CRM در مقابل اتوماسیون بازاریابی: تفاوت ها و آیا به هر دو نیاز دارید؟

اگر فروشنده هستید، شانس خوبی برای یادگیری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری و اتوماسیون بازاریابی دارید. این دو فناوری قدرتمند ارتباط با مشتری هستند که می توانند تجارت شما را ارتقا دهند تا ارتباط بهتری با مشتریان داشته باشید. مشکل اصلی این است که بفهمید این دو چگونه کار می کنند و آیا نیازی به ترکیب آنها در یک سیستم واحد است. در این مقاله، ما همه موارد مربوط به این فن آوری ها، از جمله عملکردهای اصلی و مزایای یکپارچه سازی را پوشش خواهیم داد.

تفاوت CRM با اتوماسیون بازاریابی چیست؟

قبل از اینکه بیشتر به بحث در مورد استفاده از CRM و اتوماسیون بازاریابی بپردازیم، بیایید تفاوتهای اصلی را برطرف کنیم. اتوماسیون بازاریابی برای گرفتن نتیجه از تلاش های بازاریابی شما مفید است. از طرف دیگر، CRM با استفاده از داده های ذخیره شده در پایگاه های اطلاعاتی پیشرو، به پایه فروش شما کمک می کند تا این پتانسیل را ایجاد کند. اتوماسیون بازاریابی به معنای ایجاد ضرفیت است و CRM به معنای حفظ پتانسیل بیشتر و تبدیل آن به مشتری است.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی ایجاد ظرفیت واجد شرایط در بازاری است که تیم فروش شما می تواند آن را حفظ کند. اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می کند چگونگی پیمایش مشتریان در وب سایت شما را که محبوب ترین محصولات هستند، پیگیری کنید و پیام های ردیابی خودکار را برای مشتریان ارسال کنید. در حقیقت، مشاغلی که از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند، به طور متوسط ​​۴۵۱٪ افزایش پتانسیل حرفه ای خود را تجربه می کنند.

۳ دلیل که شما به اتوماسیون بازاریابی نیاز دارید

چرا اتوماسیون بازاریابی برای سازمان شما ضروری است؟

در اینجا ۳ دلیل اصلی وجود دارد:

  1. کمپین های بازاریابی بهتری ایجاد کنید.

وقتی مشتری های خود را بهتر بفهمید، قادر خواهید بود کمپین های بازاریابی پیشرفته ای ایجاد کنید که ارتباط شما را با مشتریانتان بهتر کند.

  1. پتانسیل بهتری را برای تیم فروش خود ایجاد کنید.

پتانسیل بی کیفیت، اتلاف وقت و هزینه است. اتوماسیون بازاریابی به تیم فروش شما کمک می کند تا پتانسیل با کیفیت بالا تولید کند که به شما فرصتی بهتر برای به حداکثر رساندن بالاترین سطح سود برای شرکت خود می دهد.

  1. ارتباط بهتر با مشتریان خود.

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد اطلاعات مهم مشتریان خود را در یک مکان مرکزی ذخیره کنید و به راحتی برای تیم فروش شما قابل دسترسی است. این امر به تیم فروش شما امکان می دهد تا با موفقیت آمیزترین روش ها با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

CRM چیست؟

آیا نمی دانید که نرم افزار CRM چیست؟ نرم افزار CRM بستری است که تیم فروش شما می تواند برای افزایش بهره وری و نزدیک شدن به بسته شدن فروش از آن استفاده کند. نرم افزار CRM می تواند به تیم شما در تبدیل شدن به مشتری بالقوه کمک کند. همچنین داده ها مدیریت و حفظ روابط با مشتریان موجود در پایگاه داده شما را آسان می کند. برای اینکه تصوری از استفاده از CRM در بین مشاغل داشته باشید، ۹۱٪ شرکتهایی که ۱۰ کارمند یا بیشتر دارند CRM دارند.

۳ دلیل که به CRM نیاز دارید

آیا سازمان شما از CRM استفاده می کند؟ در غیر این صورت، در اینجا ۳ دلیل برای شروع استفاده از آن وجود دارد:

سازمان برتر مخاطبین شما: CRM بهترین انتخاب برای مقابله با روابط شما است. می توانید مشتریان را بر اساس یادداشت های آنها طبقه بندی کرده و برای جستجوی خاص آنها را به روش های مختلف مرتب کنید. CRM برای تبلیغات ایمیل با این ویژگی ها ناجی است.

گزینه های مختلف ارتباطی: از چند طریق می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، از جمله ایمیل، تلفن، پیام کوتاه، رسانه های اجتماعی و انجمن ها. تیم فروش شما می تواند انعطاف پذیری مشتری را برای تبدیل رهبری به فروش فراهم کند.

مدیریت گردش کار برای انجام کار: با مدیریت بسیاری از پروژه ها و برنامه ها، ویژگی های مدیریت گردش کار CRM برای هر تیم فروش ضروری است. با استفاده از CRM، ویژگی های مدیریت کار / گردش کار می تواند به تیم شما کمک کند تا همه تاریخ های اخیر، قرارها، سوابق مشتری و تماس های کنفرانسی را بهتر مدیریت کند. این می تواند یادآوری ها و گزینه های ارتباطی ردیابی خودکار را فراهم کند که زندگی را کمی آسان تر می کند.

آیا به CRM و اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟

پاسخ کوتاه در اینجا مثبت است، استفاده از CRM و اتوماسیون بازاریابی می تواند تأثیر زیادی در تجارت شما داشته باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، هر دو سیستم عامل دارای مزایای مختلفی هستند. ترکیب این دو ابزار راهی مطمئن برای قرار دادن تیم فروش خود در موقعیتی است که در طولانی مدت موفق شوند.

چرا اتوماسیون بازاریابی را با CRM ترکیب کنیم؟

برای ایجاد آرامش در هنگام اتوماسیون بازاریابی، حدود ۹۰٪ شرکت ها می گویند که استراتژی های اتوماسیون بازاریابی آنها موفق است. با این حال، بیایید دلایل اصلی اتوماسیون بازاریابی را با CRM ادغام کنیم:

تلاش های فروش شرکت خود را تسهیل کنید. تیم فروش و بازاریابی شما می توانند با ترکیب فعالیت های مهم و اطلاعات، تمرکز انرژی خود را روی پتانسیل های با کیفیت بالا، پروژه های خود را اولویت بندی کنند.

بینایی خود را افزایش دهید. رساندن پیام خود به مشتریان (جدید و قدیمی) برای ادامه موفقیت شرکت شما حیاتی است. ترکیب اتوماسیون بازاریابی با CRM به شما امکان می دهد تا تاکتیک های پیام رسانی مداوم و هدفمند را به مشتریان مختلف در پایگاه داده خود ارائه دهید.

مشتریان موجود را با دوره خرید آشنا کنید. وقتی این دو سیستم با هم کار می کنند، می توانید نیازهای مشتریان فعلی خود را بهتر درک کنید. این کار تیم فروش شما را در موقعیتی قرار می دهد که با این مشتریان ارتباط برقرار کند به گونه ای که آنها را به محصولات و خدمات دیگری که شرکت شما ارائه می دهد معرفی کند.

از اطلاعات مشتری با کیفیت محافضت کنید. تمام اهداف فروش شما عمدتا به داده های مشتری متکی است که شرکت شما طی سالهای گذشته جمع آوری و ذخیره کرده است. اگر گیرندگان تایید نشده ای در لیست ایمیل خود دارید که دیگر علاقه ای به این ارتباط ندارند، در نهایت اتلاف وقت می کنید. یک سیستم واحد بین CRM و اتوماسیون بازاریابی اطمینان حاصل می کند که پیام های شما توسط مشتریان بالقوه دریافت و باز می شوند.

ارائه های فروش خود را بهبود ببخشید. تنضیم جلسه با یک رهبر فقط اولین قدم است. ارائه فروش نکته مهمی در موقعیت انتقال به مشتری است. ادغام اتوماسیون بازاریابی و CRM سطح شخصی سازی با هر رهبر را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، شما می توانید به راحتی اطلاعات دموگرافیک (مکان، اندازه، صنعت و ..) را در ابزار اتوماسیون بازاریابی خود وارد کنید، که می تواند پیام های خاصی را برای مخاطبان شما ارسال کند.

چگونه می فهمید که برای یک یا هر دو برنامه آماده هستید؟

اگر کسب و کار شما سال به سال با رشد سریع خریداران و مشتریان رشد می کند، وقت آن است که CRM و اتوماسیون بازاریابی را شروع کنید. اکثر شرکت ها تمایل دارند برای پخش خبر با سیستم CRM شروع به کار کنند. پس از اجرا، توسعه و یکپارچه سازی اتوماسیون بازاریابی گام منطقی بعدی برای ادغام تلاش های بازاریابی شما در یک بستر کاربرپسند برای تیم شما است.

CRM و اتوماسیون بازاریابی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است. ایجاد و ارائه محتوای جذاب کلیدی در به دست آوردن پتانسیل شماست. با داشتن یکی از این سیستم عامل ها، بدون شک راه های موثری برای رسیدن به هدف فروش خود پیدا خواهید کرد. هنگامی که هر دو ابزار را ساختید، ترکیب آنها در یک پلت فرم واحد، شرکت شما را به سطح جدیدی از موفقیت می رساند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا