چرا رنگ رادیاتور خودرو را سیاه انتخاب می کنند

رادیاتور یا سیستم خنک‌کننده یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو است که با گردش آب در اطراف موتور از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. هر گونه مشکل در رادیاتور مانند رسوب و چسبیدن به رادیاتور، نشتی، سوراخ در رادیاتور و … باعث جوشیدن موتور می شود. برای جلوگیری از ایجاد رسوب بر روی رادیاتور، استفاده از آب رادیاتور با کیفیت بالا ضروری است. توجه داشته باشید که آب رادیاتور با آب معمولی متفاوت است و نقش مهمی در عملکرد سیستم رادیاتور خودرو دارد. در برخی خودروها از جمله پژو 206 بررسی آب رادیاتور بسیار مهم است و هر گونه تغییر رنگ نشانه مشکلی است که در صورت بی توجهی به بقیه پژو 206 آسیب جدی وارد می کند. در این مقاله پارت نیوز قصد داریم دلایل تغییر رنگ آب رادیاتور را بیان کنیم.

تغییر رنگ آب رادیاتور

نوع و کیفیت مایع خنک کننده به کار رفته در رادیاتور تاثیر زیادی در طول عمر قطعات تعویضی پژو 206 دارد. وقتی عمر مفید مایع رادیاتور تمام شود رنگ خود را از دست می دهد و نمی تواند موتور را به خوبی خنک کند. توجه داشته باشید که رنگ اصلی مایع خنک کننده سبز، آبی و قرمز است و زمانی که رنگ خود را از دست می دهد، رنگ آن به قهوه ای و زرد تغییر می کند. اگر تغییری در رنگ مایع رادیاتور مشاهده کردید، باید آن را تغییر دهید. برای اطلاعات بیشتر به عنوان مثال نام خودرو و رادیاتور را در گوگل جستجو کنید مانند عبارت “رادیاتور یدکی پژو 206” و وارد فیلد شوید.

دلایل اصلی تغییر رنگ مایع خنک کننده عبارتند از:

تاریخ مصرف آب در رادیاتور

آسیب به لوله های پلاستیکی

زنگ زدگی قطعات رادیاتور

فرسودگی و فرسودگی سیستم موتور

قابلمه آب جوش

تخلیه سیستم رادیاتور

استفاده از آب شهری به عنوان خنک کننده

آب رادیاتور مخلوط با روغن موتور

در سیستم رادیاتور می سوزد

دلایل قهوه ای شدن آب رادیاتور

همانطور که قبلا ذکر شد، مایع خنک کننده خودرو باید به طور مرتب بررسی شود، زیرا در صورت تغییر رنگ، می تواند از کار بیفتد و به سایر قسمت های خودرو آسیب برساند. اگر بعد از بررسی آب رادیاتور متوجه شدید که رنگ آن قهوه ای شده است یکی از دلایل آن تاریخ انقضای ضد یخ و خنک کننده است. علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ رادیاتور این است که آب رادیاتور به نقطه جوش بسیار بالا می رسد. همچنین اکسید شدن قطعات یدکی پژو 206 در سیستم رادیاتور یکی از دلایل تغییر رنگ مایع خنک کننده است. وقتی این مایع با قسمت های زنگ زده تماس می گیرد، پس از مدتی رنگ آن به قهوه ای تغییر می کند. یکی از دلایل دیگر تغییر رنگ مایع خنک کننده در 206 نشتی سیستم رادیاتور است. برخی از رانندگان برای از بین بردن نشتی رادیاتور از درزگیر استفاده می کنند. گاهی در تماس آب رادیاتور با این ماده رنگ آن تغییر می کند. البته به ندرت این اتفاق می افتد، اما یکی از دلایل تغییر رنگ این مایع همین است.

دلایل زرد شدن آب در رادیاتور

رنگ اصلی آب رادیاتور سبز است اما گاهی بعد از مدتی شاهد تغییر رنگ آن به زرد خواهید بود. به نظر شما دلیل تغییر رنگ مایع خنک کننده چیست؟ با آب رادیاتور کم کیفیت زرد می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم هنگام خرید خنک کننده رادیاتور از اصالت برند و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. چرا که استفاده از برندهای ناشناس نه تنها کارایی خوبی ندارد، بلکه به سایر قطعات یدکی خودرو پژو 206 نیز آسیب می رساند.


چرا رنگ آب رادیاتور سیاه است؟

تیره شدن مایع خنک کننده یکی از شرایطی است که پس از بررسی سیستم رادیاتور ممکن است رخ دهد. یکی از دلایل اصلی سیاه شدن آب در رادیاتور، تخریب و فرسودگی لوله های پلاستیکی سیستم رادیاتور است. از بین رفتن این لوله ها و ترکیب آنها با مایع خنک کننده باعث سیاه شدن رنگ می شود. طولانی شدن دور آرام باعث می شود دمای موتور به 105 درجه برسد و باعث سیاه و سیاه شدن مایع رادیاتور می شود. در واقع مایع خنک کننده به طور مداوم برای خنک کردن موتور در گردش است و باعث تغییر رنگ آن می شود.

چون آب رادیاتور قرمز یا زنگ زده است

کرکره یکی از قطعات تجهیزات پژو 206 است. هنگامی که برای مدت طولانی پشت جاده می مانید یا مسافت های طولانی را با سرعت زیاد رانندگی می کنید، ذراتی که از رادیاتور خارج می شوند می توانند تجزیه شده و با مایع خنک کننده رادیاتور مخلوط شوند، ذرات برای مدت طولانی در مایع رادیاتور باقی می مانند و باعث می شوند سرخی. و زنگار این آب

آب کثیف رادیاتور علت آن است

سیستم رادیاتور نقش مهمی در سلامت و عملکرد موتور و سایر قطعات خودرو دارد. وجود رسوبات و کثیفی در مایع خنک کننده باعث اختلال در عملکرد سیم رادیاتور می شود. آب کثیف رادیاتور همچنین باعث آسیب به برخی از قطعات خودرو از جمله ترموستات می شود. علاوه بر این، این رسوبات در مایع خنک کننده می توانند وارد کانال های داخلی واشر و سرسیلندر شوند و آنها را بسوزانند. یکی از عوامل ایجاد رسوب و کثیفی در آب رادیاتور استفاده از آب شهری است. زیرا آب شهر دارای املاح معدنی است و به مرور زمان در لوله های سیستم رادیاتور ته نشین شده و در نهایت منجر به مسدود شدن مسیر آب رادیاتور می شود. اگر به مایع خنک کننده دسترسی ندارید ابتدا آب شهر را بجوشانید و بعد از خنک شدن از آن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا