تشکیل کارگروهی برای تدوین شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان

این پست از سایت سایت اطلاع رسانی بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.isna.ir ” در مورد مقاله ” تشکیل کارگروهی برای تدوین شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

اهواز |اورژانس

بیگ نیوز/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تشکیل کارگروهی برای مقابله با گرما در خوزستان، گفت: این کارگروه در حال تدوین شیوه‌نامه‌هایی است تا بر اساس آن آموزش‌ها به مردم ارائه و آمادگی‌های لازم در واحدهای مختلف ایجاد شود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با بیگ نیوز، با اشاره به وقوع دماهای ۴۹ درجه بالاتر در خوزستان و تاثیر گرمای زیاد بر سلامت، در خصوص نحوه اعلام تعطیلی در این شرایط اظهار کرد: هیچ قانونی برای درخواست تعطیلی توسط بهداشت نداریم و در هیچ قانونی به تعطیلی در دمای خاصی اشاره نشده است.

وی افزود: با این حال به صورت خودجوش کارگروهی با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و کارشناسان خبره در خصوص مقابله با گرمای هوا تشکیل شده است. این کارگروه در حال تنظیم شیوه‌نامه بومی خوزستان در حوزه‌های مختلف اعم از درمان، اورژانس و بهداشت در خصوص گرما است. 

بیشتر: 

امسال رکورد دمای هوا در خوزستان شکسته می‌شود؟  

اهواز همچنان ۵۰ درجه /تداوم گرما و شرجی در خوزستان  

تداوم ارائه خدمات اورژانس در اهواز به عنوان رکورددار گرمترین شهر جهان 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس این شیوه‌نامه آموزش‌ها به مردم ارائه و آمادگی‌های لازم در واحدهای مختلف ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: در این کارگروه در حال بررسی هستند که اگر مقالات علمی در مورد تعطیلی در شرایط گرما پیدا کنند به استناد این مقالات بتوانند معیارهایی برای تعطیلی پیشنهاد کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل