چرا کرکره برقی بالا نمی رود؟

مشکلات مختلفی برای کرکره اتوماتیک بوجود می آیند. هر یک از این مشکلات ، به قطعه یا قطعات مختلفی مربوط می شود. یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب می تواند با توجه به مشکل کرکره ، قطعه ی معیوب را به سرعت شناسایی کرده و به اقدام نماید.یکی از انواع درب اتوماتیک ، کرکره برقی است که در مکان های مختلفی شامل پارکینگ ساختمان های مسکونی ، پارکینگ مجتمع های تجاری ، مغازه ها ، فروشگاه ها ، مراکز صنعتی و … نصب می شود.

این وسیله از تجهیزات مختلفی ساخته شده که شامل موتور ، ریل ، شفت ، اندکپ ، برد ، ریموت ، قفل ها ، فنرها ، جک ، سیم کشی ها و … می باشند. باز و بسته شدن این وسیله با استفاده از ریموت به آسانی انجام می شود.

مهمترین علل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی چیست ؟

یکی از مشکلاتی که برای کرکره اتوماتیک بوجود می آید ، اختلال در باز و بسته شدن کرکره است. شما کلید ریموت را فشار داده ، اما کرکره برقی باز و بسته نمی شود. این مشکل به شکل مختلفی بروز می کند. گاهی کرکره اصلاً بالا نمی رود و گاهی دیگر کرکره بالا رفته و سپس پایین نمی آید. هر دو شکل را به دقت بررسی می کنیم :

1-دلیل بالا نرفتن کرکره چیست ؟

علل بالا نرفتن کرکره اتوماتیک شامل :

ساده ترین علت بالا نرفتن کرکره ، قطعی برق یا نامناسب بودن جریان برق ورودی به کرکره است. اولین موردی که باید در هنگام بروز این مشکل چک کنید ، اطمینان از قطع نبودن برق ساختمان و بررسی منبع تغذیه است. چنانچه مشکلی در این ارتباط وجود نداشت به سراغ موارد بعدی بروید.

اگر موتور کرکره در اثر باز و بسته شدن متوالی و زیاد داغ کند ، ممکن است از کار بیفتد. اگر به موتور کرکره دست زده و ملاحضه  نموده اید که به شدت داغ کرده است ، موتور را خاموش نمایید و پس از مدتی که موتور سرد شد به روشن نمودن دوباره آن اقدام نمایید. در این حالت ممکن است مشکل کرکره برقی در اصفهان برطرف شود.

چنانچه مسیر حرکت کرکره به دلیل وجود شی ء یا آلودگی مسدود شده باشد ، حرکت کرکره به سمت بالا و پایین غیرممکن است. در این شرایط ، بایستی به خاموش نمودن منبع تغذیه اقدام نمایید. پس از این کار یک چکاپ کامل از دستگاه داشته باشید و مسیر حرکت کرکره را به دقت بررسی نموده و در صورت کثیفی ، به تمیز نمودن آن اقدام نمایید.

یکی از مواردی که موجب بالا و پایین نرفتن کرکره برقی می شود ، تداخل کدهای عملیاتی می باشد. این احتمال وجود دارد که کرکره برقی با کد اشتباه راه اندازی شده باشد. در چنین حالتی کرکره برقی بالا نمی رود.

در مواردی مشاهده شده که کدهای عملیاتی با یکدیگر ترکیب شده و فرکانس اشتباهی صادر می شود. به طور مثال کد کرکره برقی یک ساختمان با کد کرکره برقی ساختمان مجاور ، تداخل پیدا می کند. در این شرایط بایستی با کارشناس تماس حاصل کنید تا این مشکل را برطرف کند.

برخی از قطعات کرکره نیاز دارند تا هر از گاهی روغن کاری شوند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. خشک شدن برخی از قطعات به تدریج سبب خرابی و معیوب شدن آن می شود و در این شرایط کرکره برقی نمی تواند کار کند. روغن کاری قطعات از ایجاد صدای بلند کرکره ، جلوگیری می کند.

حتی شکستگی یک تیغه از کرکره برقی از باز و بسته شدن آن جلوگیری کرده و یا موجب حرکت غیر روان کرکره می شود. تیغه های معیوب کرکره ممکن است قابل تعمیر باشند. ولی گاهی تیغه ها به طور کامل شکسته اند و چاره ای به جز تعویض تیغه ها نمی باشد. تعمیر و تعویض تیغه ها باید به دست تعمیرکار انجام شود.

یکی دیگر از دلایل بالا نرفتن کرکره ، آسیب دیدگی زنجیر خلاص کن اضطراری می باشد. برای بررسی این مشکل زنجیر خلاص کن را با دست چک نموده و اطمینان حاصل کنید که سالم است. در صورت معیوب بودن زنجیر بایستی به تعویض آن اقدام نمایید. شاید مشکل زنجیر با روغن کاری برطرف شود.

2-دلیل پایین نیامدن کرکره برقی چیست ؟

در ادامه بررسی علل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی ، به عواملی که موجب پایین نیامدن کرکره می شوند ، می پردازیم. موارد گوناگونی سبب شده که کرکره برقی پس از بالا رفتن ، دیگر پایین نیاید. اگر محفظه ی رول شدن تیغه و متعلقات آن دچار مشکل شده باشند ، اجازه درآمدن تیغه ها را نداده و کرکره پایین نمی آید.

اگر برق دستگاه دچار مشکل باشد ، ممکن است سبب شده که کرکره بالا رفته ولی دیگر پایین نیاید. برای رفع مشکل در چنین مواقعی بایستی به چک نمودن تمامی سیم کشی ها و مدارها بپردازید.  خرابی فنر هم می تواند مانع از پایین آمدن کرکره شود.

توجه داشته باشید که مواردی که بیان شد ، تنها برخی از دلایل بالا و پایین نرفتن کرکره برقی هستند. ممکن است موارد دیگری در بروز این مشکل دخیل باشند. لذا به محض خرابی کرکره برقی ، با تعمیرکاران تماس حاصل کنید.

در اینجا به بررسی مشکلات رایج کرکره برقی که ممکن است برای کرکره برقی شما نیز پیش بیاید می پردازیم، تا درصورت مشاهده خرابی کرکره برقی، بدانید با چه ابزار و وسایل و نیروی کاری می توانید در صدد رفع مشکلات کرکره برقی بر بیایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه نمایید.

​بالا نرفتن درب کرکره برقی :

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در کرکره برقی به وجود می آید، عدم بالا رفتن، اصطلاحا باز ماندن کرکره برقی و یا بسته نشدن کرکره برقی می باشد. یکی از مشکلاتی که بسیار وقت گیر و اعصاب خرد کن است این است که وقتی برای خارج شدن عجله دارید ولی درب کرکره برقی باز نمیشود. متاسفانه دلیل اصلی علت بالا نرفتن کرکره برقی خراب شدن است.

اگر موتور خراب شده باشد عملکرد کلی کرکره برقی با مشکل رو به رو میشود و نمیتواند وظیفه اصلی خود را که باز و بسته شدن است انجام دهد. دلیل دیگر بالا نرفتن کرکره برقی خراب شدن پیچ فنر کرکره برقی است. اگر این قطعه خراب شده باشد حتی اگر موتور هم سالم باشد باز هم موتور قدرت کافی برای بالا کشیدن کرکره را نخواهد داشت. برای رفع این مشکل حتما با متخصص ترین تعمیرکاران کرکره برقی تماس بگیرید.

علت وقوع این مشکل، 3 دلیل می تواند داشته باشد :

  1. اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

ممکن است اتصالات سیم های برق یا فیوز برق کرکره، دچار اختلال شده باشد. برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا از صحت اتصال به برق در کرکره برقی اطمینان حاصل کنید. احتمال خرابی در ریموت کنترل نیز وجود دارد. در  صورت خرابی یا اتمام باتری ریموت کنترل کرکره برقی، چراغ ریموت کنترل کمرنگ یا خاموش می شود.

یک دیگر از دلایل بروز اختلال در عملکرد صحیح کرکره، خرابی موتور کرکره برقی می باشد. همان طور که میدانید موتور کرکره برقی نقش اساسی در بالا و پایین بردن تیغه های کرکره برقی دارد و اگر این قطعه اساسی و حساس خراب شود کل روند کار کرکره برقی با مشکل رو به رو میشود. تعمیر انواع موتور کرکره برقی تخصص ویژه همکاران ما در دفتر حفاظتی کیمیا لست. شما میتوانید برای تعمیر موتور توبولار و ساید کرکره برقی با متخصصین ما تماس بگیرید. ما متخصص هستیم

ایراد در دستگاه مرکزی و فیوز

برای چک کردن سلامت دستگاه مرکزی و فیوز کرکره برقی، کافی است، گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و دکمه ای از ریموت کنترل را فشار دهید، اگر صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شد، به معنی سالم بودن ریموت، فیوز و دستگاه مرکزی می باشد.

در صورت عدم شنیدن صدا از دستگاه مرکزی، ابتدا باید از سلامت فیوز مطمئن شویم. اگر فیوز هم سالم بود، حتما ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد.در این موارد کرکره برقی نیاز به کارشناسی دقیق تر دارد، و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات جدی تر، و اطمینان بیشتر، تعمیر کرکره برقی خود را به بسپارید.

اشکال در بازویی درب اتوماتیک :

گاهی اوقات پیش می آید، که درب کرکره برقی، نه باز می شود، نه بسته می شود.در این مواقع اشکال از جک های بازویی می باشد، که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. تعمیر بازویی بسیار تخصصی است و یادتان باشد که این کار را به کارشناسا خبره بسپارید زیرا امکان دارد کرکره برقی شما در قطعات دیگر با مشکل رو به رو شود و هزینه تعمیر بیشتری روی دست شما بگذارد.

خرابی چشمی یا فتوسل :

اگر همه موارد ذکر شده را چک کردید ولی درب کرکره برقی باز می شد ولی بسته نمی شد، اشکال از ارتباط چشمی های کرکره برقی می باشد، که قطع شده و نمی گذارد درب کرکره برقی بسته شود.

در صورت ایراد در چشمی کرکره برقی، ممکن است چیزی مانع رسیدن پرتو مادون قرمز  به گیرنده شود و باعث بروز اختلال گردد.برای رفع این مشکل باید از تمیز بودن چشمی مطمئن شوید.همچنین عدم تراز بودن چشمی نیز سبب اختلال در کارکرد صحیح آن می شود.

از آنجا که نسل جدید کرکره ها، هستند، در بعضی از موارد هم امکان دارد چشمی درب کرکره اتوماتیک، در مسیر مستقیم تابش نور خورشید قرار گرفته باشد، و چون نور خورشید خود اشعه تولید می کند، باعث بروز اختلال در کار چشمی می شود. معمولا این مورد در تابستان بیشتر به چشم می خورد، که با قرار دادن سایبان برای چشمی قابل حل است.

 

خروج از نسخه موبایل