وب سایتهای کاربردی در انتظار سئوی اصولی

صرف نظر از اینکه وب سایت خود را با چه هدفی راه اندازی کرده اید، سئو یکی از کارآمدترین راه هایی است که باعث افزایش مخاطبان وب سایت شما می شود. به این صورت که وقتی محتوای جدیدی در وب سایت خود منتشر می کنید، ربات ها و خزنده های موتورهای جست وجو از جمله گوگل، تمامی محتواهای شما (از متن و عکس گرفته تا صوت و فیلم) را طبق دستورالعمل های پیش فرض اسکن می کنند. در صورتی که محتوای شما بتواند نیاز کاربر را رفع کند، به فهرست محتواهای گوگل اضافه می شود و در زمان مناسب برای کاربران نمایش داده خواهد شد. پاسخگویی به ابهامات و مشاوره قبل از پروژه از مشخصه های دیگر یک تیم قابل اعتماد سئو در اصفهان است.

وب سایتهای کاربردی در انتظار سئوی

همۀ ما می خواهیم که وب سایت مان پاسخ گوی افرادی باشد که سوالی دربارۀ صنعت ما دارند و آن سوال را «گوگل» می کنند. سئوی مناسب و قدرتمند همان عاملی است که کاربران را به سمت وب سایت شما می کشاند و طراحی جذاب و کاربرپسند وب سایت همان دلیلی است که کاربران را در وب سایت شما نگه می دارد.

در واقع سئو و طراحی وب سایت با هم به رشد برند شما کمک می کنند و در کنار هم است که تاثیر ماندگاری روی مخاطبان شما می گذارند.

توجه به سئو و رعایت اصول آن در زمان طراحی وب سایت:

  • ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد؛
  • عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد؛
  • تجربۀ کاربری بهتری می سازد؛
  • میزان آگاهی از برند را افزایش می دهد.

اینکه چگونه یک وب سایت جذاب و کاربرپسند و درعین حال هماهنگ با اصول سئو طراحی کنید، هنری است که برند شما را خاص و منحصربه فرد می کند. ما هم می خواهیم در این بخش به شما کمک کنیم تا با طراحی حرفه ای وب سایت خود و رعایت اصول سئو در زمان طراحی آن، خاص و منحصربه فرد شوید.

اما قبل از هر چیز باید بدانید که سئو یک فرایند بلندمدت است و قرار نیست در همان شب اول انتشار محتوای جدیدتان، آن را در رتبۀ اولِ صفحۀ اول نتایج گوگل ببینید! سئو را باید یک استراتژی بلندمدت در نظر بگیرید و تلاش کنید تا آن را در طول زمان بهبود دهید.

کافی است اصول سئو را در زمان طراحی وب سایت خود و تولید محتوا برای آن رعایت کنید؛ آن وقت است که ربات های موتورهای جست وجو هم بهتر و بیشتر به وب سایت شما توجه می کنند.

 11 روش کاربردی برای طراحی یک وب سایت جذاب و هماهنگ با اصول سئو

  1. تولید محتوای باکیفیت

موتورهای جست وجو همیشه به دنبال محتوای باکیفیتی هستند تا کاربران خود را راضی نگه دارند.

تا همین چند وقت پیش، سئو و بهینه سازی محتوا به معنی استفاده از تکنیک هایی مثل «پُرکردن صفحه از کلمات کلیدی» بود که خوشبختانه دیگر کاربرد ندارد! امروزه دستورالعمل های گوگل حرفه ای تر و پیچیده تر شده اند و دیگر هیچ وب سایتی با این جور دوز و کلک ها نمی تواند به صفحۀ اول گوگل برود. این روزها کیفیت محتوا است که حرف اول را می زند!

گوگل الگوریتم هایی دارد که به طور دائم بهتر و قوی تر می شوند و مرتبط ترین و باکیفیت ترین محتواها را در SERP یا همان صفحۀ نتایج نمایش می دهند.

قطعاً شما هم می خواهید که با حضور در صفحۀ اول گوگل کاربران زیادی را جذب کنید و میزان فروش کسب وکارتان را بیشتر کنید. چه خوب! اما برای رسیدن به این هدف باید به چند توصیه توجه کنید:

اگر می خواهید از این ارزیابی و بازرسی گوگل سربلند بیرون بیایید، باید وب سایت خود را با روش های زیر بهینه کنید:

  • بخشی با عنوان «گواهینامه ها» و «نظرات مشتریان» ایجاد کنید؛
  • یک صفحۀ «دربارۀ ما» و یک صفحۀ «تماس با ما» داشته باشید؛
  • از نویسندگان و متخصصان معتبر برای تولید محتوا استفاده کنید؛
  • بیوگرافی نویسندۀ هر محتوا را بنویسید و برای هر نویسنده یک صفحۀ اختصاصی ایجاد کنید؛
  • منابع موثق و مطمئنی معرفی کنید؛
  • محتواهای مرتبط و تخصصی تولید کنید تا دیگران بتوانند به عنوان منبع به آن لینک بدهند؛

ویدیوهای جذابی مثل ویدیوهای آموزشی تولید کنید تا تخصص شما را بهتر نمایش دهد.

پیام برند واضحی داشته باشید

این موتورهای جست وجو هستند که تشخیص می دهند چه زمانی برند و وب سایت شما برای میزبانی از مخاطبان و مشتریان جدید آماده است. برای اینکه به موتورهای جست وجو اعلام کنید که آماده اید، باید به طراحی لوگو، رنگ های برند، فونت ها و پیام های برند خود حسابی توجه کنید.

در بازار رقابتی امروز، مخاطبان به دنبال تجربه ای هستند که در هیچ جای دیگری نمی توانند داشته باشند. چه هدف شما افزایش آگاهی از برند باشد و چه ، وب سایت شما یک پلتفرم قدرتمند برای برقراری ارتباط با داستان برند شما است.

با طراحی یک وب سایت کاربرپسند، می توانید آن ها را درگیر نگه دارید و کاری کنید که بارها و بارها به وب سایت شما سر بزنند. همین موضوع به موتورهای جست وجو ثابت می کند که وب سایت شما برای کاربران ارزشمند است. در نتیجه رتبۀ بهتری در صفحۀ نتایج کسب می کنید.

محتوای دست اول، مرتبط و مفید تولید کنید

برای اینکه گوگل را راضی نگه دارید، محتوای وب سایت شما باید به خوبی به سوال افرادی از آن محتوا بازدید می کنند پاسخ بدهد. در واقع محتوای شما هم باید فُرم و سروشکل منظمی داشته باشد و هم موضوعات مختلف را به خوبی پوشش دهد.

وقتی از تولید محتوا سود می برید که به خواستۀ گوگل برای ارائۀ «محتوای اصیل تر و مفیدتر» احترام بگذارید. در واقع باید برنامه ریزی کنید که می خواهید چه موضوعاتی را پوشش دهید، از چه سبک ارتباطی استفاده کنید و هر محتوا را به چه شکلی به مخاطبان هدف خود ارائه کنید.

برای اینکه مطمئن شوید محتوای وب سایت شما همیشه مرتبط و مفید است، به دنبال ترندهای (Trend) صنعت خود باشید و شکاف های محتوایی آن را پیدا کنید. یعنی چی؟ یعنی موضوعاتی را پوشش دهید که رقبایتان به سراغش نرفته اند و محتوای درست ودرمانی برای آن موضوع در اینترنت وجود ندارد. در این زمینه بهتر است به سوالات متداول صنعت پاسخ دهید، را انجام دهید، از همکاران خود دربارۀ موضوعات کمک بگیرید و سعی کنید همیشه به روز باشید.

  1. افزایش تعاملات اجتماعی

کاربرانی که برای اولین بار به وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما سر می زنند، به نظرات مشتریان قبلی بیشتر از توصیه های شما اعتماد دارند. پس بهتر است با نمایش نظرات مشتریان قبلی، حس خوبی از برند خود به کاربران تازه وارد بدهید و مشتریان جدیدی بسازید. ضمن اینکه باید تلاش کنید افراد تعامل بیشتری با برند شما داشته باشند.

وقتی صحبت از اعتماد در بازاریابی به میان می آید، گوگل به برندهایی بیشتر توجه می کند که تعاملات اجتماعی قوی تری دارند. اگرچه این موضوع به طور مستقیم روی سئو تاثیر نمی گذارد، اما با گذشت زمان و حضور قدرتمند در شبکه های اجتماعی می توانید جایگاه خود را در نتایج موتورهای جست وجو بهتر کنید. این یعنی گوگل به فعالیت شما در در شبکه های اجتماعی هم توجه می کند! از طرفی وقتی تعاملات اجتماعی بهتر و بیشتری داشته باشید، ترافیک و نرخ تبدیل بیشتری هم خواهید داشت که هر دو روی سئو تاثیر می گذارند.

بسیاری از تعاملات اجتماعی در شبکه های اجتماعی شکل می گیرد؛ اما طراحی وب سایت شما به تنهایی می تواند نقش مهمی در جلب اعتماد کاربران داشته باشد. چگونه؟ با افزودن محتوایی که اعتبار برند شما را به نمایش می گذارد؛ مثل:

  • نقد و بررسی محصولات و خدمات شما؛
  • نظرات مشتریان قبلی؛
  • نشان های اعتماد؛
  • اینفوگرافیک با آمارهای چشمگیر (مثل تعداد کاربران شما)؛
  • محتواهای تولیدشده توسط کاربر (UGC)؛
  • افتخارات و جوایز.
  1. خوانایی وب سایت

خوانایی وب سایت معیاری است که نشان می دهد به چه اندازه خواندن و درک متن در یک صفحۀ وب برای مخاطبان آسان است.

خوانایی به نوع ارائۀ متن (فونت، فاصله، رنگ ها و…) و زمینه (کلمات و جملاتی که در صفحه نوشته شده است) بستگی دارد.

انتخاب فونت مناسب برای وب سایت شما بخشی از فرایند طراحی آن است که نه تنها بر جذابیت بصری تاثیر می گذارد، بلکه روی برند، تجربۀ کاربری و سئوی وب سایت شما هم (هرچند غیرمستقیم) اثرگذار است.

خوانایی وب سایت شما به طور طبیعی معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ پرش و زمان در صفحه را برای سایت شما بهبود می بخشد که سیگنال های مثبتی به گوگل می دهد و رتبۀ شما را در صفحۀ نتایج بهتر می کند.

وقتی که فونت مناسب و خوانایی برای وب سایت خود انتخاب کردید و آمادۀ طراحی شدید، به نکات زیر توجه کنید:

  • مطمئن شوید که متن های بدنه (Body) کمتر از 16 پیکسل نباشد؛
  • از فونت هایی استفاده کنید که الگوها و شکل های ساده ای دارند؛
  • برای افزایش خوانایی، در حاشیۀ متن های کوچک تر فضای سفید (white space) در نظر بگیرید؛
  • بین رنگ متن و پس زمینه تضاد یا همان کنتراست (contrast) ایجاد کنید؛
  • تعداد فونت های استفاده شده در وب سایت خود را محدود کنید (مگر اینکه تزئینی باشند)؛
  • به طور هم زمان از چند فونت در یک بلوک متنی استفاده نکنید؛
  • مطمئن شوید که متن شما خیلی فشرده نباشد و بین حروف، کلمات و خطوط فضای کافی وجود داشته باشد؛
  • به طور کلی، متن ها را برای مطالعه مناسب کنید.
دکمه بازگشت به بالا