عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرس

عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرس

1) از افزونه کش استفاده کنید

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت وب سایت، استفاده از افزونه های کش وب سایت است. عملکرد اصلی افزونه ها بهبود کد، فایل ها و تصاویر در وب سایت شما است.

بهترین افزونه های کش برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما

اگر مهارت برنامه نویسی ندارید یا CSS، HTML، JS و غیره نمی دانید. کدها، توصیه می کنم این کار را به پلاگین های وردپرس بسپارید. این افزونه ها تمام کارهایی را که منجر به افزایش سرعت سایت وردپرس شما می شود به طور موثر و کارآمد انجام می دهند. یکی از مزایای این افزونه ها کنترل پنل ساده و کارآمد است. در ادامه به بررسی و معرفی 3 افزونه کش مرتبط می پردازیم.

افزونه WP Rocket

یکی از بهترین افزونه وردپرس با رابط کاربری ساده WP Rocket است. در تنظیمات این افزونه می توانید موارد زیر را انجام دهید.

فشرده سازی فایل های وردپرس (فشرده سازی Gzip)

لینک سایت به CDN

فایل های HTML، CSS و JS را بهینه کنید

Load da hoto (بار تنبل)

افزونه WP-Optimize

یکی دیگر از افزونه های کش سایت وردپرس که تاکنون توسط بیش از یک میلیون نفر نصب شده است

افزونه WP-Optimization.

این افزونه با فشرده سازی تصاویر بزرگ، ذخیره صفحات و حذف داده های غیر ضروری از پایگاه داده، سرعت سایت وردپرس شما را افزایش می دهد. برخی از امکانات این افزونه رایگان است و برای دریافت تمامی امکانات باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. نسخه رایگان اکنون از مخزن وردپرس در دسترس است و قابل نصب است. برای دانلود این افزونه میتوانید به ژاکت مراجعه کنید.

wp سریعترین پلاگین کش

اگر به دنبال یک پلاگین ذخیره سازی حافظه قدرتمند و در عین حال ساده هستید، توصیه می کنیم این افزونه را نصب کنید. افزونه WP Fastest Cache می تواند فایل های HTML، CSS، JS شما را بهینه کرده و پایگاه داده شما را تمیز کند. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی موجود است. نسخه رایگان این افزونه از طریق مخزن وردپرس قابل نصب و استفاده است.

چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

2) بهترین هاست برای توسعه وردپرس

یکی دیگر از عوامل موثر بر سرعت وردپرس، هاست است.

وقتی کاربری از سایت شما بازدید می کند و روی لیستی از موارد موجود در سایت شما کلیک می کند، به این معنی است که از سایت شما درخواستی دارد. وب سایت این درخواست را به سرور ارسال می کند و سرور آن را به پایگاه داده ارسال می کند و تغییراتی را ایجاد می کند. سپس پایگاه داده پاسخ را بررسی می کند و نتیجه را برای سرور ارسال می کند تا بتواند آن را به کاربر ارائه دهد.

این انتقال نیاز به سرعت پردازش و پاسخگویی بالایی دارد. به خصوص اگر سایت شما در مدت زمان کوتاهی درخواست های زیادی دریافت کند. ممکن است تعجب کنید که اگر وب سایت میزبان معتبر نباشد چه اتفاقی می افتد.

زمان بارگذاری آهسته، خطاهای خط 5xx و خطاهای رندر برخی از مشکلاتی هستند که وب سایت شما می تواند با آن مواجه شود که کاربران را سریعتر از آنچه فکر می کنید به سایت شما می آورد. بنابراین به شما توصیه می کنم در انتخاب مشتریان خوب دقت کنید. این موضوع علاوه بر ایجاد تجربه کاربری بهتر، بر سئوی وب سایت شما نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرس
عوامل موثر بر سرعت سایت وردپرس

3) بهینه سازی فایل های JS و CSS

امروزه تمامی وب سایت ها به اهمیت رابط کاربری کاملا پی برده اند و برای این منظور از کدهای CSS و Javascript استفاده می کنند. این کدها نه تنها رابط کاربری و بهینه سازی وب سایت را بهبود می بخشند بلکه زمان بارگذاری وب سایت شما را نیز افزایش می دهند. بنابراین، شما باید همه این کدها را متناسب با آن بهینه یا کاهش دهید.

برای این کار دو گزینه دارید.

کار را به تیم فنی بسپارید.

از افزونه ای که قبلا ذکر کردم استفاده کنید.

4) استفاده از یک سیستم تحویل محتوا یا CDN

همانطور که گفته شد هاست مناسب یکی از مهم ترین عواملی است که تاثیر بسزایی در سرعت وب سایت شما دارد. اگرچه بسیاری از شرکت های محلی میزبانی خوبی ارائه می دهند. اما برخی از سایت ها میزبانی از کشورهای مختلف را انتخاب می کنند. (بیشتر اروپا) به دلیل سیاست های تجاری متفاوت.

اما چه اشکالی دارد؟ مکان میزبان و سرور شما بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارد. بنابراین اگر کسب و کار من در ایران و میزبان من در آلمان باشد، سرعت سایت من برای کاربران ایرانی بسیار کمتر از کاربرانی است که سایت من را جستجو می کنند.

برای حل این مشکل باید از یک سیستم تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید.

CDN ها سرورهایی در کشورهای مختلف هستند که تمام عناصر و محتوای وب سایت شما را ذخیره و انتقال می دهند.

مانند مثال قبل، اگر سرور و سرور من در آلمان و کاربر من در ایران باشد، به درخواست کاربر، محتوای سایت از نزدیکترین CDN به شما ارسال می شود که باعث افزایش سرعت می شود. . ناحیه پاسخ کاربر

توجه: برای استفاده از CDN، توصیه می کنم از CDN رایگان Cloudflare استفاده کنید. (تحقیق نشان می دهد که CDN Cloudflare به خوبی با وب سایت های مختلف سازگار است و کاملاً با فرآیند SEO وب سایت شما سازگار است.)

مزایای استفاده از CDN

کاهش سرعت بارگذاری سایت

از پهنای باند کمتری استفاده کنید

دسترسی دائمی به محتوای وب سایت

بهبود امنیت وب سایت (پیشگیری از DDOS)

5) بهینه سازی تصویر یک راه مهم برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما است

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در نظر بگیرید، بهینه سازی عناصر بصری وب سایت شما است. تصاویر مستقیماً بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارند، بنابراین بهتر است قبل از کاهش سرعت سایت شما (قبل از از دست دادن کیفیت) به فکر بهینه سازی آنها باشید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا