را احساس می‌کند. به‌عنوان مثال، برای پخت شیرینی، کیک، لازانیا، پیتزا و غیره یک فر مناسب نیاز است.

برای سرخ کردن انواع غذاها مانند ماهی، کوکو و غیره ماهیتابه نیاز است و درصورتی‌که بخواهد غذا را بدون روغن سرخ کند، باید یک ماهیتابهٔ مخصوص در اختیار داشته باشد. مورد بعدی بخارپز کردن موادی مانند سبزی‌جات است که برای آن نیز باید روش‌های متفاوتی در ظروف متفاوت به‌کار برد. بنابراین آشپزی با روش‌های متفاوت به انواع دستگاه‌ها و ظروف متفاوت نیاز پیدا می‌کند. در این صورت فضای آشپزخانهٔ فرد باید پز از وسیله‌های مختلف شود که البته هزینهٔ گزافی نیز برای آن باید تدارک ببیند.

حال فرض کنید محصولی وجود داشته باشد که همهٔ این مسائل را حل کرده و امکان پخت‌وپز به انواع روش‌ها را در اختیار افراد قرار دهد. با استفاده از آن فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می‌شود و نیازی به هزینه‌های گزاف بابت انواع دستگاه‌ها وجود ندارد. تنورک دستگاه مدرنی است که تمام این موارد را حل کرده و به‌تنهایی امکانات یک آشپزخانهٔ بزرگ را برای شما فراهم می‌کند.

آشپزی |انرژی

نحوهٔ استفاده از محصول

شاید با خود فکر کنید کار با دستگاهی که می‌تواند هر نوع غذایی را به‌آسانی برای ما بپزد سخت است؛ اما این‌طور نیست و برای شروع کار باید مقداری آب در محفظهٔ پایینی آن بریزید. مواد غذایی موردنظر روی صفحهٔ نچسبی که در بالای محفظهٔ آن قرار دارد گذاشته می‌شوند. تنورک دربی مخصوص دارد که با گذاشتن آن، حرارت به دو نیم تقسیم شده و نیمی از آن از زیر وارد می‌شود.

نیمهٔ بعدی حرارت از قسمت بالایی دستگاه وارد شده و به‌طور هم‌زمان از دو طرف شروع به پخت ماده درون آن می‌کند. تمام قسمت‌های غذاساز تنورک از روکش نچسب ساخته شده که جنسی مرغوب دارد و می‌تواند تا سال‌ها در آشپزخانه خدمت رسانی کند. دستگیرهٔ مخصوصی برای این محصول ساخته شده که کمک می‌کند تا ظروف را به‌راحتی پس از پخته شدن غذا جابه‌جا کنید. داخل بسته‌بندی آن ظروف متفاوت نان‌پزی، کیک‌پزی و غیره وجود دارند.

پخت‌وپز انواع غذاها

این دستگاه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، امکان پخت‌وپز انواع مواد غذایی را می‌دهد و از آن به‌عنوان یک سرآشپز همه‌کاره یاد می‌کنند. در ادامه به انواع غذاهایی که می‌توان توسط این محصول بی‌نظیر تهیه کرد اشاره می‌کنیم:

غذاهای رژیمی

از روش‌هایی که به‌راحتی می‌توانید توسط آن غذاهای رژیمی را درست کنید، بخارپز کردن آن‌ها به‌شمار می‌رود. انواع غذاها مانند فیلهٔ گوشت و مرغ، سبزیجات ازجمله کلم‌بروکلی، هویج و غیره در تنورک به‌راحتی بخارپز می‌شوند. در فرایندی که برای بخارپز شدن این مواد طی می‌شود، به هیچ عنوان نیازی به استفاده از روغن ندارید. مواد درون غذاساز بدون خشک شدن، مغزپخت شده و طعم طبیعی آن به‌طور کامل حفظ می‌شود.

غذاهای نیازمند فر

انواع غذاها وجود دارند که عملاً بدون استفاده از فر، امکان پخت آن‌ها وجود ندارد و برای تهیهٔ آن‌ها باید هزینهٔ گزافی بابت خرید فر بپردازید. تنورک با ساختار منحصربه‌فرد خود این شرایط را فراهم می‌کند تا هر نوع غذایی که نیازمند فر باشد را بتوانید درون آن بپزید.

پخت نان و کیک

تنورک غذاساز دارای قالب کیک و نان است که همراه با خرید آن به شما ارائه می‌شود و ازلحاظ نوع و اندازه، کاملاً با شکل غذاساز مطابقت دارد.

آشپزی |انرژی

با غذاساز تنورک لذت آشپزی را بچشید

محصولی که در این مقاله معرفی شد، تنورک نام دارد که تمام امکانات یک آشپزخانهٔ مدرن را برای شما فراهم می‌کند. با خرید تنورک می‌توانید در فضای آشپزخانه خود صرفه‌جویی کرده و دیگر نیازی به فر، انواع ماهیتابه و تجهیزات پخت نان و کیک نداشته باشید. این غذاساز امکان تهیهٔ غذاهای بدون روغن، با روغن، رژیمی و غیره را به افراد می‌دهد. پخت نان، کیک، شیرینی، پیتزا، لازانیا، فیله گریل، سبزی‌جات و غیره همگی درون آن میسر هستند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا