نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه در آموزش و پرورش میزند
این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه در آموزش و پرورش میزند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.
بیگ نیوز/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین و اصلیترین وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات اندیشه و خرد اوست که در آموزش و پرورش محقق شده و بدون شک نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه در آموزش و پرورش میزند.
محمدرضا ابراهیمی، شامگاه(یکشنبه ۸ بهمن) در جلسهای با مدیران شهرستان گلپایگان با بیان اینکه سلامت و پویایی هر جامعه در ابعاد مختلف در آموزش و پرورش نهفته است، اظهار کرد: باید آنقدر بگوییم درجه آموزش و پرورش والا و نخست است که آنهایی هم که خواب هستند بیدار شوند. در رأس هر کشور فرهنگ آن جامعه است که بعد از خانواده توسط نهاد آموزش و پرورش شکل میگیرد. یکی از مهمترین و اصلیترین وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات اندیشه و خرد اوست که در آموزش و پرورش محقق شده و بدون شک نبض فرهنگ و تمدن هر جامعه توسط آموزش و پرورش زده میشود.
وی ادامه داد: بهمنماه ویژه ایران است بنابراین دهه فجر در مدارس با شکوه برگزار شود. باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اکنون هیچ معامله بینالمللی بدون دخالت ایران در آنچه به آن مربوط است، انجام نخواهد شد، اضافه کرد: حضور مردم تثبیت کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است. همه بر خود فرض و واجب بدانیم که دیگران را به شرکت در انتخابات و آمدن پای صندوقهای رأی دعوت کنیم و انتخابی اصلح داشته باشیم.
ابراهیمی با بیان اینکه برای ارتقای معدل نهایی شهرستان همه کمک کنند، اظهار کرد: برای امتحانات نهایی مدارس همه باید پای کار باشند، در خردادماه هر روز یک کنکور برگزار میشود چراکه معدل در ورود به دانشگاهها مؤثر است. همچنین دانش آموزان را به شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان ترغیب کنید.
وی یادآور شد: در شهرستانهای دیگر کمبود نیرو بیشتر است و علت آن ترک فعل دولت قبل بود. درصدد تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و رویکرد آموزش و پرورش به رویکرد لیبرالی تغییر کرده بود بنابراین ورودی دانشگاه فرهنگیان نه تنها اضافه نشد بلکه به حدود ۳ هزار نفر در سال رسید و طبیعی است که اکنون باید با ابر چالش کمبود نیرو مواجه باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: با مولدسازی پروژههای نیمهتمام و ضروری را به اتمام برسانیم. نیاز به هنرستانهای بیشتری داریم چراکه دانش آموزان این مدارس زودتر و بهتر جذب بازار کار میشوند.
داشتن یک نماینده قوی و کارآمد مؤثر است
همچنین فرماندار گلپایگان با بیان اینکه تراکم دانشآموزی در مدارس بالاست، افزود: علیرغم موفقیتها و زحمتهایی که در حوزه آموزش و پرورش کشیده شده است اما در گلپایگان فضای فیزیکی کمی وجود دارد. در منطقه مسکن آنلاین و شهرک الوند مدرسه وجود ندارد و امیدوارم این مشکل حل شود. نهایت همت و مساعدت را در راهاندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان داشته باشیم. همچنین گلپایگان شایستگی این را دارد که محور برگزاری آزمونهای متعدد در غرب استان باشد.
محمدرضا عسگریان ادامه داد: فرهنگیان در مشارکت حداکثری نقشآفرین باشند. حل مشکلات کشور در داشتن یک مجلس قوی است، داشتن یک نماینده قوی و کارآمد برای منطقه و کشور مؤثر است، افرادی که مورد تأیید شورای نگهبان هستند برای ما تفاوتی با یکدیگر ندارند، امانتدار هستیم و برای یک رقابت سالم بسترسازی لازم را انجام میدهیم.
فرماندار گلپایگان گفت: مشارکت در گلپایگان باید نزدیک به ۱۰۰ درصد باشد، مشارکت پایین زیبنده مردم این منطقه نیست و قطعاً صحبتهای معلمین در مشارکت حداکثری نقشآفرین است.
کمبود نیرو در آموزش و پرورش گلپایگان
رئیس آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان نیز گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا زمانی که مشکل کمبود معلم در شهرستان حل شد اداره برخی کلاسها بر عهده مدیران و معاونهای مدارس بود و اجازه ندادیم کلاسی بدون معلم بماند. در آزمونی که برگزار شد آموزش و پرورش گلپایگان ۲۵ سهمیه در جذب دبیر داشت اما تنها ۱۶ نفر جذب کردیم که پس از اینکه آنها مشغول به فعالیت شدند ۶ نفر از آنها انصراف دادند.
وی ادامه داد: اکنون عمده مشکلات ما در زمینه کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات کارگاهی آزمایشگاهی در مدارس و هنرستانها است. خواهان برقراری توازن در گرایش به رشتهها در شهرستان هستیم، اما هنرستانهای شهرستان پاسخگوی تقاضای دانش آموزان نیست. بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان را به دلیل کمبود فضای فیزیکی در هنرستان در رشتههایی غیر فنی ثبتنام کردیم.
محمدباقر عبیری گفت: همکاران ما در آموزش و پرورش تمایلی به دریافت پستهای مدیریتی و معاونت ندارند چراکه پستهای مدیریتی برای آنها هیچ جاذبهای ندارد. از سال ۹۰ تاکنون دو بار سرانه جزئی به مدارس پرداخت شده است. در نیروهای خدماتی، نیروی متخصص و مربی پرورشی دچار کمبود نیرو هستیم.
انتهای پیام