بزرگترین تراشه‌ساز دنیا علیه چین با آمریکا همدست شد!

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” www.khabaronline.ir ” تفصر مقاله ” بزرگترین تراشه‌ساز دنیا علیه چین با آمریکا همدست شد! ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

بنیان‌گذار بازنشسته‌ی شرکت تایوانی TSMC در رویدادی جدید گفت از تلاش‌های ایالات متحده برای کند کردن روند پیشرفت چین در صنعت تراشه حمایت می‌کند. او گفته که همزمان با تحریم‌های آمریکا، چین به تمرکز روی صنعت تراشه ادامه می‌دهد و در نتیجه‌ی این وضعیت شاهد «انشعاب» زنجیره‌ی تأمین تراشه خواهیم بود.

موریس چانگ، بنیان‌گذار TSMC، اعتقاد دارد که چین در صنعت تراشه حدودا ۵ تا ۶ سال عقب‌تر از تایوان است. TSMC که در تایوان فعالیت می‌کند، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا محسوب می‌شود و مشتریان بزرگی نظیر اپل و انویدیا دارد.

بیشتر بخوانید:

دولت ایالات متحده سال گذشته تحریم‌های سختی علیه صنعت تراشه‌ی چین وضع کرد که به عقیده‌ی تحلیلگران باعث فلج شدن شرکت‌های تراشه‌ساز چینی شد. دولت جو بایدن در ادامه، نیروهای آمریکایی فعال در صنعت تراشه‌ی چین را هدف قرار داد و بسیاری از آن‌ها را مجبور به استعفا کرد. شایعه‌ها می‌گویند آمریکا به‌زودی با اعمال تحریم‌هایی سخت‌تر، صنعت تراشه‌ی چین را ۱۰ سال عقب می‌اندازد.

58321

بزرگترین تراشه‌ساز دنیا علیه چین با آمریکا همدست شد! – خبرگذاری بیگ نیوز

منبع : بزرگترین تراشه‌ساز دنیا علیه چین با آمریکا همدست شد!

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا