دیدار روسای جمهور ازبکستان و ایتالیا در «رم»

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” در مورد مقاله ” دیدار روسای جمهور ازبکستان و ایتالیا در «رم» ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان با «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور ایتالیا در شهر «رم» دیدار و از همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور استقبال کردند.

رئیس جمهور ایتالیا در این دیدار بر حمایت خود از اصلاحات برگشت ناپذیر در ازبکستان جدید تاکید و تلاش های این کشور جهت تامین ثبات و رفاه در منطقه آسیای مرکزی را بسیار ارزشمند خواند.

سران دو کشور همچنین مسائل مربوط به همکاری های اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

روسای جمهور دو کشور در ادامه از نتایج نشست بازرگانی که روز قبل در ایتالیا برگزار و در چارچوب آن قراردادهای بزرگ به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو امضا شد، استقبال کردند.

در این دیدار برای توسعه روابط فرهنگی توجه خاص مبذول شد. همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی و تاریخی ازبکستان در ایتالیا توافق به دست آمد.

علاوه بر این، چشم انداز همکاری های متقابل در زمینه های آموزشی، باستان شناسی و تعامل در زمینه چالش های زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفت.

هم اکنون شعبه های دانشگاه های «تورین» و «پیزا» در شهر «تاشکند» با موفقیت فعالیت می‌کنند. ازبکستان برای سومین سال متوالی در دوسالانه بین المللی «ونیز» شرکت می‌کند.

از ابتدای سال جاری میلادی تعداد گردشگران ایتالیایی در ازبکستان 5 برابر افزایش یافته است. همچنین راه اندازی پروازهای مستقیم بین «تاشکند» و «میلان» از ماه آوریل سال جاری میلادی نیز برای افزایش تعداد گردشگران کمک خواهد کرد.

روسای جمهور دو کشور همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله در مورد افغانستان تبادل نظر کردند. همچنین بر اهمیت تداوم کمک های هدفمند بشردوستانه به مردم افغانستان و برگزاری رایزنی های منظم با نمایندگان ویژه تاکید شد.

میرضیایف در پایان این دیدار از ماتارلا برای سفر به ازبکستان دعوت کرد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ایتالیا در سال 2022 میلادی نسبت به سال 2021 میلادی 32 درصد رشد داشته و در سطح 535 میلیون و 400 هزار یورو قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 90 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایتالیا فعالیت می‌کنند.

ایتالیا استقلال ازبکستان را در تاریخ 10 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 24 مارس سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

باستان شناسی |دانشگاه

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا