دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در نروژ

نروژ، گزینهای مناسب برای ادامه تحصیل در اروپا

دسترسی سریع به عناوین صفحه

مهاجرت به نروژ: نروژ در سالیان اخیر، به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در اروپا تبدیل شده است و سالانه دانشجویان بسیار زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. نروژ دارای سیستم آموزشی بسیار سطح بالا است و دانشگاه‌های این کشور نیز جایگاه بسیار خوبی در سراسر جهان دارند. اما به طور کلی، یک از نکات بسیار مهم در زمان مهاجرت تحصیلی به هر کشوری، آشنایی با معتبرترین دانشگاه‌های آن کشور است. به همین دلیل، در ادامه این مطلب قصد داریم برخی دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم در نروژ را بیان کنیم.

دسته بندی دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم در نروژ

تحصیل در نروژ و در سیستم آموزشی آن، بسیار پیشرفته و کارآمد است. این کشور دارای دانشگاه‌های بسیار زیادی است که دوره‌های آموزشی را با استفاده از بالاترین استانداردهای روز دنیا به دانشجویان ارائه می‌کنند. آموزش عالی در نروژ شامل دوره لیسانس 3 ساله، فوق لیسانس 2 ساله، دکترا 4 ساله است. یکی از مزایای تحصیل در نروژ، ارائه دوره‌های آموزشی به صورت رایگان است. به همین دلیل، دانشجویان بسیار زیادی هر ساله این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. طبق آخرین رده‌بندی وزارت علوم، دانشگاه‌های معتبر نروژ به سه دسته ممتاز ( الف )، خوب ( ب ) و متوسط ( ج ) تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه هر یک از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم در نروژ گروه الف

دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم در نروژ گروه ب

دسته بندی دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، دسته خوب است. افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، علاوه بر مدرک تحصیلی، باید برنامه تحصیلی خود را هم از وزارت آموزش نروژ اخذ کنند و به وزارت علوم تحویل دهند. در ادامه این دانشگاه‌ها را بیان می‌کنیم.

دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم در نروژ گروه ج

دسته بندی دانشگاه‌های معتبر برای وزارت علوم، گروه ج است. تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه‌ها پیشنهاد نمی‎شود.

معرفی برخی از بهترین دانشگاههای نروژ

بعد از آشنا شدن با دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم در نروژ بهتر است خصوصیا و شرایط تحصیل در آن‌ها را هم بدانید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید. در ادامه بخش، برخی از بهترین دانشگاه‌های نروژ را بررسی می‌کنیم.

دانشگاه The University of Bergen

دانشگاه برگن یکی از دانشگاه‌های دولتی در برگن نروژ است. این دانشگاه در سال 1946 تاسیس شد اما فعالیت‌های علمی خود را از سال 1825 در محل موزه برگن آغاز کرد. برگن در حدود 17000 دانشجو دارد و یکی از هشت دانشگاه برتر در نروژ است. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت کنند. از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این دانشگاه، می‌توان به مواردی مانند ترجمه مدارک تحصیلی پیشین، مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل با نمره حداقل 6.5، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و … اشاره کرد.

دانشگاه The Norwegian University of Science & Technology

یکی دیگر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم در نروژ موسسه علم و صنعت است. این دانشگاه در شهر تروندهایم واقع شده است و به عنوان دومین دانشگاه بزرگ نروژ نیز شناخته می‎شود. در سالیان اخیر،  چیزی در حدود 85 درصد مهندسان نروژ، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و امروزه بیش از 40000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بیش از 1000 نفر آن‌ها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده‌اند.

دانشگاه The University of Oslo

دانشگاه اسلو یکی از دانشگاه‌های دولتی نروژ است که در شهر اسلو واقع شده است. اسلو بزرگ‌ترین شهر در نروژ است و به عنوان پایتخت فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری نروژ نیز شناخته می‎شود. این دانشگاه در سال 1877 تاسیس شده است و دوره‌های آموزشی را با بالاترین استانداردهای جهانی ارائه می‌کند. البته در همان ابتدا با نام فردریک ششم پادشاه نروژ شناخته می‎شد اما در سال 1939، نام آن به دانشگاه اسلو تغییر پیدا کرد. این دانشگاه در رتبه بندی نظام در رتبه 113 و در رتبه بندی نظام Times در رتبه 135 قرار دارد.

دانشگاه The University of Agder

یکی دیگر از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در نروژ دانشگاه Agder است. این دانشگاه دارای دو پردیس بسیار بزرگ در شهرهای گریمستاد و کریستیان است. آگدر جز 10 دانشگاه برتر نروژ است و به عنوان یکی از دانشگاه‌های جوان این کشور نیز شناخته می‎شود. این دانشگاه در سال 1839 تاسیس شده اما در سال 2007 توانست اعتبار علمی پیدا کند.

سخن پایانی

در این مطلب با بررسی بهترین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در نروژ همراه شما بودیم. نروژ به عنوان یکی از کشورهای تراز اول در جهان شناخته می‎شود و دوره‌های آموزشی خود را با جدیدترین استانداردهای روز دنیا ارائه می‌کند. هر ساله دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان درخواست تحصیل در این کشور را دارند به همین دلیل رقابت برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا است. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای تحصیل در نروژ، به خوبی تحقیقات لازم در این زمینه را داشته باشید تا بتوانید به راحتی پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را اخذ کنید

منبع : miemohajerat

خروج از نسخه موبایل