آغاز کاشت کرفس در مزارع طارم

آغاز کاشت کرفس در مزارع طارم

به گزارش بیگ نیوز از زنجان ، آرش محمدی درباره آغاز کشت محصول کرفس در شهرستان طارم، اظهار کرد: درحال حاضر ۴۳۰ نفر از بهره برداران طارمی مشغول کشت و کار محصول کرفس در شهرستان طارم هستند و کشت این محصول در طارم آغاز شده است.

وی افزود: کاشت محصول کرفس در شهرستان طارم از اوایل مهرماه آغاز و تا اواخر آنلاین ادامه می یابد و طبق پیش بینی های صورت گرفته در حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان کرفس کشت خواهندشد.

او با بیان اینکه کرفس به صورت نشایی در شهرستان طارم کشت می شود، تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته برای سطح زیر کشت محصول کرفس، در زمان برداشت این محصول نیز حدود ۲۷ هزار تن محصول از مزارع شهرستان برداشت خواهد شد.

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: فریموس، ارقام کشت شده کرفس در شهرستان طارم است و این محصول در فروردین ماه از اراضی شهرستان برداشت شده و راهی بازارهای مصرفی خواهدشد.

وی با بیان اینکه ساختار اراضی طارم ظرفیت کاشت چند محصولی را در طول سال به کشاورزان می دهد، افزود: با این کار شرایط برای کار مستمر کشاورزان در این منطقه فراهم است و این امر هم به نفع کشاورز و همچنین مصرف کننده است و باید تلاش شود با آموزش کشاورزان شرایط برای کشت ارقام خوب و پرمحصول فراهم شود.

محمدی تاکید کرد: سعی شده است کشاورزان با اجرای برنامه های ترویج در طول فصل، با روش های مناسب کشت و کاهش تلفات آشنا شوند و قطعا این امر موجب ارتقاء بهره وری خواهد شد. 

منبع: www.khabaronline.ir

دکمه بازگشت به بالا