تاریخ سازی بزرگ ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” در مورد مقاله ” تاریخ سازی بزرگ ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۴ ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو به قابلیت کمک‌رسانی شرایط اضطراری (Emergency SOS) از طریق ارتباط ماهواره‌ای مجهز شده‌اند. این قابلیت ظاهراً به ساکنان جزیره داگ‌لیک کانادا کمک کرده است تا بتوانند خدمات اضطراری را برای آتش‌سوزی درختان آن منطقه دریافت کنند.

ساکنان جزیره مربوطه در ایالت انتاریو اخیراً از قابلیت SOS آیفون ۱۴ و ارتباطات ماهواره‌ای کمک گرفته‌اند. آن منطقه مشکل اتصال سلولی دارد و خدمات اپل توانسته است راهکاری ویژه در شرایط اضطراری برای آن‌ها فراهم کند.

اطفای حریق در کانادا با کمک قابلیت تماس اضطراری آیفون ۱۴

قابلیت تماس اضطراری آیفون ۱۴ مبتنی بر ارتباطات ماهواره‌ای به اطفای حریق درختان در کانادا کمک کرد. «وارن تیبودو» و «اورل کراک» آتش‌نشان‌هایی که در این اطفای حریق نقش داشتند، در کنار آتش‌نشان‌ محلی به نام «کریگ اسپونر»، برای مبارزه با آتش‌سوزی آن منطقه جسورانه مبارزه کردند. آن‌ها خود را به جزیره شعله‌ور رساندند و با قدرتی خستگی‌ناپذیر به اطفای حریق پرداختند. تلاش‌های شجاعانه آن‌ها از زمانی آغاز شد که وزارت منابع طبیعی و جنگلداری (MNRF) با آن‌ها از طریق ویژگی ارتباط ماهواره‌ای تماس گرفت.

«اریک بلنگر» که از این رویداد عکس‌هایی گرفته است، می‌گوید قابلیت کاربردی SOS آیفون ۱۴ توانست از آتش‌سوزی گسترده جلوگیری کند.

ویژگی SOS از طریق ارتباط ماهواره‌ای، زمانی در دسترس قرار می‌گیرد که سیگنال ارتباطات سلولی وجود نداشته باشد. رابط کاربری از کاربر می‌خواهد آیفون خود را برای دریافت سیگنال ماهواره‌ای مهیا کند. این ویژگی اطلاعات مربوط به حادثه را جمع‌آوری می‌کند و موقعیت مکانی کاربر را با خدمات اضطراری به اشتراک می‌گذارد. علی‌رغم سرعت پایین انتقال داده و کیفیت اتصال ضعیف بالقوه، راه نجاتی را در مواقع اضطراری ارائه می‌دهد.

درواقع این ویژگی آیفون ۱۴ می‌تواند زندگی افراد، حیات‌وحش و طبیعت را نجات دهد. این واقعه آتش‌سوزی قطعاً ممکن است در مکان‌های دیگری نیز رخ دهد و چنین فناوری‌هایی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

227227

خروج از نسخه موبایل