دیزل ژنراتور چیست؟

آیا تا به حال به خرید دیزل ژنراتور برای برق اضطراری فکر کرده اید؟ دستگاه های دیزل ژنراتور برق بدون وقفه ساختمان ها را در هر موقعیت جغرافیایی و در هر زمان تامین می کنند. دیزل ژنراتورها اهداف مختلفی دارند که یکی از آنها برای استفاده شخصی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه عملکرد دیزل ژنراتورها و قیمت دیزل ژنراتور آشنا شوید دیزل ژنراتور با عملکرد اضطراری چیست؟

مجموعه دیزل ژنراتور اضطراری که به نام Genset نیز شناخته می شود، دستگاهی است که دارای یک موتور دیزل و یک ژنراتور است. فرآیند کار این دو با هم انرژی سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در نتیجه دستگاه به عنوان منبع تغذیه پشتیبان جایگزین منبع تغذیه می شود و تمام دستگاه هایی که نیاز به برق دارند می توانند از برق تولید شده توسط دستگاه استفاده کنند، حتی اگر برق شبکه وجود نداشته باشد.

اکثر دیزل ژنراتورها با عملکرد اضطراری در هنگام قطع برق منبع قابل اعتماد منبع تغذیه اضافی هستند و استفاده از آنها برای تامین برق لازم در هنگام قطع برق به دلیل حوادثی مانند طوفان، سیل یا ساعات اوج مصرف است.

دیزل ژنراتور اضطراری چگونه کار می کند؟

منبع سوخت اولیه برای ژنراتورهای اضطراری دیزل است. گازوئیل در دمای بالاتری نسبت به سایر منابع سوختی می سوزد و همین موضوع آن را به سوختی قدرتمندتر و قدرتمندتر تبدیل کرده است.

دیزل گازوئیل را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و این انرژی است که باعث می شود روتور ژنراتور بچرخد و انرژی مکانیکی به الکتریسیته تبدیل شود. علاوه بر روتور، ژنراتور دارای یک استاتور و یک میدان مغناطیسی بین این دو است. میدان مغناطیسی باعث چرخش روتور برای ایجاد ولتاژ در استاتور از طریق القای الکترومغناطیسی می شود. پس از اتصال به بار، ولتاژ استاتور به صورت جریان الکتریکی جریان می یابد و به ژنراتور اجازه تولید برق می دهد و ژنراتور می تواند توسط کلید محافظ اتصال کوتاه نصب شده بر روی دیزل ژنراتور استفاده شود.

دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند

هوا به داخل دیزل دمیده می شود تا فشرده شود و سپس گازوئیل با توجه به مقدار اولیه اولیه به داخل آن تزریق می شود.

مخلوط هوای فشرده و هوای اضافی با گازوئیل باعث احتراق هوا و راه اندازی گازوئیل می شود.

گرمای حاصل از گازوئیل به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و اکنون ژنراتور کار می کند و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

با نگهداری مناسب و تامین سوخت کافی، دیزل ژنراتورها را می توان برای ساعت ها، روزها و هفته ها مورد استفاده قرار داد. توجه داشته باشید که شرایط محیطی مانند ارتفاع، دما و رطوبت هوا و مدت زمان کارکرد بر توان خروجی دیزل ژنراتور تأثیر می گذارد. .

اجزاء و قطعات دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتور از اجزای مهمی تشکیل شده است که عملکرد تمامی این قطعات را از طریق مصرف سوخت و برق تضمین می کند. در بخش دیزل، تجهیزاتی مانند رادیاتور، استارت، دینام، سیلندر و توربوشارژر از مهمترین عناصر هستند. همچنین در قسمت ژنراتور مواردی مانند سیم پیچ مسی، روتور، استاتور و غیره وجود دارد.

یکی دیگر از قسمت های مهم دیزل ژنراتور، صفحه کنترل دستگاه است که شامل کلید انتقال خودکار اضطراری و کنترل پنل می باشد. پانل ژنراتور جعبه ای است که در انتهای دیزل ژنراتور (در کنار ژنراتور) نصب می شود تا عملکرد و یکپارچگی ژنراتور حفظ شود. کنترل پنل دستگاه دیزل ژنراتور منطق عملکرد دستگاه را کنترل می کند و کلید انتقال برق وظیفه حفاظت از ژنراتور را بر عهده دارد.

از شرکت های معتبر تولید کننده پنل کنترل می توان به کنترل پنل های Deep Sea، Comap، Datakom و PCC اشاره کرد. همچنین شرکت های شناخته شده تولید کننده ابزار دقیق شامل اشنایدر الکتریک، مرلین گرین، هیوندای و ABB هستند.

دیزل در یک مخزن سوخت یکپارچه در شاسی، زیر دیزل ژنراتور ذخیره می شود. مخزن سوخت بسته به نوع ژنراتور و مصرف می تواند ظرفیت های متفاوتی داشته باشد.

ژنراتورهای خانگی (قابل حمل) در مقایسه با ژنراتورهای صنعتی

ژنراتورها بسته به کاربرد در اندازه ها و توان های مختلف تولید می شوند. دیزل ژنراتورهای اضطراری که برای تامین برق بیمارستان ها، بانک ها و غیره استفاده می شود. در شرایط اضطراری آنها بسیار بزرگتر از ژنراتورهای متحرک مورد استفاده برای کاروان ها هستند.

دستگاه های ژنراتور می توانند متحرک و قابل حمل باشند. ژنراتورهای قابل حمل می توانند وزنی داشته باشند که یک نفر به راحتی بتواند آنها را جابجا کند، معمولاً چنین ژنراتورهایی برای مصارف مسکونی یا خانگی هستند. از نظر راحتی، سهولت و هزینه های جاری، ژنراتورهای سیار هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ژنراتورهای قابل حمل معمولا قیمت کمتری دارند، انرژی کمتری تولید می کنند و صدای کمتری نسبت به دیزل ژنراتورهای اضطراری دارند. منبع اصلی سوخت بیشتر این ژنراتورها بنزین است، اما برخی از مدل‌ها نیز با گازوئیل، پروپان مایع یا گاز طبیعی کار می‌کنند.

یکی از مزایای ژنراتورهای موبایل قابلیت حمل آسان و راحت آنهاست. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، می توانید آنها را در مکانی امن و دور از دید نگهداری کنید. و در صورت لزوم، آنها را به صورت دستی به خانه یا خانه متحرک متصل کنید یا دکمه قطع و وصل را بزنید. اگر در هوای نامساعد مجبور به استفاده از ژنراتورهای متحرک هستید، حتما ژنراتور را خاموش کنید. بارزترین تفاوت بین ژنراتورهای سیار و ژنراتورهای صنعتی پایداری ژنراتورهای اضطراری صنعتی است. به همین دلیل است که متخصصان برای نصب این مدل از ژنراتورها در اتاق دیزل یا خارج از ساختمان یا محل کار از روکش های ضد آب (مبل) استفاده می کنند.

مزیت اصلی ژنراتورهای صنعتی اضطراری این است که بلافاصله پس از قطع برق روشن می شوند و با توجه به توان خروجی، برق مورد نیاز برای روشن شدن تمامی وسایل برقی منزل یا محل کار را تامین می کنند.

دیزل ژنراتورهای اضطراری بسته به نوع سوختی که استفاده می کنند (بنزین) اقتصادی و کارآمد هستند زیرا برای مدت طولانی کار می کنند. داستان زمانی جالب تر می شود که سوخت مصرفی گاز طبیعی و پروپان باشد و ژنراتور ساعت های زیادی کار کند.

توان خروجی دیزل ژنراتور و شرکت سازنده آن ارتباط مستقیمی با قیمت دیزل ژنراتور دارد. برای هزینه بالاتری که پرداخت می کنید، ضریب اطمینان بالاتر، عملکرد قابل اعتماد و عملکرد بهتر را دریافت خواهید کرد.

سایر مزایای دیزل ژنراتورها عبارتند از:

مصرف سوخت بهینه

بسیار قابل اعتماد

عملکرد در بحران

عملکرد در شرایط آب و هوایی غیرعادی

اندازه فیزیکی یک ماشین را نسبت به ظرفیت تولید آن برنامه ریزی کنید

می توان از آن در محیط های محلی و از راه دور استفاده کرد

کنترل دانلود خودکار

ساختار جامد

انتشار کم

منبع تغذیه اضطراری

ظرفیت تولید و قابلیت اطمینان دیزل ژنراتورهای اضطراری این ژنراتورها را برای استفاده در تمامی شرایط جغرافیایی برای کاربردهای مختلف مناسب ساخته است که برخی از کاربردهای ژنراتورها عبارتند از:

منبع تغذیه اضطراری مسکونی.

منبع تغذیه اضطراری مرکز داده

منبع تغذیه اورژانسی مراکز درمانی و بیمارستانی

تامین برق اضطراری ساختمانها و ادارات دولتی

کاربرد در زمینه کشاورزی، دامپروری و ماهیگیری

تامین برق پروژه هایی که برق شبکه ندارند مانند خطوط انتقال گاز، معادن و ….

تامین برق اضطراری سدها و پروژه های عمرانی

منبع تغذیه اضطراری مگامال ها

منبع تغذیه اضطراری نمایشگاه ها و جشنواره ها

تامین برق اضطراری در فرودگاه ها

منبع تغذیه اضطراری در کشتیرانی یا معادن

دیزل ژنراتورها برای همه شرایط و موقعیت‌هایی که نیاز به برق پشتیبان دارند مناسب هستند، با این حال توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن حساسیت اصل و انتخاب مناسب دیزل ژنراتورها، با متخصصان این حوزه تماس بگیرید تا در مورد تهیه انواع دیزل ژنراتور مشاوره بیشتری دریافت کنید.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا