چرا لپ تاپ ریستارت نمیشه

 1: برنامه و سرویس‌های ناخواسته در حال اجرا در پس زمینه را ببندید

هنگامی که کلیه برنامه و سرویس‌های ناخواسته را شناسایی و فرایند انجام آن‌ها را متوقف کردید، مشکل هنگ کردن لپ تاپ باید حل شود. در صورتی که با انجام این کار، شرایط بهتر از گذشته نشد، باید کلید پاور لپ تاپ را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس آن را مجددا راه‌اندازی کنید. فراموش نکنید که ابتدا باید اطلاعات مهم و فرایندهای خود را ذخیره‌سازی کرده تا از بین نروند.

2: نصب آخرین آپدیت ویندوز

در صورتی که بروزرسانی‌های سیستم عامل را در زمان مناسب نصب نکنید، امکان دارد عملکرد لپ تاپ دچار مشکل شود. ما توصیه می‌کنیم یک نسخه قانونی از سیستم عامل مایکروسافت را نصب کنید تا بتوانید از بروزرسانی‌های آن بهره‌مند شوید. در صورتی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، گزینه بروزرسانی به صورت خودکار روشن می‌شود. خرید سیستم تریدینگ و مراقبت از آن موارد مهمی محسوب می شوند.

چگونه ریستارت را متوقف کنیم |چگونه لپ تاپ را از حالت ریستارت خارج کنیم

در بیشتر موارد بروزرسانی‌های خودکار و آخرین درایورها به صورت آنلاین در دسترس قرار دارند. در صورتی که قصد دارید سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

روش آپدیت ویندوز ویستا، 7، 8 و 8.1

  • کنترل پنل (Control Panel) را بازگشایی کنید.
  • در ادامه کار روی گزینه System and Security کلیک کنید. در گام بعد باید روی گزینه آپدیت ویندوز (Windows Update) کلیک کنید.
  • هم اکنون کلیه بروزرسانی‌های موجود برای لپ تاپ بررسی شده و انجام خواهد شد. در صورتی که بروزرسانی‌های جدید پیدا شود، می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

روش آپدیت ویندوز 10

  • وارد تنظیمات شوید.
  • در ادامه روی گزینه بروزرسانی و امنیت (Update & Security) ضربه بزنید.
  • هم اکنون گزینه آپدیت ویندوز (Windows Update) را انتخاب کنید.
  • در حال حاضر باید روی گزینه بررسی آپدیت (Check for Updates) کلیک کنید.
  • گزینه راه‌اندازی مجدد (Restart Now) را بعد از دانلود آن روی دستگاه، انتخاب کنید.

چگونه لپ تاپ هنگ کرده را ریستارت کنیم

پس از خرید سیستم تریدینگ برای ری استارت کردن کامپیوتر هنگ کرده، دکمه power را فشار داده و تا زمان خاموش شدن سیستم آن را در همان حالت نگه دارید. هنگامی که سیستم خاموش شد، چند ثانیه صبر کنید تا سیستم مجدداً راه‌اندازی شده و شروع به کار کند.

رفع مشکل قفل شدن لپ تاپ

تکنولوژی زندگی ما را آسان‌تر نموده است. به همین دلیل ما به تکنولوژی وابسته شده‌ایم و بدون آن به مشکل بر می‌خوریم. اگر لپتاپی که هر روز امورات روزمره و کاری خودتان را با آن انجام می‌دهید با مشکل قفل شدن خودکار مواجه شود چه حسی به شما دست می‌دهد؟ فهمیدن دلیل قفل شدن لپتاپ خود یک ترفند کامپیوتری محسوب می‌شود. از مهم‌ترین دلایل قفل شدن لپتاپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنظیمات صفحه نمایش: شما ممکن است تنظیمات صفحه نمایش لپتاپ را دستکاری کرده باشید (مثلاً آن را روی ۵ یا ۱۰ دقیقه تنظیم کرده باشید). در نتیجه تنظیم صفحه نمایش ممکن است دلیل قفل شدن خودکار لپتاپ شما باشد.
  • خرابی سیستم: اگر لپتاپ شما بعد از قفل شدن خاموش می‌شود، ممکن است سیستم شما دچار خرابی سیستم شده باشد.
  • داغ کردن: گاهی اوقات، لپتاپ شما به دلیل گرمای بیش از حد به طور خودکار قفل شود تا از آسیب‌های احتمالی به لپتاپ جلوگیری شود.
  • به روز‌رسانی‌های سیستم: پس از اتمام به روز‌رسانی‌های مهم و حیاتی و امنیتی ویندوز، سیستم شما ممکن است به طور خودکار قفل شود. لپتاپ ممکن است به روز‌رسانی‌های مهم و حیاتی را در پس زمینه ویندوز اجرا کند.

در اغلب موارد، لپتاپ شما پس از چندین دقیقه فعال نبودن به طور خودکار قفل می‌شود.  این موضوع نیز ممکن است به دلیل تنظیمات اعمال شده روی سیستم رخ داده باشد. به منظور پیشگیری از قفل شدن خودکار سیستم می‌توانید تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید.

در مواقعی که شما دخالتی در تنظیمات ویندوز نداشته‌اید و لپتاپ شما قفل می‌شود، نیاز به مشاوره تخصصی وجود خواهد داشت. در نتیجه رعایت موارد زیر به شما توصیه می‌شود:

  • زمان خاموش شدن خودکار صفحه (screen timer) را غیر فعال کنید.
  • مدت زمان قفل شدن صفحه نمایش را تغییر داده و آن را بالاتر ببرید.
  • محافظ صفحخ نمایش (screensaver) را غیر فعال کنید.
  • زمان خواب سیستم را با توجه به نیاز خود و برای مدت زمان طولانی برای زمان‌هایی که به مدت طولانی قصد عدم فعالیت روی لپتاپ را دارید تنظیم نمایید.
  • قفل خودکار (dynamic lock) را غیر فعال نمایید.
  • تنظیمات قفل را برای زمان غیر فعال بودن سیستم تغییر دهید.

3: استفاده از کولپد برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

هنگامی که پردازنده‌ها با سرعت بهینه کار نکنند، کاهش سرعت در عملکرد آن‌ها رخ خواهد داد؛ این مسئله را زمانی تجربه خواهید کرد که لپ تاپ داغ شود و پردازنده مجبور است سرعت کلاک خود را کاهش دهد تا بدین ترتیب، دمای ایمن کارکرد را حفظ کند.

در حقیقت هنگام افزایش دمای لپ تاپ، فن‌ها به صورت کامل کار می‌کنند و امکان دارد صداهای بلند و غیرعادی بشنوید؛ این نشانه داغ شدن بیشتر از اندازه لپ تاپ است. برای جلوگیری از کاهش عملکرد، باید مطمئن شوید که لپ تاپ شما گرمای تولیدشده در قسمت داخلی را به صورت موثر دفع می‌کند. شما باید مطمئن شوید که گرد و غبار باعث مسدود شدن دریچه‌های هوا نشده باشد؛ گرفتگی دریچه‌های هوا می‌تواند مشکلات متعدد و زیادی را ایجاد کند.

بهترین روش برای جلوگیری از داغ شدن بیشتر از اندازه لپ تاپ را می‌توان استفاده از کولپد دانست. کولپدها به منظور کاهش دمای لپ تاپ ایجاد شده‌اند. فن‌های موجود در کولپدها می‌توانند هوای گرم را از دریچه‌های خروجی خارج کنند و بدین ترتیب، دمای ایده‌آل را ارائه دهند.

این قابلیت به لپ تاپ کمک می‌کند تا خنک باقی بماند. همچنین باید لپ تاپ را روی یک سطح سخت یا صاف قرار دهید تا هوای گرم به راحتی از آن خارج شود. سطوح ناهموار و نرم همانند پتو، بالش یا پای شما می‌تواند مانع جریان هوای لپ تاپ شود.

گاهی وقت‌ها CPU لپ تاپ نمی‌تواند گرما را به صورت موثر دفع کند؛ این کار باعث می‌شود خمیر حرارتی فرسوده شود. در صورتی که خمیر حرارتی فرسوده شود، باید دستگاه را به مراکز خدماتی مجاز ببرید تا مشکل را برای شما حل کنند.

4: کمبود حافظه رم

یکی از ساده‌ترین راه‌های متوجه شدن کمبود حافظه رم، روشن کردن لپ تاپ بوده و در صورتی که بعد از گذشت مدت زمان مشخص با کندی سرعت مواجه شوید، حافظه رم دستگاه کافی نیست. همچنین اگر راه‌اندازی‌های مداوم دستگاه را تجربه کنید، یکی از نشانه‌های واضح از بروز مشکل در حافظه رم است.

5: هارد دیسک خراب می‌تواند سرعت لپ تاپ را کاهش دهد

بیشتر لپ تاپ‌های مدرن میان‌رده و رده‌بالا دارای هاردهای SSD هستند. با این‌حال، لپ تاپ‌های قدیمی‌تر و برخی از لپ تاپ‌های سطح پایه مدرن دارای هارد دیسک‌های سخت هستند. در صورتی که لپ تاپ شما از یک درایو دیسک سخت استفاده می‌کند، متوجه صدای غیرعادی خواهید شد و این یک نشانه از بروز مشکل در درایو دیسک سخت است؛ این مسئله را ساده تلقی نکنید.

در صورت بروز مشکل جدی در هارد دیسک و از کار افتادن آن، امکان دارد اطلاعات مهم خود را از دست دهید. ما توصیه می‌کنیم اطلاعات تمام اسناد و فایل‌های مهم خود را روی یک هارد دیسک اکسترنال ذخیره‌سازی کرده تا فایل‌های مهم را از دست ندهید؛ این یک اقدام مهم برای جلوگیری از حذف اطلاعات است. فقط برای اطمینان از این که هارد دیسک شما واقعا خراب است، می‌توانید فایل اکسپلورر را روی لپ تاپ خود باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی کلید ویندوز موجود در سمت چپ قسمت پایین کلیک کرده و File Explorer را جستجو کنید.
  • در ادامه کار باید روی درایوی که می‌خواهید بررسی کنید، راست کلیک نمایید.
  • وارد Properties شوید.
  • در ویندوز وارد Tools شوید و روی Check کلیک کنید. اگر هارد دیسک باعث بروز مشکل شود، آن را در همین بخش خواهید یافت.

چگونه لپ تاپ هنگ کرده را خاموش کنیم

هنگ کردن لپتاپ ممکن اس بنا به دلایل مختلفی رخ دهد، اما مهم‌تر از دلیل هنگ کردن آن رفع مشکل هنگ کردن لپتاپ است. یکی از راه حل‌های رفع مشکل لپتاپ هنگ کرده، خاموش کردن سیستم است. به این منظور بهتر است مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید لپتاپ را خاموش کنید.

به مدت ۳۰ دقیقه لپتاپ را روی یک سطح خنک قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اگر مشکل هنگ کردن لپتاپ رفع نشد، لپتاپ را به سرعت ری استارت کنید.

به منظور ری استارت کردن و یا خاموش کردن لپتاپ هنگ کرده، دکمه پاور لپتاپ را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید تا لپتاپ خاموش شود. اگر بعد از گذشت ۳۰ ثانیه خاموش نشد، تایم نگه داشتن دکمه پاور لپتاپ را به ۶۰ ثانیه افزایش دهید. زمانی که لپتاپ خاموش شد، چند دقیقه‌ای لپتاپ را در حالت خاموش نگه دارید تا خنک شود و سپس آن را روشن کنید.

شارژر را از لتاپ جدا کنید. سپس باتری را از لپتاپ خارج نموده و به مدت یک دققیه جدا از لپتاپ نگه دارید. با این کار تنظیمات حافظه موقت لپتاپ ریست می‌شود.

باتری را مجدداً در لپتاپ وارد نموده و شارژر را به آن متصل کنید. سپس لپتاپ را روشن نمایید تا به صورت عادی وارد محیط ویندوز شود.

آنتی ویروس سیستم را اجرا نموده و ببینید اخیراً برنامه یا فایلی به عنوان مضر و ویروسی به دیتابیس آنتی ویروس اضافه شده است یا خیر. در صورت شناسایی ویروس جدید، آن را حذف و قرنطینه کنید.

دکمه بازگشت به بالا