آیا مفتول مسی خرده فروشی هم دارد؟

این مجموعه به منظور پخش عمده مفتول حرارتی و شرایط ویژه ای را فراهم آورده است به صورت غیر حضوری انجام می شود و مشتریان می توانند قیمت کمی برای آن پرداخت نمایند. این محصول، امروزه به یکی از پر مصرف ترین محصولات در بین عموم تبدیل شده و استفاده آن مزایای زیادی در بر می گیرد. همچنین این محصول، به صورت عمده و کلی قابل سفارش می باشد که بسیار به صرفه است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معیار های اصلی در انتخاب سیم مفتول آرماتور بندی

انتخاب سیم مفتول آرماتور بندی، معیار های اصلی را می ‌طلبد که جهت آشنایی بیشتر در این بخش عنوان شده است. از مهمترین معیار ها برای انتخاب این سیم، سایز و ابعاد آن می باشد. در واقع سیم هایی که از سایز کوچک مانند ۱/۵ میلی متر برخوردار هستند، برای آرماتور بندی مناسب می باشند و کاربرد زیادی را در ساختمان سازی به خود اختصاص می ‌دهند.

همچنین مفتول هایی که دارای روکش هستند، برای آرماتور بندی گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود و از درجه سختی و استحکام بسیار بالا برخوردار می باشند. استحکام کششی مناسب و داشتن سطح صیقلی، از ویژگی ‌های سیم مفتول مرغوب است که تاثیر زیادی در افزایش مقاومت ساختمان و طول عمر آن دارد. این سیم می تواند اجسام سنگین را به راحتی تحمل نماید و ظرفیت بسیار بالایی دارد؛ به این علت که با استفاده از فولاد تولید شده که درصد کربن آن بالا می باشد و دارای انواع گالوانیزه گرم و سرد است.

بهترین نمایندگی فروش مفتول حرارتی

این مرکز به عنوان بهترین نمایندگی مجاز و رسمی فروش مفتول مسی حرارتی، در سراسر کشور در حال فعالیت می باشد که با کیفیت‌ ترین و مرغوب‌ ترین تولیدات ایرانی و خارجی را عرضه می‌ نماید. مشتریان عزیز می ‌توانند با کیفیت ترین محصولات را به این واسطه خریداری نمایند که کاملا ارزان قیمت می باشند.

مفتول سیلیکونی در فروشگاه آنلاین، به میزان بالا به فروش می رسد و خریداران می ‌توانند به صورت عمده و کلی آن را درخواست نمایند. بدین صورت جهت درخواست سفارشات، می‌توان به صورت تلفنی با فروشندگان ارتباط برقرار نمود. لازم به ذکر است شماره های تماس در ادامه قرار داده شده است و می توان به سهولت خرید خود را در کمتر از چند دقیقه تکمیل نمود.

در صورت خرید عمده محصول، از قیمت های کمتر می‌توان بهره مند شد که روش بسیار مناسبی برای فروشندگان خرده فروش می باشد. افرادی که فرصت حضور در بازار ندارند، می توانند به صورت غیر حضوری این کالا را تهیه نمایند. همچنین امکان ارسال محصولات به تمامی نقاط کشور وجود دارد و فقط کافی است آدرس و نشانی دقیق محل مورد نظر را با کارشناسان فروش در میان بگذارید. این کالا بسیار متنوع است و انتخابات زیادی را برای مشتریان جهت خرید به ارمغان می آورد. سیم نصب ثابت و یا به اصتلاح سیم خشک این ها همگی نام هستن که به رنگی سیاه موجود است که به صورت تک رشته نیز وجود دارد معمولا جنس این محصول از فلز و مس است و عایق کشیده شده روی آن پیوی سی درجه یک و همچنین کاربردی است.

انعتاف پذیری و مقاومت بالا که در صنعت بسیار کاربرد دارد از ویژگی های سیم مفتول است که حتی می شود به صورت رنگی آن را یافت کرد از این محصول پراستفاده در صنعت در داخل سیم کشی های تابلو هایی که شما در خیابان مشاهده می کنید که بردهای مخصوصی همراه خود دارند استفاده می شود و حتی در صنعت لوله کشی هم کاربرد دارد و های زیر گچ و حتی  آجر هارو می توان استفاده کرد و چیزی که کاملا معلوم است این که محصول سیم مفتول در صنعت بسیار کابردی تر از چیزی هست که ما فکر می کنیم.

سیم مفتول سیاه

ولتاژ نامی پانصد تا سیصد وات در سیم ها مخصوصا سیم مفتول به رنگ های مختلف حتی سیاه و مقطع 1 میلی است در بازار های مختلف سیم مفتول به صورت موجو است که درست است قیمت مناسبی داشته باشد اما اوستا کار هایی که دنبال بهترین جس و کیفیت هستن و قیمت برایشان مهم نیست از جنس مسی این محصول استفاده می کنند که دارای رسانایی بهتر است و همین طول عمر بیشری نسبت به نوع آلمنیومی دارد و اگر دقت کنید بیشتر خانه های قدیمی از جنس مسی این محصول کامل استفاده می کنند.

خرده فروشی |سیم مفتول مسی بدون روکش

سیم مفتول رنگ ثابت

در صنعت نکاتی بسیاری مهم است که عضوی حیاطی حساب می شود سیم مفتول رنگ ثابت یکی از نکات هست چون زمانی در جایی که مصرف می شود اگر دارای رنگ ثابت نباشد و بعد مدتی رنگ سیم از بین برود کاملا تو ذوق می زند و باعث می شود بشود و حتی در جاهایی مثل لوله ها وقتی استفاده می شود اگر رنگ محصول ثابت نباشد باعث می شود زنگ زدگی به وجود بیاید و چون ممکن است در بیرون نما از این سیم ها استفاده شود قشنگی و زیبایی کار را زیر سوال می برد.

سیم مفتولی زرد

انواع رنگ ها و طرح ها در جنس های صنعتی ممکن است برای ویژگی باشد و ممکن است ترجیحا به خاطر رنگ بندی باشد سیم مفتولی زرد همان دسته است که فقط رنگ دارد برای استفاده در جاهایی هست نمی خواهید سیم معلوم شود از انواع سیم های مفتول و سیم آلومینیوم میشه سیم مفتول فابریک، سیم مفتول غیر فابریک و سیم مفتول گالونیزه نیر اشاره کرد و هرکدام مورد استفاده در مکان های مختلف هستن که حتی ممکن است هم مهم باشد و حتی می شود در خانه شما این استفاده شود و باید زمان خرید تحقیق را به عمل بیارید و اشتباه نکنید.

سیم مفتول سفید

گالوانیزه سرد شاید این اسم برایتان ناآشنا باشد تعجب نکنید نوعی از سیم مفتول است که رنگ سفید دارد و بر اساس میل گرد ساخته می شود و برای تولید ابتدا سیم مفتولل سیاه تمیز می شود و با فرایندی به نام الکترولیز گالونیزه می شود که همین سیم دارای مقاومت بالا و همچنین انعطاف بی نظیذی است این نوع سیم مفتول به صورت کلاف و شاخه ساخته و تولید می شود و همچنین این نوع برای استفاده در صنعت بسیار مفید است و می شود تابلو های صنعتی بزرگ و لوله هارو به علت مقاومت بالا از این محصول استفاده کرد.

سیم مفتول سربی

رنگ سفید و فلز نسبتا نرم و درخشنده این ها معرفی سیم مفتول سربی است این سیم ها از اکسیداسیون یا خوردگی پیدا نمی کنند و همچنین سرب برعکس ویژگی استواری پایینی دارد و همچنین رسانانی برقی این محصول بسیار پایین بوده و به شکل صاف در نمی آید.

سیم مفتول سبز

چیزی که مهم است کاربرد محصولات در صنعت امروز است سیم مفتول با رنگ سبز همانند هم نوع های خود در ممکن است انعطاف نداشته باشد و نیز خشک باشد و در و توزیع آن ها از این محصول استفاده می کنند و همچنین در لوله ها و در انواع اتصالات استفاده می شود و خود باعث شده در صنعت الکترونیک دست تولید کنندگان را به شدت واز بگذارد تا بتوانند از هر نوعی که از این محصول می خواهند استفاده کنند و نگرانی بابت انواع این محصول نداشته باشند و با قیمت مناسب تهیه کنند.

سیم مفتول قرمز

گالونیزه گرم با فراید نورد گرم تولید می شود حالا با خود می گوید این اصلا چی هست؟ این نوعی از سیم مفتول است که و جزی از آن است در فرایند تولیدش اول حرارت می بیند و بعد از وان بسیار بزرگ مواد مذاب قرار می گیرد و یک لایه عمیق روی آن تشکیل می شود و مفتول ها گالونیزه گرم می شوند و این نوع از سیم مفتول بسیار نرم و سطح فوق العاده صافی دارد که مکان های استفاده این محصول باید با دقت معلوم شود تا دچار مشکل اساسی نشود و خسارت جبران پذیری به جای بگذارد.

سیم مفتول رنگی دیجی کالا

امروزه در انواع محصولات را میشه خریداری کرد مثل سیم مفتول رنگی که در سایت دیجی کالا وجود ولی اما ایا این ضمانت را به شما می دهد که این محصول در کدام مکان هایی استفاده می شود و یا خیلی مسال دیگری که مورد توجه است.

سیم مفتول به انگلیسی

در زبان های مختلف  نام محصولات صنعتی باید دقیق باشد چون بحث آن مورد توجه است  سیم مفتول به انگلیسی  وایری نام دارد که دقیقا در تجارت به همین نام باید نوشته شود تا مشکلی در بحث صادراتی این محصول پیش نیاید.

سیم مفتول دیجی کالا

ضمانت، گارانتی و غیره اینا گزینه هایی نیست شمارا در زمان مطئمن کند ممکن هست محصول سیم مفتول که در دیجی کالا به فروش می رسد وقتی به دست شما می رسد همان چیزی که شما می خواید نباشید و اینطوری کار شما را به تاخییر میاندازد و دچار ایراد کند.

سیم مفتول ویکی پدیا

در سایت هایی که به طور کلی انواع محصولات را معرفی می کند مثل ویکی پدیا محصول هم نیز وجود دارد که انواع نام برده شده و نیز مثال هایی برای انواع زده شده است ولی به این توجه کنید این نوشته چون تویط اشخاصی که ممکن است اطلاعی نداشته باشند نوشته شده باشد اشتباه باشد و شماهم دچار اشتباه کند. ما در اینجا هستیم در کنار شما که به صورت تلفنی و چت های انلاین اینترنتی مشاوره های لازم برای خرید انواع سیم مفتول و همین طور کاربرد های آن ها را نیز برای شما توضیح دهلوله مسی، یکی از محصولات پرمصرف در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، صنایع برودتی و … است و برای انتقال آب نیز در کشاورزی مصرف می شود. Copper pipe ها در 4 نوع ضخامت M، L،K، DWV تولید می شوند که هرکدام کاربرد مشخصی دارند. این نوع لوله ها به دلیل مقاومت زیاد دربرابر خوردگی قیمت بالاتری دارند اما بسیار مقرون به صرفه هستند. کارخانه های متعددی در کشور این محصول را تولید می کنند که از جمله این برندهای تولیدی می‌توان به مهراصل، قائم، بابک و باهنر اشاره کرد. آهن آنلاین لوله مسی را در تیپ‌های L, K و M به دو صورت شاخه فابریک 6 متری و کلاف‌های 15، 30 و 50 متری در ضخامت‌ها و سایزهای متنوع ارائه و عرضه می‌کند.

قیمت لوله مسی در انواع مختلف

قیمت انواع لوله مسی با یکدیگر فرق می‌کند؛ به همین دلیل ابتدا باید مشخص کنید به کدام یک از انواع این محصول نیاز دارید و بعد از آن به بررسی قیمت روز لوله مسی بپردازید. روش مشخصی برای تعیین قیمت انواع محصولات مسی وجود ندارد، به خصوص که مس یکی از فلزات ارزشمند در بازار است و قیمت آن به صورت روزانه تغییر می‌کند. برای بررسی قیمت روز انواع لوله مسی باید از جدول آهن آنلاین استفاده کنید؛ زیرا در این جدول هم قیمت‌ها به صورت روزانه بروزرسانی می‌شود و هم قیمت انواع لوله‌های مسی در سایزهای مختلف و از برندهای گوناگون وجود دارد.

لوله مسی کولر گازی

لوله مسی، یکی از محصولات پرکاربرد و موردنیاز برای ساخت و راه اندازی کولرهای گازی است، به همین دلیل، صنایع تولید کولرگازی در کشور و نمایندگی های تعمیرات از مشتریان اصلی این محصول هستند. تغییرات قیمت لوله مسی کولر همانند سایر مقاطع، تحت تاثیر: قیمت مواد اولیه، ، میزان عرضه و تقاضا و… است.

مطابق با نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین قیمت لوله مسی، کیفیت و اصل بودن آن است. متاسفانه در بازار لوله مسی، عده‌ای از افراد سودجو با فروش لوله‌های مسی تقلبی با قیمت پایین از افراد غیرحرفه‌ای کلاهبرداری می‌کنند. تنها راه حل برای تهیه لوله مسی با قیمت مناسب و اطمینان از اصل بودن آن، خرید لوله مسی از مجموعه‌های معتبر است.”

قیمت لوله مسی، به‌صورت لحظه‌ای در این صفحه بروز رسانی می‌گردد؛ از طرفی شما می‌توانید از لیست زیر صفحات مربوط به انواع دیگر لوله را بررسی نمایید:

لوله مسی اصل را از کجا تشخیص دهیم؟

افراد متخصص، معمولا به راحتی می‌توانند لوله‌هایی که از مس با درصد خلوص بالا ساخته شده است را از لوله‌های تقلبی تشخیص بدهند. در ادامه به روش‌هایی که افراد مختلف برای تشخیص اصالت مس استفاده می‌کنند، اشاره می‌‌کنیم.

  • رنگ مس خالص و تمیز در نور مناسب قرمز مایل به قهوه‌ای است و با رنگ آلیاژهایی مثل برنج و آلومنیوم متفاوت است.
  • لوله مسی باید بدون خوردگی، پوسته پوسته شدن و خراش باشد.
  • مس خالص آهنربا را جذب نمی‌کند. اگر آهنربا به لوله بچسبد، یعنی در لوله درصد زیادی ناخالصی وجود دارد.
  • چگالی مس نسبت به بسیاری از فلزات بیشتر است و محصولاتی که با مس خالص تولید می‌شوند، وزن بیشتری نسبت به محصولات حاوی ناخالصی دارند.

البته بعضی از افراد سودجو، ظاهر لوله‌های تقلبی را کاملا شبیه به نمونه‌های اورجینال تولید می‌کنند؛ به طوری‌که تشخیص این لوله‌ها برای افراد حرفه‌ای هم غیرممکن می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای اطمینان از اصالت محصولات مورد نظرتان، یک مرکز معتبر را برای خرید انتخاب کنید.

قیمت لوله مسی کیلویی

این محصولات، عمدتا در بازار به صورت شاخه ای یا کیلویی به فروش می رسند؛ ازآنجاکه لوله مسی، کاربرد زیادی در لوله کشی صنایع و منازل دارد؛ اطلاع از قیمت لوله مسی کیلویی، برای خریداران آن اهمیت بالایی دارد. معمولا در صنایعی همچون کولرسازی، در حجم بالا این محصولات را خریداری می کنند و تهیه آن به صورت شاخه ای ارزش ندارد؛ و لازم است قیمت آن را به صورت کیلویی در نظر داشته باشند.

از نظر کارشناسان آهن آنلاین:
“قیمت لوله مسی، با در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی از جمله: وزن، سایز و ضخامت لوله تعیین می‌شود. اما ناگفته نماند که  قیمت این محصول به طور پی در پی در حال تغییر است؛ البته قیمت روز لوله مسی بر اساس کارخانه سازنده آن نیز می‌تواند متفاوت باشد.”

خرید لوله مسی

این محصول به خاطر خاصیت ضد خوردگی مناسب، استحکام بالا و رسانایی زیادی که دارد، در سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید و نیز سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده واقع می‌شود؛ در واقع به خاطر حساسیت بالای این صنایع، دقت در انتخاب لوله مسی، با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.در بازار آهن، با توجه به مورد استفاده لوله مسی، در صنایع مختلف، آلیاژهای متنوعی از آن ارائه می‌شود. قیمت لوله مسی، نیز در آلیاژهای متفاوت، با یکدیگر فرق می‌کند.

همچنین قیمت لوله مسی نرم نسبت به لوله مسی سخت، بالاتر است؛ زیرا نوع نرم آن فرآیند آنیل کردن را طی می‌کند که خود باعث افزایش نرخ این محصول می‌گردد.

لوله مسی شاخه ای

در صورتی که لوله مسی را به صورت شاخه‌ای تهیه کنید، قیمت آن باز هم بر حسب وزن شاخه تعیین می‌شود. لوله مسی نرم به علت قدرت انعطاف، کیفیت اتصالات بیشتر و مقاومت در برابر خوردگی نسبت به لوله مسی سخت نرخ بالاتری دارد؛ البته باز هم تاثیر برند بر نرخ هر شاخه آن مشهود است. در ویدئو زیر لوله مسی، در انواع گوناگون را مشاهده نمایید.

راهنمای خرید

پس از استعلام قیمت محصول توسط شما، کارشناسان فروش آهن آنلاین، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پيش فاكتور به اطلاع شما می‌رسانند. پس از تایید پرداخت، واحد ترابری و لجستیک آهن آنلاین دستور بارگیری و ارسال بار را دریافت می‌کند؛ و بعد از تاييد قيمت كرايه از سوي مشتري، طبق زمان‌بندی اعلام شده، نسبت به تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری، اقدام می‌کند.

چند نکته در هنگام خرید

– مشخصات و ویژگی‌های هر محصول، اعم از نوع، سایز، حالت، استاندارد، محل بارگیری و تحویل (کارخانه یا بنگاه)، واحد، قیمت هر واحد و هم‌چنین تاریخ و ساعت آخرین به‌روزسانی در لیست قیمت‌ها آورده شده است.

– برای مشاهده نوسانات و«نمودار قیمت محصول»، روی آیکون نمودار مرتبط با هر محصول کلیک کنید.

– در صورت عدم مشاهده محصول مورد نظر و مشاوره در زمینه خرید و فروش، با کارشناسان آهن آنلاین در تماس باشید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، لوله های مسی از دسته محصولات فولادی پرکاربرد در اکثر صنایع کشور به شمار می آیند. تعیین قیمت لوله مسی براساس عوامل مختلفی مانند: وزن، ضخامت، برندتولیدکننده، نوسانات بازار جهانی مس و… صورت می گیرد. شما می توانید پیش از خرید لوله مسی، از به روزترین قیمت این محصول در جداول موجود در این صفحه اطلاع یابید و پس از مشاهده لیست مسی، محصول مورد نظر خود را در سایز و متراژ دلخواه سفارش دهید.

شما می‌توانید در لیست زیر قیمت لوله مسی را از طریق فیلتر موجود جستجو کنید. پس از انتخاب محصول مورد نظر برای ثبت سفارش با کارشناسان آهن آنلاین با شماره 02154712 در تماس باشید. آهن آنلاین خدمات زیر را به شما ارائه می دهد:

سوالات متداول

علت تفاوت قیمت لوله مسی در برندهای مختلف چیست؟

بین برند‌های مختلف این محصول مانند مهر اصل، بابک، قائم و باهنر تفاوت خاصی در تکنولوژی تولید وجود ندارد و تنها تفاوت محسوس در وزن هر شاخه یا کلاف است که باعث اختلاف قیمت لوله مسی، بین تولیدکنندگان متفاوت می شود.

آیا برای لوله مسی آنالیز خاصی وجود دارد؟

بله چنانچه آلیاژ خاصی از لوله مسی درخواست شود قابل آنالیز می‌باشد و شرایط آنالیز توسط کارشناس فروش اعلام می‌گردد؛ گرچه معمولا موردی که اهمیت دارد درجه خلوص مس است که معمولا با خلوص 99.95 تا 99.99 ارائه می‌گردد.

تفاوت بین تیپ‌های مختلف لوله و اتصالات مسی در چیست؟

قطر خارجی در لوله‌ها و کلاف‌های مسی در تمامی تیپ‌ها ثابت بوده و تنها تفاوت در ضخامت گوشت لوله‌ها می‌باشد. بین تیپ‌های K و L و M به ترتیب  تیپ L و تیپ K کمترین و بیشترین ضخامت را دارا می‌باشند.

آیا ارسال به شهرستان توسط آهن آنلاین صورت می‌گیرد؟ شرایط ارسال به چه صورت است؟

بله؛ ارسال به شهرستان بنا به درخواست مشتری با ماشین دربستی، با باربری‌هاقلع و مس آلیاژهای اصلی تشکیل دهنده‌ مفتول مسوار هستند اما وجود آنتیموان و مقادیر کمی نقره و بیسموت نیز در این محصول ناگزیر است. قسمت عمده مفتول مسوار را قلع تشکیل می‌دهد. از مقادیر بسیار کم‌تر مس به عنوان روکش جهت افزایش سختی سیم مفتول استفاده می‌شود. با این وجود، رنگ مسوار متمایل به رنگ مسی است. در واقع روکش مسی علاوه بر افزایش استحکام این محصول از خوردگی آن نیز جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین کاربرد مفتول مسوار در زمینه ساخت لوازم آشپزخانه و لوازم تزئینی است.

آنچه این روزها به عنوان  و یا انواع دیگر می‌بینید در تولیدشان نسبت به نمونه‌های اولیه، دارای تفاوت هایی هستند؛ یعنی به جای آنکه آن را به صورت کششی تولید کنند، از روش چکش کاری استفاده می‌کردند.

مفتول مسوار چیست؟

۱) مفتول مسوار ترکیبی از آلیاژهای عناصر قلع و مس می‌باشد.

مفتول مسوار

بخش اعظم این سیم (تقریبا 72 تا 92 درصد) را عنصر قلع و مابقی آن از مس تشکیل شده است. هرچند میزان درصد به کار رفتن مس در سیم مسوار کم است، اما وجود این عنصر برای سخت شدن سیم مسی بسیار ضروری می‌باشد.

۲) رنگ مفتول مسوار رنگی مابین زرد و قرمز بوده و تمایل به رنگ مسی دارد.

سیم مفتول چیست؟

صنایع تولید سیم، یکی از مهم‌ترین صنایع مادر است که به عنوان یک واسطه برای تولیدات دیگر می‌باشد.

به طور کلی مفتول در دو گروه قرار می گیرد:

الف) مفتول سیاه

اگر سیم سیاه باشد، در دماهای نهصد درجه و بالاتر تولید شده و این باعث انعطاف پذیری مواد پایه آن می‌شود.

از همین‌رو نوع سیاه را مفتول پخته شده یا نیز می‌نامند.

ضخامت‌های مختلف سیم آرماتوربندی

سیم سیاه با قطر ۱٫۵، ۲٫۵، ۳ و ۴ میلی‌متری است که هر کدام دارای کاربرد خاصی می‌باشند. مثلاً اگر قطر سیم یک و نیم میلی‌متر باشد برای آرماتوربندی ساختمان کاربرد دارد و اگر نمونه ۲٫۵ میلیمتری بود در مرحله قالب بندی به کار گرفته می‌شود و به آن سیم قالب‌بندی می‌گویند. اما ضخامت ۳ و ۴ میلی متری بیشتر برای امور کشاورزی و نجاری قابل استفاده هستند.

ب) مفتول سفید

برای آن که سیم سفید ساخته شود، باید از نوع سیاه آن استفاده کرد. یعنی سیم سیاه را با انجام فرآیند “گالوانیزاسیون گرم” حرارت می‌دهند و سپس با روکشی آن‌ها را می‌پوشانند. به این نوع از مفتول، می‌گویند.

تولید مفتول مسوار

سیم مسوار با کشیده شدن میلگردها ساخته می‌شود، به این صورت که با انجام کشش در چند مرحله از قطر میلگردها کاسته شده تا سیم مورد نظر حاصل شود. با ما همراه باشید تا مطالبی را درمورد روال تولید مفتول مسوار و کاربردهای آن به اشتراک بگذاریم.

مفتول مسواز

مراحل تولید مفتول مسوار

  1. برای آن که سیم مسی بدست آید، پیش از هر کاری باید تمام چربی‌ها از تمام سطوح سیم پاک شوند.
  2. برای ساخت سیم مسوار در دومین مرحله، باید سیم‌ها را کشیده و جمع‌آوری کرد. برای این کار روش‌های مختلفی متناسب با امکانات هر سازنده وجود دارد. سپس باید سیم را با روکش‌هایی از جنس “سولفات مس” پوشش داده تا سیم مسوار حاصل گردد.
  3. در آخرین مرحله، کافیست مفتول مسی را با سیستم‌های اتوماتیک در ابعادی دلخواه تاب‌گیری و شاخه شوند.

نکاتی مهم برای خرید مفتول مسوار

برای کاربردی کردن این مقاله برای کسانی که به دنبال خرید مفتول مسوار هستند، لازم دانستیم تا نکاتی را برای خرید هر چه بهتر آن نیز ارائه کنیم. هر چند بسیاری از کاربران با تخصص بالا برای خرید مفتول مسوار اقدام می‌نمایند، اما با این حال در نظر گرفتن چند نکته ساده برای این خرید می توانید شرایط را بهتر از قبل نماید. برای خرید سیم مسوار به نکات مهم زیر دقت داشته باشید:

  • دقت داشته باشید که مفتول مسوار در شرایط مختلف و با مشخصات مختلف تولید می‌شود. برای مثال می‌توانید آن را با قطرهای مختلفی در بازار تهیه کنید. هر یک از این محصولات متناسب با نیاز خاصی برای کاربران تولید می‌شود. از این‌رو در زمان خرید باید به نیاز خود دقت کرده و سپس برای خرید محصول مورد نظر اقدام نمایید.
  • همچنین باید به نوع جمع‌آوری این محصول نیز در زمان خرید دقت کنید. در حال حاضر سیم مسوار را با دو حالت شاخه یا کلافی جمع‌آوری می‌نمایند. در درجه اول باید بر حسب شرایط مورد نظر برای استفاده این مهم را تعیین کنید و در درجه دوم نیز لازم است بدانید که این مهم می‌تواند در قیمت مفتول مسوار نیز تاثیر داشته باشد.

با توجه به اینکه تولید کنندگان بسیار زیادی در سطح کشور اقدام به تولید و عرضه این محصولات برای کاربران می‌نمایند، دقت به نکات این چنینی می‌توانند شما را از خرید محصولات بی‌کیفیت باز دارد. کاربرانی که برای خرید مفتول مسوار با چالش‌هایی روبه‌رو هستند و نمی‌توانند بهینه‌ترین انتخاب را برای شرایط کاربردی مورد نظر خود داشته باشند، می‌توانند با مشاورین و متخصصین ما در آهن تخفیف تماس حاصل کرده و نیاز خود را از این طریق برآورده سازند.

سیم مفتول مسوار

مفتول مسوار در چه مواردی استفاده می‌شود؟

مفتول مسوار به دلیل وجود آلیاژهای متنوع و دمای ذوب پایین در موارد بسیار زیادی قابل مصرف است. انعطاف‌پذیری و چکش خواری بالا این محصول و همچنین سختی آن در برابر پوسیدگی باعث شده که بسیاری از صنایع از این محصول استفاده‌های کاربردی ببرند. در ادامه به تعدادی از مواردی که از مفتول مسوار استفاده می‌کنند اشاره می‌نماییم.

یکی از صنعت‌هایی که بسیار وابسته به مفتول مسوار است، صنعت جوشکاری می‌باشد. دمای ذوب پایین این مفتول دلیل اصلی استفاده آن در این صنعت است. صنایع آشپزخانه نیز به طور گسترده‌ای و به ویژه جهت ساخت صفحات یخچال‌های صنعتی و فروشگاهی از مفتول مسوار استفاده می‌کنند. قفسه‌ها و باکس‌های فروشگاهی یکی دیگر از مشتریان این سیم مفتولی هستند. همچنین در ساخت زیور آلات و لوازم تزئینی نیز به مقادیر زیادی قابل استفاده هستند.

سوزن منگنه، پیچ و مهره نیز از سیم مفتولی مسوار تهیه می‌شود. چوب لباسی و آویزهای فلزی نیز معمولا از این جنس می‌باشند. سختی و ضدزنگ بودن این سیم مفتولی باعث شده که از آن در آرماتوربندی ساختمان و قالب‌بندی نیز استفاده شود. کاربرد سیم مفتول مسوار در تولید انواع سیم و کابل نیز کاملا واضح است. از دیگر کاربرد‌های این محصول می‌توان به تولید محصولات ریلی، اسکلت فیلتر هوا، ساخت موتور و ترنسفورماتور‌ها اشاره کرد.

تولیدکننده مفتول مسوار

در صنایع ساخت مفتول‌ها (هم‌سیم مسی و هم نمونه‌های دیگری همچون سیم گالوانیزه) نیاز به یک سری دستگاه‌های پیشرفته و خودکار دارند که یک تولیدکننده سیم مسوار باید مجهز به آن باشد تا محصول نهایی با رعایت حداقل استانداردها تولید شود.

مفتول مسوار

تعدادی از این دستگاه ها عبارتند از:

  1. دستگاه کششی که دارای دکل هستند.
  2. سیستمی برای کشیدن انواع مختلف سیم‌ها.
  3. دستگاه مش باف.
  4. سیستمی برای کلاف کردن سیم (کویلر).
  5. قرقره پیچ (اسپولر).
  6. شاخه کن.
  7. ایجاد خطی برای ساختن سیم مسی.
  8. ساختن کوره‌های هوایی و زمینی که برای آنیل سیم‌ها کاملاً به صورت خودکار عمل می‌کنند.

کاربرد مفتول مسوار

سیم مسوار از جمله سیم‌های پر استفاده و کاربردی در طراحی و ساخت تجهیزات مختلف صنایع می‌باشد.

می‌توان از سیم مفتول مسوار در ساختن ابزارها و تجهیزات خانگی و به خصوص آشپزخانه استفاده کرد.

  1. b) محفظه و حصار

تولید باکس، قفسه، کیف دستی، مدل‌های متنوع چمدان، تولید نمونه‌های مختلفی از پین‌ها، آویژها، چوب لباسی و … نیز نمونه‌های دیگری از کاربرد مفتول مسوار می‌باشد.

  1. c) صنایع

سیم مسوار در صنایع مهمی همچون تولید خودروها و انواع موتور نیز به‌کار گرفته می‌شود.

مفتول مسوار شاخه

همان‌طور که گفته شد بعد از مراحل آبکاری، باید این محصول به صورت شاخه‌ای درآید. برای این کار قطر این محصول را از ۱٫۲ تا ده میلی متر در نظر گرفت و آن‌ها را در قالب کلاف پانزده، سی و پنجاه کیلوگرمی به بازار عرضه کرد. طول شاخه این محصول نیز در اندازه ۵۰، ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۳۰۰ سانتی‌متری می‌باشد.

مفتول مسوار

ویژگی‌های مفتول مسوار

  • سیم مسوار باید از مرغوبیت کافی برخوردار باشد
  • ضدزنگ و ضد خوردگی باشد تا بتوان از آن‌ها در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد.
  • تمام بخش‌های سیم مسوار باید صاف، یک دست و براق باشد.
  • از ویژگی مهم سیم مسوار، هزینه مناسب و همچنین دوام بالای این محصول می‌باشد.

عوامل موثر بر قیمت مفتول مسوار

مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت سیم مفتول مسوار، مدل بسته‌بندی آن است. این بدان معناست که، مفتول مسوار به صورت کلاف بسته‌بندی شده است یا شاخه‌ای. عامل دیگری که بر قیمت آن موثر است، ضخامت شاخه می‌باشد، هر چه ضخامت شاخه سیم مفتول مورد نظر بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. ضخامت روکش مسی این سیم مفتول عامل دیگری است که روی قیمت آن بسیار موثر است. به طوری که هرچه ضخامت روکش بیشتر شود قیمت نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، مواد اولیه تشکیل دهنده سیم مفتول مسوار نیز بر تعیین قیمت آن بی‌تاثیر نخواهند بود.

جمع‌بندی از خرید و قیمت مفتول مسوار

در این نوشته با سیم مفتول مسوار، انواع آن و کاربردهایش آشنا شدیم. همان طوری که متوجه شدید یکی از محصولات کاربردی صنعت فلزات، سیم مفتول مسوار است. دمای ذوب پایین، سختی بالا، انعطاف‌پذیری مناسب و چکش‌خوری خوب این محصول را در دل بسیاری از صنایع جای داده است.

 

دکمه بازگشت به بالا