مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا: یک چک‌لیست کامل

کشور کانادا جزو آن دسته از کشورهایی است که هر ساله خارجی‌های زیادی با اهداف مختلف به آن سفر می‌کنند. با پاسپورت ایرانی برای ورود به کشور کانادا به ویزا نیاز دارید که بسته به هدف شما از سفر به این کشور نوع این ویزا تغییر می‌کند. در حال حاضر انواع مختلف ویزا از جمله Visitor visa کانادا، ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کاری کانادا در دسترس است. اخذ ویزای کانادا شرایط، مراحل و الزاماتی دارد که برای هر یک از انواع ویزا متفاوت است. یکی از مهم‌ترین مراحل مربوط به گردآوری مدارک موردنیاز برای ویزای کانادا می‌شود.

بررسی مراحل اخذ ویزای کانادا

برای اخذ ویزای کانادا باید یک پاسپورت معتبر داشته باشید. بنابراین قبل از هر کاری مطمئن شوید که پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در مرحله بعد باید به صورت آنلاین یا حضوری درخواست ویزا را ارائه کنید. بسیار مهم است که فرم‌های مربوطه را با دقت زیادی تکمیل کنید زیرا وجود هرگونه ایراد در این فرم‌ها باعث ایجاد خلل در فرآیند رسیدگی به درخواست شما خواهد شد. ضمن این که لازم است تا مدارک موردنیاز را نیز به درخواست خود پیوست کنید.

بعد از ارسال درخواست و پرداخت هزینه مربوط به درخواست باید منتظر نتیجه بررسی‌ها باشید. در صورت تایید درخواست ویزا می‌توانید سایر اقدامات لازم از جمله انگشت‌نگاری را انجام دهید. پس از تایید نهایی می‌توانید با اخذ ویزای کانادا وارد این کشور شوید. همان‌طور که گفته شد یکی از مراحل اخذ ویزای کانادا جمع‌آوری مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست است. گاها پیش آمده که سهل‌انگاری یک متقاضی در جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و ارسال آن‌ها موجب رد درخواست ویزا شده است.

بنابراین بسیار مهم است که این مرحله از کار را جدی گرفته و تمام مدارک را دقیقا بر اساس دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا گردآوری کرده و ارسال نمایید. نکته مهمی که در این ارتباط باید به آن توجه داشته باشید این است که مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا بر اساس نوع ویزا تعیین می‌شود. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکات مهم در مورد مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا در بالا مدارک مورد نیاز برای اخذ انواع ویزای کانادا به صورت موردی ارائه شد. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی از این مدارک دارای جزئیات مختلفی بوده و نکات مهمی در ارتباط با آن‌ها وجود دارد که عدم توجه به آن‌ها ممکن است شانس شما را برای دریافت ویزای کانادا کاهش دهد.

چرا باید پاسپورت‌های قبلی را ارائه کنیم؟

پاسپورت‌های قبلی شما در واقع نشان‌دهنده سوابق سفر شما هستند و می‌توانند در اخذ ویزای کانادا تاثیر زیادی را داشته باشند. به عنوان مثال اگر در پاسپورت متقاضی برچسب ویزای شینگن وجود داشته باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا خواهد داشت. بنابراین حتما در حفظ و نگهداری از پاسپورت‌های قدیمی خود دقت کنید. کشور کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورها در آمریکای شمالی است که در تمام دنیا به دلیل چشم اندازهای دست نخورده، فرهنگ‌های چندگانه و تاریخچه پیچیده‌اش شناخته می‌شود. کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که یکی از مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می‌آید.

کشور کانادا یک سرزمین مملو از زیباییهای طبیعی است که در زمین ها و اراضی بسیار پهناور پراکنده شده اند. امکانات ویزای توریستی کانادا به گردشگران این امکان را می‌دهد که به رویدادها و فعالیت‌های متنوع شهرهای کانادا شرکت کنند .  این کشور از لحاظ اقتصادی، تکنولوژیکی و راه های بسیار زیاد دیگری، شبیه کشور همسایه خود در جنوب یعنی آمریکا می باشد. درست است که تفاوت های بسیار زیادی بین این دو کشور وجود دارد اما پیشرفت های این دو کشور کمی مشابه یکدیگر می باشد. بیشتر زمین های این کشور پهناور بوسیله جنگل ها و تندرا پوشیده شده است. بیش از 80 درصد ساکنین این کشور در شهرهای بزرگ زندگی می کنند. شهرهای بزرگ کشور کانادا تورنتو، مونترال و ونکوور می باشند و پایتخت آن شهر اتاوا است.

کشور کانادا از جمله کشورهای چند فرهنگی است که مهاجران زیادی در سرتاسر آن زندگی می کنند. کانادایی ها معمولا از یک سطح زندگی بسیار بالا لذت می برند. در کانادا بسیاری از خدمات آموزشی و پزشکی به صورت رایگان در اختیار افراد مقیم کشور کانادا و نیز شهروندان کانادایی قرار می گیرد . آب و هوای کشور کانادا در نواحی مختلف این کشور متفاوت می باشد. در قسمت شمالی این کشور آب و هوای قطبی و در مناطق جنوبی آب و هوای گرم را مشاهده خواهید کرد. این کشور در فصول مختلف دارای آب و هوای بسیار متفاوتی می باشد. همه ساله هزاران نفر از مهاجرت های قانونی و کلاسهای مختلف مهاجرتی وارد کانادا می شود و در بازار کار کانادا مشغول به کار و شروع یک زندگی جدید می شوند .

متقاضیان و افرادی که می خواهند به این کشور سفر کنند می بایست ویزا کانادا را دریافت کنند تا بتوانند یک سفر امن و راحت به این کشور داشته باشند. ویزا توریستی : کشور کانادا جاذبه های زیادی برای بازدید گردشگران دارد. این کشور بر سه اقیانوس احاطه دارد و دارای رشته های پهناور، دریاچه های بی شمار و یک فرهنگ بین المللی دوستانه می باشد. خوشبختانه امروزه این کشور ویزا را به توریستان و بازدیدکنندگان می دهد و فرصت بازدید از این کشور را برای همه افراد علاقمند فراهم می کند. این ویزا شامل ویزای کار و تحصیلی در کانادا نمی شود و فرد درخواست کننده فقط می تواند تمامی چشم اندازها و زیبایی های کشور کانادا را بازدید کند.

ویزای توریستی کانادا در تمامی فصول و ایام سال به افراد علاقمند ارائه داده می شود. با ویزای کانادا می توانید به میلیون ها نفری بپیوندید که هر ساله کانادا را بازدید می کنند و از فرصت های توریستی بسیار زیادی که این کشور در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. بسیاری از گردشگران و مهاجران به دلیل شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی که در کانادا وجود دارد، بازدید از این کشور را در اولویت قرار می دهند. دولت کانادا به علت حجم بالای درخواست های ویزای توریستی کانادا، قوانینی بسیار جدی در این زمینه برای ورود متقاضیان خارجی وضع نموده است؛ البته در صورت آشنایی کامل با این قوانین و تکمیل دقیق مدارک کار سختی برای اخذ ویزای توریستی کانادا نخواهید داشت.

فرم مشخصات فردی و خانوادگی شامل چه مواردی می‌شود؟

در فرم مشخصات فردی برخی اطلاعات شخصی مانند نام و نام خوانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، سوابق اقامت در کشورهای خارجی، شماره پاسپورت، آدرس، شماره تلفن، اطلاعات شغلی و تحصیلی و… مورد سوال قرار می‌گیرد. در فرم اطلاعات خانوادگی نیز اطلاعات شخص متقاضی و اعضای خانواده او شامل همسر، فرزندان، والدین، خواهر و برادر پرسیده می‌شود. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، وضعیت تاهل، تاریخ و کشور محل تولد و آدرس می‌گردد.

ارائه اسناد و مدارک مالی چه لزومی دارد؟

ارائه اسناد مالی از این جهت است که دولت کانادا مطمئن شود شما قادر به پرداخت هزینه‌های خود در مدت حضور در این کشور خواهید بود. مهم‌ترین مدرک مالی که باید آن را ارائه کنید نامه تمکن مالی است که باید آن را از بانک بگیرید. دقت کنید که این نامه حتما باید توسط بانک صادرکننده مهر شده باشد وگرنه فاقد ارزش است. علاوه بر این ارائه پرینت گردش ۴ ماهه حساب بانکی شخص متقاضی نیز مورد نیاز خواهد بود. همچنین در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، سند ماشین و گواهی سهام بورس را نیز دارید آن را ارائه کنید. مدارک اسناد ملکی نیز می‌تواند جزو همین موارد باشد.

خروج از نسخه موبایل