راهنمای آموزش ماه های سال به زبان آلمانی + همراه مثال

برنامه ریزی قرار ملاقات با یک دوست آلمانی زبان یا علاقه عاشقانه؟ یا شاید می خواهید با سازماندهی جلسات و برنامه های سفر در کشورهای آلمانی زبان احساس اطمینان کنید؟ اگر چنین است، دانستن نحوه خواندن و تلفظ ماه های سال به زبان آلمانی کلید تسلط شما بر واژگان زمان در زبان آلمانی خواهد بود.

آلمان |آموزش

یادگیری ماه های سال به زبان آلمانی بخشی جدایی ناپذیر از یادگیری هر زبانی است. و آلمانی نیز تفاوتی ندارد. اما در حالی که زبان های دیگر می توانند برای انگلیسی زبانان چالش برانگیز تر باشند، یادگیری زبان آلمانی  بصورت خودآموز برای انگلیسی زبانان آسان در نظر گرفته می شود.

آموزشگاه زبان آلمانی گاما اصفهان

  • آدرس: میدان برج شیخ صدوق جنوبی، ابتدای کوچه ۳
  • تلفن: 03136691367   –   03191002349
  • موبایل:  09199099690
  • وبسایت: https://www.gamafars.com/
  • اینستاگرام: gamafars_com
  • تماس با پشتیبانی در روز های تعطیل:  09190114515

انگلیسی در واقع یک زبان آلمانی است، بنابراین ترکیب کلی انگلیسی در واقع کاملا شبیه به زبان هایی مانند آلمانی و نروژی است. بنابراین یادگیری ماه های آلمانی احتمالا به عنوان یک انگلیسی زبان برای شما بسیار آسان خواهد بود. این را در نظر بگیرید: سه ماه از دوازده ماه دقیقا یکسان هستند! و بسیاری دیگر فقط در یک یا دو حرف متفاوت هستند.

بنابراین مهم نیست که به دنبال سفر به آلمان در یک سفر کاری هستید یا فقط عاشق یادگیری زبان های مختلف هستید، یادگیری ماه های آلمانی بسیار ارزشش را دارد. همچنین می توانید آنها را همراه با فرزندان خود یاد بگیرید و آموزش را به یک فعالیت سرگرم کننده پیوند خانوادگی تبدیل کنید.

علاوه بر این، آلمانی ها وقتی کسی زبان او را یاد می گیرد دوست دارند و همکاران، دوستان یا اعضای خانواده آلمانی شما نیز از این تلاش قدردانی خواهند کرد.

چگونه ماه ها را به زبان آلمانی بگوییم

درست مانند نام های واقعی ماه ها، کلمه آلمانی Monat شباهت زیادی به همتای انگلیسی خود دارد.

روش تلفظ Monat moh-naht است. به خاطر داشته باشید که برخلاف انگلیسی، آلمانی از der، die و das به عنوان مقاله های معین (به جای) استفاده میکند.

Monat از مقاله der – der Monat استفاده می کند. شکل جمع Monat die Monate moh-no-te است. مطمئن شوید که برای بهبود تلفظ خود تاکید خاصی بر هجای اول داشته باشید.

ماه های سال به زبان آلمانی و انگلیسی

تلفظ کلمات آلمانی می تواند یک چالش باشد. برای اینکه این کار را تا حد امکان برای شما آسان کنیم، ما از املای آوایی آلمانی برای هر ماه استفاده خواهیم کرد. همانطور که ممکن است قبلا متوجه شده باشید، املای آوایی زیر خط کشیده شده اند تا اطمینان حاصل شود که آنها را با کلمات معمولی اشتباه نمی گیرید.

هنگامی که ماه های آلمانی سال را حفظ کردید و یاد گرفتید که چگونه ماه ها را به زبان آلمانی بگویید، می توانید با گوش دادن به فایل های صوتی یا تماشای ویدیو، تلفظ خود را تنظیم کنید. ما قول میدهیم که در کمترین زمان بر مرگ Monate مسلط شوید!

خبر خوب! اگرچه یادگیری مقالات آلمانی معمولا سخت است، اما در مورد ماه ها ساده است. هر ماه از مقاله der – der Januar، der Juli، der Oktober و غیره استفاده می شود.

آلمان |آموزش

چگونه چهار فصل را به زبان آلمانی بگوییم

درست مانند انگلیسی، سال (به آلمانی – das Jahr yahr) به چهار فصل تقسیم می شود. با این حال، برخلاف ماه ها، یادگیری این ماه ها کمی دشوارتر است زیرا کلمات آلمانی بهار و پاییز هیچ شباهتی به همتایان انگلیسی خود نشان نمی دهند و تلفظ آنها برای مبتدیان بسیار دشوار است.

قبل از اینکه به خود فصول بپردازیم، باید کلمه آلمانی die Jahreszeit را بدانیم که معادل آلمانی اصطلاح انگلیسی فصل است. Jahreszeit به صورت yah-res-tsait تلفظ می شود.

English German Phonetic spelling IPA
January Januar yah-noo-ahr ˈjanuaːɐ̯
February Februar fay-broo-ahr ˈfeːbʁuaːɐ̯
March März mehrts mɛʁt͡s
April April ah-pril aˈpʁɪl
May Mai my maɪ̯
June Juni yu-nee ˈjuːni
July Juli yu-lee ˈjuːli
August August ow-goost aʊ̯ˈɡʊst
September September zehp-tehm-ber zɛpˈtɛmbɐ
October Oktober ok-toh-ber ɔkˈtoːbɐ
November November no-vehm-ber noˈvɛmbɐ
December Dezember deh-tsem-ber deˈt͡sɛmbɐ

به خاطر داشته باشید که همه فصول از مقاله der استفاده می کنند – بنابراین der Frühling، der Sommer و غیره است.

سوالات متداول برای یادگیری در مورد ماه ها به زبان آلمانی

1. آیا ماه ها در آلمانی با حروف بزرگ نوشته شده است؟

آلمانی ها همیشه اسم ها را با حروف بزرگ می نویسند – ماه ها و فصل ها تفاوتی ندارند.

2. چگونه ماه ها را به آلمانی مخفف می کنید؟

طبق Duden (راهنمای رسمی زبان آلمان)، می توانید با استفاده از نسخه های زیر ماه ها را مخفف کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ماه های مارس (März) و مه (Mai) قرار نیست مخفف شوند.

English German Phonetic Spelling IPA
Spring Frühling frew-ling ˈfʁyːlɪŋ
Summer Sommer zom-mer z̊ɔmːr̩
Autumn Herbst hehrpst hɛʁpst
Winter Winter vin-ter (pronounced just like in English) ˈvɪntɐ

زبان آلمانی برای ماه ها و فصول از فرم های جمع استفاده نمی کند.

ساعت سالانه

یکی از بهترین آهنگ ها برای یادگیری ماه های آلمانی، آهنگ کلاسیک کودکان Die Jahresuhr است که توسط هنرمند مشهور آلمانی رولف زوکوفسکی خوانده شده است. هدف این آهنگ آموزش ماه های مختلف سال به بچه های جوان آلمانی است، اما برای زبان آموزان خارجی به همان اندازه مفید است. اشعاری در این ویدیو وجود دارد که دنبال کردن تمام قسمت های آهنگ را بسیار آسان می کند.

آهنگ فصل ها

آیا به دنبال آهنگی برای کمک به فصل ها به زبان آلمانی هستید؟ پس از آن Jahreszeitenlied فقط برای شما مناسب است. این توسط یک کانال یوتیوب آلمانی با تمرکز بر آموزش کودکان و ارائه اشعار روی صفحه و تلفظ آسان ایجاد شده است.

نحوه استفاده از ماه های آلمانی در مکالمات روزمره

یادگیری نحوه گفتن ماه ها به زبان آلمانی عالی است، اما برای استفاده حداکثری از دانش خود، سعی کنید از مهارت های زبانی جدید خود در مکالمه روزانه استفاده کنید. مثال های زیر برخی از بهترین و طبیعی ترین نمونه ها را به شما نشان می دهد.

آلمانی

معنی فارسی

Im Dezember gibt es Geschenke!

ما در ماه دسامبر هدایایی دریافت می کنیم!

Mein Geburtstag ist im Januar.

تولد من در ژانویه است.

Im August gehe ich gern ins Schwimmbad.

من دوست دارم در ماه آگوست به استخر بروم.

Im März geht der Frühling los.

مارس آغاز بهار است.

Im November ist es kalt und oft sehr dunkel.

در ماه نوامبر اغلب بیرون سرد و تاریک است.

Die Osterferien sind im April.

تعطیلات عید پاک در ماه آوریل برگزار می شود.

Im Mai wird es das erste Mal warm in Deutschland.

ماه مه اولین بار از سال است که هوا در آلمان خوب و گرم می شود.

Viele Menschen lieben die Sommermonate Juni, Juli und August.

بسیاری از مردم ماه های تابستان ژوئن، جولای و آگوست را دوست دارند.

Im März blühen in Deutschland die ersten Blumen.

در ماه مارس اولین گل ها در آلمان شکوفا می شوند.

Im März blühen in Deutschland die ersten Blumen.

هر سال در ماه فوریه برای اسکی به تعطیلات در اتریش می رویم.

حالا بعدش چه؟

یادگیری نحوه گفتن ماه های سال به زبان آلمانی اولین قدم فوق العاده ای برای شماست که اگر تازه شروع به یادگیری این زبان عالی کرده اید، بردارید.

املای آوایی آلمانی به شما کمک می کند تلفظ خود را تمرین کنید. مطمئن شوید که ویدیوهای YouTube را از دست ندهید! آنها برای احساس تلفظ و در عین حال سرگرم کننده عالی هستند. آنها همچنین برای یادگیری با بچه ها عالی هستند. بنابراین، اگر بچه دارید، آنها را با هم به عنوان یک خانواده تماشا کنید.

بنابراین در سفر یادگیری زبان آلمانی چه اتفاقی برای شما می افتد؟ اگر تسلط کامل بر زمان و تاریخ هایی است که به دنبال آن هستید، ممکن است بخواهید بررسی کنید که چگونه روزهای هفته را به زبان آلمانی روان بگویید.

در غیر این صورت، برخی از دروس مقاله وبلاگ پیشنهادی به زبان آلمانی را در زیر بررسی کنید، از الفبای آلمانی گرفته تا تسخیر نحوه سلام کردن به زبان آلمانی به هر روشی که قابل تصور است!

دکمه بازگشت به بالا