وزیرخارجه معزول لیبی در آرایشگاه معروف ترکیه رویت شد!

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” وزیرخارجه معزول لیبی در آرایشگاه معروف ترکیه رویت شد! ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، «خلیل الحاسی» روزنامه‌نگار لیبیایی امروز شنبه (۱۶ سپتامبر) تصویری از «نجلا المنقوش» وزیرخارجه معزول لیبی را در حساب شخصی‌اش در «ایکس» منتشر کرد و خبر داد که او در ترکیه است. 

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «روسیا الیوم»، این روزنامه‌نگار لیبیایی می‌نویسد: «من به طور اختصاصی این عکس نجلا المنقوش، وزیر امور خارجه را منتشر می‌کنم که در گران‌ترین آرایشگاه ترکیه با بودجه عمومی کشور است».

فساد مالی |مردان

با وجود آنکه صحت این تصویر تاکنون رد یا تایید نشده، انتشار آن باعث واکنش‌های زیادی در میان کاربران لیبیایی شده است؛ به ویژه با توجه به شرایط خاص و بحرانی که این کشور پس از طوفان دانیال از سر می‌گذراند و جان هزاران نفر را گرفت.

الحاسی در توئیت دیگری با بازنشر اسناد و تصاویری از «لمیاء بوسدره» و «هناء القلال» دو دوست المنقوش، مدعی فساد مالی و اداری آن‌ها در وزارت خارجه این کشور شده و نوشت: این سه دختر از شهر بنغازی، بالاترین درآمد را لیبی دارند و در فساد با فاسدترین مردان حکومت رقابت می‌کنند!

المنقوش اواخر ماه آگوست، پس از آن که دیدارش با «ایلی کوهن» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا فاش شد، از کشور گریخت. دیدار او با مقام صهیونیست موجب اعتراضات خیابانی، انتقادات تند از دولت «عبدالحمید الدبیبه» و واکنش‌های شدید ملی شد.

پیش‌تر منابعی در دولت وحدت ملی لیبی گزارش داده بودند که نخست‌وزیر، المنقوش را پس از تعلیق از کار به تحقیقات دادگاهی ارجاع داده و از سِمت خود به عنوان وزیر امور خارجه برکنار کرده است. 

براساس گزارش‌های رسانه‌ای وزیرخارجه معزول لیبی ابتدا با خانواده به ترکیه گریخته بود. پس از آن اعلام شد که او چند ساعت بعد ترکیه را به مقصد انگلیس ترک کرده است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا