چرا اسباب کشی گرونه

چرا اسباب کشی گرونه یا اثاث کشی چقدر هزینه دارد سوالی است که در زمان جابجایی ذهن مردم را شدیدا درگیر می کند. اسباب کشی را تقریبا همه تجربه کرده اند. برخی از خانه ای به خانه دیگر و برخی با تغییر محل کار. یکی از موضوعات مهم در اسبابکشی ها که همیشه دغدغه بوده و هست و با توجه به رشد هزینه ها مورد توجه است، گران شدن اثاثکشی است.

اسباب کشی راحت نی نی سایت |باربری

به طور کلی اسبابکشی هزینه هایی دارد که اجتناب ناپذیرند. البته میزان هزینه بسته به میزان وسایلی که باید بسته بندی و جابجا شوند می تواند متغیر باشد. به همین دلیل نباید هزینه جابجایی را برای همه یکسان در نظر گرفت. در این مقاله پولی که به طور معمول برای جابجایی باید خرج کنید را بررسی می کنیم.

هزینه های اولیه و جاری اسبابکشی چیست؟

 

اسباب کشی راحت نی نی سایت |باربری

اثاث کشی و به طور کلی جابجایی به هر شکلی هزینه بر خواهد بود. این هزینه‌ها معمولا شهر به شهر و حتی منطقه به منطقه متفاوت است. این تفاوت در قیمت استفاده از خدمات اسبابکشی صرفا به دلیل وضعیت اقتصادی جاری کشور هم نیست بلکه برخی از شرکت هایی که در زمینه جابجایی فعالیت دارند به شکل منطقه ای این قیمت را تعیین می کنند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد معمولا نرخ های رسمی برای باربری و جابجایی اثاثیه وجود دارد. با این حال اگر بخواهیم نگاهی به برخی از هزینه های اسباب‌کشی بیندازیم به موارد زیر خواهیم رسید که می تواند به محاسبات شما در زمان درخواست خدمات جابجایی کمک کند.

  • کرایه خاور (تا سه ساعت از یک مبدا به یک مقصد): ۹۲۰ هزار تومان

  • کرایه خاور (هر ساعت اضافی): ۳۰۰ هزار تومان

  • کرایه خاور حومه (تا سه ساعت از یک مبدا به یک مقصد): ۹۸۰ هزار تومان

  • کرایه خاور حومه تهران (هر ساعت اضافی): ۳۲۵ هزار تومان

  • کرایه نیسان (تا دو ساعت از یک مبدا به یک مقصد): ۳۵۰ هزار تومان

  • کرایه نیسان (هر ساعت اضافی): ۱۱۵ هزار تومان

  • دستمزد کارگر باربر برای خاور در تهران (سه ساعت): ۲۰۰ هزار تومان

  • دستمزد کارگر باربر (هر ساعت اضافی): ۶۶ هزار تومان

  • دستمزد کارگر باربر (برای طبقه ۴ به بالا): ۲۰ هزار تومان

  • مسافت پیاده‌روی بیش از ۱۰ متر(هر متر): ۴ هزار تومان

  • حمل یخچال بزرگتر از ۱۸ فوت (هر طبقه): ۳۰ هزار تومان

  • حمل یخچال ساید بای ساید (هر طبقه): ۴۰ هزار تومان

هزینه اسباب‌کشی در شهری مثل تهران به طور میانگین بین 10 تا 12 میلیون و در برخی مناطق و شرایط ممکن است به 15 تا 20 میلیون تومان هم برسد. البته این هزینه با توجه به میزان وسایل و شرایط خانه ای که هستید و خانه ای که نقل مکان می کنید متفاوت است اما هزینه های پایه شامل همین مواردی است که گفته شد.

البته درنظر داشته باشید این هزینه صرفا برای استفاده از خدمات شرکت های باربری نیست. هزینه قرارداد اجاره با رشد نرخ اجاره و رهن رشد چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه نیمی از کمیسیون بستن قرارداد را مستاجر پرداخت می کند این هزینه به سایر هزینه ها اضافه می شود.

بسته بندی با کیفیت را چقدر هزینه دارد؟

اسباب کشی راحت نی نی سایت |باربری

بسته بندی یکی از ملزومات اصلی اثاث کشی است. به هر حال هر چقدر هم که وسایل کمی داشته باشید باید از وسایل بسته بندی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بسته بندی وسایل را سریع تر پیش ببرید نیاز به دسته بندی دارید.

دسته بندی به شما کمک می کند تا بدانید به چه میزان وسایل بسته بندی از جمله کارتن، چسب، نایلون حبابدار و … احتیاج دارید. با این حال همه معمولا در زمان اسباب کشی حوصله این کار را ندارند و ترجیح می دهند تا به صورت فله ای کارتن و سایر وسایل بسته بندی را خریداری کنند!

اما این کار هزینه بر است و ممکن است بسیاری از وسایلی که خریداری می شوند به کار نیایند یا از مقاومت لازم برای نگهداری وسایل شما برخوردار نباشند. کارتن ها مهمترین بخش وسایل بسته بندی هستند که با توجه به وسایلی که در آنها قرار می گیرد بهتر است از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

کارتن های اسبابکشی زودپک به شکل 3 و 5 لایه با کیفیت ساخت بسیار بالا و مقاومت در برابر ضربه و رطوبت از وسایل شما در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کنند. خرید این کارتن ها بسیار آسان و قیمت مناسبی دارند. کارتن های اسبابکشی زودپک در سایزهای 60*40 ارتفاع 39 و 53*34 ارتفاع 34 وسایل زیادی را در خود جای می دهند.

این ویژگی باعث می شود تا تعداد بسته بندی های وسایل خود را به کمترین حد برسانید. وقتی کارتن های کمتری برای جابجایی داشته باشید قطعا هم زمان کمتری برای جابجایی صرف خواهید کرد و هم هزینه های کمتری را برای باربری و وسایل بسته بندی پرداخت می کنید.

پکیجی خرید کنید؛ هزینه هایتان را کاهش دهید

یکی از امکاناتی که زودپک فراهم کرده امکان خرید پکیج های بسته بندی ویژه اسباب کشی است. در این پکیجها همه آن چیزی که برای اسباب‌کشی نیاز دارید موجود است و تنها با چند کلیک در دسترس شما خواهد بود. این پکیج ها به شما در صرفه جویی وقت و پول کمک خواهند کرد.

چرا قیمت اسباب کشی بالاست؟

هزینه های اسباب کشی به سه بخش باربری و کمیسیون قرارداد اجاره و بسته بندی تقسیم می شود که بیشترین سهم هزینه ها مربوط به بخش باربری است. کمیسیون بنگاه های املاک هم مشخص و متناسب با اجاره و رهن تعیین می شود که آن هم با رشد عجیب نرخ اجاره‌‎بها رشد چشمگیری داشته است.

در هر صورت برای جابجا شدن نیاز به تهیه لوازم بسته بندی دارید. لوازمی که بتواند از وسایل شما در برابر آسیب های احتمالی ناشی از حمل جلوگیری کند. از این رو کارتن های اسبابکشی زودپک به همراه سایر محصولات بسته بندی کمک کننده خواهند بود.

سوالات متداول

چرا هزینه اثاثکشی گران است؟

هزینه های اسبابکشی مثل سایر هزینه ها متاثر از تورم است.

چه وسایلی برای بسته بندی باید تهیه کنیم؟

کارتن، چسب، طناب، گونی های زودپک، لیبل، ماژیک و … وسایل مناسب برای بسته بندی هستند.

کارتن های ویژه اسباب کشی چیست؟

کارتن های اسبابکشی زودپک به شکلی طراحی شده اند که در برابر ضربه یا رطوبت مقاومت دارند و می توانند از وسایل شما محافظت کنند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا