آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

چاقی

این یک تصور غلط است زیرا فقط یک تصور غلط در مورد عوارض مصرف آب آشامیدنی است! به بیان ساده تر ، مسئله این است که نوشیدن آب بخشی از معده شما را پر می کند ، بنابراین زودتر پر می شوید. بنابراین ، برخی افراد در حین غذا خوردن برای سرکوب اشتها و کاهش وزن ، آب می نوشند ، اما این تفکر کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب با غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که آب معدنی یکی از بهترین نوشیدنی های رستوران ها است! با توجه به آمار فروش و توزیع آب معدنی در رستوران ها ، می فهمیم که بسیاری از افراد به نوشیدن آب بین وعده های غذایی یا بعد از غذا عادت دارند.

در هر صورت ، نوشیدن آب بین وعده های غذایی عوارض جانبی بسیاری دارد. نمی توان گفت نوشیدن آب در طول غذا به کاهش وزن کمک می کند ، اما باعث چاقی و نفخ نیز خواهد شد.

تصور غلط این که بسیاری از افراد با نوشیدن آب بین وعده های غذایی کاهش وزن پیدا می کنند به این دلیل است که افراد فکر می کنند با متوقف کردن استفاده از ظرفیت معده خود برای متوقف کردن مصرف آب.

با توجه به این مشکل ، باید بگوییم که می توانید دو لیوان آب دو تا یک و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید. اما هرگز نباید کمتر از نیم ساعت قبل از ناهار یا شام آب بنوشید.

عوارض نوشیدن آب با غذاهای غیر از چاقی چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی صحیح و حتی مطابق دیدگاه اسلامی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید هنگام خوردن آب بنوشید. در این بخش برخی از این دلایل را بررسی خواهیم کرد.

آیا نوشیدن آب در وسط غذا می تواند چاقی ایجاد کند؟

1- ضعیف شدن معده به دلیل نوشیدن آب با غذا

اگر این عادت را در طولانی مدت انجام دهید ، در نهایت خواهید دید که درد شکم و ضعف معده شما دیده می شود. با نوشیدن آب و مایعات هنگام غذا خوردن ، روند هضم دشوارتر می شود و سرانجام معده شما بعد از مدت طولانی مشکلات مختلفی را به همراه خواهد داشت.

2- در هنگام خوردن و حالت تهوع مایعات بنوشید

از آنجا که هضم غذا پس از نوشیدن مقادیر زیادی آب سخت تر می شود ، ممکن است کسی حالت تهوع را تجربه کند. به خصوص اگر آب یا مایعات بنوشید که کمی سنگین تر هستند. آب باقیمانده ، آب راکد است که مدت طولانی در یک ظرف می ماند.

از آنجا که یک لیتر 20 لیتر کولر آبی ارزانتر از لیترهای کوچکتر است ، برخی افراد ترجیح می دهند لیترهای بزرگتر خریداری کنند. بنابراین ، اگر از آب معدنی برای مدت طولانی استفاده نشود ، دچار رکود و بو می شود. البته حالت تهوع بعد از خوردن غذا می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد ، اما به طور کلی برای افرادی که معده حساس دارند بیشتر است.

3 – هضم و یبوست

علاقه مند خواهید بود بدانید که از یبوست به راحتی قابل پیشگیری است. یکی از اصلی ترین دلایلی که در نهایت منجر به یبوست می شود این است که افراد با نوشیدن آب یا مایعات قبل از غذا معده خود را خنک می کنند!

هضم غذا در معده انسان به گرما معده و همچنین مایعات گوارشی نیاز دارد. اگر قبل از غذا یا حتی بین وعده های غذایی آب سرد یا مایعات می نوشید ، این گرما را خاموش کنید. نه تنها گرما بلکه مایعات گوارشی لازم برای هضم غذا از طریق نوشیدن آب از بین می رود.

البته بهتر است بگوییم که این مایع کاملاً از بین نمی رود بلکه خارج از حالت اولیه خود است و دیگر نمی تواند غذا را هضم کند.

سرانجام ، هنگامی که معده شما خنک می شود ، روده شما جاری می شود و معده شما سنگین تر می شود ، شما از عوارض مختلفی مانند ضعف ، چاقی و درد معده درخواست می کنید.

آیا نوشیدن آب در وسط غذا می تواند چاقی ایجاد کند؟

چرا نوشیدن آب باعث چاقی در هنگام غذا می شود؟

با نوشیدن آب هنگام غذا خوردن ، آبهای گوارشی وضعیت خود را از دست می دهند و سرانجام غذا هضم نمی شود. از آنجا که یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و برخی دیگر از عوارض ناشی از نوشیدن آب در حین غذا خوردن است ، فرد اشتهای خود را از دست می دهد و در طول روز انرژی ندارد.

افرادی که عادت به نوشیدن آب در حین غذا نمی دهند سرانجام چاق می شوند. اگر جزء افرادی هستید که در هنگام خوردن غذا به نوشیدن آب عادت دارید ، سعی کنید این روش را به روش های مختلف بشکنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید در ساعات مختلف روز از آب بنوشید تا عطش را خاموش کند تا نیازی به نوشیدن در بین آن نباشد. این عادت را به روش های مختلف توسعه دهید. به عنوان مثال ، اگر در بیرون از منزل هستید ، با خرید مقادیر کمی آب و نگه داشتن آن ، باید خود را مجبور کنید آب بدن را تأمین کنید.

به طور کلی ، توصیه می کنیم اگر عادت به خوردن مشروبات الکلی ندارید ، متوقف شوید. اگر فکر می کنید متوقف کردن این عادت ها کار دشواری برای شما است ، توصیه می کنیم از وب سایت تعجب دیدن کنید و مقالات مرتبط با نوشیدن آب و عوارض جانبی عادت های بد را بخوانید تا بتوانید راهی پیدا کنید. از بیماریهای مختلف و عوارض جانبی آگاه شوید. راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* گزارش آگهی

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا