معاون وزیر بهداشت:افرادبدون ماسک شناسایی می‌شوند

مرگ |واکسن

گزیده ها:

علی رضا رییسی شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره مجازات های عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک نداشتن در برابر شیوع ویروس کرونا گفت: و افراد دیگر را آلوده کرد.

وی ادامه می دهد: “ستاد ملی علیه کرونا و رئیس جمهور بسیار تلاش کرده اند که جریمه ای اعمال نکنند ، اما اکنون یکی از خواسته های افرادی که پروتکل های بهداشتی کرونا را دنبال می کنند دلیل این است که آنها باید از سهل انگاری دیگران بیماری قلبی است.

تنها راه مقابله با تاج از طریق سلامت فردی و اجتماعی است

رییسی گفت: “در 7 ماه گذشته ، ما بسیار بالا و پایین شده ایم.” تنها راه مبارزه با ویروس کرونا ، که درمان و واکسن مشخص و موثری ندارد ، در نظر گرفتن سلامت فردی و اجتماعی است. این مسئولیت مردم ، دولت و همه افراد در زمینه سیاستگذاری و کلیه شهروندان است. این یک مسئولیت اجتماعی است که همه ما باید آن را داشته باشیم. در این دوره ، وقتی هیچ جریمه ای وضع نشده است ، نیمی از مردم پروتکل های بهداشتی کرونا را دنبال می کنند و حتی مسافرت نمی کنند و شرایط را ندارند.

کاهش انطباق با پروتکل های بهداشتی

وی گفت: “در پایان آوریل و اوایل ماه مه ، درصد انطباق با پروتکل های بهداشتی به 76 درصد و در برخی از استان ها به بیش از 80 درصد رسید ، اما در پایان ماه مه کاهش قابل توجهی داشتیم.” حدود یک ماه پیش ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی به 72 درصد رسیده است و اکنون حدود 42 درصد است.

برای پنهان کردن علائم کرونا ویروس مجازات در نظر گرفته شده است

معاون وزیر بهداشت گفت: بخشی از جریمه ها فقط برای استان تهران تعریف شده است. با رفع نقص ، می توان آنها را در سراسر کشور پیاده کرد. مهمترین نکته ای که تأکید می شود این است که برخی از افراد دارای عروق کرونا ویروس علائم خفیف دارند و حتی آزمایش و آزمایش مثبت دارند ، اما بیماری خود را پنهان می کنند و به دولت و مردم می رسند و این بسیار خطرناک است.

وی افزود: “اگر ما در اپیدمی کرونا قرار داریم ، ابتدا باید بگوییم که اثبات خلاف است ، حتی اگر علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مشاهده شود.

رییسی گفت: افرادی که علائم بیماری دارند و آنها را پنهان می کنند و اگر این کار را آگاهانه انجام دهند جریمه می شوند. اگر فردی با بیماری کرونا ویروس قلب اثبات شده در محل کار خود حاضر شود ، جریمه می شود.

ثبت نتایج عروق کرونا ویروس آزمایشگاه های خصوصی در سیستم های وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت گفت: امروز ستاد ملی ضد کرونا تصویب کرد که همه آزمایشگاه های خصوصی باید نتایج آزمایشگاه ها را در سیستم های وزارت بهداشت ثبت کنند. هر آزمایش کرونا باید در وزارت بهداشت ثبت شود. ما از برنامه Mask استفاده می کنیم و افرادی که مثبت هستند این برنامه را روی تلفن خود نصب می کنند. مورد دیگر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی است که هر 2500 نفر در کشور تحت پوشش یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی قرار دارند و اگر کسی به بیماری قلبی عروقی مبتلا باشد تحت مراقبت یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی قرار خواهد گرفت. اگر ارائه دهنده خدمات بهداشتی متوجه شود شخصی با بیماری قلبی سفر کرده است ، به وی اطلاع داده می شود و در مرحله اول فرد 200000 تومان جریمه می شود.

جریمه نقدی برای افرادی که ماسک ندارند

وی گفت: اگر راننده تاکسی ماسک نزند ، راننده تاکسی در صورت اطلاع پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می شود که 100000 تومان است. اگر مسافری رانندگی کند و ماسک نزند ، راننده 20 هزار تومان جریمه می شود و مسافر نیز 50 هزار تومان جریمه می شود.

جریمه ها کجا هزینه می شود؟

رییسی گفت: محل پرداخت جریمه در ستاد ملی به گونه ای تصویب شده است كه شخص بدهكار شود. شماره حساب نیز متعلق به وزارت بهداشت است که مردم به آنها بدهکار و بدهی های خود را پرداخت می کنند. این مبالغ فقط برای تاج و قسمت پیشگیری هزینه می شود.

وی ادامه می دهد: این اقدام به دلیل پول نیست ، زیرا هر بیماری که وارد بیمارستان می شود علاوه بر مشکلات اقتصادی که برای کشور ایجاد می کند ، هزینه هایی را نیز برای بیمارستان ایجاد می کند.

وضعیت تاج در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در ابتدا موج تاج از قم و گیلان آغاز شد. در ماه مه در مورد تاج وضعیت بسیار آرامی داشتیم و از هفته اول تا اواخر ماه مه وضعیت خوبی بود. در این دوره ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در کشور بسیار بالا بود. نتیجه کاهش شدید بیماریها و مرگ و میرها بود. از عید فطر به بعد ، وقتی سفر و کاهش پروتکل های سلامتی آغاز شد ، در هفته اول ماه اوت اوج جدی را تجربه کردیم و به 12000 بیمار در هفته رسیدیم.

وی افزود: از 15 تیر استفاده از ماسک اجباری شد و مردم آن را به خوبی مشاهده کردند. میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی به 70 تا 80 درصد رسیده است و سپس دوباره شاهد کاهش هستیم. در نتیجه ، آینده کاملاً به نحوه کنترل ویروس بستگی دارد. ویروس همان ویروس قبلی است. آنچه تغییر کرده است تغییر در رفتار اجتماعی است. وقتی رفتار تغییر می کند ، ویروس تسلیم می شود و وقتی آن را جدی نمی گیریم ، بیماری افزایش می یابد.

رییسی ادامه داد: “ما 45 شهر داریم که مشکلاتی ایجاد کرده اند.” مردم در این 45 شهر بیشترین شیوع بیماری کوید 19 را دارند. شهرهایی مانند آذرشهر ، جلفا ، عجب شیر ، مراغه در آذربایجان شرقی از جمله این موارد است. اصفهان ، خمینی شهر ، کاشان و نجف آباد در استان اصفهان ، دره شهر در استان ایلام نیز شامل می شوند.

وضعیت مرگ بیماران کرونا ویروس

معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت گفت: پیش از این از هر صد بیمار 28 بیمار در بیمارستان فوت می کردند و اکنون حدود 12 نفر جان خود را از دست می دهند. در بعضی از کشورها تعداد آزمایشات بسیار زیاد است. با افزایش تعداد آزمایشات در کشور ، بیماران بیشتری پیدا خواهیم کرد. امروز ، رئیس جمهور اعلام کرد که 10 هزار آزمایش روزانه اضافه می شود تا بتوانیم بیماران را شناسایی ، قرنطینه کرده و زودتر معالجه کنیم.

وی گفت: همه می توانند به آن مبتلا شوند اما افراد مسن بالای 70 سال احتمال مرگ بیشتر دارند. همه باید بدانند که پدربزرگ و مادربزرگ و افراد مسن نیاز به مراقبت بیشتری دارند. نوه ها آلوده هستند و هیچ علائمی ندارند و نزد مادربزرگ های مادربزرگ و مادربزرگ خود می روند و آنها را آلوده می کنند. از هر دو نفر بین 80 تا 90 سال یک نفر می میرد.

رابطه انطباق پروتکل و رفتار تاج

رییسی گفت: “وقتی درصد پروتکل های بهداشتی 77 درصد بود ، کارت بیماری افت کرد.” با کاهش پروتکل ها ، بیماری نیز کاهش می یابد. ویروس کرونا ویراست که ما با ورود به منطقه مطمئناً آلوده خواهیم شد. اگر ما رعایت نکنیم ، قطعاً آن را دریافت خواهیم کرد.

هشدار و آنلاین و موم به دلیل انطباق با پروتکل های بهداشتی

وی گفت: در حدود ده روز 252 هزار بازدید انجام شد. حدود 9000 اخطار به مقامات قضایی داده شد و 656 واحد نیز به دلیل انطباق با پروتکل های بهداشتی پلمپ شدند. اخطارها بیشتر به نانوایی ها داده می شود که یکی از سخت ترین اصناف است. بعد مدارس ، رستوران ها ، بانک ها ، دفاتر ، پمپ بنزین ها ، میزهای دولتی ، فروشگاه های زنجیره ای هستند.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا