خروج شهروندان سوری از ترکیه و بازگشت به وطن

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” farsnews.ir ” تفصر مقاله ” خروج شهروندان سوری از ترکیه و بازگشت به وطن ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

به گزارش گروه بین‌ا‌لملل خبرگزاری آنلاین بیگ نیوز، «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه با رد ادعای هجوم پناهجویان سوری به مرز جنوبی ترکیه گفت، شهروندان سوری از مرز ترکیه به سوریه عبور کرده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» پس از دو زمین لرزه ویرانگر که اوایل ماه جاری در جنوب ترکیه و شمال سوریه رخ داد، ۱۰۶۳۳ سوری مقیم ترکیه داوطلبانه به کشور خود بازگشتند.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه با بازرسی از مرزهای زمینی و هوایی در استان «هاتای» و صحبت با مقامات مرزی، ادعاها مبنی بر هجوم آوارگان سوری به مرزهای این کشور را رد کرد.

آکار گفت: «برخلاف تصور مقامات مرزی گفتند که شهروندان سوری از مرز ترکیه به سوریه عبور کرده‌اند. مقامات مرزبانی گفتند که برادران سوری ما که خانواده و خانه‌های خود را در زلزله از دست داده بودند، داوطلبانه به وطن خود بازگشته‌اند.»

وی افزود:«دوربین‌های حرارتی و پهپادها برای نظارت بر کل منطقه به صورت شبانه روزی استفاده می‌شود.هیچ هجومی در مرزها برای عبور وجود ندارد.»

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دو هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

 

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق «غازی‌آنتپ» ترکیه رخ داده است. این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… به ثبت رسید.

در ترکیه انتقادات مردمی علیه رئیس‌جمهور ترکیه همچنان در حال افزایش است و حزب «عدالت و توسعه» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه مه، شکننده به نظر می‌رسد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج شهروندان سوری از ترکیه و بازگشت به وطن – بیگ نیوز

منبع : خروج شهروندان سوری از ترکیه و بازگشت به وطن

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا