روتین و پاکسازی با روش خانگی

مراحل پاکسازی پوست در خانه هزارویک نکته باریک‌تر‌ از مو دارد. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا فراگیری پاکسازی پوست در منزل کاری نیست که از عهده آن بر نیایید. از طرف دیگر به لطف یادگیری این مراحل، هر زمان که دلتان خواست می‌توانید پاکسازی را انجام دهید و از پوستی نرم و صیقلی لذت ببرید. دیگر لازم نیست برای پاکسازی پوست در راه و یا نوبت کلینیک زیبایی باشید. با پاکسازی پوست در خانه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی مالی هم می‌کنید. برای پاکسازی پوست ابتدا باید آن را حسابی تمیز کنید، سپس آلودگی‌ها را از منافذ پوست بیرون بکشید.

هما‌ن‌گونه که می‌دانید، در مو‌تن‌رو رسم داریم ساده‌ترین و کاربردی‌ترین اطلاعات سلامت پوست و زیبایی را با همراهان خود به اشتراک بگذاریم. به همین منظور در ادامه مراحل پاکسازی پوست را یک‌به‌یک با هم بررسی می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با رعایت این مراحل، بدون پرداخت هزینه، پاکسازی کامل پوست خود را به‌رایگان انجام دهید.نکته مهم: مراحلی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای پاکسازی بیشتر قسمت‌های پوست بدن کاربرد دارد. با این حال از آنجایی که عموما پاکسازی شامل صورت می‌شود، در این متن توجه ویژه‌ای به پاکسازی صورت داریم.

Routine and cleaning by home method

هیالورونیک اسید چیست؟

سرم هیالورونیک اسید لاکچری کوین به دلیل فواید و کاربردهایی که برای بدن دارد یک ماده‌ی قابل توجه است. در ادامه چند مورد از فواید این ماده را معرفی کرده‌ایم:

  • کمک می‌کند که همه چیز به آرامی حرکت کنند. هیالورونیک اسید به مفاصل کمک می‌کند مانند یک دستگاهی که خوب روغن‌کاری شده است کار کنند و از ایجاد درد هنگام ساییده شدن استخوان‌ها به هم جلوگیری می‌کند.
  • هیالورونیک اسید همه چیز را مرطوب نگه می‌دارد و در جذب آب بسیار خوب عمل می‌کند. یک‌چهارم قاشق چای خوری هیالورونیک اسید‌ حدود یک‌ونیم گالن آب نگه می‌دارد. به همین دلیل هیالورونیک اسید اغلب برای درمان چشم‌های خشک استفاده می‌شود. این ماده همچنین در کرم‌ها، لوسیون‌ها، روغن‌ها و سرم‌های مرطوب کننده هم به کار می‌رود.
  • باعث انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. هیالورونیک اسید به کشش و انعطاف پوست کمک کرده و خطوط و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد. هیالورونیک اسید همچنین به بهبود سریع‌تر زخم‌ها و کاهش اسکارها کمک می‌کند.

تمیزکردن و لایه‌برداری پوست صورت

گیسوان خود را در قسمت پشت سر جمع کنید. با هدبند، تِل یا سنجاق مو، گیسوان خود را به گونه‌ای به پشت ببندید که هیچ تار مویی در جلوی صورت شما باقی نماند. در غیر این‌ صورت موها در حین شستشو جلوی صورت می‌ریزد، مزاحم کار شما می‌شوند و چهره خود را نمی‌توانید کاملاً بشویید.

پاک کردن صورت

صورت را با پاک‌کننده ملایم تمیز کنید. برای این کار از پاک‌کننده‌ای یا همان شوینده صورتی کمک بگیرید که مناسب نوع و نیاز پوست شما باشد. اگر روی صورت خود آرایش دارید، اول آن را به کمک یک آرایش پاک‌کن پاک کرده و سپس سراغ شستشو بروید. برای پاک‌کردن صورت به جای آب گرم یا سرد، از آب ولرم کمک بگیرید. درجه آب ولرم برای پوست حساس صورت مناسب‌تر است. همچین اطمینان خاطر‌ حاصل کنید قبل از پاکسازی پوست، چهره شما کاملاً‌ شسته شود و چیزی از آرایش باقی نماند.

