مه پاش چیست؟

امکان استفاده از محیط های باز مانند: حیاط، روبروی رستوران یا کافی شاپ به دلیل هوای گرم در تابستان. اما آیا می دانستید که می توانید شرایطی را فراهم کنید که در حین لذت بردن از فضای باز، گرما را تحمل کند؟ دستگاه مه پاش سیستمی است که در این راه به شما کمک می کند. سیستم های مه پاش برای خنک سازی در گلخانه ها و محیط های باز، خنک سازی هوای محیط با کاهش دما تا 40 درجه بدون افزایش رطوبت استفاده می شود.

سیستم میست چیست؟

اثر خنک کنندگی یک دستگاه مرطوب کننده یا سیستم مه پاش به تغییرات رطوبت محیط و جو هوا بستگی دارد و زمانی که دمای محیط بالای 80 درجه و رطوبت زیر 50 درصد باشد و دمای اتاق ثابت باشد و هوا خنک شود به خوبی عمل می کند. بلافاصله، بدون هیچ گونه تأثیر منفی بر رطوبت هوا.

نکته: هرچه میزان ذرات آب پودری موجود در هوا بیشتر باشد، عملکرد مه پاش بهتر است.

استفاده از آب مه آلود

کاهش مصرف آب در سیستم رطوبت ساز 98 درصد است که به عوامل زیر بستگی دارد. اندازه نازل ها به میزان فشار و تعداد نازل های استفاده شده در این رطوبت ساز مه بستگی دارد. هر چه سیستم بزرگتر باشد، نازل های بیشتری دارد. هرچه نازل های بیشتری در دستگاه بخور استفاده شود، آب مه بیشتری مصرف می شود. فشار نیز در این سیستم افزایش می یابد. خرید سیستم نبولایز صنعتی بهترین گزینه برای خنک سازی و جلوگیری از گرد و غبار در محیط می باشد.

زیرا در تابستان با کمبود آب مواجه هستیم در این میان مردم به دنبال راه حلی برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب در این فصل بوده اند و یکی از این راه حل ها استفاده از مه در رستوران ها و کافی شاپ ها، گلخانه ها، دام ها است که بسیاری آن را برای خنک کنندگی در نظر می گیرند. قرار داده شده

کرماسازه شرق تولید کننده انواع سیستم های خنک کننده است، چه بتوانید گلخانه خود را بسازید و محیط کارخانه خود را برای کارگران راحت کنید و چه بتوانید به کمک یک فضای باز جلوی رستوران خود کسب و کار خود را توسعه دهید. . لطفا قبل از مشورت با یک متخصص این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه عملکرد سیستم مه

شاید برایتان سوال پیش بیاید که مه چگونه کار می کند؟ عملکرد ابر به گونه ای است که یک موتور الکتریکی به یک پمپ فشار قوی متصل می شود. این پمپ وظیفه توقف آب را بر عهده دارد. پس از پمپاژ آب از طریق شیلنگ به سمت نازل می رود. سپس پس از ورود به نازل با فشار 70 بار از نازل خارج می شود. البته در قالب اپیزودهای خیلی خوب بیرون می آید. اندازه این ذرات از 5 تا 10 میکرون می باشد که به این صورت آب از نازل خارج می شود.

Fogger محیط را خنک می کند و یک جستجوی با طراوت برای آب و رها کردن قطرات کوچک آب انجام می دهد. این دستگاه در بیرون و زیر نور آفتاب با عملکرد عالی استفاده می شود.

نحوه کار دستگاه اتومایزر به این صورت است که آب تحت فشار از لوله عبور می کند و در قطرات کوچک 20 میکرون یا 30 میکرون به نازل می رسد و هوای محیط را بدون توجه به تعداد ذرات آب خارج شده از نازل ها خنک می کند. هرچه کوچکتر باشد دمای محیط کمتر و سریعتر سرد می شود.

با نصب اسپرینکلر خنک کننده (مه باز) دمای گرم کاهش یافته و رطوبت محیط اطراف افزایش می یابد. با نصب این سیستم در ورودی فضاهای باز رستوران ها و کافه ها می توان از این سیستم در فضاهای کوچک نیز استفاده کرد.

انواع سیستم خنک کننده آب در نبولایزر

سیستم های مه پاش که برای خنک کردن محیط استفاده می شوند بسته به میزان فشاری که آب را از نازل عبور می دهد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این تطبیق پذیری به شما امکان می دهد از رطوبت ساز در مکان های مختلف استفاده کنید. این سیستم ها عبارتند از:

سیستم مه پاش خانگی

مه پاش خانگی که به عنوان سیستم فشار پایین نیز شناخته می شود، برای خانه ها ایده آل است زیرا می تواند عملکرد عالی را با کمک آب کم فشار در خانه شما ارائه دهد. فشار مورد نیاز این دستگاه بین 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع است. نصب آسان و ساده. اما به سرعت سرد نمی شود و رطوبت آن در محیط باقی می ماند.

اگر می خواهید در خانه یک رطوبت ساز بسازید، نیازی به خرید پمپ آب یا پمپ مه پاش ندارید. برای ساختن رطوبت ساز در خانه فقط باید از 8 نازل و 10 متر شلنگ استفاده کنید. بنابراین باید به شیر معمولی با فشار 2 بار وصل شود. به همین دلیل به عنوان یک مرطوب کننده خانگی ارزان شناخته می شود. در این سیستم به دلیل حذف قطرات درشت محیط را کاملا خیس می کند. با توجه به قابلیت مرطوب کنندگی بالای دستگاه برای آبیاری استفاده می شود. بنابراین برای آبیاری گلخانه ها و گلخانه های کوچک استفاده می شود.

اتومایزر فشار متوسط ​​یا نیمه صنعتی

اگر می خواهید محیط را سریع خنک کنید بهتر است از این نوع استفاده کنید. فشار آب مورد نیاز برای این واحد باید بین 160 تا 250 PSI باشد. این واحد فشار متوسط ​​رطوبت طولانی مدت در محیط ایجاد نمی کند. نصب این دستگاه آسان است و برای کار از منبع تغذیه استفاده می کند، اما عملکرد آن ممکن است قبض برق شما را افزایش دهد.

مه پرفشار یا صنعتی

دستگاه مه پرفشار دارای پمپ قدرتمندی است و از طرفی ذرات مه ریز را تولید می کند که به سرعت در محیط اطراف پراکنده می شود و سرعت خنک کنندگی بالایی برای محیط اطراف دارد. این دستگاه می تواند محیط را تا دمای 35 درجه فارنهایت خنک کند و هیچ رطوبتی از خود به جای نگذارد. فشار آب برای این دستگاه باید بین 750 تا 1500 PSI باشد.

الزامات فنی مه پاش

قبل از اینکه بخواهید یک سیستم مه پاش یا رطوبت ساز برای مکان مورد نظر خود خریداری کنید، باید مشخصات و ویژگی های دستگاه را بررسی کنید. این دستگاه با استفاده از پمپ فشار آب را در لوله ها حرکت داده و با فشار بسیار زیاد از نازل ها عبور می کند. به لطف فشار بالا، آب به قطرات بسیار ریز تبدیل شده و اتمیزه می شود.

قطرات بسیار کوچک آب به محیط اطراف پراکنده می شوند و اطراف سیستم را پر می کنند. در نتیجه با کمک این سیستم در هر ثانیه هزاران قطره آب وارد هوا می شود. این اتمیزه کردن، بسته به محیطی که در آن ریخته می شود، می تواند عملکرد مورد نظر شما را ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر از این سیستم در یک مکان گرم استفاده می کنید، متراکم شدن قطرات آب به خنک شدن محیط کمک می کند. اما در یک فضای بسته مانند پاسیو شما، همین چیز رطوبت می آورد.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا