روش‌های طب سنتی برای درمان ریزش مو چیست؟

راهکارهای درمان سریع ریزش مو

تونیک ضد ریزش مو دکتر بیز: درمان سریع ریزش مو خواسته‌ مشتریان شرکت‌های دارویی و تولیدکننده محصولات بهداشتی است؛ کافی است سری به این نوع محصولات در بازار بزنید تا بدانید که صدها و حتی هزاران محصول اعم از قرص جلوگیری از ریزش مو، ، سرم و… برای جلوگیری از طاسی، درمان ریزش مو، ترمیم مو و رویش مجدد مو در بازار عرضه شده است.

در هر صورت اگر با این دغدغه که «ریزش مو شدید دارم» مواجه هستید، پیشنهاد ما بر این است که ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا بهترین راه درمان انتخاب شود. البته این را هم باید گفت که پزشک بسته به علت بروز طاسی در افراد، راهکارهایی برای توقف ریزش و سپس احیای موهای از دست رفته را در پیش می‌گیرند. برای مطالعه بیشتر در مورد علت ریزش مو و راه‌های پیشگیری از آن، می‌توانید این مقاله را در مطالعه کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو برخی قرص‌ها وجود دارند که بهتراست فقط با تجویز پزشک مصرف شوند. هر یک از این داروها برای درمان نوع مختلفی از ریزش موها است. اسپیرونولاکتون، کوتوکونازول، فیناستراید داروهایی هستند که برای درمان ریزش مو تجویز می‌شوند. بهتر است حتما با تجویز پزشک این داروها مصرف شوند.

درمان ریزش مو در طب سنتی

تونیک رویش مجدد مو دکتر بیز: همانگونه که در ابتدا بیان شد، در حال حاضر روش‌های متنوعی برای مقابله با ریزش موها و درمان آن از سوی متخصصان پیشنهاد می‌شود. با این حال همچنان روش‌های سنتی در احیا و تقویت موی سر بین اقشار مختلف مردم طرفدار دارد. طرفداران روش‌های سنتی بر این اعتقاد هستند که به جای استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی برای درمان ریزش مو، بهتر است از برخی گیاهان طبیعی بهره ببریم.

در این راستا گیاهان متعددی برای تقویت مو امتحان خود را پس داده‌اند که از جمله می‌توان به آلوئه‌ورا، رزماری، مورد، حنا، مریم گلی، سیر، ختمی، نارگیل و زیتون اشاره کرد.

از دیدگاه طب سنتی، گرمی و سردی مزاج ممکن است باعث تاسی سر شوند. در گرمی و خشکی شدید مزاج، ریزش موها به شدت افزایش پیدا می‌کند همچنین در سردی و رطوبت شدید مزاج، خصوصا در افراد بلغمی که رطوبت بدن نیز بالا است، معمولا ریشه موها سست می‌شوند. بنابراین برای درمان گیاهی ریزش مو باید به موادی روی آورد که تعادل را به ریشه مو باز گرداند.

پیاز؛ معروف ترین درمان گیاهی ریزش مو

امتحان کردن دارو‌های خانگی گیاهی که قبلا تست شده‌اند، یک راه مناسب برای تحریک رشد موها و پیشگیری از ریزش آن است. حالا اگر به دنبال جدیدترین داروی گیاهی ریزش مو هستید، باید گفت یکی از این راهکارها برای پرپشت شدن موها استفاده از مواد تحریک کننده رشد از جمله پیاز است که می‌تواند به افزایش رشد موها و حجم آن کمک کند.

استفاده از آب پیاز یک روش مطمئن برای تقویت رشد مو به شمار می‌رود، زیرا آب پیاز با افزایش سطح کاتالیز آنزیم آنتی‌اکسیدان به پرپشت شدن مو کمک می‌کند. روش عمل این آنزیم به این شکل است که با بهینه سازی چرخه رشد مو، به تجزیه پر اکسید هیدروژن کمک می‌کند.

همچنین به دلیل آنکه آب پیاز سرشار از گوگرد است، به تغذیه فولیکول‌های موها که برای بازسازی خود به این عنصر نیاز دارند، ضروری است. ضمن آنکه گوگرد سبب کاهش حداکثری ریزش و شکنندگی موهای شما می‌شود. یکی از مزیت های دیگر پیاز برخورداری آن از آنتی‌اکسیدان‌هاست که سبب تاخیر در خاکستری شدن زودرس موها می‌شوند.

همه پیاز را به خواص ضد باکتریایی آن می شناسند؛ همین خاصیت به سلامتی پوست سر و رهایی از عفونت‌ها و کنترل شوره سر کمک می‌کند. بهبود گردش خون در پوست سر یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آب پیاز برای تقویت رشد موهای شماست، زیرا آب پیاز پوست سر را تحریک می‌کند و در نتیجه فولیکول‌های مو به‌ خوبی تغذیه شوند.

جدیدترین داروی گیاهی ریزش مو

هفته ای یکبار ۱ قاشق غذاخوری آب پیاز و ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیافزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژ دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت روی پوست سر باقی بماند. بعد از مدت مشخص& موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید.

پزشک |تغذیه

درمان گیاهی ریزش مو شدید

اگر می خواهید از این روش به نتیجه دلخواه برسید ابتدا باید صبور باشید، زیرا درمان های خانگی زمان‌بر هستند و چند ماه طول می‌کشند تا اثر مثبت آن را بر روی موهای خود ببینید.

۵ پیاز قطعه قطعه شده را به مدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش بجوشایند و سپس اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و بعد از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

  • درمان ریزش مو با آب پیاز و عرق نیشکر

یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد و پس از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده داخل عرق نیشکر را دور بریزید. برای تقویت موهای سرتان با این ترکیب می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد بشویید، یا می توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

هفته‌ای یکبار ۲ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. پوست و موی سر را به طور کامل آغشته به این ماسک کنید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه موها را با آب و شامپو بشویید

دکمه بازگشت به بالا