مهمترین رازهای موفقیت در امتحان ریاضی

10 راز موفقیت در امتحان ریاضی

برای کسب درصد بالایی در کنکور ریاضی باید سعی کنید از اول راهنمایی یا دبیرستان ریاضی را خوب بخوانید تا پایه ریاضی شما قوی باشد. با این حال، وقتی پایه ریاضی شما قوی باشد، در امتحانات برای شما راحت تر خواهد بود. موفقیت در کنکور ریاضی تنها با قبولی در تعداد زیادی از کنکور نیست. در بسیاری از مواقع دانش آموزان بدون مطالعه قبلی متن و بدون تمرین کافی و حل مسئله در آزمون ورودی و آزمون شرکت می کنند. در این صورت سعی می کنند از پاسخ های داده شده برای آزمون درس بگیرند. اما این روش اصلا صحیح نیست. هر امتحان ممکن است در یک موضوع خاص باشد و مطالعه در طول امتحانات باعث نمی شود که در همه دروس تسلط داشته باشید.

هرچقدر هم که خوب باشید، وقتی ریاضی را یاد بگیرید و مباحث را به درستی و اساسی یاد بگیرید، در مرحله امتحان کارتان راحت تر می شود. درست است که باید در مدت زمان کوتاهی به تست ها پاسخ دهید، اما اصرار به گرفتن روش های عجیب و غریب و متوسط ​​نداشته باشید. سعی کنید با استفاده از روش های استاندارد ارائه شده در دفترچه راهنما، پاسخ مرحله اول را پیدا کنید. اگر متوجه شدید که روش های زیر مبنای علمی محکمی دارند و مطمئن هستید که به تمام تست ها پاسخ صحیح می دهند، می توانید از این روش ها نیز استفاده کنید.

اگر هنوز در مدرسه هستید و فارغ التحصیل نشده اید، سعی کنید به طور کامل در کلاس های ریاضی خود شرکت کنید و بیشترین بهره را از کلاس های خود ببرید. برای موفقیت در کنکور ریاضی باید مطالب برای شما مناسب باشد. در کلاس ریاضی مطالب مطرح می شود و می توانید خوب بخوانید. شرکت در کلاس های ریاضی برای یادگیری عمیق ضروری است.

در نهایت در پاسخ به این سوال که چگونه ریاضی را برای کنکور مطالعه کنیم باید به نکته دیگری توجه کرد. نکته پایانی بسیار مهم این است که برای قبولی در کنکور ریاضی باید در کنکور استاندارد شرکت کنید. برای انجام هیچ آزمایشی وقت نگذارید. کنکور ریاضی سال های قبل بهترین آزمونی است که می توانید شرکت کنید. مهم ترین تست ها را برای بررسی بعدی علامت گذاری کنید.

بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی کنکور نوبت به حل تکلیف و مثال ها و مسائل کافی آن می رسد. در این مرحله اطلاعات ارائه شده در کتاب به شما بیشتر می رسد و کنترل بیشتری روی موضوع خواهید داشت. در واقع کلید یادگیری ریاضی، چه امتحانی و چه کنکوری، حل تست ها و مسائل است. در نهایت باید با شرکت در کنکور ریاضی مهارت های خود را ارتقا دهید. نکات مهم کنکور ریاضی را بنویسید و مهم ترین امتحان ها را علامت بزنید. برای آمادگی در کنکور علاوه بر مطالعه و حل تست ها و امتحانات باید تست های صحیح و منظم را در برنامه خود قرار دهید. اگر تست های بیشتری انجام دهید، ریاضی را یاد خواهید گرفت. در ابتدای کار، تمرینات را یکی یکی و بدون شمارش زمان انجام دهید.

در ادامه این مقاله به 10 نکته مهم و راز موفقیت در امتحانات ریاضی می پردازیم. اگر می خواهید در امتحان ریاضی خود موفق شوید ادامه این مقاله را بخوانید. همچنین برای یادگیری ریاضی میتوانید از آموزش ریاضی لوتوس استفاده کنید.

آموزش |استاندارد

1- ریاضی را خوب مطالعه کنید: درس ریاضی مهمترین عامل موفقیت در امتحان ریاضی است. پس یک حساب ویژه در اپلیکیشن ریاضی باز کنید و آن را با دقت بخوانید.

2- فیزیک را به عنوان یک مفهوم بخوانید: فیزیک فقط در مورد فرمول ها و روابط ریاضی نیست. شما باید درک خوبی از فیزیک داشته باشید. تکنیک های حل میانبر بر اساس علم را بیاموزید.

3- برنامه ریزی کامل: برای اینکه در کنکور به خوبی بر دروس تسلط داشته باشید و زمان کافی برای مطالعه تمام دروس داشته باشید، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

4- تعداد ساعات مطالعه را افزایش دهید: سعی کنید هر روز زمان مرده خود را کاهش دهید. روی یادگیری تمرکز کنید و ساعات مطالعه را یادداشت کنید. زمان یادگیری خود را افزایش دهید.

5- افزایش کیفیت مطالعه: افزایش ساعات مطالعه کافی نیست. باید سعی کنید با تمرکز بالا مطالعه کنید و کیفیت مطالعه خود را ارتقا دهید. در حین خواندن درس سوال بپرسید و پاسخ دهید.

6- کتاب درسی خود را خوب بخوانید: زیاد به کتاب های درسی تکیه نکنید. کتاب درسی اصلی ترین و بهترین منبع مطالعه است. کتاب درسی را با دقت بخوانید و مطالعه کنید.

7- امتحان منصفانه: در طول کنکور زمان محدودی دارید. در هیچ امتحانی شرکت نکنید. تست های دقیق و استاندارد را انجام دهید تا بهترین و بهترین استفاده را از زمان خود ببرید.

8- اول درس بخوانید، بعد امتحان بدهید: سعی نکنید از طریق امتحان درس بیاموزید. برخی از دانش آموزان به جای مطالعه درس، سعی می کنند از ابتدا تست بزنند و به این ترتیب مطالب را یاد بگیرند که کار درستی نیست.

9- برنامه بررسی داشته باشید: حتما مطالب را مرور کنید تا همیشه آن را به خاطر بسپارید. مراحل مهم و نکات تحقیقاتی را یادداشت کنید و برای ارزیابی آنها برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

10- روش های تست زنی را به خوبی یاد بگیرید: دانستن خوب موضوع ضروری است، اما تست زنی خوب از اهمیت بیشتری برخوردار است. تکنیک های سنجش را بیاموزید و در کنکور به کار ببرید.

ریاضی لوتوس

لوتوس به معنای گل نیلوفر آبی است و به‌عنوان سمبل و نماد همگانی مطرح شده است. هدف ریاضی لوتوس، شکوفایی تحلیل درست و همگانی کردن ریاضی در ایران عزیزمان هست، به شکلی که در دورترین نقاط این مرز و بوم، عزیزان ما از آموزش با کیفیت بالا برخوردار باشند.
دکمه بازگشت به بالا