دستور پخت لازانیا با ماکروفر

یکی از روش‌های سریع برای تهیه لازانیا این است که آن را در مایکروویو بپزید. با این کار زمان پخت کمتر می‌شود و کافی است نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن را هم رعایت کنید تا یک لازانیای خوشمزه داشته باشید. با توجه به تخصص و تجربه تیم تعمیر ماکروفر پاناسونیک در اصفهان ، شما می‌توانید با آرامش خاطر به ما اطمینان داشته باشید . قبلا در کتاب کاله را بررسی کرده بودیم و در ادامه قرار است طرز تهیه لازانیا با ماکروویو را مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه لازانیا در ماکروویو

لازانیا ۱ بسته

پیاز ۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم

پنیر پارمزان به مقدار لازم

پنیر موزارلا رنده شده به مقدار لازم

سس قرمز به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای در مایکروویو

اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا در ماکروویو درست مثل است پس ابتدا پیاز را که نگینی خرد کنید و در ماهیتابه‌ای که روغن ریخته‌اید، بریزید تا طلایی شود بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنیدو اجازه دهید تا گوشت قهوه‌ای رنگ شود، یعنی تمام چربی‌هایش را به این روش تخلیه کنید. حالا سس گوجه را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش آید. اکنون در این مرحله در حالی که مایه میانی لازانیا در حال جوشیدن است، رشته‌های لازانیا را طبق دستور بسته بپزید و آبکش کنید. برای این کار باید لازانیا را در آب جوش بریزید و بگذارید کمی نرم شود بعد آبکش کنید. حالا و در آخرین مرحله از طرز تهیه لازانیا ابتدا در ماکروویو پنیر موزارلا و نصف فنجان پنیر پارمزان را مخلوط کنید.

در یک ظرف شیشه‌ای مناسب مایکروویو یک چهارم از ورقه‌های لازانیا را کف ظرف بگذارید بعد یک لایه سس گوشت و بعد یک لایه پنیری بگذارید و این کار را به ترتیب ادامه دهید در نهایت روی کار را با پنیر پارمزان بپوشانید و ظرف را با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروویو بگذارید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید در نهایت ظرف را از مایکروویو خارج کنید و اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند بعد میل کنید. نوش جان! نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا  : پخت لازانیا به هر شکل که باشد چه طرز تهیه لازانیا رولی چه باشد کار جذابی است. اما رعایت نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن بسیار ضروری است.

بهترین زمان و درجه پخت لازانیا در ماکروویو

مشخص کردن بهترین زمان پخت لازانیا در مایکروویو کار ساده‌ای نیست چون بسته به مایکروویو درجه و در نتیجه زمان پخت لازانیا متفاوت می‌شود. پس باید با تجربه این میزان را به دست آورید. اما حداقل دمای توصیه شده ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد با توان ۷۰۰ وات است. برای این که لازانیای شما در مایکرویو خشک نشود باید قبل از پخت لازانیا در مایکروویو حتما روی لازانیا یک لایه سس یا روغن بریزید یا ظرف لازانیا را در فویل آلومینیومی بپیچید و بعد داخل ماکروفر بگذارید.

اگر اهل سس سفید هستید سس بشامل بهترین سس برای لازانیاست کافی است آرد و شیر داشته باشید و این سس خوشمزه را برای لازانیا آماده کنید. را در کتاب کاله بخوانیروش پخت با ماکروفر لازانیا از غذاهای پرطرفدار است که با طعم ها و مواد متنوعی ترکیب میشود و انواع مختلف مانند لازانیا گوشت ، لازانیای سبزیجات ، لازانیای مرغ ، لازانیای ماهی و….دارد که روش پخت همه آنها میتواند داخل فر ، ماکروفر و یا تابه باشد.ما در این مطلب را به شما آموزش خواهیم داد که بسیار راحت و سریع پخته میشود.

طرز تهیه لازانیا با ماکروفر

برای درست کردن لازانیا ابتدا داخل یک ظرف مناسب آب بریزید و در ماکروفر قرار دهید تا بجوشد، سپس نمک، روغن و لازانیا را افزوده و ظرف را به ماکروفر برگردانید و برای 7 دقیقه با قدرت 100 % بپزید تا لازانیا نرم شود. لازانیا را از ماکروفر خارج کرده و داخل آبکش بریزید تا آب آن برود، سپس ورقه های لازانیا را روی یک دستمال نخی پهن کرده و صاف کنید تا نشکند. در این میان گوشت را چرخ کرده و قارچ، و ای را خرد نمایید، سپس همه مواد را داخل یک ظرف مناسب بریزید و پخش کنید. سپس پیاز داغ را بیفزایید و نمک و فلفل بپاشید، ظرف را برای 5 دقیقه با قدرت 100% در ماکروفر قرار دهید تا مواد کمی تفت خورده و نرم شود.

در فواصل پخت مواد آن را یک یا دو بار هم بزنید ، در ادامه رب گوجه را با آب جوش و مخلوط کرده و روی مواد داخل ماکروفر بریزید و برای 5 دقیقه دیگر داخل ماکروفر قرار دهید. قالب مورد نظر را چرب کرده و یک لایه لازانیا کف آن بچینید تا کاملا پوشیده شود، سپس مقداری از سس گوشت و کمی بپاشید و دوباره لازانیا بچینید. لایه ها را به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود، روی قالب را بپوشانید و برای 5 الی 6 دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا با قدرت 100% بپزد.

بعد از زمان ذکر شده روی قالب را باز کرده و کمی پنیر بپاشید و لازانیا را برای 5 دقیقه با قدرت 60% در ماکروفر قرار دهید تا سطح پنیر طلایی شود. نکات تکمیلی در مورد لازانیا با ماکروفر زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه  و زمان پخت و انتظار آن در حدود 35دقیقه میباشد . لازانیا با ماکروفر را می توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

روش پخت لازانیا با ماکروفر

لازانیا از غذاهای پرطرفدار است که با طعم ها و مواد متنوعی ترکیب میشود و انواع مختلف مانند لازانیا گوشت ، لازانیای سبزیجات ، لازانیای مرغ ، لازانیای ماهی و….دارد که روش پخت همه آنها میتواند داخل فر ، ماکروفر و یا تابه باشد.ما در این مطلب لازانیا با ماکروفر را به شما آموزش خواهیم داد که بسیار راحت و سریع پخته میشود. سوسیس و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید ، قارچ را نیز حلقه ای خرد کنید.

در تابه ای جداگانه مقداری روغن ریخته و فلفل را كمی تفت دهید و بعد سوسیس را اضافه كردهو بعد از تفت خوردن مقداری آبلیمو اضافه كنید و قارچ را هم به مواد افزوده و تفت دهید و بعد آن را به مواد اصلی اضافه كنید. ظرفی مخصوص مایكروویو را با آب پر كرده و به آن مقداری نمك و روغن اضافه كرده و ۲تا۳دقیقه داخل دستگاه قرار دهید تا به جوش بیاید.بعد از آنكه آب به جوش آمد ورقه های لازانیا را به آن اضافه كرده و دوباره به مدت ۱تا۲دقیقه داخل دستگاه قرار دهید تا لازانیا به مرحله آبكشی رسیده و نیم پز شود.

خروج از نسخه موبایل