سفر ازپیش‌اعلام‌نشده وزیر خارجه آلمان به کی‌یف

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” سفر ازپیش‌اعلام‌نشده وزیر خارجه آلمان به کی‌یف ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، رسانه‌های محلی صبح روز دوشنبه از ورود «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان به کی‌یف برای دیدار با مقامات اوکراینی خبر دادند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از رسانه‌های اوکراینی نوشت که بائربوک امروز در سفری از پیش اعلام نشده، وارد شهر کی‌یف شده است.

این چهارمین حضور این وزیر خارجه آلمان در کی‌یف، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با اوکراین است.

بر اساس این گزارش، بائربوک پس از ورود به کی‌یف طی اظهاراتی در فرودگاه گفت که آلمان از اوکراین در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد، اما این کشور همچنان به انجام اصلاحات قانونی نیاز دارد.

رسانه اوکراینی «استرانوئا» نیز تصویر زیر را از سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آلمان به کی‌یف منتشر کرد.

 

آلمان |روسیه

 

بائربوک قرار است در این سفر با مقام‌های اوکراین از جمله «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور و «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره تداوم کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف گفتگو کند.

طی یک هفته اخیر نیز «آنتونی بلینکن» و «یوشیماسا هایاشی» وزیران خارجه آمریکا و ژاپن برای تبلیغ همبستگی و حمایت غرب و متحدانش از اوکراین برای جنگ با روسیه،‌ به کی‌یف سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار داشتند.

بلینکن در جریان دیدار با زلنسکی، بسته حمایت نظامی-امنیتی جدید واشنگتن برای کی‌یف به ارزش ۱ میلیارد دلار را اعلام کرده و گفت که تضامین امنیتی طولانی‌مدت برای کمک به اوکراین در ایجاد «نیروی نظامی برای آینده که قادر به جلوگیری از تجاوزات آتی و در صورت لزوم، دفاع و شکست آن باشد» هستند.

وزیر خارجه ژاپن نیز در دیدار با رئیس جمهور اوکراین، بر آمادگی توکیو برای کمک به بازسازی اقتصاد کی‌یف و ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا