3 روش فوق العاده موثر کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی

کراتینه مو یکی از روش های صاف کردن و نرم نمودن موها می باشد که چون از مواد شیمیایی استفاده می شود، می تواند خطرات و عوارض جدی برای موها داشته باشد. بسیاری از افراد برای اینکه موها ی خود را صاف نموده و تقویت کنند از مواد طبیعی برای کراتینه موها استفاده می نمایند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص روش های طبیعی کراتینه موها صحبت کنیم. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که یکی از مزایای این روش، تقویت فولیکول موها می باشد. اما امروزه بسیاری از مواد شیمیایی که برای صاف کردن  موها مورد استفاده قرار می گیرند دارای فرمالدئید می باشند که این مورد تاثیرات جدی منفی بر روی موهای شما خواهند داشت. با این توصیفات افراد به سمت کراتین مو در خانه با استفاده از مواد طبیعی  سوق پیدا کردند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها موجب حفظ سلامت موها نیز خواهد شد.

چگونه می توان به کمک مواد طبیعی اقدام به کراتینه کردن موها نمود؟

همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد، روش های خانگی می توانند تا حد زیادی عوارض صاف کردن مو ها را از بین ببرند و به خوش حالت تر نشان دادن موها نیز کمک کنند. در زیر برخی از ترکیبات خانگی که برای این مورد استفاده می شوند، لیست شده است:

1-    استفاده از ترکیب نارگیل به همراه تخم مرغ:

برای تهیه این ماسک کراتینه لازم است تا 1 قاشق سس مایونز یا نصف لیوان شیر پرچرب را به همراه یک عدد موز، یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق روغن نارگیل و یک عدد موز پوره شده، به خوبی مخلوط نمایید. پس از این مرحله می توانید مخلوط مذکور را به مدت 20 دقیقه قبل از حمام بر روی موهای خود قرار داده و اجازه دهید تا استراحت کند. پس از این مدت مواد کراتینه طبیعی را به همراه آب ولرم شست و شو دهید و با شامپو به خوبی بشویید. شما می توانید این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته بر روی موهای خود قرار دهید و اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

 2-    استفاده از ترکیب روغن زیتون، عسل و تخم مرغ:

برای تهیه این ماسک کراتینه مو لازم است تا 2 قاشق عسل را با یک عدد زرده تخم مرغ و 3 قاشق روغن زیتون به خوبی مخلوط نمایید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا بر روی موها باقی بماند، پس از این مدت قادر خواهید بود تا آن را آبکشی کرده و شانه نمایید. البته برخی از افراد برای این میزان اثر بخشی این ماسک را افزایش دهند از آبلیمو و پودر دارچین نیز استفاده خواهند نمود.

 3-    استفاده از ترکیب تخم مرغ و ماست:

یکی دیگر از ترکیبات اعجاب انگیز برای کراتینه مو، استفاده از یک عدد تخم مرغ و یک چهارم لیوان ماست، به همراه یک چهارم لیوان سس مایونز است. پس از اینکه مواد فوق را به خوبی مخلوط نمودید، لازم است تا آن را بر روی موها خود قرار داده و بر روی آن یک کلاه پلاستیکی یا پلاستیک معمولی قرار داده و به مدت 1 ساعت منتظر بمانید. پس از این مدت موها را با آب ولرم شست و شو دهید. در نظر داشته باشید که برای بهره برداری از تاثیرات خوب این ماسک نیز پیشنهاد می شود تا حداقل یکبار در هفته از آن استفاده شود.

4-    استفاده از ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون:

ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون نیز می تواند تاثیرات کراتینه فوق العاده ای از خود نشان دهد. برای تهیه این ماسک مو می توانید 2 عدد تخم مرغ را به همراه 5 قاشق روغن زیتون به خوبی مخلوط کرده و بر روی موهای خود ماساژ دهید. پس از 15 دقیقه امکان شست و شو موها وجود خواهد داشت.

 5-    استفاده از ترکیب موز و تخم مرغ:

این ماسک کراتینه مو از ترکیب یک عدد موز له شده، تخم مرغ و 2 قاشق عسل به همراه یک و نیم قاشق روغن زیتون به وجود می آید. مخلوط فوق تا جایی باید ترکیب شوند که کاملا یک دست شده و هیچ گونه ذره ای موزی در آن دیده نشود. این مخلوط را می بایست به مدت 1 ساعت بر روی موها خود قرار داده و پس از این مدت تمیز نمایید. معمولا ماسک کراتینه فوق را 1 بار در هفته برای موها استفاده می نمایند.

 6-    ترکیب روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت:

این ترکیب کراتینه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیرات فوق العاده ای نیز دارد. برای تهیه این ترکیب می توانید 4 قاشق آب لیمو را به همراه نصف لیوان روغن نارگیل، 2 قاشق روغن زیتون و 3 قاشق نشاسته ذرت به خوبی مخلوط کنید. سپس مخلوط را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا ترکیب یکنواختی ایجاد شود. پس از اینکه این ترکیب کراتینه، به حالت خمیری رسید، می توانید مقداری از آن را بر روی موهای خود ماساژ داده و یک الی 2 ساعت منتظر بمانید تا اثر بگذارد. از این ماسک نیز می توانید حداقل یکبار در هفته استفاده کنید.

کراتین مو در خانه با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب در واقع یکی از ساده‌ترین و در عین حال کم هزینه‌ترین روش‌های کراتینه طبیعی مو در منزل است. سرکه سیب به دلیل خواص و ویژگی‌های خاص خود می‌تواند به راحتی موها را نرم، صاف و یکدست کند. به همین دلیل این روش در بین افراد از محبوبیت بسیاری برخوردار است. سرکه سیب PH مو را به تعادل رسانده و کوتیکول‌های باز را می‌بندد. از طرفی گرد و غبار و آلودگی‌ها را از سطح مو پاکسازی و رطوبت‌رسانی می‌کند. به همین دلیل در پایان موها براق و زیبا می‌شود. برای کراتین خانگی مو با سرکه سیب ابتدا 2 قاشق سرکه سیب را با 2 فنجان آب سرد مخلوط کنید. سپس با ترکیب حاصل شده موهای خود را بشویید. مدتی صبر کنید تا سرکه به خوبی جذب موها شود. سپس می‌توانید موهای خود را با کمی نرم‌کننده آبکشی نمایید. توصیه می‌کنیم برای اثرگذاری بیشتر، هر هفته از این ماسک استفاده کنید.

کراتینه مو خانگی فوری با روغن کرچک

روغن کرچک از زمان‌های گذشته تا به اکنون برای درمان مشکلات مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات زیبایی و مراقبتی دارد. روغن کرچک دارای مواد معدنی، پروتئین، ویتامین E، امگا 6 و امگا 9 است. در نتیجه از آن به عنوان یک عصاره چرب و مفید برای پوست و مو یاد می‌شود. امکان استفاده از این روغن به منظور کراتینه مو به روش خانگی (کراتینه گیاهی مو در خانه) نیز امکان‌پذیر است؛ چرا که با حفظ رطوبت موها سبب صاف و لختی آن‌ها می‌شود. برای کراتینه مو با روغن کرچک کارهای زیر را انجام دهید:

  • ابتدا موهای خود را کمی خیس کنید.
  • سپس بسته به حجم و بلندی موهای خود، چند قطره از روغن کرچک را بر روی موها زده و به آرامی ماساژ دهید.
  • پس از منتقل شدن روغن به تمامی قسمت‌های مو باید به مدت 30 دقیقه صبر کنید.
  • برای اثرگذاری بیشتر موهای خود را با کلاه رنگ یا پلاستیک بپوشانید.
  • بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید موهای خود را شستشو دهید.
  • برای دریافت نتیجه مطلوب، توصیه می‌کنیم این روش را 1 الی 2 بار در هفته انجام دهید.

کراتینه مو با آووکادو و روغن زیتون

آووکادو و روغن زیتون هر دو موادی بسیار مغذی و سرشار از ویتامین‌ها و اسید آمینه‌های ضروری هستند. به همین دلیل ترکیب این دو ماده با یکدیگر می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی صافی، ترمیم، از بین رفتن وز مو و… داشته باشد. برای کراتینه طبیعی مو در خانه و ساخت ماسک کراتین خانگی مو با روغن زیتون و آووکادو طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا یک آووکادو رسیده را با قاشق و یا چنگال له کنید.
  2. سپس آووکادو له شده را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کنید.
  3. پس از آن می‌توانید ترکیب حاصل شده را بر روی کف سر و ساقه مو قرار دهید.
  4. در مرحله بعدی موهای خود را به مدت نیم ساعت با کلاه بپوشانید.
  5. بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید موهای خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.
دکمه بازگشت به بالا