بررسی طراحی ظاهری پژو پارس
روزگاری پیکان حکم گاو شیرده ایران خودرو را داشت؛ بعد از خشک شدن شیر آن زبانبسته، شرکت ایران خودرو پژو ۴۰۵ را طلایهدار لشکریان خود ساخت و تا مدتها از فروش بالای این محصول ارزانقیمت، سودهای فراوان کسب کرد. اما پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نیز بالاخره در سال 1399 گوشههای میدان را بوسید و عرصه را برای دیگر فرزندان خود از جمله پژو پارس سال خالی کرد. حالا پژو پارس سال در اصطلاح به چاه نفت بزرگترین شرکت خودروسازی ایران تبدیل شده و در کنار یکی دو مدل پرفروش دیگر، همچنان با کمترین تغییر و صرف حداقل هزینههای مرتبط با بهروزرسانی، بیشترین آورده را برای کمپانی متبوعش در پی دارد.
پژو پارس یک سدان خانوادگی اقتصادی است و با توجه به کمبود شدید تنوع در رده خودروهای ارزانقیمت بازار، موفق شده به کمک قیمت نه چندان بالا و هزینه نگهداری قابل قبول همچنان نظر بسیاری را به خود جلب نماید. بخصوص که این محصول از نظر فضای جادار در داخل کابین و صندوق، کیفیت سواری و هندلینگ، شرایط قابل قبولی دارد و هر وقت هم دلتان را زد به راحت ترین شکل ممکن در بازار دستدومها به پول نقد تبدیل میشود. البته درست است که این پلتفرم قدیمی و از رده خارج از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در فقر به سر میبرد و از نظر کیفیت فنی و مونتاژ و رنگ هم حرف چندانی برای گفتن ندارد اما با تکیه بر مزیتهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم میشود به عنوان یک انتخاب منطقی هرچند از سر اجبار به آن نگریست.
از پژو پارس که به عنوان محصول لوکستر و گران قیمتتر از پژو 405 معرفی شده بود، انتظار میرفت که در داخل کابین هم پیشرفت محسوسی داشته باشد، اما متاسفانه در این بخش تفاوتها به تغییر غربیلک فرمان، سردنده، استفاده از طرح چوب در برخی قسمتها و مواردی از این دست محدود شده بود و عملاً احساسی نزدیک به همان 405 را به بیننده منتقل میکرد.
کابین پژو پارس سال
حالا چند سالی است که پژو 405 و پارس با داشبورد جدید (که در بازار به مدل سوناتایی معروف شده) با رودریها و فرمان جدید، جلوه مدرنتری به خود گرفتهاند. بخصوص که داخل پژو پارس وجود چند آپشن اضافه نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک و کلیدهای کنترلی روی فرمان، فضای کلی را اندکی بهروزتر از قبل نشان میدهند. البته این سخنان به آن معنا نیست که در اینجا با یک کابین جذاب و فوقالعاده روحانگیز مواجه هستیم؛ بخصوص که کیفیت پایین متریال مورد استفاده روی شکل و شمایل کلی تاثیر منفی گذاشته و باعث شده طراحی کلی آنقدرها که باید و شاید چشم را نوازش ندهد اما نسبت به قسمت بیرونی، تغییرات داخل در این سالها محسوستر بوده است. ضمن اینکه فضای جادار کابین، صندوق عقب وسیع و دید به اطراف مناسب (نقاط کور اندک) جزو نقاط قوت فضای داخلی پژو پارس سال برشمرده میشوند.
زمانی که پژو پارس به عنوان نسخه فیس لیفت شده 405 به بازار عرضه شد، همه متفق القول موافق بودیم که حاصل کار عالی از آب درآمده و حالا پژو 405 قدیمی و خسته یک لِوِل زیباتر و جذابتر از قبل شده است. درواقع الهام گرفتن از طراحی زیبای پژو 406 در کنار پرهیز از ابتکارات عجیب و غریب و غیر اصولی (نظیر آنچه در زانتیا 2 و 206 صندوقدار شاهد بودیم)، باعث شد که پروژه تغییر چهره این محصول بر خلاف بسیاری از مدلهای وطنی کمنقص از کار درآید. حالا چراغهای کشیده جلو، کاپوت و صندوق متفاوت و حتی ریزهکاریهایی مثل زه کناری پهنتر و آینههای جانبی و قالپاقهای جدید، همگی نشان از پیشرفت نسبت به مدل قبلی داشتند و در آن زمان تنها مشکل در اختلاف قیمت غیر منطقی میان پارس با 405 خلاصه میشد؛ در واقع برای خیلی افراد پرداخت حدود 50 درصد پول بیشتر برای خودرویی با ویژگیهای فنی، کابین و حتی بسیاری از قطعات بدنه یکسان با 405 توجیه منتطقی و اقتصادی نداشت. حال بماند که بواسطه بسته بودن بازار خودرو در آن دوره، بسیاری از سر اجبار و بدلیل عدم تنوع، به این اختلاف قیمت بی رحمانه تن دادند اما در گذر زمان این اختلاف قیمت وحشتناک میان پارس و 405 کاهش یافت و به عدد معقول تری رسید.
پژو پارس سال
خوب پس میتوان گفت پژو پارس در زمان خودش یک فیس لیفت موفق محسوب میشد، اما مشکل اینجاست که پارس پس از این تغییر چهره موفق، دیگر قید بهروزرسانی را زد و همچنان پس از گذشت حدود 2 دهه با حداقل تغییرات به بازار عرضه میشود و همین باعث شده قدرت رقابت با محصولات جدیدتر را تا حد زیادی از دست بدهد. عمده اصلاحات ظاهری این خودرو در طول این سالها به تحول آینههای جانبی و تغییرات اعمال شده در قالپاق و در برخی مدلها رینگها محدود میشود. اکنون دیگر هیچ نشانهای از چهرهپردازی مدرن و سیال امروزی در ظاهر این خودرو به چشم نمیخورد، هرچند به دلیل تنوع بسیار پایین خودروهای اقتصادی در این رده قیمتی، مشتریان همچنان مجبورند پژو پاردر این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی پژو پارس و مزایا و معایب آن می پردازیم. پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی از محصولات ایران خودرو است، این خودرو فیسلیفت (تغییر چهره یافتهٔ) پژو 405 است که طراحی آن شبیه به پژو 405 و پژو 605 است.
پژو پارس یکی از پرطرفدارترین خودروهای گروه خودروسازی ایران خودرو است که علاوه بر فروش نقدی، اقساطی و یا قرعه کشی حتی بازار دست دوم آن همواره مورد توجه و استقبال مشتریان است.
نقد و بررسی کامل پژو پارس سال، TU5 و سایر مدل ها
بررسی تخصصی پژو پارس
بررسی کامل پژو پارس ایران خودور
پژو پارس یکی از خودرو های بسیار محبوب ایران خودرو می باشد که از سال ۱۳۷۹ تولید آن در کشور ما آغاز شده است. این اتومبیل با الهام از پژو ۴۰۶ و بر روی پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده است و به عنوان فیس لیفتی برای پژو ۴۰۵ محسوب می شود.
پژو پارس تا اوایل سال ۱۳۸۲با نام پرشیا شناخته می شد اما بعد ها کارخانه ایران خودرو نام این خودرو را به پارس تغییر داد با این وجود هنوز در بازار این خودرو به نام پرشیا شهرت دارد.
پژو پارس با موتور های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد، پژو پارس این روزها در قالب دو تیپ با نامهای پارس سال (با پیشرانه 1. 8 لیتری XU7) و پارس LX (با پیشرانه 1. 6 لیتری TU5) به مشتریان تحویل داده میشود که هر دو تیپ علیرغم شباهتهای فنی و افت کیفیت در طی چند سال اخیر، از شرایط مناسبی در بازار فروش برخوردارند.
انواع مدهای پژو پارس
همانطور که گفته شد پژو پارس در حال حاضر دارای تیپهای مختلفی همچون پارسسال، پارس LX، پارس ELX و پارس اتوماتیک است. تفاوت این تیپهای مختلف از لحاظ امکانات، گیربکس و موتور است و از لحاظ ظاهری و طراحی خارجی و داخلی خودرو تغییرات اساسی و چشمگیری را با یکدیگر ندارند.
از لحاظ طراحی داخلی پژو پارس باید گفت که ایران خودرو از سال 1393 تصمیم به تولید این خودرو با داشبورد جدید گرفت تا از کهنگی و قدیمی بودن این خودرو قدری بکاهد و خودروهای تولیدی از سال 93 تاکنون با نام پژو پارس داشبورد جدید در بازار شناخته میشوند، که در ادامه به بررسی مدلهای مختلف این خودرو میپردازیم.
- پژو پارس LX
- پژو پارس ELX
- پژو پارس ELX با موتور XUM
- پژو پارس اتوماتیک
- پژو پارس دو گانه سوز
- پژو پارس سال
فیلم بررسی پژو پارس
ویدئوی زیر توضیحات کاملی درباره پژو پارس xu7 داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.
.
بررسی کامل مشخصات فنی پژو پارس
با توجه به این که پژو پارس دارای تیپ های متفاوتی است. در این بخش به بررسی مشخصات فنی انواع مدل های پژو پارس می پردازیم.
بیشتر بدانید:
جدول مشخصات فنی انواع مدل های پژو پارس | ||||
مشخصات فنی | سال | LX | اتوماتیک | دوگانه |
وزن (Kg) | 1165 | 1165 | 1214 | 1248 |
طول (mm) | 4498 | 4498 | 4498 | 4498 |
عرض (mm) | 1704 | 1704 | 1704 | 1704 |
ارتفاع (mm) | 1410 | 1410 | 1410 | 1410 |
پیشرانه | 4 سیلندر L3 | 4 سیلندر TU5 | 4 سیلندر TU5 | 4 سیلندر L3 |
حجم موتور (لیتر) | 1. 8 | 1. 6 | 1. 6 | 1. 8 |
گشتاور (نیوتن متر) | 153 | 142 | 142 | 153 |
گیربکس | 5 دنده دستی | 5 دنده دستی | 4 دنده اتومات | 5 دنده دستی |
قدرت (اسب بخار) | 100 | 108 | 105 | 100 |
شتاب 0 تا 100 KM | 11 | 13. 2 | 15 | 13. 8 |
سرعت Km/h | 190 | 190 | 180 | 190 |
مصرف ترکیبی در 100 KM | 9. 1 | 7. 5 | 8. 15 | 9. 1 (بنزین) 9/69 (گاز) |
حجم باک (لیتر) | 66 | 66 | 66 | 66 (بنزین)-75 (گاز) |
سنسور عقب | دارد | دارد | دارد | دارد |
ترمز ضد قفل ABS | دارد | دارد | دارد | دارد |
ترمز پارک برقی | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
چراغ مه شکن جلو | دارد | دارد | دارد | دارد |
چراغ مه شکن عقب | دارد | دارد | دارد | دارد |
نوع فرمان | هیدرولیکی | هیدرولیکی | هیدرولیکی | هیدرولیکی |
تعداد ایربگ | 2 | 2 | 2 | 2 |
سیستم تهویه | دستی | اتومات | اتومات | اتومات |
مشخصات فنی پژو پارس سال (معمولی)
بررسی کامل پژو پارس سال
ژو پارس سال از موتور قدیمی و اولیه پژو در ایران که اولین بار بر روی خودرو پژو 405 قرار گرفت، بهره میبرد. پژو پارس سال به پیشرانه 1. 8 لیتری 4 سیلندر مجهز شده است که با کد XU7JP/L3 شناخته میشود. این پیشرانه توان تولید 100 اسببخار قدرت در 6000 دور دقیقه و 153 نیوتنمتر گشتاور در 3000 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخهای جلو منتقل میشود.
این خودرو در حداکثر زمان 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند؛ همچنین مصرف سوخت ترکیبی پژو پارس معمولی 9. 1 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شدهاست. پژو پارس سال از امکاناتی نظیر کلیدهای کنترل روی فرمان، داشبورد جدید، آینههای جانبی برقی راهنمادار و سنسور دنده عقب بهره میبرد.
حجدول مشخصات فنی پژو پارس با موتور XU7P
مشخصات فنی پژو پارس elx
در مقایسه انواع پژو پارس، پرقدرتترین، پرشتابترین و کم مصرفترین مدل، پارس ELX است. تولید پارس ELX که به موتور زانتیایی معروف است، از سال ۸۴ آغاز شد و تا سال ۹۲ ادامه داشت.
پیشرانه پژو پارس ELX که با کد XU7J4P/L4 شناخته میشود، میتواند 110 اسببخار قدرت در 5500 دور در دقيقه و 155 نيوتنمتر گشتاور در 4250 دور در دقيقه تولید و این نیرو را توسط گیربکس 5 دنده دستی(BE3) به چرخهای جلو روانه کند. همچنین شتاب صفر تا 100 و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ترتیب برابر با 9 ثانیه و 6. 2 لیتر در هر 100 کیلومتر ذکر شدهاست.
جدول مشخصات فنی پژو پارس ELX با موتور TU5
بررسی مشخصات فنی پژو پارس دوگانه سوز
پژو پارس دوگانه سوز برای افرادی مناسب است که میخواهند مصرف سوخت برایشان مقرونبهصرفهتر باشد. این خودرو با موتور دارای حجم ۱۷۶۱ سیسی و ۱۰۰ اسب بخار قدرت، هم از بنزین و هم از گاز استفاده میکند.
این خودرو چهار سیلندر هست ولی بهجای ۱۶ سوپاپ، ۸ سوپاپه است. با بنزین بیشینه سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است و با گاز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت. پارس دوگانه سوز از نوع دیفرانسیل جلو است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است.
این خودرو در ۱۳. ۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ میرسد. آپشنهای پارس دوگانهسوز هم دقیقا مانند پارس سال است و تقریبا کمآپشن به حساب میآید. سنسور دندهعقب و دکمههای کنترلی روی فرمان از مدل ۹۳ به بعد با تغییر داشبورد به این خودرو اضافه شد.
جدول مقایسه مشخصات فنی پژو پارس سال با پژو پارس دوگانه سوز
مشخصات پرشیا اتومات
در سال ۱۳۸۹، ایران خودرو پژو پارس را با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو که جزو نخستین خودروهای دنده اتومات تولید داخل است، به جز جعبهدنده از نظر مشخصات فنی موتور تفاوت چندانی با مدل LX ندارد.
شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۴. ۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۸. ۲ لیتر است. به ازای اضافه کردن گیربکس اتوماتیک، EBD از سیستم ترمز این خودرو کم شده و دیگر خبری از تاشو خودکار در آینه های جانبی نیست.
مشخصات فنی پژو پارس LX با موتور tu5
پژو پارس ال ایکس در بخش فنی به مجهز شده است که درواقع به پژو 206 تیپ 5 تعلق دارد. این موتور 1. 6 لیتری 4 سیلندر دارای حداکثر توان 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتنمتر گشتاور است که باعث میشود این سدان 1185 کیلوگرمی طی زمانی در حدود 13. 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.
پژو پارس LX برای انتقال نیروی تولید شده توسط پیشرانه از یک گیربکس 5 سرعته دستی (BE3) استفاده میکند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7. 6 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت از دیگر مشخصات پژو پارس LX محسوب میشود.
جدول مقایسه مشخصات فنی پژو پارس LX با پارس اتومات
در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.
.
معرفی امکانات و آپشن های پژو پارس
همان گونه که ذکر شد، خودرو پژو پارس در مدل های متنوعی تاکنون به بازار کشور عرضه شده است و در برخی از این خودروها، آپشن هایی اضافه و یا حذف شده اند و به همین دلیل در ادامه این گزارش سعی داریم تا آپشن هایی که در این خانواده مشترک هستند را به شما معرفی کنیم؛
- ترمز ضد قفل ABS و EBD
- ترمز دیسکی در عقب و جلو
- ایربگ برای سرنشینان جلو
- فرمان هیدرولیکی با کلیدهای کنترل
- سیستم تهویه اتوماتیک
- چراغ مه شکن عقب و جلو
- آینه های جانبی تاشو برقی
- شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو
- سنسور دنده عقب
- ایموبیلایزر
- رینگ آلومینیومی
- دماسنج روی داشبورد
- بازکردن درب صندوق عقب از داخل اتاق
- سیستم قفل شدن درب ها بعد از حرکت
- اتوفلاشر
- تایمر چراغ سقف
- مشخص کردن بسته نبودن درب ها
- مالتی پلکس
- مستر لاک
- تنظیم برقی پشتی صندلی جلو
بررسی طراحی ظاهری پژو پارس
در بخش طراحی ظاهری پارس ال ایکس کوچک ترین تفاوتی با پارس سال ندارد و دقیقا با همان گونه پارس مواجه هستید.
طرح ظاهری پژو پارس حاصل تزریق المانهای طراحی پژو 406 روی پیکره پژو 405 است. طرح جدی و مجموعه چراغهای گربهای جلو و جلوپنجره شیر نشان و همینطور طرح ورودی هوا و مهشکنهای روی سپر جلو، ضربهگیرهای مشکی رنگ شامل یک نوار کرومی در کنار نمای عقب ذهنها را به سمت پژو 406 میبرد.
در کل ظاهر و پلت فرم پژو پارس TU5 که به عنوان خودروی لوکس در ایران خورو تولید می شود به هیچ وجه شایسته به یدک کشیدن خودروی لوکس در ایران را ندارد.
طراحی بیرونی پژو پارس
بررسی پرشیا tu5
در نمای بغل تفاوت خاصی بین دو خودروی ۴۰۵ و پارس دیده نمی شود به جز اینکه پارس دست گیره های هم رنگ بدنه دارد. در نمای جلو چراغ های پژو پارس کشیده تر و زیبا اند و طراحی خیلی بهتری نسبت به پژو ۴۰۵ دارند ضمن اینکه به نظر می رسد از لحاظ آیرودینامیکی هم وضعیت بهتری دارد.
در نمای عقب مهم ترین تغییری که توجه راننده را جلب می کند، تغییر موقعیت پلاک از روی سپر عقب به روی صندوق عقب است که از فضا هم خوانی خوبی با چراغ های جدید دارد. به طور کلی باید گفت طراحی پژو پارس، طراحی است که هنوز بعد از ۲۰سال قدیمی نشده و جذابیت خود را حفظ کرده است و به راحتی امتیاز قبولی را از ما می گیرد.
طراحی داخلی کابین پژو پارس
ایران خودرو برای پارس به دلیل کهنگی طراحی داخلی، داشبورد جدیدی ارائه کرد که هرچند نسبت به قبل طراحی بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی آن بسیار افت کرده است. ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلیها، فرمان پذیری برتر کلید های روی فرمان سیستم تهویه هوای اتوماتیک، طراحی مناسب غربیلک فرمان از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را نسبت به نسخه قبل برای این خودرو فراهم کرده است.
مزایا و معایب پژو پارس
بررسی معایب پژو پارس
پژو پارس همانند هر خودرو دیگری معایب خود را دارد. این خودرو از طراحی قدیمی رنج میبرد، مصرف سوخت بالایی دارد و کیفیت ساخت آن نیز چندان رضایتبخش نیست. این موارد در کنار افزایش شدید قیمت خودرو طی دو سال اخیر موجب شدهاند تا میزان رضایت مصرفکنندگان از خرید اقساطی پژو پارس سال کاهش یابد.
- مصرف سوخت بالا
- طراحی یکنواخت و تکراری
- ایمنی پایین خودرو
- کیفیت ساخت پایین
- استهلاک بالا
حدود بیست سال از زمانی که پژو پارس توسط ایران خودرو رونمایی شد میگذرد. با این وجود ایران خودرو هیچ تصمیمی برای ایجاد تغییر در ظاهر محصول خود اتخاذ است.
پژو پارس یک فیسلیفت موفق از پژو ۴۰۵ قدیمی محسوب میشود؛ به همین دلیل در بازار با استقبال خوبی مواجه شد. ولی این فرمول موفق به تدریج در بازار رنگ باخت و پژو پارس به خودرویی عادی برای مصرفکننده ایرانی تبدیل گشت.
سایر پروژههای فیسلیفت ایران خودرو همچون تولید سورن نیز پاسخ معکوس دادند؛ به همین علت این شرکت تصمیم گرفت تا پژو پارس را با همان الگوی سابق روانه بازار کند.
- استهلاک و هزینه نگهداری بالا
استهلاک بالا از جمله معایب پژو پارس سال است که منجر به هزینه نگهداری بالای این خودرو می شود. اگرچه پارس سال از خیلی جهات تفاوت چندانی با پژو ۴۰۵ GLX ندارد، اما هزینه نگهداری آن نسبت به این خودرو بسیار بالاتر است. البته عمده این هزینه به علت وجود امکانات رفاهی متعدد در پژو پارس است؛ درواقع ادوات برقی موجود در این خودرو نیاز به رسیدگی در بازههای زمانی مختلفی دارند.
مزایای پژو پارس
با وجود تمامی کاستیها و نواقص صنعت و بازار خودرو در ایران، نمیتوان انکار کرد که مزایا پژو پارس یکی از عوامل محبوبیت این خودرو در بین مشتریان و فعالان بازار بودهاند. پژو پارس به عنوان یک سدان خانوادگی با قابلیت دسترسی آسان به قطعات یدکی، خود را در طی دو دهه حضور خود اثبات کرده است. در ادامه به مزایا پژو پارس خواهیم پرداخت.
- بازار دست دوم خوب
- کابین جادار
- سیستم پخش ترمز
- دسترسی به قطعات خدمات پس از فروش
ایده ساخت یک سدان خانوادگی جادار و راحت، زمینهساز طراحی تولید محصولی همچون پژو پارس بوده است. طبیعی است که این ایده حتی برای شرایط امروز نیز پاسخگو است تا بتوانیم کابین جادار را به عنوان یکی مزایا پژو پارس عنوان کنیم.
