این ۵ مینی سریال را حتما ببینید

 

  • مجید حسین زاده
  • به‌روزرسانی: 1 سال پیش
  • زمان خواندن: 15 دقیقه

همه‌ی ما ممکن است زمان کافی برای دیدن سریال‌های طولانی را نداشته باشیم و بخواهیم برای لذت بردن از اوقات فراغت را دانلود کنیم و در طی یک یا چند روز تمامش کنیم. اگر دنبال بهترین مینی سریال هستید، ما در این مطلب از سایت زوم لایف لیستی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مینی سریال‌های خارجی را معرفی کرده‌ایم.

لیست 35 مینی سریال پرطرفدار

در ادامه لیستی از بهترین مینی را معرفی کرده‌ایمه در آن سریال دوبله شده وجود دارد که  ارزش دیدن دارند و می‌توانید به لیست دانلود خودتان اضافه کنید.

سریال اسکویید گیم پیرامون قتلی مشکوک است و مردی که به جرم این قتل محکوم می‌شود. آن مرد از وقوع حادثه چیزی در خاطر ندارد. بازجویی‌های پلیس و کارآگاهان در سریال نمایش داده می‌شود و روند اداری پرونده را همراه با نگاهی عمیق به سیستم عدالت قضایی نشان می‌دهد.

زندگی به ظاهر  ایده آل یک سری از مادران تجملاتی و خوش پوش در شهر ساحلی و آرام کالیفرنیا با درگیر شدن در یک قتل رمز آلود دستخوش تغییراتی می‌شود و این تغییرات با ورود یک مادر مجرد به شهرشان آغاز می‌شود.

فصل سوم مینی سریال محبوب دروغ‌های کوچک بزرگ ممکن است ساخته شود اما هنوز اخباری از زمان ساخت و انتشار آن منتشر نشده است.

این سریال داستان “ماریانا” و “کانل” با پیشینه‌های مختلف است که در شهری کوچک در ایرلند زندگی می‌کنند، همانطور که وارد یک رابطه عاشقانه با هم می‌شوند روابط همدیگر را نظاره می‌کنند.

داستان سریال درباره یک معلم دبیرستان به نام «جیک اپینگ» است که با استفاده از دریچه‌ای در زمان سفر می‌کند و به تاریخ نهم سپتامبر ۱۹۵۸ در ساعت ۱۱ و ۵۸ دقیقه باز می‌گردد تا تلاش کند از ترور جان اف کندی در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳و همچنین ترور مارتین لوتر کینگ و جنگ ویتنام جلوگیری کند. اما این ماموریت خطرناک با آشنا شدن او با فردی به نام «لی هارولد اوسوالدو» و نیز عاشق شدن جیک با تهدید مواجه شود. حالا او دیگر تمایلی ندارد تغییری در زمان و گذشته‌اش اعمال شود و قصد دارد تا جلوی هر تغییری را نیز بگیرد. نام سریال هم تاریخ ترور کندی در تاریخ ۲۲/۱۱/۱۹۶۳ می‌باشد.

داستان این مینی سریال درباره‌ی قتل فجیع پسری نوجوان است. تمام مدارک جرم علیه یک مربی بیس‌بال است و او را مظنون اصلی جلوه می‌دهند اما تنها امید این مربی ویدئویی است که ثابت می‌کند او هنگام وقوع قتل در کنفرانسی خارج از شهر حضور داشته است.

این مینی سریال داستان فرشته و شیطانی را روایت می‌کند که از زندگی روی زمین خوشنودند اما باید با تفاوت‌هایشان کنار بیایند تا برای نجات بشریت از نبرد میان بهشت و جهنم جلوگیری کنند.

داستان این مینی سریال دیدنی چنان جذاب است که نمی‌توانید از جلوی تلویزیون یا مانیتور جم بخورید؛ جاناتان پاین که در گذشته سرباز بوده استخدام می‌شود تا به سازمانی سری نفوذ کند، سازمانی که صاحب شبکه‌ای بین‌المللی برای قاچاق سلاح است. این مینی سریال نامزد دریافت ۳۶ جایزه بوده که از این میان برنده‌ی ۱۱ جایزه شده و دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن را از آکادمی اِمی دریافت کرده، همچنین جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آکادمی گلدن گلوبز گرفته است.

آتش‌های کوچک در همه جا سرنوشت درهم آمیخته خانواده به ظاهر خوشبخت ریچاردسون و یک مادر و دختر مرموز را روایت می‌کند. این داستان، رازها، ذات هنر و هویت و فشار سنگین مادری را کاوش می‌کند و نشان می‌دهد که اطاعت از قانون همواره منجر به دفع بلا نمی‌شود.

مینی سریال آن ارتدوکس، روایتگر سرگذشت «استر شاپیرو» دختری از جامعه‌ی یهودیان حسیدی در بروکلین است. سخت‌گیری‌های مذهبی و سنت‌های خانوادگی، استر جوان را وادار می‌کند تا تصمیمات سختی بگیرد.

داستان مینی سریال خانم آمریکا برگرفته از رویدادی واقعی ظهور و قیام فمینیسم از نگاه شخصیت فیلیس شلفلی است که واکنشی شدید و انتقادی به کارهای صورت گرفته توسط اشخاصی چون گلوریا استینم، بتی فریدن، شرلی کیشولم، بلا آبزگ و جیل راکلشاوس که فمینیست های موج دوم بودند، داشت. فیلیس شلفلی کمپینی به راه انداخت و این کمپین با نظریات حقوق برابری زنان و همچنین قانونی شدن سقط جنین مخالف بود.

داستان از آنجا شروع می‌شود که پدر و مادرش از پسر جوانی خواسته‌اند برای دیدار با نامزدش به اسپانیا برگردد. او با همراهی لازارو، یک رقصنده مرموز باله، برمی‌گردد.

در جریان داستان ما با دو بخش مجهول مواجه می‌شویم که یافتن قاتل بچه‌ها در اولویت دوم قرار می‌گیرد. در واقع ما با تماشای فلاش بک‌هایی که در سریال دربارهٔ پریکر زده می‌شود، متوجه می‌شویم که چه اتفاقی برای او رخ داده و آیا او اصلاً شرایط آن را دارد که بتواند به شرایط آرمانی اش بازگردد یا خیر. وی در طول داستان بارها خود را از مشکلات و خاطراتی که داشته رها می‌کند تا بتواند کارش را انجام دهد و ماموریتش را به سرانجام برساند.

سریال «باورنکردنی» براساس مجموعه‌ای از گزارش‌های یک پرونده کاملا واقعی ساخته شده که طبیعتا نمی‌تواند به تنهایی درام و داستانی در سطح و اندازه یک سریال جنایی داشته باشد. اما خالقان سریال تصمیم گرفته‌اند تغییرات زیادی به اصل روایت‌هایشان وارد نکنند و به همین دلیل با عنوانی مواجه می‌شوید که شدیدا به منابع اقتباسش وفادار باقی مانده است.

اندی باربر دستیار قابل‌احترام بازپرس بخش قضایی شهر نیوتن در ایالت ماساچوست است؛ شهری که به واسطه کشته شدن پسر نوجوانی در راه بازگشت از مدرسه‌اش به لرزه می‌افتد. زمانی که اندی، پرونده را بلافاصله پس از وقوع حادثه به‌دست می‌گیرد، همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند و پسرش، جیکوب به اتهام قتل بازداشت می‌شود. در ادامه، والدین جیکوب به دنبال شواهدی دال بر بی‌گناهی او می‌گردند که نه‌تنها آن‌ها را در دادگاه ارائه کنند بلکه دل خودشان هم از بی‌گناهی پسرشان قرص شود.

این سریال در هر یک ساعت بر روی یکی از رمان‌های پاتریک ملروز تمرکز کرده و با نشان دادن لحظات مهم پنج سال از زندگی شخصیت اصلی رمان، داستان را روایت می‌کند. این سریال ماجرای این شخصیت را از یک کودکی پر از آزار به اعتیادش به مواد مخدر و در نهایت ترک آن را نشان می‌دهد.

مینی سریال (چرنوبیل)

سریال چرنوبیل، ماجرای واقعی یکی از فجایع انسانی در تاریخ است و داستان تلاش زنان و مردانی را روایت می‌کند که اروپا را از فاجعه نجات دادند. این سریال کوتاه بر روی فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آوریل ۱۹۸۶ در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین (در قلمرو کنونی کشور اوکراینَ) رخ داد متمرکز است و آشکار می‌سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و در آن به پنهانکاری شوروی پرداخته است.

داستان این مینی سریال در قرن ۱۹ رخ می‌دهد. روان‌پزشکی باید تصمیم بگیرد آیا می‌توان قاتلی را با توجه به شرایط روانی‌اش از اعدام نجات داد یا نه. این مینی سریال محصول شبکه‌ی نتفلیکس است و در ۶ قسمت پخش شده است.

مینی سریال (خودساخته)

این سریال داستان واقعی زنی آفریقایی آمریکایی را روایت می‌کند که تمام سنت‌ها را کنار می‌زند و از طریق فروش محصولات آرایشی بهداشتی برای یک زن سیاهپوست به یک میلیونر خودساخته تبدیل می‌شود.

این مینی سریال داستان مادری محافظه کار و فداکار را در دوران رکود بزرگ اقتصای روایت می‌کند، مادری که از شوهر خود جدا شده و برای افتتاح رستوران خودش تلاش می‌کند و در این بین عاشق مردی دیگر می‌شود. در حالی که همه این کارها را فقط برای کسب عشق و احترام از سوی دختر از خودراضی‌اش انجام می‌دهد.

مینی سریال (مجنون)

داستان مینی سریال  “مجنون” روایت‌گر دو جوان با نام های اوئن و آنی است، با گذشته‌هایی پیچیده و غریب که بدون آشنایی از پیش، بر حسب اتفاق با یکدیگر همراه می‌شوند. اوئن فرزند یک خانواده ثروتمند در نیوریورک و به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا است. او به صورت مستمر در توهم دیداری و شنیداری قرار دارد و با وجود شرایط نامناسب روانی‌اش باید به نفع برادری که از او متنفر است در دادگاه شهادت دهد.

داستان این مینی سریال در مورد “جرمی تورپ”، رهبر حزب لیبرال بریتانیا می‌باشد، که متهم به قتل دوست سابق خود شده است و در سال 1979 باید محاکمه شود.

مینی سریال (وقتی آنها ما را می‌بینند)

داستان این سریال کوتاه بر اساس پرونده جاگر سنترال پارک نیویورک (حمله و تجاوز به تریشا میلی زن ۲۸ ساله سفیدپوست آمریکایی) و در مورد ۵ نوجوان سیاه‌پوست است که به اتهام تجاوز جنسی و حمله به یک زن در سال ۱۹۸۹ در سنترال پارک شهر نیویورک بازداشت و محاکمه می‌شوند.

این مینی سریال راجع به یک خانواده معمولی انگلیسی بنام لیونز است که در شهر منچستر زندگی می‌کنند. زندگی آنها با تحولات اجتماعی و روی کار آمدن سیاست مداری جاه طلب، بلندپرواز و ملی‌گرا با بازی دستخوش تغییرات بنیادی می‌شود.

مینی سریال (جاسوس)

این مینی‌سریال، داستان زندگی واقعی الی کوهن، جاسوس موساد را بازگو می‌کند. داستان به سال‌های پیش از درگیری اسرائیل و سوریه در ۱۹۶۷ میلادی بازمی‌گردد. الی کوهن تحت پوشش «کامل امین ثابت» بازرگان اهل سوریه در حوزه حمل و نقل دریایی از طریق آرژانتین به سوریه می‌رود و کم‌کم با استفاده از روابط شخصی و آشنایانی که پیدا می‌کند، به دولت سوریه وارد می‌شود و تا سمت مشاور امین الحافظ، رئیس‌جمهور پیش رفت.

این مینی سریال داستان ناپدید شدن دختر بچه‌ای به نام “تویی میچم” در نیوزلند است. کارآگاه جوانی که برای دیدن مادر پیر و در حال مرگ آن دختر، به زادگاه خود در نیوزلند باز می‌گردد از سوی پلیس شهر از او درخواست می‌شود تا به دلیل داشتن تخصص در مورد کودکان و نوجوانان به آنها کمک کند.

در مینی سریال آلیو کیتریج با داستان زنی همراه می‌شویم که شاید شخصیت و رفتارهای او برای خیلی‌ها جالب نباشد؛ زنی که نه خوش‌اخلاق است و نه حتی برایش اهمیت دارد که حرف‌ها و رفتارهایش چه احساسی در دیگران به وجود می‌آورد.

مینی سریال (اِما)

داستان در مورد دختری اشراف‌زاده به نام “اِما” می‌باشد که زندگی وی را به تصویر می‌کشد، چطور بزرگ می‌شود، دوست پیدا می‌کند و عاشق می‌شود. این سریال بر اساس رمان رمان نویس مشهور جین آستین می‌باشد.

داستان این مینی سریال در سال ۱۸۲۰ رخ می‌دهد، زمانی که آمریکا می‌خواهد سلطه‌ی خود را در سرزمین‌های غربی گسترش دهد. داستان از زبان دو خانواده‌ی کاملاً متفاوت روایت می‌شود، خانواده‌هایی اهل دو محل مختلف که راهشان به هم می‌رسد، یکی‌شان خانواده‌ای سفید پوست هستند و دیگری نیز خانواده‌ای سرخ‌پوست.

جوخه برادران، نام یک سریال تاریخی و جنگی میباشد که توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته شده است. این سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز را از دوران آموزش تا پایان جنگ‌ جهانی دوم در آلمان دنبال می‌کند. داستان این سریال کاملا بر اساس واقعیت است، به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می‌بینیم، هر کدام چند جمله‌ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می‌دهند.

مینی سریال (جان آدامز)

داستان سریال روایتگر پنجاه سال از تاریخ ایالات متحده و سرگذشت پدران بنیانگذار آن است سریال از سال ۱۷۷۵ در بوستون مرکز مهاجرنشین ماساچوست آغاز می‌شود و با مرگ جان آدامز در سال ۱۸۲۶ پایان می‌یابد.

مینی سریال (یک معلم)

سریال یک معلم، با کشف ماجرای عکس رسمی یک معلم زن دبیرستانی که درگیر رابطه‌ای با دانش آموز پسر خود شده است، پیچیدگی‌ها و عواقب این روابط غیرقانونی را فاش می‌کند.

تسخیر عمارت بلای، نام سریالی ترسناک و غم‌انگیز می‌باشد که توسط مایک فلنگن ساخته شده است. هنری پس از مرگ مادر خواهرزاده و برادرزاده‌اش ، یک پرستار جوان آمریکایی را استخدام می‌کند تا از آن‌ها در عمارت بلای مراقبت کند، اما اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

10 مینی سریال برتر جهان |آرژانتین

در پایان

بعد از دیدن این لیست چه نظری دارید؟ از بین این مینی سریال‌ها کدام‌ها را دیده‌اید؟ طرفدار کدام مینی سریال هستید؟

امیدوارم معرفی این مینی سریال ها برای شما مفید بوده باشد. اگر سریال کوتاه دیگری دیده‌اید که فکر می‌کنید باید در این لیست قرار بگیرد حتماً در نظرات برای ما ارسال کنید.

کپی شد https://vgto.ir/3he

و تماشای آن ها بهترین گزینه برای علاقمندان دنیای سریال است که زمان کافی ندارند چرا که مینی سریال یا همان سریال های کوتاه شامل مجموعه داستانی بسیار کوتاه و مختصر هستند که اغلب یک یا دو فصلی اند و از پرداخت به موضوعات متفرقه و حواشی چشم پوشی می شود. مینی سریال مفهومی است که با گذشت چندین دهه از تولید سریال های خارجی پدید آمد و اتفاقا با استقبال مخاطبین دنیای سینمایی مواجه شد چرا که در عین جذابیت زمان کوتاهی را برای تماشا طلب می کند و حوصله سر بر هم نیستند. همین تفاوت تمایزی بین سریال و مینی سریال ایجاد نموده و اخیرا شاهد تولید مینی سریال های متنوعی در انواع ژانرها هستیم. قبلا در بخش سعی کردیم انواع سریال های تولید شده از کشورهای مختلف را معرفی کنیم اما این بار این نقد و بررسی را اختصاصا به آن دسته از علاقمندان اختصاص داده ایم که زمان کافی برای تماشای سریال ندارند. در این نقد و بررسی از تصمیم داریم مینی سریال های برتر دنیا را به چالش بکشیم و نقدی بر آنها داشته باشیم.

مینی سریال مجموعه های بسیار کوتاهی هستند که اصولا طی یک دو دو فصل به پایان می رسند و در اکثر موارد زیر ده قسمت هستند تولید این مینی سریال ها نسبت به ساخت سریال های معمول زمان بسیار کمتری را طلب می کند از طرفی تماشای آن نیز زمان زیادی از مخاطب نخواهد گرفت اما این موضوع از ارزش مینی سریال و تلاش های لازم برای ساخت آن نمی کاهد. بهترین مینی سریال ها در انواع ژانرهای جنایی، کمدی، درام و… موضوعی است که این بار به آن پرداخته ایم. دنیای مینی سریال بسیار گسترده است پس اگر مینی سریال پرطرفدار دیگری هم می شناسید که به آن اشاره نشده لطفا در بخش دیدگاه ها عنوان نمایید.

این سریال جذاب و دیدنی محصول سال 2022 جزء بهترین مینی سریال ها در ژانر اکشن و جنایی با موضوعی واقعی است. داستان برگرفته از زندگی واقعی کلارک اولوفسون که عنوان اولین گانگستر مشهور سوئد را کسب کرده است. از اتهامات وی می توان به سرقت، مافیای مواد مخدر و… اشاره کرد. این مینی سریال حوادثی که به ایجاد سندرم استکهلم منجر شد را به نمایش می گذارد.

خلاصه: ماجرا از این قرار است که کلارک اودرث اولوفسون که گانگستری مشهور است و بیشتر عمر خود را در زندان گذرانده، دست به سرقتی می زند که تاریخی می شود. او و چند سارق دیگر نقشه ای برای دزدی از بانک می ریزند و در روز 23 اگوست 1973 این نقشه را عملی می کنند. آنها وارد بانکی در سوئد می شوند تا از آنجا دزدی کنند و تعدادی از کارمندان این بانک را به گروگان می گیرند. این سرقت نزدیک به یک هفته زمان برد و در بین گروگان گیر و گروگان ها نوعی احساس عاطفی شکل گرفت که حتی با همکاری از پلیس خودداری می کردند. این اختلال احساسی را سندرم استکهلم می شناسند که گروگان را تسخیر می کند.

مینی سریال کلارک روایتی است از زندگی کلارک اولوفسون که یکی از کلاهبرداران زیر و خرده پا در سوئد بود اما بعدها به یک گانسگستر مشهور سوئدی تبدیل شد. از او به عنوان شخصی خودخواه و بی رحم بدون هیچ درکی از روابط عاطفی یاد می شود. واقعی بودن این ماجرا و شخصیت های این داستان جذابیت بیشتری به سریال داده است. جالب است که بدانید انتخاب اسم سندرم استکهلم هم دلیل جالبی داشته، در حقیقت این سرقت در بانکی در شهر استکهلم سوئد اتفاق افتاد و اولین بار در آنجا این اختلال احساسی و رفتاری مشاهده شد، پس در همه ی دنیا این اختلال را با نام سندرم استکهلم می شناسند. اختلالی واقعی که در شرایط سخت و دشوار مملوء از ترس برای گروگان گیر اتفاق می افتد. گفته می شود که او 17 بار از زندان فرار کرده اما در حقیقت هیچکس نمی داند اون چند بار از زندان گریخته! او بخاطر فرارهای پی در پی بسیار معروف شده بود.

مینی سریال های برتر دنیا بهترین گزینه برای دنبال کنندگان دنیای سینمایی است که وقت کافی برای تماشای سریال ندارند. مینی سریال علاوه بر اینکه زمان کمی می طلبد به موضوعات حاشیه ای در آن ها پرداخته نمی شود پس روی موضوع اصلی و شخصیت های شاخص مانور می دهند. در این سری نقد و بررسی ها به معرفی بهترین مینی سریال های خارجی از نظر imdb پرداختیم. البته معیار انتخاب سریال های کوتاه معرفی شده در این لیست نظر کاربران، جوایز دریافتی و امتیازات هر کدام بوده است. از جمله بهترین مینی سریال های جنایی معمایی می توان به میر از ایست تاون، بادیگارد یا اشیاء تیز و… اشاره نمود. مینی سریال چرنوبیل که از پرطرفدارترین سریال های کوتاه دنیا محسوب می شود در زمره بهترین مینی سریال های تاریخ قرار دارد. از برترین مینی سریال های نتفلیکس هم می توان به مجنون، باورنکردنی و مینی سریال کره ای نام من اشاره کرد. 15 سریال کوتاه معرفی شده در این لیست از پرطرفدارترین مینی سریال های خارجی هستند ولی دنیای فیلم و سریال بسیار وسیع است و همچنان می توان مینی سریال های معروف دیگری هم به آن افزود پس اگر سریال کوتاه خارجی دیگری هم می شناسید به ما و کاربران معرفی نمایید. ?برای تماشای فیلم ها از آپ تی وی استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا