نماد سایت بیگ نیوز

اجزای براکت ساختمانی

براکت ساختمانی

براکت ساختمانی، یکی از تجهیزات قالب بندی است که برای اتصال و نگهداری سیستم قالب بندی و اجرای آن در ارتفاع استفاده می‌شود. این قطعه به طور معمول به صورت  مثلث شکل به صورت پرچین و بولت‌دار به قطعات مختلف سازه‌های بتنی، فلزی و یا چوبی متصل می‌شود. بسته به نوع و محل استفاده، براکت ساختمانی میتواند در انواع مختلفی از جمله براکت‌های دیواری، براکت‌های سقفی و ستونی استفاده شود. براکت ساختمانی برای افزایش استحکام و پایداری سازه‌ها بسیار مهم است. با استفاده از براکت‌های ساختمانی، قطعات سازه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند و این اتصالات باعث می‌شود که سازه‌ها بتوانند به خوبی مقاومت کنند و در برابر نیروهای خارجی، مانند باد، زلزله و بارهای سنگین وابسته به استفاده از سازه، مقاوم باشند. براکت‌های ساختمانی معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی، معمولاً با روش‌های مختلفی از جمله روش‌های گالوانیزه و رنگ‌آمیزی محافظت می‌شوند.در نظر داشته باشید که براکت در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع یک پایه یا نگهدارنده است که وظیفه تحمل وزن را برعهده دارد. اما در این مطلب قصد داریم وظایف و ویژگیهای براکت ساختمانی را مورد بررسی قرار دهیم. تا بتوانید به راحتی برای خرید و تامین براکت مورد نیاز برای ساختمان سازی اقدام کنید.

توجه داشته باشید که براکت ساختمانی می تواند از جنس؛ چوب، سنگ یا فلز باشد. براکت بر روی دیوار نصب می‌شود تا بتواند وزنی را پشتیبانی کند. شرکت های متفاوتی در زمینه تولید و ارائه براکت های ساختمانی مشغول به فعالیت هستند که توانسته‌اند محصولات متنوعی را با کیفیت های گوناگون به بازار عرضه کنند.
افراد فعال در زمینه ساختمان سازی از این موضوع اطلاع دارند که با خرید براکت ساختمانی با کیفیت می‌توانند در بلند مدت از آن استفاده کنند.‌این موضوع از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد در این مطلب قصد داریم تمامی نکاتی که برای خرید براکت قالب بندی نیاز است به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار دهیم. برای اطلاع پیدا کردن از اطلاعات گفته شده لازم است تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

براکت قالب بندی

اگر بخواهیم به یکی از ضروری‌ ترین تجهیزاتی که هنگام قالب بندی و بتن ریزی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کنیم، قطعا براکت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات این لیست خواهد بود. درواقع براکت یک تکیه‌گاه موقت برای انجام قالب بندی است. توجه داشته باشید؛ از براکت زمانی استفاده می‌شود، که قصد ما انجام قالب بندی در ارتفاع باشد. در اکثر مواقع براکت‌ها با فرم L شکل و یا مثلثی تولید می‌شوند و افراد نسبت به نوع سازه و هدفی که دارند براکت قالب بندی مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. براکت‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و قیمت‌های متفاوتی دارند. براکت فقط در صنعت ساختمان سازی استفاده نمی‌شود‌ و کاربردهای زیادی زمینه‌های متفاوتی دارد. در این مطلب قصد داریم تمامی نکات مرتبط با براکت قالب بندی را توضیح و بررسی کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی براکت و تفاوت‌های آن با براکت قالب بندی

قبل از هرچیزی لازم است بدانید که براکت چیست و چه کاربردی دارد. براکت در واقع یک پایه‌ی نگهدارنده است که می‌تواند از جنس‌های متفاوتی مثل؛ چوب، سنگ، فلز و… ساخته شود. این وسیله بر روی دیوار نصب می‌گردد تا بتواند وزن مورد نظرمان را تحمل کند. علاوه بر این براکت که به عنوان تکیه‌گاه به کار میرود می‌تواند یک جایگاه مناسب برای قرار دادن وسایل تزئینی مثل مجسمه باشد. اگر تصور می‌کنید که براکت فقط در صنعت ساختمان سازی و معماری استفاده می‌شود، کاملا در اشتباهید. براکت‌ها در زمینه‌های متنوع از جمله معماری، نجوم، دندانپزشکی و ریاضی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براکت قالب بندی، براکت مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است و همانطور که از نامش مشخص است برای قالب بندی به کار می‌رود. براکت به صورت کلی به معنای تکیه‌گاه است و در هر زمینه‌ای کاربرد مخصوص به خودش را دارد. مهم‌ترین موضوع برای قالب بندی حرفه‌ای انتخاب براکت مناسب و استفاده‌ی صحیح از آن‌ است. در صورتی که می‌خواهید قالب بندی انجام دهید قبل از هرچیزی لازم است اهداف خود را مشخص کنید و در راستای هدف خود، براکت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

قیمت براکت فولادی

قیمت براکت فولادی براساس یکسری فاکتور هایی تعیین می شود که عبارت است از:

سفارشی سازی

در صورتی که براکت فولادی به صورت سفارشی ساخته شده باشد، قیمت نهایی آن افزایش می یابد.

ابعاد

ابعاد، طول، عرض و میزان ضخامت براکت فولادی در تعیین قیمت بسیار مهم است. به طوری که هرچه این ابزار دارای ابعاد بزرگتری باشند، قیمت نهایی محصول نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

میزان تحمل بار

از براکت برای سازه های سبک و سنگین استفاده می شود، بنابراین می توان گفت براکت هایی که برای سازه های سنگین استفاده می شوند به دلیل مقاومت بیشتر از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

فاکتور های دیگری نیز برای تعیین قیمت براکت فولادی وجود دارد که همه زیر مجموعه سفارشی سازی محسوب می شوند. با توجه به فاکتور هایی که برای تعیین قیمت براکت فولادی گفته شد، توصیه می شود برای گرفتن قیمت دقیق این ابزار با شرکت های معتبر در ارتباط باشید و با آن ها مشورت کنید.

انواع براکت فولادی

در دسته بندی اول، براکت های فولادی براساس نوع کارایی به دو دسته براکت C و G تقسیم می شوند:

براکت C

از این نوع براکت برای برای تحمل بار سبک استفاده می شود و زمان و سرعت نصب آن نیز کمتر است.

براکت G

از این نوع براکت فولادی برای تحمل بار وزن های سنگین و نیمه سنگین استفاده می شود و این ویژگی به ساختار براکت مربوط می شود. لبه های داخلی براکت G دارای دندانه هستند که تحمل وزن را راحت تر می کند.

در دسته بندی دوم، براکت های فولادی براساس ساختار های متنوع به سه دسته T، L و F تقسیم می شوند.

خروج از نسخه موبایل