فضای داخلی پژو پارس آنقدر راحت و جادار است که این خودرو طی دوران حضورش در خط تولید ایران خودرو با محصولات مختلفی از جمله جک J۵ مورد مقایسه قرار گرفت. خرید یک سدان راحت که فضای کافی برای سفرهای خانوادگی را در اختیار مشتریان قرار دهد، همواره یکی از نیازهای مصرفکنندگان در بازار خودرو ایران بوده است.
- دسترسی آسان به لوازم یدکی و تعمیرات
حدود دو دهه است که پژو پارس سال توسط ایران خودرو به تولید میرسد. وجود اشتراکات بسیار میان این خودرو و پژو ۴۰۵ نیز موجب شده تا تعمیرکاران بتوانند دسترسی راحتی به ادوات خودرو پیدا کنند و انجام تعمیرات دورهای به راحتی امکان پذیر باشد.
در کنار این موارد، حمایت پژو پارس توسط ایران خودرو و تولید قطعات یدکی در تیراژ بالا، سبب شده تا مشتری بتواند به تمامی قطعات و لوازم پژو پارس دسترسی راحتی داشته باشد. این مورد یکی از مهمترین مزایا پژو پارس در مقابل رقبای چینی محسوب میشود.
وضعیت مصرف سوخت خودرو های پژو پارس
نسخه های ابتدایی خودرو پژو پارس با پیشرانه 4 سیلندر L3 به بازار عرضه شدند که این پیشرانه به میزان زیادی از سوخت، مصرف می کرد و به اصطلاح خودرو بنزین خوری بودند که باید در طول مسافت های کوتاه، باک بنزین خودرو را مجددا پر میکردید.
اما در نسخه های جدید خودرو پژو پارس، به لطف پیشرانه 4 سیلندر TU5، میزان استفاده خودرو از بنزین به میزان زیادی کاهش یافته است. با این وجود اگر میزان مصرف سوخت خودرو برای شما اهمیت دارد، توصیه ای که برای شما داریم این است حتما قبل از خرید خودرو پژو پارس به سال تولید و همچنین مشخصات موتوری آن توجه ویژه داشته باشید.
نام خودرو | داخل شهر | خارج شهر | ترکیبی |
پژو پارس سال | 13. 8 | 7 | 9. 1 |
پژو پارس LX | 10. 1 | 6 | 7. 5 |
پژو پارس اتومات | —- | —- | 8. 15 |
پژو پارس دوگانه | 13. 8 (بنزین)، 14/78 (گاز) | 8 (بنزین)، 6/69 (گاز) | 9. 1 (بنزین)، 9/69 (گاز) |
بررسی پژو پارس از لحاظ امنیت
به طور کلی عملکرد ترمزهای این خودرو در سطح مناسبی قرار دارد. پژو پارس طبق معیارهای جهانی یک خودرو ایمن بهشمار نمیرود، اما برخورداری از تجهیزات ایمنی حداقلی باعث شده تا وضعیت آن ارتقا پیدا کند.
وضعیت بازار خرید و فروش پژو پارس
پژو پارس یکی از محبوبترین و پرفروشترین خودروهای بازار ایران است. این محصول سالهاست که با موفقیت بر رده سدانهای خانوادگی داخلی حکمرانی میکند و انتخاب اول بسیاری از مصرفکنندگان ایرانی است.
خریدوفروش پژو پارس در بازار خودروهای کارکرده رونق قابل توجهی دارد و برای فروش این خودرو به مشکل چندانی برخورد نخواهید کرد. هرچند افزایش قیمت سوخت در دو دهه اخیر بخشی از مشتریان پژو پارس را به سمت سدانهای کممصرف نظیر پژو ۲۰۶ صندوقدار سوق داده است.
آیا پژو پارس ارزش خرید دارد؟
اگر به دنبال خودرویی هستید که هر زمان اراده کردید با کم ترین میزان افت قیمت و در کوتاه ترین زمان ممکن به فروش برسد و کابین آن نیز جادار و راحت باشد، پژو پارس در بازه قیمتی خودروهای زیر ۴۵۰ میلیون تومان می تواند خودروی مناسبی باشد، اما اگر به طراحی ظاهری بهروزتر و ایمنی بیش تر می اندیشید، دنا پلاس و تارا دنده ای هم می توانند از جمله گزینه های جذاب و صد البته متفاوت تر از پارسِ تکراری باشند.