نکات مهم خرید یخچال فریزر که باید بدانید

یخچال یکی از ضروری‌ترین وسایل در آشپزخانه محسوب می‌شود و کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که به این وسیله نیاز نداشته باشد. هنگام خرید این وسیله باید درباره قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن اطلاعات کافی داشته باشید. به دلیل گران بودن این محصول در صورت انتخاب غلط ضرر مالی زیادی متحمل خواهید شد. در این مقاله قصد داریم در راهنمای خرید یخچال، نکات مهم در هنگام انتخاب یخچال را توضیح دهیم تا در صورت نیاز به خرید یخچال جدید بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

قبل از رفتن سراغ نکات خرید یخچال قصد داریم درباره انواع آن توضیح مختصری در این بخش بدهیم.

یخچال فریزر در از بالا

در این مدل یخچال، فریزر در بخش بالایی قرار دارد و مواد منجمد را باید در بالای یخچال نگهداری کنید. مزیت این مدل مصرف کم انرژی آن است. دسترسی به یخچال در این مدل کمی سخت است و به دلیل قرار گرفتن آن در بخش پایینی ممکن است برای افرادی که استفاده زیادی از یخچال دارند مناسب نباشد. این محصول نسبت به سایر مدل‌های یخچال فضای کمتری را اشغال می‌کند.

یخچال فریزر در از پایین

فریزر قرار گرفته در این نوع مدل یخچال در بخش پایین قرار دارد و دسترسی به یخچال راحت‌تر است. این مدل نسبت به یخچال فریزر بالا کمی گران تر است. معمولا برای نگهداری مواد غذایی در این نوع فریزرها کشو تعبیه شده که به راحتی می‌توانید موارد مورد نیاز را درون آن قرار دهید.

یخچال ساید بای ساید

یکی از جدیترین مدل های یخچال است. در یخچال ساید درب فریزر و یخچال رو به هم باز می شود. این مدل یخچال یکی از پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های یخچال موجود در بازار است.

یخچال فریزر دوقلو

در این مدل از یخچال فریزر، یخچال و فریزر به طور کامل از هم جدا هستند ولی با طراحی زیبا در کنار هم قرار گرفتند و در هر دو بخش روبروی هم باز می شود. این مدل از یخچال فریزر، ظرفیت بالایی در هر دو بخش دارد.

راهنمای خرید یخچال و فریزر

در ادامه مقاله راهنمای خرید یخچال قصد داریم درباره نکاتی که هنگام خرید یخچال باید به آن‌ها توجه کنید صحبت کنیم.

سایز یخچال

اولین موردی که باید قبل از خرید یخچال به آن توجه کنید این است که آیا اندازه یخچال برای آشپزخانه مناسب است یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع باید اندازه عرض فضایی که قرار است یخچال را در آن قرار دهید بدانید. پس از اندازه‌گیری عرض یخچال ارتفاع کابینت یا فضایی را که قصد قرار دادن یخچال را دارید اندازه‌گیری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برخی مدل‌های یخچال در قسمت بالایی لولا دارند و بهتر است این فضای اضافه را نیز در نظر داشته باشید. پس از به دست آوردن طول و عرض محصول باید عمق دیوار پشتی که یخچال قرار است جلوی آن قرار بگیرد را نیز بسنجید در صورت کمبود فضا ممکن است یخچال به کابینت‌ها بچسبد و در آن را نتوانید به خوبی باز کنید.

تهویه مناسب

مورد بعدی در نکات خرید یخچال تهویه مناسب است. برای داشتن جریان هوای مناسب فضای اضافی در اطراف دستگاه در نظر بگیرید. مدل‌هایی که یخ ساز و پخش کننده یخ دارند به فضای بیشتری فاصله نیاز دارند تا اتصالات و سیم‌های آن به خوبی جای بگیرند.

فضای ورودی آشپزخانه

قبل از خرید یخچال باید ابعاد ورودی آشپزخانه توجه کنید. در صورتی که یخچال مد نظر بزرگتر از ورودی باشد نمی‌توانید آن را داخل برده و نصب کنید.

فضای داخلی یخچال

یخچالی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. اگر تمایل دارید که اقلام زیادی را برای مدتی طولانی فریز کنید باید توجه داشته باشید که فریزر یخچالی که تهیه می‌کنید بزرگ باشد. معمولا یخچال‌های ساید بای ساید بیشترین فضای ذخیره‌سازی را دارند. این موضوع می‌تواند برعکس نیز باشد و شما مواد خوراکی زیادی نداشته باشید؛ اما یخچالی بزرگ بخرید که از ظرفیت آن نیز استفاده‌ای نداشته باشید.

میزان مصرف انرژی و گارانتی

میزان مصرف انرژی در لوازم الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است و به مصرف برق کم و بهینه در منزل کمک می‌کند و باعث صرفه جویی در مصرف هزینه‌ها و انرژی می‌شود؛ همچنین هنگام خرید یخچال باید به داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات گارانتی آن استفاده کنید.

ویژگی‌های هوشمند یخچال

از دیگر نکات مهم هنگام خریدن یخچال توجه به امکانات مختلف آن است. برخی یخچال‌های جدید و هوشمند فناوری وای فای دارند که می‌توانید از راه دور آن را مدیریت کنید؛ بنابراین در صورتی که یخچال هوشمندی با قابلیت‌های متنوع نیاز دارید هنگام خرید از فروشنده درباره ویژگی‌های آن بپرسید یا با مراجعه به سایت محصول درباره کالایی که قصد خریداری آن را دارید اطلاعات کسب کنید.

یخچال‌های جدید چه قابلیت‌هایی دارند؟

همانند بسیاری از لوازم الکترونیکی دیگر، یخچال‌ها نیز دچار تغییرات و پیشرفت می‌شوند. با پیشرفته‌تر شدن این محصولات قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. در ادامه درباره جدیدترین ویژگی‌های یخچال فریزر صحبت خواهیم کرد.

موتور اینورتر جدیدترین نوع موتور به کار برده در لوازم الکترونیکی است که مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. از دیگر ویژگی‌های موتور اینورتر می‌توان به صدای بسیار کم آن اشاره کرد. داشتن موتور اینورتر یکی از موضوعاتی است که قبل از خرید یخچال باید به آن اهمیت بدهید.

امروزه اکثر برندها یخچال‌هایی با بدنه استیل تولید و روانه بازار می‌کنند. علت استفاده از این جنس برای یخچال فریزر این است که کمک زیادی به مصرف کمتر انرژی می‌کند؛ همچنین در برابر رطوبت مقاومت بهتری دارند و کمتر دچار آسیب می‌شوند. بدنه استیل می‌تواند بهترین جنسی باشد که برای یخچالتان در نظر می‌گیرد البته باید توجه داشته باشید که این جنس لک و اثر انگشت را سریع به خود جذب می‌کند.

داشتن نور کافی داخل یخچال می‌تواند کمک زیادی به پیدا کردن وسایل و خوراکی‌ها هنگام شب کند. اکثر یخچال‌ها از چراغ‌های کوچکی در بالاترین قسمت استفاده می‌کنند؛ اما مدل‌های جدیدتر نورپردازی بیشتری دارند و چراغ‌هایی در اطراف نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر یخچال‌ها یخساز داخلی دارند؛ اما در مدل‌های جدیدتر یخساز و آب سرد کن در فضای خارجی یخچال قرار گرفته و به آن دسترسی راحت‌تری خواهید داشت. برخی از آب سرد کن‌ها از لوله کشی تامین می‌شوند و برخی دیگر محفظه‌ای برای پر کردن آب دارند.

برای جلوگیری از ترکیب بوی غذاها با یک دیگر و داشتن هوای مطبوع داخل یخچال مدل‌های جدیدتر به فیلتر هوا مجهز شده‌اند. علاوه بر جلوگیری از پخش بو این فیلترها به از بین بردن باکتری و کپک کمک می‌کنند.

یخچال‌های جدید و امروزی ویژگی‌های جالب توجه زیادی را درون خود جای داده‌اند. برخی از آن‌ها امکان اتصال به وای فای را دارند و درون آن‌ها دستیار هوشمند نیز قرار گرفته است؛ همچنین برخی از یخچال‌های هوشمند مجهز به دوربین داخلی شده‌اند که با استفاده از آن می‌توانید متوجه شوید که چه موادی داخل یخچال دارید.

جمع‌بندی

در مقاله راهنما خرید یخچال و فریزر تمامی نکات و ویژگی‌هایی که قبل از خرید یخچال باید آن‌ها را رعایت کنید را دقیق توضیح دادیم. قبل از خرید یخچال باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. با توجه به گران بودن یخچال فریزر خریدن محصولی که پاسخگوی نیازهایتان نباشد می‌تواند دلسرد کننده و هدر دادن پول باشد. با مطالعه موارد فوق می‌توانید قبل از خرید اطلاعات مفیدی درباره یخچال‌ها به دست آورید.

دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای خرید یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

راهنمای خرید یخچال به شما کمک می کند تا با توجه به مهمترین ویژگی ها و پارامترهای یخچال فریزرهای دوقلو، بالا پایین، ساید بای ساید، درب فرانسوی و حتی تک درب بهترین انتخاب را در هنگام خرید یخچال داشته باشید. با استفاده نکات خرید یخچال فریزر، یخچالی با کیفیت بالا، با قیمت مقرون به صرفه و مناسب با تعداد اعضای خانواده خود تهیه نمایید. در این مقاله به طور کامل هریک از انواع مدل های یخچال فریزر ویژگی ها، امکانات، مزایا و معایب آنها را شرح داده ایم. در صورتی که به دنبال خرید یخچال و فریزر مناسب با ویژگی های مدنظر خود هستید، مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک بزرگی نماید.

کاربران گرامی، در صورتی که تجربه مشابه و یا نظری در رابطه با راهنمای خرید یخچال دارید میتوانید در بخش دیدگاه های همین مقاله و یا پرسش و پاسخ با کارشناسان و سایر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید یخچال فریزر در مدل های مختلف

امروزه می توان یخچال فریزرهایی در مدل ها و طرح های مختلف را در بازار مشاهده نمود که هریک از آنها دارای ویژگی ها و امکانات خاصی هستند. به طور کلی می توان گفت که یخچال ها به انواع مختلف با کارایی های متفاوت تقسیم بندی می شوند. از جمله این مدل ها که شکل ظاهری یخچال ها را تشکیل می دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ادامه به بررسی ویژگی، مزایا و معایب هریک از انواع یخچال فریزرها در راهنمای خرید یخچال می پردازیم.

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

یکی از پرطرفدارترین انواع مدل های یخچال فریزر در بازار، مدل های ساید بای ساید هستند که در جدول زیر به بررسی مزایا و معایب خرید یخچال ساید بای ساید برای شما پرداخته ایم:

مزایای یخچال ساید معایب یخچال ساید
دسترسی آسان به یخچال و فریزر اشغال فضای زیادی از آشپزخانه
قابلیت ذخیره سازی بیشتر نسبت به سایر مدل ها داشتن قیمت بالاتر نسبت به سایر مدل ها
مناسب برای خانواده های متوسط و بزرگ فضای داخلی باریک برای قرار دادن مواد غذایی مختلف
نمای بسیار شیک و زیبا در آشپزخانه نیاز به خرید و نصب فیلتر آب به صورت منظم
برخورداری از امکانات متنوع نظیر آبسردکن، یخساز و … حمل و نقل سخت یخچال به دلیل حجم بالا

در ادامه این بخش قصد داریم تا هریک از این موارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را به هنگام خرید یخچال ساید داشته باشید:

راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو

در صورتی که قصد خرید یخچال دوقلو را دارید، لازم است نسبت به ویژگی ها و مزایا و معایب این مدل یخچال ها اطلاعاتی را کسب نمایید. در جدول زیر در راستای راهنمای خرید یخچال دوقلو به بررسی نکات مهم در این زمینه پرداخته ایم:

مزایای یخچال دوقلو معایب یخچال دوقلو
حمل و نقل آسان یخچال به دلیل جدا شدن هریک از بخش ها اشغال فضای نسبتا زیاد در آشپزخانه
بسیار جادار و مناسب برای خانواده های پرجمعیت میزان مصرف برق بالاتر از سایر مدل ها
برخورداری از ظرفیت بالا جهت قرارگیری مواد غذایی مختلف برخورداری از امکانات کمتر نسبت به یخچال های ساید
امکان تعمیر آسان قطعات یخچال به دلیل مجزا بودن آنها از یکدیگر طراحی ساده تر از لحاظ رنگ و نمای بیرونی نسبت به مدل های ساید و فرانسوی
دسترسی آسان به قفسه ها و بخش های مختلف یخچال بالا بودن قیمت یخچال های دوقلو نسبت به دیگر یخچال ها و ارزان تر نسبت به یخچال های ساید

حال که توانستید در جدول بالا به اختصار با هریک از ویژگی ها و مزایا و معایب این مدل یخچال ها آشنا شوید، در ادامه راهنمای خرید یخچال فریزر دوقلو قصد داریم هریک از این موارد را برای شما به طور کامل توضیح دهیم:

راهنمای خرید یخچال فریزر بالا

یکی دیگر از انواع مدل های یخچال فریزرها در بازار، مدل های فریزر بالا هستند که این روزها بسیاری از کاربران از این مدل یخچال ها استفاده می کنند. چنانچه قصد خرید یخچال فریزر بالا را دارید، در ادامه به بررسی مزایا و معایب این مدل یخچال ها پرداخته ایم:

مزایای یخچال فریزر بالا معایب یخچال فریزر بالا
فضای کمی در آشپزخانه اشغال می کند. فضا و حجم داخلی یخچال نسبت به سایر مدل ها کمتر است.
حمل و جابجایی این مدل یخچال بسیار آسان است. امکان قرار دادن مواد غذایی زیاد در فریزر وجود ندارد.
قیمت یخچال مناسب و مطابق با هر بودجه ای است. برای خانواده هایی با جمعیت زیاد مناسب نیست.
طیف وسیعی از مدل ها و برندها برای این نوع یخچال موجود است. برای استفاده از یخچال در طبقات پایین باید مرتبا خم و راست شوید.
برای خانواده های کوچک و کم جمعیت مناسب است. _

در ادامه این بخش از راهنمای خرید یخچال فریزر بالا قصد داریم هریک از ویژگی ها و امکانات آنها را به تفضیل شرح دهیم:

راهنمای خرید یخچال فریزر پایین

در صورتی که قصد خرید یخچال فریزر پایین را دارید، می توانید به بررسی اطلاعاتی که در جدول زیر برای شما آورده شده است، بپردازید:

مزایای یخچال فریزر پایین معایب یخچال فریزر پایین
برای خانواده های کوچک کاملا مناسب است. مصرف انرژی آنها نسبت به مدل های فریزر بالا بیشتر است.
فضای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال می کند. از یخچال های فریزر بالا گران تر هستند.
تنوع برندها و مدل های این یخچال زیاد است. برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیست.
در این مدل ها بخش فریزر بزرگ تر از مدل های فریزر بالا است. خنک سازی فریزر ممکن است کندتر از یخچال انجام شود.
نیازی نیست برای استفاده از فضای داخل یخچال خم شوید. _

راهنمای خرید یخچال فریزر پایین به شرح زیر است:

راهنمای خرید یخچال درب فرانسوی

از دیگر یخچال هایی که دارای مدل های خاصی بوده و طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده است، یخچال های درب فرانسوی هستند. در جدول زیر به بررسی مزایا و معایب خرید یخچال درب فرانسوی خواهیم پرداخت:

مزایای یخچال درب فرانسوی معایب یخچال درب فرانسوی
ظرفیت ذخیره سازی مناسب هزینه خرید بالاتر نسبت به سایر مدل ها
مناسب برای خانواده های بزرگ و پرجمعیت اشغال فضای بسیار زیادی از آشپزخانه
برخورداری از آپشن های متنوع مانند آبسردکن، یخساز و … مصرف انرژی بالای یخچال

در ادامه این بخش هریک از موارد درج شده در جدول بالا را به صورت کامل در راستای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهنمای خرید یخچال درب فرانسوی بررسی خواهیم کرد:

راهنمای خرید یخچال های کامپکت هتلی

یکی دیگر از انواع یخچال فریزرها در بازار، یخچال های تک درب یا یخچال های هتلی هستند که در جدول زیر مزایا و معایب خرید یخچال هتلی را بررسی خواهیم کرد:

مزایای یخچال هتلی معایب یخچال هتلی
قیمت خرید این بخچال ها مقرون به صرفه می باشد. به دلیل حجم کم برای خانواده مناسب نیست.
بسیار جمع و جور بوده و فضای کمی را اشغال می کند. امکان قرار دادن مواد غذایی زیاد در این مدل یخچال ها وجود ندارد.
برای استفاده در مراکز مختلف و افراد مجرد مناسب است. برای خنک سازی مواد غذایی زیاد طی مدت زمانی کوتاه مناسب نیستند.
حمل و نقل این بخچال ها آسان است. _
مصرف برق و انرژی آنها بهینه است. _

یخچال های کامپکت هتلی مدل های کوچک و جمع و جوری هستند که برای قرار دادن در اتاق خواب، مناطق دور از آشپزخانه و … در نظر گرفته شده اند:

برای خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم؟ قبل از اینکه یخچال جدید خود را خریداری کنید، چند سوال وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید را انتخاب و خریداری نمایید.

در ادامه این بخش قصد داریم به بررسی مهمترین نکات خرید یخچال بپردازیم که به کمک بررسی هریک از آنها می توانید اقدامات لازم را در جهت خرید مناسب ترین یخچال برای خود انجام دهیم.

بررسی مدل و ابعاد در راهنمای خرید یخچال فریزر

اهمیت اندازه و ظاهر در راهنمای خرید یخچال به شرح زیر است:

اهمیت دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش در خرید یخچال

اکثر یخچال و فریزرها با گارانتی اولیه یک سال برای قطعات و تعمیرات و 5 سال برای موتور عرضه می شوند. شما می توانید از میان برندها و مدل های مختلف و ارائه شده با گارانتی های طولانی مدت، مدل مورد نظرتان را خریداری کنید.

بررسی ظرفیت و گنجایش در راهنمای خرید یخچال فریزر

از جمله نکاتی که حتما باید در زمان خرید یخچال به آن توجه ویژه ای داشته باشید، در نظر گرفتن گنجایش یخچال و تعدادی اعضای خانواده تان می باشد. شما باید یخچال را خریداری کنید که ظرفیت مناسب با توجه به تعداد افراد خانواده را داشته باشد. به طور کبلی اینکه به چه ظرفیتی از یخچال نیاز دارید، به مقدار فضای مورد نیاز شما برای ذخیره مواد غذایی و رفت و آمد شما خواهد داشت.

تعداد افراد خانواده ظرفیت مناسب یخچال
1 الی 2 نفر 150 الی 350
3 الی 4 نفر 350 الی 530 لیتر
بیشتر از 5 نفر 530 لیتر به بالا

رنگ و جنس بدنه از نکات مهم در خرید یخچال

یکی از مواردی که به هنگام انتخاب و خرید یخچال فریزر باید به آن توجه داشته باشید، جنس به کار رفته در رنگ ظاهری آن است که باید در مورد این مواد تصمیم گیری شود. به طور کلی یخچال فریزرهای مختلف دارای رنگ بندی مختلفی هستند که انتخاب هریک از آنها به سلیقه افراد بستگی دارد.

جنس بدنه یخچال

رنگ یخچال

بررسی امکانات و قابلیت ها در راهنمای خرید یخچال

اهمیت امکانات و قابلیت ها در راهنمای خرید یخچال به صورت زیر بیان می شود:

شما می توانید این امکانات را انتخاب کنید:

  1. آبریز روی درب یخچال
  2. سبد مخصوص بطری
  3. محفظه تخم مرغ
  4. یخساز اتوماتیک
  5. طبقات قابل تنظیم
  6. فضای مناسب و فریزر با توانایی یخسازی بالا

مصرف انرژی و تاثیر آن در راهنمای خرید یخچال فریزر

قیمت برق در کشورهای مختلف متفاوت است. با این حال شما مدلی را که مصرف انرژی کمتری داشته باشد را ترجیح می دهید، مدلی را که باعث نشود، هر ساله مقدار زیادی هزینه برای کارکرد آن بپردازید. بنابراین توجه به و فریزر در هنگام خرید ضروری است.

در نظر گرفتن کیفیت قطعات برای خرید یخچال

یکی از مهمترین مسائلی که باید به هنگام انتخاب و خرید یخچال و فریزر در نظر داشته باشید، مربوط به کیفیت قطعات به کار رفته در تولید محصول مورد نظر است.

اهمیت بررسی کمپرسور به هنگام خرید یخچال فریزر

یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات تعبیه شده در تمامی یخچال ها موتور یا کمپرسور است. در صورتی که کیفیت موتور به کار رفته در یخچال مناسب نباشد، هزینه خرید یخچال هدر رفته و دستگاه طی مدت زمانی کوتاه با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. از این رو باید حتما به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

تاثیر بودجه در راهنمای خرید یخچال فریزر

یکی از مهمترین مسائلی که معمولا در درجه اول خریداران یخچال فریزرها با آن مواجه می شوند، بودجه مورد نظر آنها و قیمت خرید یخچال در بازار می باشد که در ادامه نکات مهم مشاوره خرید یخچال با در نظر گرفتن بودجه را برای شما بررسی خواهیم کرد.

خلاصه ای از مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر در آی پی امداد

اگر قصد خرید یخچال دارید، معیار های متفاوتی وجود دارد که لازم است به آن دقت نمایید. در این مقاله تمامی نکات مهم در خرید یخچال را به صورت کامل برای شما شرح دادیم. شما به کمک این موارد می توانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. در ادامه جمع بندی از نکات مهم به هنگام خرید یخچال فریزر برای شما ذکر خواهیم کرد:

برای خرید یخچال فریزر کدام مدل را انتخاب کنیم؟

برای خرید یخچال به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

خروج از نسخه موبایل