قهوه گانودرما برای کودکان

گانودرما بر روی کنده درخت یا بسترهای متشکل از براده های چوب رشد می کند. گانودرمای خشک شده کاملاً سخت می باشد و مولکول­ های دارویی در میان کیتین غیر قابل هضم قرار دارند. در نتیجه برای تولید دمنوش گانودرما، به دم کردن قارچ به مدت طولانی (طولانی‌تر از زمان مورد نیاز برای دم کردن چای های سنتی) نیاز می باشد، تا مولکولهای دارویی آزاد شده و به درون آب وارد شوند.

روش های مصرف گانودرما چیست؟

در زمان مصرف گانودرما برای دم کردن گانودرما، نیاز به آب و قارچ خشک و یا پودر شده می باشد. برای استخراج مولکول­های دارویی گانودرمای پودر شده بهتر است. هرگز از لوازم خانگی برای پودر کردن استفاده نکنید، چون به احتمال زیاد تیغه دستگاه خواهد شکست.

میزان مصرف گانودرما، استاندارد توصیه شده گانودرما روزانه بین ۳ تا ۵ گرم است، هرچند مصرف تا ۱۵ گرم نیز برای بیماری‌های جدی تجویز شده است. ۳ گرم قارچ حدودا معادل یک قاشق غذاخوری سرپر است. به منظور استخراج کامل مولکولهای دارویی، پودر قارچ را درون آب در حال جوش بریزید و بگذارید، تا ۲ ساعت دم بکشد و پس از صاف کردن دمنوش را صرف کنید. فرآیند دم کردن را تا جایی که نوشیدنی بدون رنگ و مزه شود می توانید ادامه دهید.

آیا کودکان می‌توانند قهوه بنوشند؟

اگر کودک شما ده ساله یا بزرگتر است و می‌خواهد هر از گاهی از فنجان قهوه شما بنوشد، جای نگرانی نیست و می‌توانید این اجازه را به او بدهید. با این حال، اگر فرزندتان بخواهند روزانه یک فنجان قهوه کامل بنوشند، باید تا زمانی که به سن بلوغ برسد صبر کند. چون در دوران بزرگسالی و بعد از بلوغ، بدن بهتر می‌تواند تاثیر کافئین را مدیریت کند، اما تا زمانی که کودک شما در سن رشد است باید تا جایی که امکان دارد مصرف کافئین را برای او محدود کنید. با این حال، برخی مطالعات در مورد مصرف قهوه در کودکان نشان داده که 73 درصد از کودکان و نوجوانان روزانه مقداری کافئین مصرف می‌کنند که بیشتر این کافئین از مصرف قهوه، نوشابه یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا دریافت می‌شود.

چه مقدار قهوه برای کودکان مناسب است؟

در مقادیر کم، مصرف قهوه ضرری برای کودکان ندارد، اما قبل از این‌که اجازه بدهید کودکتان قهوه یا سایر محصولات حاوی کافئین مصرف کند، باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول از همه، بیشتر نوشیدنی‌های حاوی شکلاتی که کودکان در کافی شاپ‌ها سفارش می‌دهند، به جز کافئین مملو از شکر، خامه و شیرینی‌هایی مانند کارامل هستند که چربی و قند مصرفی آن‌ها را افزایش و احتمال مصرف نوشیدنی‌های سالم‌تری مانند آب را کاهش می‌دهد.


باید توجه داشته باشید که علاوه بر قهوه، کافئین در نوشیدنی‌های دیگری مثل نوشابه مشکی (37 میلی‌گرم در هر 350 گرم)، شکلات داغ (10 میلی‌گرم در هر 350 گرم) و شکلات (30 میلی‌گرم در هر 42 گرم) وجود دارد که معمولاً در بین کودکان محبوبیت بالایی دارند. همچنین، این ماده به انواع محصولات ورزشی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا نیز اضافه می‌شود. پس باید دقت کنید که محصولات حاوی کافئین تنها محدود به چای و قهوه نیستند.

گانودرما و اختلال عصبی-رفتاری ADHD

درمان اختلالات رفتاری بسیار دشوار است و می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر فرد، خانواده و جامعه وسیع تر داشته باشد. در حالی که درمان اختلالات عصبی- رفتاری معمولاً یک تلاش چند رشته ای بشمار می آید، یافته های پزشکی نشان می دهند قارچ های دارویی پتانسیل درمانی بالایی هم در اوتیسم و ​​هم در ADHD دارند.

در این میان قارچ ریشی یا همان گانودرما لوسیدوم یکی از غنی ترین قارچ های خوراکی-دارویی است که در کنار انواع گوناگونی از خواص غذایی و دارویی، می تواند بعنوان یک  حمایت کننده برای اختلالاتی همچون اوتیسم و بیش فعالی (ADHD) در نظر گرفته شود. برخی از مطالعات دانشگاهی و پزشکی اینطور  نشان می دهند که گانودرما لوسیدوم می تواند خود به تنهایی در جایگاه یک داروی ضد افسردگی (قارچ گانودرما و خواص ضد افسردگی) بکار گرفته شود و این تنها به دلیل یافته های دانشمندان است که اثرات و فعالیت محافظت کننده عصبی این قارچ را پیدا کرده اند.

قارچ ریشی(گانودرما لوسیدوم) را باید یکی از مورد مطالعه ترین و پرمصرف ترین داروها در طب سنتی چینی دانست که اغلب به شکل چای مصرف می شود. ریشی میتواند با تعامل مثبت با سیستم ایمنی، سلامت میکروبی روده و شناخت را در اختلالاتی چون ADHD و اوتیسم مورد حمایت قرار دهد. علاوه بر انبوهی از آنتی اکسیدان ها که در کاهش التهاب سیستمیک نقش دارند، بسیاری از مطالعات دانشگاهی از اثرات ضد افسردگی، محافظت کننده عصبی، سم زدایی و افزایش انرژی قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم حمایت می کنند.

قارچ  Reishi حاوی تعدیل کننده های ایمنی قوی است که می تواند به تنظیم بهینه عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. بر اساس مطالعات اخیر که در سال 2015 که در مجله ی Nature منتشر شده است، گانودرما لوسیدوم(ریشی) یک پری بیوتیک امیدوارکننده است که می تواند به تغذیه و حفظ میکروب های مفید روده کمک کند و نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی و سلامت گوارش افراد مبتلا به اختلالات عصبی –رفتاری و مبتلایان به اختلال ADHD دارد. با همه ی اینها عصاره هایG. Lucidum را تنها باید با احتیاط و زیر نظر پزشک مسئول بکار برد، چرا که در همه ی قارچهای دارویی  بطور کل پتانسیل سمیت وجود دارد.

قهوه گانودرما دکتر بیز یک پودر قهوه است که معمولاً از قهوه فوری به اضافه عصاره پودر شده ی قارچ گانودرما لوسیدوم که یک نوع قارچ دارویی است و به آن “رِیشی” یا “لینگژی” هم می گویند درست شده است

قهوه فوری سوپریم دکتر بیز مناسب ‌ترین و بهترین داروی گیاهی است که می‌تواند ریه را پاکسازی کند، قوای جسمی و جنسی را تقویت کرده، باعث کاهش وزن و جلوگیری از پیشرفت بیماری MS شود

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است لیست تمام محصولات دکتر بیز و خرید مستقیم از شرکت بدون واسطه را می توانید در همین جا تجربه کنید

خروج از نسخه موبایل