مشخصات لوسیون پاک کننده صورت سینره:

  • مناسب انواع پوست
  • مناسب برای صورت
  • مکمل فرآیند پاکسازی
  • کوچک کننده منافذ باز پوست
  • آرامش دهنده و التیام بخش
  • ایجاد شادابی، شفافیت و لطافت در پوست صورت

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.اگر حوصله داشتید یا می‌خواستید روش جدیدی را امتحان کنید، برای شستشوی صورت از روغن‌های پاک‌کننده کمک بگیرید. در این روش ابتدا مقداری روغن بادام، جوجوبا یا زیتون روی چهره خود بمالید، سپس صورت را با آب ولرم بشویید.استفاده از روغن‌های پاک‌کننده روش مناسبی است تا بدون آسیب به پوست، صورت خود را حسابی تمیز کنید.

پوست را با ترکیبات لایه‌بردار یا اسکراب تمیز کنید

مراحل پاکسازی پوست در خانه را باید با پاک‌کردن سلول‌های مرده‌ای که روی پوست جمع‌شده ادامه دهید. سلول‌های مرده‌ای که روی پوست شما قرار دارد، ظاهری کسل‌کننده به چهره می‌دهد و نشاط آن‌ را می‌گیرد. سلول‌های مرده سطح پوست اجازه نمی‌دهند تا اکسیژن به پوست برسد در نتیجه دچار مشکلات پوستی خواهید شد. برای انجام این کار از اسکراب پوست کمک بگیرید. اگر اسکراب در دسترس نداشتید، به راحتی می‌توانید با هر کدام از ترکیبات زیریک اسکراب خانگی درست کنید:

  • یک قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری شیر.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر، یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری روغن زیتون.
  • یک قاشق چای‌خوری پودر بادام، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب.

صورت را آب‌‌بکشید و خشک کنید

برای اینکه باقیمانده‌های اسکراب و لایه‌بردار از صورت شما پاک شود، یک‌بار دیگر آن را کاملاً بشویید. از آنجایی که ممکن است ترکیبات اسکراب در گوشه‌های چشم و بینی گیر کند، برای پاک‌کردن این قسمت‌ها از حوله‌ای مرطوب کمک بگیرید.سپس حوله‌ای نرم را در حالت ضربه‌ای و آرام روی چهره خود بزنید تا حسابی خشک شود.

صورتتان را ماساژ دهید

ماساژ گردش خون را در زیر پوست افزایش می‌دهد. در نتیجه چهره‌ شما پس از ماساژ جلوه‌ای سالم و بانشاط پیدا می‌کند. به همین دلیل قبل از اینکه سراغ ادامه مراحل پاکسازی پوست در خانه بروید، صورت را ماساژ دهید. در این فرایند انگشت اشاره را روی پوست صورت بگذارید. سپس به حالت دورانی و آرام ماساژ را آغاز کنید.

سرم‌های ضدجوش

محصولاتی هستند که برای کمک به درمان و جلوگیری از جوش طراحی شده‌اند. آنها معمولاً حاوی موادی هستند که باکتری‌ها را می‌کشند، تولید چربی را کاهش می‌دهند و التهاب را تسکین می‌دهند.

نحوه استفاده از سرم ضد جوش لاکچری کوین:

  1. صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و خشک کنید.
  2. چند قطره از سرم را روی نوک انگشتان خود بمالید.
  3. سرم را به آرامی روی نواحی آسیب دیده ماساژ دهید.
  4. از سرم ضد جوش یک یا دو بار در روز، صبح و شب استفاده کنید.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • قبل از استفاده از سرم ضد جوش، حتماً تست نقطه ای انجام دهید.
  • اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از استفاده از سرم ضد جوش با پزشک خود مشورت کنید.
  • از سرم ضد جوش روی پوست تحریک شده یا شکسته استفاده نکنید.
  • اگر دچار تحریک پوستی شدید، استفاده از سرم را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

در اینجا چند نکته برای انتخاب سرم ضد جوش آورده شده است:

  • به دنبال سرمی باشید که حاوی موادی باشد که باکتری ها را می کشند، مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید.
  • به دنبال سرمی باشید که حاوی موادی باشد که تولید چربی را کاهش می دهد، مانند نیاسینامید یا روی.
  • به دنبال سرمی باشید که حاوی موادی باشد که التهاب را تسکین می دهد، مانند آلوئه ورا یا چای سبز.
  • سرمی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد.
  • نظرات سایر کاربران را بخوانید.

امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

سرم سیر سیاه لاکچری کوین

سرم سیر سیاه که از فرآورده های سیر است در مدت یک ماه و در دما و رطوبتی معین از مراحل فرآوری بدست می آید.این روغن که از ترکیب روغن های نرم کننده تشکیل می شود به قطع ریزش مو کمک کرده و فولیکول های مو را تقویت می کند.استفاده مداوم از این سرم می تواند در مدت زمان کوتاهی باعث ایجاد موهایی ضخیم و پر پشت شود.

دکمه بازگشت به بالا