بهترین پشم شیشه برای سقف شیروانی

از الیافهای بسیار ریزی که از بازیافت شیشه به وجود می آید می گویند و در عایق بندی زیر سقف شیروانی ها و حتی در تولید پتو و تشک نوزاد  و دیگر محصولات نساجی هم استفاده می شود.کاربردهای بسیار زیادی از پشم شیشه در بخشهای مختلف وجود دارد و مهم ترین آن که از دیر باز مورد استفاده می گرفته است بحث عایق بندی صوتی و حرارتی می باشد و در صنایع مختلف مثل ساختمان سازی و تجهیز کارخانه ها و غیره استفاده می شود.

The best glass wool for the gable roof

به دو صورت پشم شیشه تولید در بازار به فروش می رسد یکی به صورت تخته ای و به صورت پتویی یا رولی می باشد که بستگی به روش استفاده افراد به فروش می رسد.امکان دارد ضررات موجود در پشم شیشه و معلق ماندن این ضررات در هوا و سپس تنفس توسط افراد حاضر در آن محیط ایجاد مشکلات تنفسی و آسم کند و برای جلوگیری از این موضوع کسانی که در محیط تولید پشم شیشه قرار دارند بهترن کار حفظ بهداشت ایمنی کار است و کارفرمایان باید به دقت نظارگر این موضوع باشند.اما ممکن است مصرف کننده ها در معرض تماس باشند که حتما از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنند تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود.

قیمت پشم شیشه زیر شیروانی

به خاطر وزن کم و سبک بود و عایق بود پشم شیشه در ساخت سوله ها و زیر شیروانیها مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت پشم شیشه نسبت به دیگر عایقها مورد استقبال سازندگان ساختمانی و صنعتی قرار گرفته است.عوامل که قیمت پشم شیشه را مشخص می کند مانند: دانسیته تشکیل دهند، ضخامت آن و روکشی که استفاده می شود همه تاثیر گذارند.

در تولید هر رول تولید شده پشم شیشه با استفاده از 10 بطری شیشه بازیافت شده به کاربرده شده است خود کلمه پشم شیشه مترادف است با کلمه فیبر بازیافتی و از رشته های سوزنی شکل تشکیل می شود و در کشور ما بیش از چهل سال است که تولیده شد و کمک زیادی در بخش کرده است.

پشم شیشه سقف شیروانی

در مناطق جغرافیایی که بارندگی بسیار زیاد است و از سقفهای شیروانی استفاده می شود اما با قرار دادن در زیر این سقفها می توانیم کاربرد آن را بیشتر کنیم و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنیم.کاربردی اصلی این پشم شیشه ها عایق بود در برابر حرارت و رطوبت می باشد که در صنایع مختلف استفاده می شوند و در نوع پتویی و تخته ای و پیش ساخته به فروش می رسند.

چند مزیت برای استفاده از عایق پشم شیشه می توان نام برد:

  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • وزن سبک و حمل و نقل راحت
  • برش راحت و شکل پذیری عالی
  • مقاومت در برابر رشد باکتریها و کپکها
  • بی خطر بود برای سلامت انسانها

میزان خلوص در مواد تشکیل شده در تولید پشم شیشه قدرت در برابر حرارت و رطوبت را مشخص می کند بنابراین با کم و زیاد این مواد کاربرد آن تغییر می کند.در ساخت تشکها و برخی منسوجات دیگر از پشم شیشه استفاده می شود و مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می دهد.

کاربردهای که از پشم شیشه می توانیم نام ببریم:

  • عایق سقفها در ساختمانها
  • عایق وسایل دریایی مانند قایقها
  • عایق وسایل مرتبط با حرارت مثل آبگرمکن یا یخچال
  • عایق بین دیوارها برای جلوگیری از رد و بدل صداها
  • عایق لوله ها در برابر ترکیدگی بر اثر سرما

پشم شیشه تشک نوزاد

در هنگام خرید سیسمونی برای نوزادان، خانواده ها همیشه نگران کیفیت و سلامت محصولات می باشند و که از پشم شیشه تولید شده یکی از ذغذغه های این خانواده ها هنگام خرید می باشد.به دلیل جذب حرارت در فصول گرم سال این تشکها بسیار گرم می شود و شاید باعث ناراحتی نوزاد دلبندتان گردد اما همین موضع باعث گرم نگهداشتن آنها در روزهای سرد می شود و دیگر نگرانی از سرما خوردگی نوزادان نخواهید داشت.

نکته مهم دیگر این که باید ببینید نوزاد شما به این گونه الیاف مصنوعی حساسیت دارد یا خیر که در صورت مشاهده حساسیت می توانید سریعا تشک را تعویض و محصولی با الیاف طبیعی تهیه کنید.

پشم شیشه دور اگزوز

برای جلوگیری کردن از ورود صدا به داخل ماشین و حتی در محیط، با عایق کردن اگزوز ماشینها با پشم شیشه دور اگزوز از این امر جلوگیری می شود.البته در بحث تهویه مکانهای بزرگ صنعتی فنهای به کار می رود که دارای اگروز پر سر و صدای هستند که برای جلوگیری از اذیت افراد در این محیطها دور اگروز فنها را با همین پشم شیشه ای می پیچند و باعث امنیت صوتی در محیط می شوند.

پشم شیشه داخل پتو

در تولید منسوجاتی که سبکی وزن آنها اهمیت دارد از الیاف پشم شیشه در داخل آنها استفاده می شود مانند تولید ، تشکها و کیسه های خواب می باشد، مصرف این گونه وسایل، مسافرتها و کوهنوردیها را راحت کرده و هم بسیار محصولاتی بسیار گرم می باشد.کوهنوردانی که حرفه ای ورزش می کنند و به کوه های مرتفع می روند به سبکی وسایلی که حمل می کنند اهمیت زیادی می دهند بنابراین کیسه خواب و لباسهای سبک مناسب و گرم لازمه یک سفر موفق و بی خطر می باشد.

پشم شیشه روتختی

در بخش تولید و تولید روتختی از الیاف مصنوعی پشم شیشه استفاده می شود که باعث سبکی این لحافها و هم ایجاد گرمای مناسب هنگام خواب می باشد.بهترین پشم شیشه استفاده شده در این صنعت پشم شیشه ای تخته ای یا متری است که بافت نرم تری دارد و در زمان دوخت کار را برای تولید کنندگان راحت می کند.روتختیها در بخش کالای خواب جزء پر فروش ترین کالاها می باشد.

بنابراین نیاز به داشتن تنوع در طرح می باشد و پارچه های به کار رفته با کیفیتهای مختلف پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.روتختیهای مخصوص عروس، روتختیهای کلاسیک، روتختیهای کودک و نوجوان و غیره محصولات و طرحهای هستن که در بازار وجود دارد که سالانه تولید و به فرئوش می رسد.

پشم شیشه روی لوله بخاری

در فصول سرد سال استفاده از وسایل گرمایشی زیادی مانند بخاری در محیط استفاده می شود و متاسفانه برخی ناشیانه روی لوله بخاری را با پشم شیشه می پوشاند که کاملا غیر حرفه ای و خطرناک است.پشم شیشه بهترین برای لوله کشیهای صنعتی و خانگی می باشد بخصوص در  مناطق سردسیر که لوله کشیهای روکار استفاده شده است بدون این عایقها باعث ترکیدگی و ایجاد اتفاقهای بسیار خطرناک می شوند.

یک نکته مهمی را همیشه باید در نظر گرفت این است که باید حتما از یک متخصص فنی کار در انجام این امور استفاده کرد و سرخود و بدون ایجاد ایمنی این عایق کاریها را انجام نداد چون شاید در یک نگاه کاری راحت باشد اما با کوچکترین اشتباه اتفاقات جبران ناپذیری خواهد  افتاد.

پشم شیشه روی سقف

از ذوب شدن بطریهای بازیافتی شیشه طبق فرآیندی تخصصی پشم شیشه تولید می شود و مصارف مختلفی مانند عایق روی سقف می باشد.سقف ساختمانها و حتی کف طبقات برای حفظ حرارت و جلوگیری از آلودگی صوتی از عایقهای خاص پشم شیشه ای استفاده می شود.در کنار ایزوگام که بیشتر در عایق بندی رطوبتی سرویسهای بهداشتی استفاده شده پشم شیشه ها کاربرد زیادتر و قیمت مناسبتری دارد.

روکش آلومینیومی و در پشم شیشه ها عاملیت اصلی در تعیین قیمت و کاربردی کردن آن است و چون کند سوزی شدیدی دارند عامل مهمی در کنترل آتش و حرارت در مواقع آتش سوزی می باشد.

پشم شیشه زیر شیروانی

قدرت تحمل حرارت و فشار چگالی به سطح بسیار بالا می باشد و گزینه خوبی برای کنترل حرارات و رطوبت در سقفهای زیر شیروانی است.سقف شیروانی مخصوص مناطق مرطوب با بارندگی سالانه زیاد که باعث ایجاد رطوبت شدید می شود هست و ممکن است با بافت ساختمان آسیب جدی وارد کند بنابراین عایق بندی در دیوارها، سقفها و کف ساختمان مانع نفود رطوب یا به اصطلاح نم زدگی استخوان ساختمان شد و از تخریب ساختمان جلوگیری کرد.

پشم شیشه زیر ایرانیت

برای ساخت سقف محیطهای موقت یا انباریها از ایرانیت استفاده می شود برای جلوگیری از ورود نم در ساخت  و زیر ایرانیت از لایه های پشم شیشه ای استفاده می کنند.ایرانیت نوعی است که در پوشش و ساخت سقف معابر و انبارها، کارخانه ها، پارکینگها و غیره استفاده می شود و انواع مختلف سیمانی، فایبر گلاس، فلزی و غیره وجود دارد که در برخی از آنها مستقیم پشم شیشه به کار رفته و عایق خوبی برای مواقع بارندگی و عوامل طبیعی دیگر است.وزن سبک، موجدار بودن و نصب راحت و سریع ایرانیتها مزایای استفاده آنها می باشد.

پشم شیشه زیر سرامیک

یکی از راه حلهای عالی و اصولی برای عایق بندی و آکوستیک کردن محیط استفاده پشم شیشه است و برای نصب زیر گزینه کاملا فنی می باشد.سرامیکهایی که در فضاهایی مانند استخرها و سرویسهای بهداشتی استفاده می شود به دلیل وجود آب زیاد باید حتما زیر ساخت قوی و خوبی داشته باشد که باعث تخریب محیط به مرور زمان نشود.

رطوبت متاسفانه مخرب ترین عامل در خراب شدن ظاهر و استخوان ساختمان می باشد اگر اصولی و حرفه عایق بندی نشود متحمل هزینه بازسازی زیادی خواهیم بود.اما در بحث عایق حرارتی پشم سرامیکی هم وجود دارد که بسیار نازک است و نصب راحتی دارد و در برای حرارت بسیاری قوی عمل می کند.

پشم شیشه صنعتی

قدرت تحمل عایقها در برابر مواردی چون حرارت و رطوبت باعث درجه برندی در کیفیت آنها می باشد و قدرت تحمل حرارت بالای پشم شیشه مصرف این عایق را در صنعت بسیار افزایش داده است و در قالب عایق کاری سقف کارخانه ها، عایق بندی لوله های بزرگ صنعتی، مخازن بزرگ صنعتی و غیره استفاده می شود.

پشم شیشه های تولید شده دو حالت وجود دارد یکی روکشدار بودن مثل روکش کاغذ آلومینیمی و یا روکش شده با  می باشند و دیگر رولهای بدون روکش هستند که کاربردهای خاص خود را دارد.

پشم شیشه صنعتی به انگلیسی

برای صرفه جویی در هزینه های ساخت منازل خود بهتر است از عایقهای با کیفیت استفاده کرد چون یکی از زیر ساختهای مهم در استحکام ساختمان می باشد.وقتی صحبت از الیاف می شود شاید سریع الیاف طبیعی چون پنبه و پشم حیوانی به ذهن آدم خطور کند جالب است بدانید که الیاف شیشه ای به طور عادی در طبیعت وجود ندارد و طبق فرآیند بازیافت شده و از الیاف مصنوعی به دست می آید.

که در مورد کاربردهای آن بسیار صحبت کردیم اما در ادامه می خواهیم موضوع دیگری را با شما در میان بگذارم.در نظام اقتصادی هر کشور حفظ سرمایه و بسیار اهمیت دارد و می خواهیم این نکته را ذکر کنم که صنعت بازیافت به گردش مالی کشور کمک بسیار زیادی کرده و با آموزش فرهنگ تفکیک زباله ها و جداسازی مواد قابل بازیافت به مردم جامعه می توانیم به رشد دیگر صنایع کمک کرد، به عنوان مثال با جمع آوری بطریهای شیشه می توانیم به صنعت تولید الیاف مصنوعی و محصولات وابسته به این الیاف کمک کرد.

پس همیشه هزینه در برابر آموزش و فرهنگ سازی کمک طولانی مدت به جامعه و نظام اقتصادی می کند و این موضوع توسط بزرگترین کارشناسان اقتصادی دنیا ثابت شده است مانند کشور ژاپن که با فرهنگ سازی بنیادی در حفظ سرمایه و مواد اولیه توانسته به قطب اصلی اقتصادی دنیا تبدیل شود.

دکمه بازگشت به بالا