کاندوم چه فایده ای دارد؟

فواید کاندوم چیست و چه تاثیری در رابطه جنسی شما دارد؟

به جرات می توان گفت ژل ایموشن و کاندوم ها در میان محصولات بهداشت جنسی جزو پرطرفدارترین ها به حساب می آیند. همواره از کاندوم به عنوان روشی برای پیشگیری از بارداری یاد می شود. اما آیا می دانید، فواید کاندوم تنها به این مورد محدود نمی شود و فواید بی شمار دیگری نیز دارد. اگر مایل هستید، تا با فواید مدل های مختلف کاندوم آشنا شوید، تا انتها با این بخش از مجله سلامت و زیبایی کاندوم بازار همراه باشید؛ چراکه در این قسمت فواید هر نوع از کاندوم به صورت مجزا معرفی شده است.

فواید استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه، نوعی کاندوم بوده که همانطور که از نامش پیداست، مخصوص بانوان است. این نوع کاندوم، دو حلقه دارد که یکی از آن ها در داخل واژن و دیگری روی واژن قرار می گیرد و فواید فراوانی دارد. کاندوم های زنانه برای آن دسته از بانوانی که همسرشان به هیچ عنوان حاضر به استفاده از کاندوم مردانه نمی باشند، بسیار مناسب است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید انواع ژل لوبریکانت می توانید به مقاله کاندوم زنانه چیست مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید. در ادامه به معرفی مهم ترین فواید کاندوم زنانه خواهیم پرداخت.

    مهم ترین مزیت کاندوم کمک به پیشگیری از بارداری و ممانعت از انتقال ویروس ها و عفونت های آمیزشی نظیر ایدز می باشد.

فواید کاندوم مردانه

کاندوم مردانه پوششی از جنس لاتکس است که در حین رابطه جنسی روی آلت تناسلی مرد کشیده می‌ شود و دارای فواید بی شماری است. در ادامه مهم ترین فواید کاندوم ساده و مدل های دیگر را شرح داده خواهد شد.

در ادامه این قسمت فواید مدل های مختلف کاندوم مردانه را به تفکیک بررسی خواهیم کرد. در هر بخش مزایای کاندوم را می خوانید.

فواید کاندوم های خاردار

خواص کاندوم های تاخیری

فواید کاندوم های طعم دار

 کاندوم های فضایی

خاصیت کاندوم های گرم کننده

کاندوم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

امروزه توجه به امور سلامت جنسی اهمیت زیادی پیدا کرده است. کارشناسان سلامتی بر این موضوع تاکید دارند که بالا بردن سواد جنسی به پیشگیری از بیماریهای آمیزشی کمک می‌کند و به برقراری روابطی لذت بخش در میان زوجین کمک می‌کند. کاندوم وسیله‌ای است که برای پیشگیری از بارداری و انتقال عفونتهای آمیزشی مورد استفاده قرار  می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به معرفی این وسیله مراقبت جنسی بپردازیم. در پایان این مقاله شناخت کاملی نسبت به آن خواهید داشت و با آگاهی کامل از قیمت ژل لوبریکانت بر پایه آب از آن استفاده خواهید کرد.

کاندوم چیست؟

کاندوم پوشش کشسانی و منعطف است که از تماس مستقیم آلت تناسلی طرفین در زمان برقراری روابط جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد. جنس پلاستیک این وسیله عمدتا از لاتکس است. در این وسیله مراقبت جنسی از مواد روان کننده برای سهولت در برقراری روابط جنسی استفاده می‌شود. این روان‌کننده بر پایه آب هستند زیرا روغن به جنس لاتکس این وسیله آسیب وارد می‌کند. برخی از کاندوم‌ها حاوی مواد اسپرم‌کش هستند تا احتمال بارداری را به کمترین میزان برسانند.

کاندوم مردانه چیست؟

کاندوم مردانه پوششی است که مردان در حالت نعوظ برای اهداف مختلف از جمله جلوگیری از بارداری بر روی آلت خود قرار می‌دهند. این وسیله 85 تا 95 درصد از بارداری جلوگیری به عمل می‌آورد.

چگونه از این وسیله مراقبت جنسی استفاده کنیم؟

این وسیله باید دقیقا قبل از استفاده از بسته خارج شود تا آلودگیهای محیط را به خود جذب نکند. در قسمت انتهایی این وسیله فضای خالی وجود دارد که باید آن را قبل از استفاده جهت تخلیه هوا فشار داد. در هنگام استفاده از این وسیله باید هوشیار باشید تا به ناخن کشیده نشود و پاره نشود.

انواع کاندوم

این وسیله مراقبت جنسی انواع مختلفی دارد که در طرح‌ها و بسته‌های مختلف تولید می‌شود و زوجین با توجه به ترجیحات خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنند. این کاندوم‌ها به شرح زیرند:

کاندوم زنانه چیست؟

زنان از این وسیله مراقبت جنسی برای پیشگیری از بیماریهای آمیزشی و بارداری استفاده می‌کنند. برای استفاده از این وسیله زنان باید قسمت خارجی واژن را از هم باز کنند. برای سهولت در انجام اینکار می‌توان از روان کننده واژن استفاده کرد. کاندوم باید به آرامی در داخل واژن قرار گیرد سپس با استفاده از انگشت اشاره تا جایی که امکان دارد در واژن فرو رود. باید اطمینان حاصل شود که این وسیله به درستی در واژن قرار گرفته است و تاب نخورده است.

پس از اتمام رابطه جنسی وقتی زن هنوز دراز کشیده است باید این وسیله را خارج کند. هرگز در حالت ایستاده این وسیله را از واژن خود خارج نکنید! کاندوم زنانه از مردانه گران‌قیمت‌تر است. این وسیله از مدل مردانه آن بلند است و دو حلقه دارد.

نکته بسیار مهم: هرگز به طور هم‌زمان از کاندوم زنانه و مردانه استفاده نکنید!

این وسیله از انتقال چه بیماریهایی جلوگیری به عمل می‌آورد؟

این وسیله برای جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی از جمله زگیل تناسلی، HIV (ایدز)، هپاتیت نوع سی و عفونتهای جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از کاندوم

مزیتهای استفاده از این وسیله به شرح زیر هستند:

معایب استفاده از کاندوم

معایب استفاده از این وسیله به شرح زیر هستند:

چگونه از کاندوم نگهداری کنیم؟

برای نگهداری از این وسیله مراقبت جنسی باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

چرا کاندوم در طول رابطه جنسی پاره می‌شود؟

ممکن است تا به حال شنیده باشید که کاندوم در حین رابطه جنسی پاره شده باشد و این سوال برای شما پیش بیاید که چه دلایلی سبب بروز این امر می‌شوند. از علال رایج این امر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای جلوگیری از بروز این امر باید تاریخ مصرف آن را بررسی کنید. این وسیله را هرگز در رطوبت و یا گرمای شدید قرار ندهید. ژل روان کننده ژلی مناسب برای رفع خشکی آلت تناسلی زنان است. به همین دلیل بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از این ژل استفاده کنید.

پارگی کاندوم و خطر بارداری

متاسفانه با پاره شدن کاندوم خطر بارداری وجود دارد. به محض اینکه این وسیله پاره شد، مرد باید آلت تناسلی‌اش را از واژن زن خارج کند و زن نیز بلافاصله باید واژنش را شستشو دهد. استفاده از قرص اورژانسی بهترین راهکار برای جلوگیری از بارداری است. همچنین، با توجه به اینکه ممکن است در اثر پاره شدن کاندوم بیماری جنسی انتقال پیدا کند، در صورت افزایش ترشحات غیرطبیعی در واژن، زن باید به پزشک مراجعه کند. مرد نیز باید از سلامتی خود مطمن شود.

کاندوم تاخیری 5 در 1 کدکس

یکی از بهترین برندها برای تهیه محصولات جنسی برند کدکس است. این برند انواه متفاوتی از کاندوم را به بازار عرضه می کند که یکی از آنها کاندوم تاخیری 5 در 1 کدکس است. از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این کاندوم به افزایش کیفیت رابطه جنسی کمک می کند و نقش موثری در برقراری روابط لذت بخش جنسی دارد. این کاندوم زمان انزال را به تعویق می اندازد و همین امر سبب می شود که زوجین از این رابطه لذت فراوانی ببرند.

به سلامت جنسی خود اهمیت بدهید!

امروزه به عنوان فردی که قرن بیست و یکم زندگی میکنیم باید سواد جنسی خود را برای برقراری رابطه جنسی سالم بالا ببریم. یکی از مواردی که در روابط جنسی کنترل نشده رخ می‌دهد بارداری ناخواسته است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که بارداری ناخواسته آسیبهای روحی و جسمی زیادی به زنان وارد می‌کند. همین امر لزوم برقراری رابطه جنسی کنترل شده را می‌رساند. همچنین برقراری رابطه جنسی سالم از انتقال بیماریهای آمیزشی پیشگیری می‌کند و همین امر این رابطه را به رابطه‌ای لذت بخش برای شما و پارتنرتان تبدیل می‌کند.

آمارها نشان داده‌اند که بیماریهای جنسی در میان جمعیت جوان هر جامعه که بالاست. یکی از دلایل این امر عدم آگاهی و سواد جنسی این بخش عظیم از جمعیت جامعه است. به عنوان شهروند قرن بیست و یکم ما به شما نمی‌گوییم چه کاری انجام دهید. ما تنها اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این شما هستید که تصمیم می‌گیرد از کدام روش برای حفاظت از سلامتی خود استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل