انواع چادر خودرو از نظر فصل های مختلف

بدنه ماشین مثل شیشه اش می ماند، هر چه این پنجره زیباتر، تمیزتر و روشن تر باشد گیربکس بهتری دارد. تصور کنید ماشین خود را برای مدت طولانی در گوشه خیابان پارک کرده اید. وقتی چند ساعت بعد به ماشین رسیدید، ممکن است آثاری از فضولات پرنده را روی بدن او پیدا کنید. اگر ماشین خود را زیر درختی پارک کرده اید تا از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید، ممکن است بدن لکه های صمغ درخت داشته باشد که به سختی پاک می شود. برای نجات بدنتان از این همه تصادف، استفاده از تعمیرگاه خودرو کافی است تا بتوانید خودروی خود را در گوشه خیابان پارک کنید و بدون نگرانی از آسیب بدنی، با خیال راحت کار کنید. اگر قصد خرید چادر تیبا 2 ، پژو یا ال 90 یا هر نوع خودرو دیگری را دارید توصیه می کنیم به فروشگاه بهنیکان مراجعه کنید.

چادر ماشین چیست؟

چادر خودرو یک پوشش محافظ است که روی خودرو کشیده شده تا از آسیب های محیطی محافظت کند.بدنه خودرو که به مدت طولانی در کنار جاده پارک شده است در معرض نور مستقیم خورشید، باران اسیدی، پوست درختان، فضولات پرندگان و گرد و غبار قرار دارد. به همین دلیل، پتانسیل آسیب آن بسیار زیاد است

پایه های ماشین ساخته شده از مواد مختلف می توانند از آسیب های سطحی بدنه جلوگیری کنند.

هر خودرو دارای کابین خاصی است که در طراحی متفاوت است و ممکن است مواد و لوازم جانبی متفاوتی داشته باشد.

نوع چادر ماشین

احتمالاً سایبان ماشین قدیمی را هم به یاد دارید، سایبان پارچه ای که با رنگ های سبز و آبی چاپ شده بود. اما اکنون این روکش ها نیز از مواد مختلفی ساخته می شوند.

انتخاب متریال مناسب برای چادر ماشین بسیار مهم است، متریال چادری که انتخاب می کنید باید محکم و محکم باشد تا تمام بدنه را بپوشاند.

از طرفی مواد چادر ماشین باید به راحتی از زیر سقف عبور کند تا در صورت بارندگی زیر آن نماند و بدنه آسیب نبیند.

معمولا چادرهای ماشین از برزنت، سجاف، سجاف، پلاستیک و کتان ساخته می شوند.

طبقه بندی چادر ماشین

اگر چه از سقف خودرو برای پوشش بدنه خودرو استفاده می شود، اما برای همه جنسیت ها مناسب نیست. فرض کنید وقتی باران یا برف می‌بارد از کالسکه پارچه‌ای استفاده می‌کنید، ماشین شما بعد از باران خیس می‌شود حتی اگر روکش داشته باشد. بنابراین سازندگان چادر از پارچه های مختلفی برای ساخت چادر استفاده می کنند که هر کدام برای فصل خاصی مناسب است.

چادر تک فصل

چادرهای تک فصل فقط مناسب فصل تابستان هستند و در فصول دیگر قابل استفاده نیستند.

این چادرها که بیشتر پارچه ای هستند نمی توانند از خودروی شما در برابر نور خورشید، گرد و غبار و خط و خش محافظت کنند.

از آنجایی که این روکش ها ضد آب هستند و به راحتی یخ می زنند، اغلب ارزان ترین رنگ های خودرو در بازار هستند.

چادر دو فصل

بارندگی |بودجه

چادرهای دو فصل مشابه چادرهای تک فصل هستند که در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند. اما در زمستان و هوای سرد از این چادرها استفاده نمی شود زیرا در اثر رطوبت و سرما یخ می زند و به راحتی از بین می رود.

چادر سه فصل

چادرهای سه فصل بیشتر برای فصل سرد و بارندگی مناسب هستند. به دلیل ضد آب بودن این لباس ها در برابر رطوبت و باران مقاومت بیشتری دارند و به همین دلیل می توان از آنها در فصول بهار، پاییز و زمستان استفاده کرد. حتما می دانید که این چترها در برابر آفتاب و گرما مقاومت چندانی ندارند.

چادر چهار فصل

بهترین و مناسب ترین چادر ماشین، چادر تمام سال است، مخصوصا برای کسانی که معمولا ماشین خود را در کنار جاده پارک می کنند. ماندگاری این چادرها بالاست و در برابر باران، یخبندان و نور خورشید به خوبی مقاومت می کنند.

تعمیر و نگهداری از چادر خودرو چگونه است؟

اگر خودروی شما هنگام پارک پرده را جمع نمی کند، بهتر است برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید.

برای جلوگیری از لبه های تیز که می تواند چادر ماشین را پاره یا پاره کند، ماشین را بکسل نکنید.

چادر خیس را برای مدت طولانی در پوشش نگذارید زیرا به مرور زمان پوسیده می شود.

برای ماندگاری بیشتر چادر ماشین بهتر است آن را با صابون نشویید.

نکات مهم برای خرید چادر ماشین

بهتر است قبل از خرید چادر ماشین بودجه خود را مشخص کنید. به این ترتیب بسیاری از گزینه های شما فیلتر می شوند و انتخاب آسان تر می شود.

به سایز چادر دقت کنید تا اندازه آن برای ماشین شما مناسب باشد.

بهتر است نوع چادر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. برای مثال، اگر ماشین شما بیشتر اوقات زیر باران است، چادر سه فصل انتخاب مناسبی برای شماست.

جنس چادر از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. چادرهای نازک عمر کوتاه تری نسبت به چادرهای پلاستیکی ضخیم دارند.

جمع و جور بودن چادر ماشین بسیار مهم است چادری که نیمی از صندوق عقب را اشغال می کند قطعا برای شما مشکل ایجاد می کند

از آنجایی که درزهای استفاده شده برای کارگاه مستحکم هستند، باید مراقب بود که در اثر استفاده به راحتی پاره نشوند.

چادری که خریداری می کنید باید یک کیسه نگهداری داشته باشد تا در زمان عدم استفاده از کثیف و گرد و غبار جلوگیری کند و فضای کمتری را در صندوق عقب ماشین شما اشغال کند.

نتیجه

برای کسانی که جای پارک ندارند، چادر یکی از موارد ضروری است. این کاور به راحتی از وسیله نقلیه شما در برابر گرما، سرما و رطوبت برای طول عمر بیشتر محافظت می کند. هنگام برنامه ریزی چادر خود، مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کرده اید.

دکمه بازگشت به بالا