با هدف جستجو (سرچ اینتنت) بر نتایج سرپ (SERPs) تسلط داشته باشید

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) صفحه ای که یک موتور جستجو پس از ارسال درخواست جستجو توسط کاربر برمی گرداند. علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) معمولاً شامل تبلیغات جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌شوند.

الگوریتم bert |الگوریتم های سئو گوگل

هدف جستجو (Search Intent) چیست؟

search intent یا هدف جستجو در واقع هدف پشت جستجوی کاربر (user intent) است.  مخاطبان شما به دلایل بی شماری از جستجو استفاده می کنند. برخی از کاربران سوالات ساده را در گوگل جستجو می کنند. سایر کاربران به دنبال وب سایت مناسب برای خرید کالا هستند.

این به شما بستگی دارد که در زمان مناسب برای هر نوع جستجو در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) باشید.

چهار نوع اصلی هدف جستجو

دانستن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند به شما کمک می کند تا نوع مناسبی از محتوا را ایجاد کنید و شانس بیشتری برای دستیابی به اهدافتان به شما می دهد.

از آنجایی که مردم میلیون‌ها پرسش را با ده‌ها هدف در ذهن جستجو می‌کنند، دسته‌بندی این جستجوها در هدف جستجو آسان‌تر است.

برای اینکه بفهمید مردم چه چیزی را جستجو می کنند، می توانید کلمات کلیدی آنها را در چهار نوع اصلی سازماندهی کنید:

هدف جستجوی اطلاعاتی

 جستجوهایی که برای پاسخ به یک سوال یا اطلاعات خاص برای یادگیری در مورد یک موضوع هستند.

هدف جستجوی ناوبری

 جستجوهایی که به دنبال یک سایت خاص، صفحه در وب یا موقعیت جغرافیایی هستند.

هدف جستجوی تجاری

 جستجوهایی که در حال بررسی یا مقایسه برندها، محصولات یا خدمات هستند.

هدف جستجوی تراکنشی

 جستجوهایی که نشان دهنده قصد تکمیل خرید یا انجام اقدام در یک وب سایت است.

چرا هدف جستجو مهم است؟

به زبان ساده: برآوردن هدف جستجو در نهایت هدف شماره 1 گوگل است. بنابراین اگر می‌خواهید امروز با سئو و بازاریابی محتوا موفق شوید، هدف جستجو باید بخش بزرگی از رویکرد شما باشد. در واقع، آخرین نسخه Google از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت ، با هدف جستجو وسواس است.اما اگر صفحه شما هدف جستجو را برآورده نکند، رتبه‌بندی نخواهد شد.

الگوریتم bert |الگوریتم های سئو گوگل

چرا هدف جستجو برای سئو مهم است؟

دوره و زمانه عوض شده. دیده شدن آنلاین در گذشته فقط به کلمات کلیدی مربوط می شد، و این اغلب منجر به پر کردن کلمات کلیدی می شد ، جایی که صاحبان سایت از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کردند تا موتورهای جستجو را به نفع خود دستکاری کنند. متأسفانه، این اغلب منجر به تسلط محتوای با کیفیت پایین بر SERP ها می شد و این نوع مقالات ارزش محدودی برای خوانندگان قائل بودند.

سپس جستجو هوشمند شد، به این معنی که درک هدف جستجو به بخش اساسی سئو تبدیل شد. زمانی که افراد در یک موتور جستجو پرس و جو را تایپ می کنند به دنبال چه چیزی هستند؟ به این سوال پاسخ دهید و بهتر می توانید محتوا و وب سایت خود را برای مطابقت با این نیازها بهینه کنید.

این بدان معنا نیست که کلمات کلیدی دیگر مهم نیستند، اما شما نمی توانید از خواسته ها و نیازهای مشتریان بالقوه خود چشم پوشی کنید. ادغام هدف جستجو در محتوای خود راهی است که می توانید به آن برسید.

برای درک بیشتر نقش هدف جستجو در سئو، باید به دنبال مطالعه موردی گسترده ای باشید که شامل متخصصان برتر SEO، مانند جیمز دولی، ویولا ایو، و متیو وودوارد است.

این کارشناسان در مورد تجزیه و تحلیل هدف جستجو، اهمیت آن، الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل و داده های پیرامون این موضوعات بحث کردند. همه کارشناسانی که در این مطالعه موردی نشان داده شده‌اند معتقدند که هدف جستجو «پایه بهینه‌سازی محتوا» است، که با بک لینک‌ها، سئوی فنی و محتوا برابری می‌کند، وقتی صحبت از فرآیند ارزیابی صفحه موتورهای جستجو می‌شود.

چگونه برای کلمات کلیدی اطلاعاتی رتبه خوبی داشته باشم؟

محتوای غنی از اطلاعات ارائه دهید که به سؤالات پاسخ می دهد، حقایق را ارائه می دهد و کمک می کند.

چگونه می توانم برای کلمات کلیدی تجاری محتوا ایجاد کنم؟

فقط از هدف قرار دادن صفحات محصول خودداری کنید. به جای آن یک مقاله مقایسه بنویسید.

اگر عبارت کلیدی شما [بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانش‌آموزان دبیرستانی] است، با مقاله مقایسه‌ای که اطلاعاتی در مورد گزینه‌هایی که مردم باید برای لپ‌تاپ‌های دانش‌آموزان دبیرستان در نظر بگیرند، این ترافیک ارگانیک را هدف قرار دهید.

چگونه می توانم برای کلمات کلیدی معاملاتی محتوا ایجاد کنم؟

با جستجوهای تراکنشی، باید صفحه محصول خود را تا حد امکان تمیز و مستقیم کنید.

اطلاعاتی در مورد محصول/خدمت خود ارائه دهید که تصمیم گیری برای خرید یا اقدام از صفحه را برای افراد آسان می کند.

الگوریتم bert |الگوریتم های سئو گوگل

چگونه هدف جستجوی کاربر برای یک کلمه کلیدی را شناسایی کنیم؟

برای درک هدف یک کلمه کلیدی، می توانید به دنبال سرنخ بگردید. سرنخ ها را می توان در SERP یا در خود عبارت کلیدی و یا با ابزار هدف کلمه کلیدی شناسایی کرد. با هدف جستجو در SERP ها تسلط داشته باشید. مکان بعدی که می‌توانید برای شناسایی دستی هدف جستجو کنید، درون خود عبارت کلیدی است.

 اگر کلمات خاصی در یک پرس و جو گنجانده شده است، می توانید شروع به فرض کنید که هدف ممکن است چیست. هنگامی که هدف یک کلمه کلیدی را شناسایی کردید، سپس می توانید در مورد نوع محتوای ایجاد شده برای سایت خود تصمیم بگیرید تا کلمه کلیدی را به بهترین نحو هدف قرار دهید.

مثال‌های کلمات کلیدی برای هر نوع هدف جستجو عبارتند از:

  • معاملاتی: خرید، ارزان، برای فروش آنلاین.
  • تجاری: بهترین، بررسی، مقایسه.
  • ناوبری: هر نام تجاری.
  • اطلاعاتی: چگونه، چرا، چه، آموزش.

نحوه یادگیری هدف جستجوی مخاطبان

چگونه هدف جستجوی مخاطبان خود را تعیین می کنید؟ این می تواند کار دشواری باشد، اما اگر می خواهید محتوایی ایجاد کنید که در جذب و جذب مخاطبان شما مؤثر باشد، مهم است که آن را به درستی انجام دهید. در اینجا چند نکته برای یادگیری هدف جستجوی مخاطب وجود دارد:

  1. در مورد کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطب هدف شما برای یافتن اطلاعات آنلاین استفاده می کند، تحقیق کنید. ابزارهایی مانند Ubersuggest، Google Keyword Planner و Google Trends می‌توانند به شما در شناسایی کلمات کلیدی و عبارات محبوب مرتبط با موضوع خود کمک کنند.
  2. به انواع سؤالاتی که مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین می پرسند توجه کنید. این می تواند سرنخ هایی در مورد انواع اطلاعاتی که آنها به دنبال آن هستند به شما بدهد.
  3. نگاهی به SERPها بیندازید و ببینید چه رتبه‌ای در گوگل برای کلمات کلیدی و عباراتی که هدف قرار می‌دهید. از نتایج برای تعیین: کلمات کلیدی که در موتورهای جستجوی خود استفاده می کنند استفاده کنید. مطمئن شوید که متوجه شده اید:

نوع محتوای مورد نظر آنها

هدف پشت جستجوی آنها

موقعیت و جمعیت آنها

  1. از ویژگی Google’s People also ask استفاده کنید. برای مثال، اگر «رژیم غذایی کم کربوهیدرات» را تایپ کنم، این را دریافت می کنم:

به عنوان مثال عبارت رژیم کم کربوهیدرات را در گوگل جستجو کنید

  1. از قابلیت های پیشنهاد خودکار گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر من شروع به وارد کردن “ماشین جدید” کنم، متوجه می شوم.

“تعاملات خودروهای جدید”

“ماشین های جدید 2022”

“ماشین جدید با قیمت پایین”

  1. راه دیگر برای تجزیه و تحلیل هدف جستجو، استفاده از ویژگی جستجوهای مرتبط گوگل است. این ابزار در پایین صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود و لیستی از کلمات کلیدی دیگری را که افراد در جستجوی آن هستند به شما نشان می دهد.
  2. پیاده سازی نوار جستجوی سایت و عملکرد در سایت شما. شما می توانید این را از طریق GA پیگیری کنید. استفاده از چیزی که کاربران شما در وب سایت شما جستجو می کنند، به شما کمک می کند تا هدف جستجوی آنها را محدود کنید.

قرار دادن هدف جستجو برای محتوای شما

همانطور که از مثال‌های بخش بالا می‌بینید، نوشتن محتوا پیرامون هدف جستجوی افراد بسیار آسان است. در اینجا چگونه می توانید شروع به عملی کردن هدف جستجو کنید:

  • از تحقیقات کلمات کلیدی برای تعیین اینکه مخاطب هدف شما از کدام کلمات کلیدی و اصلاح‌کننده‌ها برای یافتن اطلاعات مرتبط با موضوع شما استفاده می‌کند، استفاده کنید. هنگامی که می دانید چه کلمات کلیدی و عباراتی را هدف قرار دهید، می توانید آنها را در سرتاسر محتوای خود، در عنوان، در متن و در بخش کلمات کلیدی وب سایت خود اضافه کنید.
  • کپی و محتوای وب سایت خود را بر اساس هدف جستجوی مشتری ایده آل خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، بیایید در نظر بگیریم “در رژیم غذایی کم کربوهیدرات چه می توانم بخورم؟” محتوای زیادی وجود دارد که می توانید در اطراف عبارت ایجاد کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که CTA شما با هدف جستجوی مشتری احتمالی شما و مرحله سفر مشتری آنها مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید جستجوگرانی را هدف قرار دهید که اطلاعاتی در مورد رژیم کم کربوهیدرات می‌خواهند، یک سری مقاله در مورد این موضوع بنویسید و سپس از افراد دعوت کنید تا برای یک برگه تقلب یا کتاب الکترونیکی ثبت نام کنند.

 سپس هنگامی که یک سرنخ برای برگه تقلب ثبت نام کرد، می توانید از طریق ایمیل های اطلاعاتی و غیره در مورد محصولات کم کربوهیدراتی که می فروشید، به پرورش آنها بپردازید. محصولات کم کربوهیدراتی که می فروشید، به پرورش آنها بپردازید.

بهینه سازی محتوا برای هدف جستجو

بخش بالا باید ایده هایی برای بهینه سازی محتوا به شما بدهد، اما همیشه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید.

ابتدا از یک ابزار استفاده کنید. به عنوان مثال، سئوی شناختی ابزاری را ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی را در مورد جستجوهای اطلاعاتی بنویسید.

سپس، کلمات کلیدی را برای مطابقت با هدف جستجو اضافه کنید.

به عنوان مثال، برای بهینه‌سازی بیشتر سایت خود برای هدف ناوبری، می‌توانید یک کلمه کلیدی مرتبط را به برچسب‌های عنوان و توضیحات متا خود اضافه کنید، متن خود را به درستی قالب‌بندی کنید و از تصاویر و ویدیوهایی استفاده کنید که به نشان دادن نکات شما کمک می‌کنند.

با هدف اطلاعاتی، می‌توانید موارد مجانی مانند آهنربای سرب ارائه دهید و محتوای جذاب و آموزنده بنویسید تا خوانندگان را متقاعد کنید که اقدام کنند. علاوه بر این، می‌توانید از دکمه‌های فراخوان و سایر عناصری که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا با محتوای شما تعامل داشته باشند، استفاده کنید.

برای هدف تراکنش، جایی که جستجوگر شما آماده خرید است، به یک صفحه فرود بدون اصطکاک با یک CTA ساده مانند این مثال از Muzzle نیاز دارید:

نتیجه

درک هدف جستجو برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن کلیدی است و یک دلیل ساده برای آن وجود دارد: جستجو به طور مداوم در حال تکامل است و به طور فزاینده ای پیچیده می شود. به همین ترتیب، خواسته های مصرف کنندگان در طول زمان تغییر می کند. اکنون، آن‌ها محتوایی می‌خواهند که به سؤالات آنها پاسخ دهد و تصمیم خرید را آسان‌تر کند و در عین حال نکات دردناک آنها را درک کرده و به آنها رسیدگی کند .

با در نظر گرفتن آنچه کاربر به دنبال آن است و متناسب سازی محتوای شما برای مطابقت، می توانید صفحه ای ایجاد کنید که پاسخ مورد نظر آنها را ارائه دهد.

وقتی بتوانید محتوایی را ارائه دهید که نیازهای جستجوگران را برآورده می کند، به احتمال زیاد در گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت و اعتماد مشتری را جلب می کنید. با گذشت زمان، این می تواند به این معنی باشد که شما احتمال بیشتری برای جذب رهبر خود و در نهایت تبدیل آنها به خریدار دارید.

 

سوالات متداول

هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو دلیل زیربنایی است که چرا شخصی جستجو را انجام می دهد. درک اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند می تواند به شما کمک کند محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند و به آنها کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

چگونه قصد جستجو را تعیین می کنید؟

راه‌های مختلفی برای تعیین هدف جستجو وجود دارد، از جمله مشاهده SERP برای سرنخ‌ها، استفاده از ویژگی «افراد همچنین می‌پرسند» گوگل و استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری.

منابع:

مقالات آموزشی سئو

https://shetabdm.com/seo-tutorial/articles/

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا