سی‌ان‌ان: اروپایی‌ها از حضور چین در نشست جده ذوق‌زده شدند

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” سی‌ان‌ان: اروپایی‌ها از حضور چین در نشست جده ذوق‌زده شدند ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اتحادیه اروپا |انتظار

سی‌ان‌ان نوشت: برخی منابع ادعا می‌کنند، درحالیکه پکن دست از موضع بی‌طرفانه خود برنداشته، حضور چین در نشستی که روسیه در آن دعوت نشده بود، چنین پیامی را به جامعه جهانی فرستاد که چین مایل نیست علنا طرف روسیه را در مقابل غرب بگیرد.

شاید این یک «پیروزی بسیار کوچک» تلقی شود، اما در دنیای دیپلماتیک بازی‌های برآیند صفر، «یک دستاوردی برای جشن گرفتن است.»

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادعایی به سی‌ان‌ان گفت: ما هرگز از چین انتظار نداریم تماما به سمت موضع غرب حرکت کند، اما حمایت چین از نشست جده «نومیدی بزرگی» برای روسیه قلمداد می‌شود. از دیدگاه ما، چین علنا با غرب مشارکت و با اوکراینی‌ها گفت‌وگو و با روسیه مخالفت می‌کند.

طبق آنچه سی‌ان‌ان می‌گوید: با این حال، اگرچه مشارکت چین با جامعه جهانی می‌تواند «ضربه‌ای» برای روسیه باشد، اما متحدان غربی همچنان به این کشور (چین) به دلیل روابط امنیتی، اقتصادی و دیپلماتیک‌اش با دیگر کشورها از جمله روسیه «مشکوک» هستند.

310310

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا