روش های غیر دارویی تسکین درد بعد از جراحی

برداشتن چربی‌های اضافه و رسیدن به اندام رویایی شاید دیگر غیرممکن نباشد؛ اما راحت و بی‌دردسر هم نیست! عمل لیپوماتیک  یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی پلاستیک برای رسیدن به اندام دل‌خواه است که شاید در فیلم عمل لیپوماتیک دیده باشید. در آن پزشک چربی اضافی بخش‌هایی از بدن زیباجو را برمی‌دارد و شکل کلی بدن او را تغییر می‌دهد. از آنجا که در این روش از تکنیک متفاوتی برای شکستن و مکش چربی استفاده می‌شود، آسیب به بافت ماهیچه حداقل، چربی زیر پوست کاملا یکنواخت و ظاهر پوست ظریف‌تر و اثر جراحی ماندگارتر خواهد بود. اما نه به این معنی که فرد بعد از جراحی ذره‌ای درد یا ناراحتی را تجربه نمی‌کند!

درد بعد از عمل لیپوماتیک چقدر است؟

درد بعد از عمل لیپوماتیک چقدر است؟ آیا عمل لیپوماتیک درد دارد ؟ پیشرفت علم در زمینه پزشکی منجر به ابداع روش های مختلفی در زمینه درمان موضعی چاقی شده است. برخی از این روش ها، جراحی تهاجمی یا نیمه تهاجمی هستند که طی آن برش هایی در ناحیه تحت درمان ایجاد می شود که بعد از پیکرتراشی بدن باعث درد می شود و نیاز به مراقبت زیادی دارد. امروزه شاهد طیف وسیعی از روش های جراحی و غیرجراحی برای برداشتن سلول های چربی از قسمت های مختلف بدن هستیم.

در واقع، تکنیک های زیبایی بدن متفاوت است که برخی از آنها جراحی و تهاجمی هستند. اگر روش های غیرجراحی غیر تهاجمی باشند، خونریزی یا بریدگی وجود نخواهد داشت و پس از پایان جلسه درمان، درد از بین می رود. درد بعد از عمل لیپوماتیک، بسته به چربی خارج شده از بدن، شرایط جسمانی او و آستانه تحمل درد متفاوت است اما با این حال بیشتر بیماران بعد از روز چهارم هیچ دردی نخواهند داشت. جراح شما برای کاهش درد در این بازه زمانی، احتمالا برای شما مسکن تجویز می کند.

مزایای پیکرتراشی چیست؟

هدف از این روش درمانی مدرن کاهش چربی، افزایش زیبایی بدن و رفع افتادگی پوست در کمترین زمان ممکن است. یکی از مزایای پیکرتراشی بدن این است که بافت چربی و سلول های چربی مقاوم بدون آسیب رساندن به سایر بافت های بدن از بین می روند. البته هر یک از روش های پیکرتراشی مزایا و معایب منحصر به فردی دارد. مسئله این است که نارضایتی از بدن فقط برای افراد چاق نیست.

برعکس، بسیاری از ورزشکاران تصمیم می گیرند یکی از روش های پیکرتراشی را امتحان کنند تا زیبایی و جذابیت اندام خود را افزایش دهند. این باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می شود. البته ترس از درد بعد از پیکرتراشی و عوارض ناشی از روش های جراحی و غیر جراحی باعث انصراف تعدادی از متقاضیان می شود. اما به خاطر داشته باشید در صورت انتخاب بهترین دکتر لیپوماتیک تهران تا حد زیادی از بروز عوارض انواع پیکر تراشی و لیپوماتیک پیشگیری کرده اید.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

اولین فاکتور مهمی که در انجام این عمل اهمیت دارد این است که شرایط جسمی خوبی داشته باشید. اگر چاقی بیش از حد دارید، جراح شما به احتمال زیاد انجام این عمل را توصیه نمی کند. همچنین کسانی که دچار شلی پوست زیادی هستند، کاندید مناسب لیپوماتیک نیستند.

داشتن بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی، صرع و ترومبوز وریدی، شما را از انجام این عمل باز می دارد. با این حال، بهترین راه برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای لیپوماتیک هستید یا خیر، رزرو یک نوبت مشاوره با دکتر کامبیز ایزد پناه است تا شرایط شما را ارزیابی کند و به شما بگوید لیپوماتیک برای شما مناسب است یا خیر.

لیپوماتیک چگونه صورت می گیرد؟

سوالی که ممکن است برای بسیاری از زیباجویان به وجود بیاید این است که لیپوماتیک به چه صورت انجام می شود، چند ساعت طول می کشد و درد بعد از لیپوماتیک چقدر است؟ برای اینکه خیالتان از همه جنبه های عمل راحت باشد، یک جلسه مشاوره قبل از عمل برای شما گذاشته می شود تا کلیه سوالات خود را از جراح بپرسید.

جراح از شما می خواهد آزمایش های خاصی را انجام دهید، پرونده پزشکی خود را همراه داشته باشید و در خصوص نتایج دلخواه خود صحبت کنید. در صورتی که واجد شرایط انجام لیپوماتیک باشید، بررسی ها و معاینه های فیزیکی صورت می گیرد. جراح نواحی مد نظر شما را برای لیپوماتیک علامت گذاری می کند و میزان چربی که باید از بدن شما خارج شود را تخمین می زند.

جراح همچنین در خصوص نوع بیهوشی به کار گرفته شده در روز عمل صحبت می کند. در روز بیهوشی دستگاهی که یک لوله کانولا دارد به قسمت های از پیش علامت گذاری شده از طریق بافت چربی وارد می شود. سپس ارتعاشاتی در سلول های چربی به وجود می آید. با این ارتعاشات، سلول های چربی شکسته می شود و چربی ها از طریق لوله کانولا به سمت بالا مکش پیدا می کند. حالا که با کلیات انجام لیپوماتیک آشنا شدیم، بیایید ببینیم عمل لیپوماتیک درد دارد یا خیر؟

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

پس  اینکه جراحی لیپوماتیک به پایان رسید، متخصص  توصیه های لازم را برای بیمار و همراهش  کامل  توضیح می دهد. به طور کلی مجموعه مراقبت های بعد از لیپوماتیک را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

۱-خونریزی پس از انجام جراحی لیپوماتیک ممکن است  کمی نگران کننده  برای فردباشد  که البته با مصرف داروهایی که متخصص تجویز می کند می توان به راحتی خونریزی را کنترل کرد. برای جلوگیری از خونریزی مجدد، پزشک اکیدا توصیه می کند که بیمار بلافاصله پس از خروج از مطب استراحت کامل کرده و از انجام فعالیت های سنگین و برخی ورزش ها همچون دو، وزنه برداری و … خودداری کند.

۲-پس از جراحی  لیپوماتیک ممکن است مقداری خونابه از جای زخم خارج شود. این خونابه ها همان باقی مانده چربی هایی هستند که ذوب شده و به دلیل قرار گرفتن در کنار مویرگ ها با مقداری خون ترکیب شده و با رنگ قرمز خارج می شوند. بنابراین جای هیچ نگرانی برای بیمار نیست. زیرا پس از چند روز به طور کامل از محل جراحی خارج می شوند در این زمان بهتر است با گاز استریل این خونابه ها جذب شود.

مراقبت بعد از عمل لیپوماتیک

روش  جراحی لیپوماتیک یک روش کم تهاجمی جهت رفع چربی های اضافی موضعی بدن است که به طور خلاصه و مفید مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک به این شرح است

  1. ۱-بعد از عمل لیپوماتیک، به منظور جبران آب از دست رفته بدن باید به مقدار کافی آب نوشید .
  2. ۲-تا ۴۸ ساعت قبل و بعد از جراحی لیپوماتیک باید از مصرف نوشیدنی های الکلی به طور کامل پرهیز نمود .
  3. ۳-چند ساعت اول بعد از عمل باید فرد به طور کامل استراحت کرد .
  4. ۴- تا یک روز فرد نباید رانندگی کند .
  5. ۱-بین ۷ تا ۱۰ روز پوشیدن گن پس از عمل لیپوماتیک الزامی است .
  6. ۲-به منظور جلوگیری از شلی و افتادگی اولیه پوست باید از نشستن ۹۰ درجه باید خودداری کرد .
  7. ۳- اگر پس از لیپوماتیک چربی ها، فرد بخصوص در هنگام صبح دچار ضعف و سرگیجه شود ، باید بلافاصله در حالت نشسته یا دراز کش قرار گیرد
  8. ۴-.بی حالی و از حال رفتن در هنگام ادرار کردن نیز پس از عمل لیپوماتیک رخ می دهد که در این حالت فرد باید به آرامی بایستد ، دراز بکشد یا بنشیند .
  9. ۵-تا ۴۸ ساعت بیمار شاهد خروج خونابه از محل خواهد بود ، پس لازم است ، علاوه بر پانسمان از پدهای بسیار جاذب بر روی نواحی درمان شده و در زیر گن استفاده نماید
  10. ۶-پس از ۴۸ ساعت ، یک یا دو بار حمام گرفتن به فرد توصیه می شود و باید سوراخ های محل عمل لیپوماتیک را به خوبی تمیز نماید
دکمه بازگشت به بالا