چگونه موهایمان را درخشان کنیم؟

داشتن موهای براق و درخشان آرزوی هر خانم و آقایی است که به ظاهر و سلامتی موهایش اهمیت می‌دهد. این خواسته بین افرادی که موهای متفاوتی دارند هم مشترک است. ممکن است شما موهایی لخت یا فر، کوتاه یا بلند داشته باشید و همواره به دنبال راهی برای براق کردن آن‌ها بگردید. علاوه بر رعایت بهداشت و داشتن رژیم غذایی سالم، انجام بعضی کارها باعث درخشندگی موها می‌شود. برای داشتن موهای براق و درخشان لازم نیست هزینۀ زیادی بپردازید و هر چند ماه یکبار موهایتان را کنید. در این مقاله قصد داریم روش‌های خانگی برای براق شدن مو و برای جلوگیری از ریزش مو تونیک ضد ریزش دکتر بیز را به شما معرفی کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چند راهکار ساده برای داشتن موی براق و درخشنده

غذایی که می‌خورید، آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید و محصولات مختلفی که برای مو استفاده می‌کنید در نوع و جنس موی شما تأثیر مستقیم دارد. برای داشتن موهای براق لازم نیست حتما موهایتان را کراتینه کنید و از روش‌هایی که هزینۀ زیادی دارد استفاده کنید. می‌توانید موهایی صاف، حالت‌دار و فر اما درخشان و براق داشته باشید. در ادامه چند راهکار برای درخشانی و براق شدن مو برایتان خواهیم گفت.

زیاد آب بنوشید

همان طور که می‌دانید عادت‌های غذایی و سبک زندگی که دارید، روی پوست و موی شما تأثیر مستقیم دارد. جالب است بدانید مقدار آبی که مصرف می‌کنید روی درخشانی و براقی موها مؤثر است. کمبود آب بدن باعث خشکی و کدر شدن موها می‌شود. برای رفع این مشکل روزانه 7 الی 8 لیوان آب بنوشید و مصرف میوه و سبزیجات آبدار مثل کاهو و کلم، هندوانه و خیار را در برنامۀ غذایی‌تان بگنجانید. خوردن دمنوش‌های گیاهی نیز بسیار مفید است.

Let's make our hair shine

از شستن زیادی مو بپرهیزید

شستن زیادی از حد مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی موجود در ناحیۀ سر می‌شود. در واقع شستشوی بیش از حد باعث می‌شود تا موهایتان به‌آسانی آسیب‌پذیر و شکننده شده و خشک و کدر به نظر برسد. برای براق نگه داشتن مو و از بین نرفتن روغن طبیعی آن، بیش از یک یا دو بار در هفته موهایتان را نشورید.

از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید

تا حد امکان از وسایل حرارتی مثل اتو، سشوار و فرکنندۀ مو استفاده نکنید. آب موجود در ساقۀ مو با حرارت تبخیر می‌شود و مو کدر و خشک می‌شود. بهتر است بعد از حمام کردن اجازه دهید موهایتان به‌طور طبیعی خشک شود. با رعایت این نکته پس از چند هفته متوجه تفاوت و درخشندگی موهایتان خواهید شد.

ماسک موی خانگی بسازید

یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی برای براق کردن موها استفاده از ماسک موهای طبیعی و مغذی است که خواص زیادی دارند. درست کردن این ماسک‌ها کار راحت و کم‌هزینه‌ای است و معجزه می‌کند. کافیست به مدت چند هفته تا چند ماه این کار را انجام بدهید. یکی دیگر از راه‌ها است.

ماسک موی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ علاوه بر خاصیت رطوبت‌رسانی و درخشندگی باعث تقویت و استحکام مو هم می‌شود چون پروتئین زیادی دارد. برای درست کردن این ماسک کافیست دو عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید و آن را به‌خوبی هم بزنید. سپس آن را روی ساقۀ مو که از قبل خیس کرده‌اید بزنید و به‌آرامی تا نوک مو بکشید. پس از 30 دقیقه موهایتان را با آب سرد یا ولرم بشورید. از آب خیلی داغ استفاده نکنید، چون تخم‌مرغ لخته می‌شود و سخت پاک می‌شود.

نکته:جهت رویش مجدد موهایتان میتوانید از تونیک رویش مجدد مو استفاده کنید.

ماسک موی آووکادو

آووکادو یک میوۀ استثنایی و پرخاصیت است که برای تقویت و آبرسانی موها توصیه می‌شود. برای درست کردن ماسک آووکادو در منزل، یک آووکادوی رسیده را پوست بکنید و گوشت آن را داخل یک ظرف له کنید تا خمیری شود. سپس خمیر را از ریشه تا نوک موهایتان که از قبل خیس کرده‌اید بزنید. به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

به موهایتان نرم‌کننده بزنید

زمانی که موها خشک و کم‌آب باشد کدر به نظر می‌رسد. برای حل این مشکل از نرم‌کنندۀ مناسب استفاده کنید. نرم‌کننده‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام مخصوص یک نوع مو است. اگر در انتخاب محصول تردید دارید و نمی‌دانید کدام نرم‌کننده مناسب موی شماست، ما به شما را پیشنهاد می‌کنیم که برای همۀ موها مناسب است. این محصول دارای عصاره‌های گیاهی است و با آبرسانی به موها باعث تقویت و درخشندگی آن‌ها می‌شود. اسپری مو لافارر نیاز به آبکشی ندارد و به راحتی می‌توانید در طول روز از آن استفاده کنید.

از روغن‌های گیاهی استفاده کنید

استفاده از روغن‌هایی مثل نارگیل، جوجوبا، زیتون و آرگان نیز یکی دیگر از راه‌های درخشان کردن مو است. کافیست چند قطره روغن را کف دست بریزید و آن را روی مو به‌صورت دورانی ماساژ دهید. برای نتیجه‌گیری بهتر این کار را چندبار در هفته انجام دهید. اگر تمامی راهکارهایی که در بالا گفتیم را انجام دادید و نتیجه‌ای نگرفتید، پیشنهاد می‌کنیم به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا علت خشکی و کدری موهایتان را بررسی کند و در صورت لازم محلول و داروهای شیمیایی برایتان تجویز کند. از اینکه تا پایان ملطفا شما هم امتیاز بدهید!

چرا موهای ما مثل موهای دیگران براق نیست؟ چه ترفندهایی برای داشتن موهای براق و درخشان وجود دارد؟ این سوال‌ها، دو جواب کوتاه و بلند دارند. برای جواب کوتاه باید سری به کتاب‌های ژنتیک بزنیم، اما جواب بلند در سبک زندگی و روتین مراقبت از موی شما نهفته شده. آلودگی هوا، محصولات شیمیایی مراقبت از مو و ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، روزانه سلامت موهای‌تان و درخشندگی آن‌ها را تهدید می‌کنند. با ما همراه باشید تا چند ترفند خانگی ساده برای داشتن موهای براق و درخشان را به شما آموزش دهیم.

برای داشتن موهای براق چه کنیم؟

یک راز مهم برای براق‌کردن مو، کنترل دمای آبی است که با آن حمام می‌کنید. شنیده‌اید که شستشوی صورت با آب سرد به انقباض منافذ پوست صورت کمک می‌کند؟ مشابه این اتفاق برای مو هم می‌افتد. بعد از شستشوی موی سر با شامپو و نرم‌کننده، حمام‌کردن را با یک دوش آب سرد تمام کنید. آب سرد، رطوبت مو را حفظ کرده و با غیرقابل نفوذکردن کوتیکول مو، موقتاً آن را براق می‌کند.

 روغن مو را جایگزین اسپری‌های براق‌کننده کنید

اگر فکر می‌کنید با اسپری براق‌کننده موهایی درخشان و سالم خواهید داشت، سخت در اشتباهید. بسیاری از اسپری‌های براق‌کننده که وعده موهای براق را می‌دهند حاوی میکا هستند؛ ماده‌ای معدنی که در کوتاه‌مدت موهای شما را درخشان اما بعد از مدتی ساقه موها را خشن می‌کند. بنابراین، پس از مدتی نه تنها موهایتان صدمه می‌بیند بلکه همان درخشش اولیه را هم از دست می‌دهد. همانطور که در به شما می گویند بهترین براق‌کننده‌های مو، محصولات حاوی روغن آرگان هستند. این روغن، علاوه‌بر براق‌ و درخشان کردن مو، باعث بهبود بافت آن هم می‌شود. فقط دقت کنید که از میزان مناسب استفاده کنید که موهایتان خیلی چرب به‌نظر نرسند.

 بیخیال حرارت‌دادن موهایتان شوید

اگر دم‌به‌ساعت، با سشوار و اتو به جان موهایتان بیافتید، علاوه‌بر از بین‌بردن کوتیکول‌های مو، دچار خشکی، شکنندگی و موخوره هم می‌شوید. حداقل دو روز در هفته را روز رهایی مو از شر خشک شدن با سشوار و حالت‌دهی با فرکننده مو اعلام کنید. اجازه بدهید موهایتان در معرض هوای آزاد خشک شوند. اگر از لوازم حرارتی زیاد استفاده می‌کنید، ترفندهای بعدی را برای داشتن موهایی براق و درخشان از دست ندهید.

دمای لوازم حرارتی تا ۲۳۲ درجه سانتی‌گراد هم افزایش پیدا می‌کند. در این دما قطعاً رطوبت مو از بین می‌رود و پروتئین‌های آن می‌سوزند. پس بااستفاده از یک محافظ حرارتی، میان بافت موی خود و گرما، یک مانع محافظ قرار می‌دهید. درغیر این صورت، موهای شما شادابی و درخشندگی خود را از دست داده و به مرور زمان خشک و شکننده می‌شوند. می‌توانید از انواع اسپری، لوسیون، کرم و شامپوهای محافظ حرارتی استفاده کنید.

 از سشوار یونی استفاده کنید

اگر همیشه پیش از بیرون رفتن دوش می‌گیرید، احتمالاً دنبال وسیله‌ای هستید که هر چه سریع‌تر موهایتان را با آن خشک کنید. بنابراین سشوار یونی را مدنظر داشته باشید. عملکرد سشوار یونی به این صورت است که با تولید یون‌های منفی و تجزیه قطرات آب، منافذ کوتیکول‌های مو را می‌بندد و رطوبت را در آن‌ها حفظ می‌کند. رطوبت موجود در مو به براق‌شدن موها کمک می‌کند.

 پوست سر خود را با ویتامین E ماساژ دهید

درباره فواید خوردن ویتامین برای سلامتی و شادابی پوست و مو، هرچه بگوییم کم گفته‌ایم، اما مصرف موضعی آن‌ها هم، باعث تقویت و براق‌شدن مو می‌شود. یک بطری کپسول ویتامین E تهیه کنید و حدود ۱۲ عدد از آن‌ها را سوراخ کرده و روغنشان را درون یک ظرف بریزید. قبل از حمام‌کردن کف سر خود را با آن ماساژ دهید. ویتامین E باعث تغذیه و آبرسانی رشته‌های مو می‌شود و مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین E رشد مو را افزایش می‌دهد. ماساژ موها با این روغن باعث می‌شود، براق و سالم به‌نظر برسند.

 مصرف امگا ۳ و ۶ فراموش نشود

اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ از جمله مواد مغذی مفید برای بهبود سلامت مو هستند. این مواد در ماهی، گردو، تخم و روغن کتان، آووکادو و توفو یافت می‌شود. مخلص کلام اینکه برای درخشان و براق‌شدن مو، اسید‌های چرب امگا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.با خواندن مطلب «» با مکمل‌هایی که به داشتن موهای سالم کمک می‌کنند، آشنا شوید.احتمالاً این ترفند را قبلاً هم شنیده‌اید اما با جدی نگرفتن آن، ظلم بزرگی در حق موهای خود می‌کنید. اول از همه یک شامپوی مخصوص نوع موهای خود تهیه کنید و بیش از دو یا سه بار در هفته هم از آن استفاده نکنید. کمتر شستن موها باعث حفظ روغن‌های طبیعی مو می‌شود.

هیر فرند

تونیک هیر فرند، یک تونیک ضد ریزش مو است که توسط شرکت بیز تولید می شود. این محصول حاوی مواد گیاهی مانند رزماری، بادرنجبویه، گزنه و مورد است که به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا