پودر سنگ هنری از کجا بخریم؟

طرز کار استفاده از پودر سنگ هنری

 پودر میکرونیزه کربنات  کاربردهای مختلفی دارد. با استفاده از این پودر سنگ می توان در هنر مجسمه سازی، محصولات بی نظیری تولید کرد. استفاده از این محصول به روش های مختلفی صورت می پذیرد.

در هنر مجسمه سازی نیاز به خمیر گرفتن از پودر سنگ می باشد و سپس می توانید در ادامه مسیر مورد نظر خود را طی کنید. این مسیر می تواند استفاده از انواع قالب ها نظیر قالب های سیلیکونی باشد و یا هر روش دیگری که در نظر دارید.

به منظور استفاده از این محصول می توانید برای اطمینان از یک دست بودن خمیرتان، پیش از هر چیزی و برای یکدست بودن آن، پودر سنگ را الک کنید. برای تهیه یک خمیر مناسب نیاز است که مواد مختلفی با پودر ترکیب شده و نسبت هر کدام از این موارد مهم است.

به عنوان مثال اغلب در کنار پودر ، از پودر سینکا، پودر بتونه، چسب چوب و … استفاده می شود. این موارد قوام دهنده و باعث استحکام بیشتر خمیر و در نهایت محصول ساخته شده می باشند. البته برخی از افراد در هنگام خمیر گرفتن اقدام به اضافه نمودن رنگ به مخلوط مورد نظر می کنند. اما اگر پودر سنگ هنری ای که در حال استفاده از آن هستید رنگی می باشد، نیازی به این کار نیست.

همچنین ممکن است افراد رنگ آمیزی را پس از انجام پروژه و بر روی سطح کار به انجام برسانند. رنگ آمیزی محصولاتی که با استفاده از پودر سنگ ساخته شده اند نیز اصول خاص خود را دارد که باید به آنها توجه نمود.

آموزش |ایران

صادرات پودر سنگ هنری معطر رنگی

قیمت پودر کربنات کلسیم: امروزه با توجه به استقبال عمومی از به کار بردن های معطر هنر که به صورت رنگی و در رنگ های مختلفی تولید می شوند، خرید و فروش این محصول در به میزان بالایی اتفاق می افتد. این استقبال محدود به بازار های داخلی نبوده و مصرف کنندگان در کشورهای مختلف اقدام به خرید و استفاده از این محصول می کنند.

سرانه تولید در کشور ما در سطح بالایی قرار دارد و این مهم سبب می شود که این تامین کنندگان بتوانند علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار داخلی، اقدام به صادرات محصولات خود نمایند.

صادرات  پودر میکرونیزه باریت معطر رنگی یکی از تجارت های سود آور در کشورمان می باشد. وجود تنوع در تولید این محصولات و تمرکز بر رنگی با کیفیت مناسب، تمایل واردکنندگان در کشورهای دیگر را برای خرید محصولات ایرانی در این زمینه افزایش می دهد

پودر سنگ هنری چیست؟

پودر سنگ هنری که به پودر سنگ ترک هم معروف است برای ساخت آثار هنری مثل گیفت ، استند و مجسمه سازی به کار می رود. این هم از کشور ترکیه وارد می شود و هم در داخل ایران تولید و به بازار عرضه می گردد. نحوه کار با پودر سنگ هنری بسیار آسان بوده و مقاومت خوبی هم دارد. خاک سنگ هنری باید بسیار یکدست و ریز دانه باشد تا بعد از ساخت گیفت و استند و مجسمه ، سطح اثر کاملا صاف و صیقلی شود. دیگر ویژگی این محصول این است که باید به خوبی با رنگ های اکرولیک ترکیب گردد و به اصطلاح ، رنگ پذیری خوبی داشته باشد.

پودر سنگ هنری (پودر سنگ ترک) که معمولا از سنگ به دلیل دانه بندی ریز و یکدست ، به خوبی در آب حل می شود و دوغاب تهیه شده از آن در داخل قالب سیلیکونی ، در مدت نیم تا یک ساعت کاملا خشک می شود و می توان اثر را از قالب خارج نمود. پودر سنگ یک محصول ارگانیک است که به خوبی جایگزین رزین پلی استر و سایر مواد شیمیایی مورد مصرف در ساخت گیفت و استند شده است زیرا هم فاقد بوی نامطبوع بوده و هم مواد شیمیایی مضر در خود ندارد.

ویدیو آموزش ساخت گیفت با پودر سنگ هنری ترک

نحوه کار با پودر سنگ هنری و قالب سیلیکونی

برای ساخت گیفت و دیگر آثار هنری مثل یادبود ، هدیه ، شادباش ، استند و مجسمه باید از قالب سیلیکونی استفاده نمایید تا خاک سنگ بعد از خشک شدن به راحتی از آن خارج شود. برای استفاده پودر سنگ هنری به نکات زیر توجه نمایید:

  1. سعی کنید فقط به مقداری که نیاز دارید مواد آماده کنید چون اگر اضافه بیاید ، سریع خشک شده و بی مصرف می شود.
  2. اول آب را داخل ظرف آماده سازی بریزید و بعد به آن پودر سنگ اضافه کنید.
  3. موادی که آماده می کنید باید یک دوغاب نسبتا غلیظ باشد. اگر خیلی رقیق باشد ، حباب در آن ایجاد شده و دیر می بندد و اگر خیلی غلیظ باشد ، به خوبی شکل نمی گیرد.
  4. بعد از ترکیب پودر سنگ هنری با آب ، مقداری حباب روی آن ایجاد می شود که باید با یک قاشق آن را از روی آب بردارید. پشت کار را هم با یک خط کش ، صاف کنید.

ویدیو آموزش ساخت گیفت با پودر سنگ هنری ترک

روش انجام کار

نسبت اختلاط پودر سنگ با آب باید 3 به 1 باشد یعنی مثلا سه پیمانه پودر سنگ را داخل یک پیمانه آب بریزید یا شش پیمانه پودر سنگ ترک را با دو پیمانه آب مخلوط نمایید. پودر سنگ را باید به خوبی در داخل آب حل کنید طوری که کلوخه و ذرات درشتی باقی نماند. دوغابی تهیه کنید که کاملا روان و یک دست باشد و آن را آرام داخل قالب سیلیکونی بریزید. اگر منافذ ریزی در داخل قالب وجود دارد که ممکن است دوغاب به آن داخل نشود ، با استفاده از قلمو یا انگشتتان به آن ضرباتی بزنید.

قالب سیلیکونی را تا نزدیک لبه آن پر کنید و برای اینکه هیچ حبابی باقی نماند ، چند ضربه با دست به دیواره قالب بزنید. اصولا دوغاب پودر سنگ بعد از سی دقیقه تا یک ساعت خشک می شود ولی بهتر است اجازه دهید بیشتر بماند تا مقاوم تر شده و با خیال راحت آن را خارج کنید.

وقتی خواستید کار را از قالب خارج نمایید ، از قسمت های ضخیم تر که مقاومت بیشتری دارد شروع کنید. کار با پودر سنگ و قالب سیلیکونی و خارج کردن سالم اثر از قالب روش های خاصی دارد که کم کم یاد می گیرید و ممکن است برای اولین بار دچار مشکلاتی مثل ناقص بودن گیفت و مجسمه و یا شکستگی های کوچک شوید.

دکمه بازگشت به بالا