روسیه به رعیت چین بدل شده است

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” تفصر مقاله ” روسیه به رعیت چین بدل شده است ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

سوئد |فرانسه

به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بر این باور است که روسیه در اوکراین متحمل شکست راهبردی شده و به طور فزاینده‌ای به چین وابستگی پیدا کرده است.

ماکرون در واکنش به جنگ جاری در اوکراین، مدعی شد که «روسیه همین حالا هم از لحاظ ژئوپلیتیکی شکست خورده و به متحدان تاریخی‌اش ظنین شده است.»

همچنین به گفته ماکرون «مسکو به طور غیررسمی به دست‌نشانده (رعیت) چین بدل و از آنجا که باعث تعجیل سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو شده، دسترسی‌اش به حوزه بالتیک را از دست داده است.» رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که پیش‌بینی چنین تحولاتی تا همین دو سال پیش «به ذهن هم خطور نمی‌کرد.»

ماکرون باردیگر با تاکید بر اینکه «مسکو نباید در جنگ نظامی علیه اوکراین پیروز شود»، گفت که «معماری امنیتی اروپا باید برای اوکراین امنیت تمام و کمال فراهم آورد. با این حال، سازوکار امنیتی اروپا باید عدم رویارویی با روسیه را نیز مدنظر قرار داده و توازن و تعادل پایدار را احیا کند. اما هنوز گام‌های زیادی تا رسیدن به این تعادل باقی‌مانده است.»

رئیس جمهور فرانسه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) به دفعات خواستار مذاکرات صلح شده و در عین حال تماس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را حفظ کرده است.

ماکرون همچنین گفته که غرب نباید به‌دنبال «تحمیل شکستی تمام‌عیار به روسیه یا تحقیر این کشور باشد.» او همچنین دسامبر پارسال گفته بود که ناتو در نهایت و پس از حل‌وفصل جنگ اوکراین، باید برای روسیه تضامین امنیتی فراهم کند.

اظهارات ماکرون درباره «وابستگی و ارتباط رعیت‌گونه روسیه در مراوده با چین» پس از نشست اخیر پوتین و شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین مطرح شده است. رهبران چین و روسیه در این نشست که اواخر مارس برگزار شد، چندین و چند فقره سند همکاری اقتصادی، علمی و نظامی را امضا کردند.

پس از این مذاکرات، پوتین با رد این تفکر که روسیه به چین وابسته شده، تاکید کرد که روابط مسکو و پکن، باعث «حسادت» سایر کشورها شده است.

310310

روسیه به رعیت چین بدل شده است – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : روسیه به رعیت چین بدل شده است

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا