بهترین سایت آموزش سئو کدام است؟

سئو چیست؟

خرید بک لینک با کیفیت؛ سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، روشی است که به کمک آن می توانید با افزایش نتایج جستجوی وب سایت شما در هر سرچ، مقدار ترافیک دریافتی را افزایش دهید. هر موتور جستجو دارای الگوریتم مختص به خود است از این رو برای اینکه در هر سرچ در صفحه اول موتورهای جستجو قرار گیرید، نیاز است تا با الگوریتم ها آشنا بوده و وب سایت خود را مطابق با این الگوریتم ها سازماندهی نمایید.

 در حقیقت شما باید عناصر مختلفی نظیر کلمات کلیدی، عنوان صفحه، پیوندها، اعتبار این وب سایت ها و غیره را در وب سایت خود بررسی کرده و منطبق با الگوریتم ها این عناصر را به نحوی سامان دهید که بتوانند بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما جذب نمایند. به این ترتیب با افزایش تعداد بازدیدها و ترافیک صفحه، جذب مشتری و فروش نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل یادگیری و می تواند برای همه افرادی که دارای یک وب سایت بوده و یا آن را مدیریت می نمایند حائز اهمیت باشد. حال که از اهمیت یادگیری سئو به خوبی مطلع شدید، وقت آن رسیده که به معرفی بهترین سایت های آموزش رایگان و آنلاین سئو بپردازیم.

آموزش |بهینه سازی سایت

معرفی بهترین وب سایت های یادگیری سئو به صورت آنلاین و رایگان

لیست ارائه شده در زیر شامل دوره هایی بوده که تعدادی از آنها به صورت ویدئو به آموزش سئو پرداخته اند. در صورتی که آموزش با ویدئو برای شما مشکل می باشد، می توانید از کتاب های الکترونیکی برای فراگیری سئو استفاده نمایید. از طرفی دوره های زیر 100 درصد رایگان بوده که برای بهره مندی از مطالب تنها کافی است در وب سایت مورد نظر یک حساب کاربری ایجاد نمایید. البته لازم به ذکر است که برخی از این وب سایت ها تا مدت زمان معلومی رایگان بوده و پس از آن برای استفاده از مطالب باید مبلغ ناچیزی پرداخت نمایید.

1. دوره رایگان سئو سایت (Reliablesoft)

اگر به تازگی فعالیت خود را در دنیای سئو و موتورهای جستجو آغاز کرده و به دنبال دوره و آموزشی هستید که از ابتدا همه مفاهیم را به خوبی و قدم به قدم به شما آموزش دهد، این وب سایت یکی از بهترین ها خواهد بود چرا که در این دوره مفاهیم اولیه و مهم سئو نظیر ، و سئو تکنیکال آموزش داده خواهد شد. در این صورت شما می توانید با نحوه عملکرد و تصمیم الگوریتم موتورهای جستجو برای نمایش یک وب سایت با توجه به عبارات کلیدی سرچ شده آشنا شده و به صورت اصولی آموزش ببینید.

2.  آموزش سئو برای مبتدیان (Yoast)

یکی دیگر از بهترین سایت های آموزش رایگان و آنلاین سئو، وب سایت یواست سئو می باشد. این وب سایت نیز همانند وب سایت فوق برای مبتدیانی است که هیچ اطلاعات اولیه ای درباره سئو ندارند. این وب سایت آموزش رایگان سئو مقدماتی را به 3 بخش مقدمه ای بر سئو، و سئو فنی تقسیم بندی کرده است. از دیگر مزایای شرکت در این دوره این است که به زبانی ساده توضیح داده شده و از اصطلاحات و عبارات سخت و سنگین استفاده نشده است.

3.  آموزش سئو توسط ماز (Udemy)

یکی از محبوب ترین دوره های موجود برای یادگیری سئو، این دوره از وب سایت Udemy می باشد. از زمان انتشار این ویدئو تاکنون بیش از 200K دانشجو این دوره را مشاهده و از آموزه های آن استفاده کرده اند. همانطور که ذکر شد این دوره یکی از محبوب ترین دوره های موجود است چرا که دارای امتیاز 4.3 از 5 ستاره است.

این دوره توسط تیم Moz ایجاد شده است. یکی از بنیانگذاران Moz به نام Rand Fiskin در این دوره و در قالب فیلم 3.5 ساعته به آموزش سئو پرداخته است. تنها نکته قابل ذکر درباره این دوره این است که از زمان اولیه انتشار این ویدئو تاکنون هیچ آپدیتی صورت نگرفته و تعدادی از مطالب ذکر شده قدیمی و منسوخ می باشند با این حال همچنان نیز یکی از برترین دوره های یادگیری رایگان سئو محسوب می شود.

4.  آموزش رایگان سئو سایت (ClickMinded)

همواره یکی از مواردی که دانشجوها و دانش پذیران سئو به آن می اندیشند، سئو سایت شرکت های بزرگ نظیر Paypal می باشد. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه بررسی سئو سایت شرکت های بزرگ هستید، این دوره را از دست ندهید. مدرس این دوره تامی گریفیت بوده که در زمینه سئو فردی خبره و با تجربه محسوب می شود. این فرد در گذشته مدیریت شرکت های بزرگی نظیر Paypal و Airbnb را بر عهده داشت. از این رو به خوبی با سئو این وب سایت ها آشناست. از طرفی پس از ثبت نام در دوره چندین منبع یادگیری جستجوگرها نیز پیشنهاد شده که منابعی بسیار کاربردی می باشند.

5.  آموزش ایجاد ترافیک پایدار برای رشد کسب و کار (Hubspot)

اگر با سئو آشنا بوده و به دنبال یادگیری مفاهیم جدیدتر و پیشرفته تر هستید، این دوره از Hubspot برای شما بسیار مفید خواهد بود چرا که مدرس این دوره، متیو هاولز-باربی در 4 درس زیر این مفاهیم را به سادگی بازگو کرده است.

  • توسعه استراتژی سئو
  • مقیاس بندی کمپین های ایجاد لینک
  • چگونه SEO را در وبلاگ HubSpot انجام می دهند
  • نحوه ایجاد و اجرای یک کمپین وبلاگ نویسی مهمان

یکی از بهترین ویژگی این دوره نسبت به سایر دوره های موجود این است که در درس سوم، مدرس درباره افزایش بازدیدها و ترافیک وب سایت HubSpot از طریق سئو و وبلاگ ها صحبت می نماید.

6.  آموزش سئو درون صفحه و فنی (SEMRUSH)

سئو داخلی و سئو تکنیکال دو مورد از مهمترین سئوهایی که بوده که می توانید آنها را در وب سایت خود کنترل نمایید. برای خود از لحاظ سئو داخلی و تکنیکال تنها نیاز است تا قوانین لازم در این حوزه ها را فرا گیرید. در این دوره از SEMRUSH موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرند.

  • بررسی سئو وب سایت خود
  • رفع اشکال و بررسی مشکلات مربوط به HTTPS
  • برطرف سازی مشکلات ناشی از عدم خزیدن ربات ها
  • نکاتی درباره ایجاد تولید محتوایی با سئو بالا
  • مواردی در زمینه نحوه بهبود سئو در وب سایت

مدرس این دوره علاوه بر ارائه مفاهیم ذکر شده، ابزارهای لازم برای بررسی سئو نیز معرفی کرده تا راحت تر و سریعتر بتوانید وب سایت و صفحه خود را مجهز نمایید. آنچه که موجب خاص بودن این دوره شده و تاکید می شود که در این دوره ثبت نام نمایید این است که پس از اتمام دوره های آزمایشی می توانید در یک آزمون شرکت کرده و دانش خود را محک بزنید. در انتهای آزمون نیز یک مدرک SEMRush SEO دریافت خواهید کرد.

7.  آموزش تخصصی سئو (Coursera)

یکی دیگر از بهترین سایت های آموزش رایگان و آنلاین سئو، Coursera می باشد. همانطور که از نام این دوره مشخص است، به صورت تخصصی به بررسی بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازد. آنچه که درباره این دوره لازم است بدانید این است که کل دوره آموزش تقریبا 4 ماه به طول انجامیده و 7 روز آن به صورت آزمایشی و رایگان می باشد. از همین رو می توانید به سادگی از این دوره 7 روزه استفاده کرده و در صورت علاقه به نحوه آموزش، می توانید مبلغ مورد نیاز را پرداخت کرده تا سایر آموزش ها نیز برای شما فعال گردند. در این دوره مفاهیم آموزش داده خواهند شد.

  • مقدمه اولیه درباره بهینه سازی موتور جستجو
  • اصول بهینه سازی موتور جستجو
  • چگونگی نحوه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • نحوه ایجاد یک محتوای پیشرفته و تکنیک های لازم برای بهینه سازی موتور جستجو
  • استراتژی های بروز و پیشرفته در جهت بهینه سازی موتور جستجو
  • نحوه بهینه سازی سایت

8.  دوره رایگان سئو سایت (Moz)

همانطور که از نام این دوره پیداست، این وب سایت آموزش سئو، در 6 قسمت ویدئویی به صورت رایگان ارائه شده است. هر قسمت 1 ساعت می باشد از این رو تنها در 6 ساعت می توانید مهمترین مسائل سئو را آموزش دیده و در محتواها و صفحات خود پیاده سازی نمایید. مدرس این دوره نیز Rand Fishkin است و در آن به مسائلی نظیر استراتژی سئو، نحوه تحقیق کلمات و عبارات کلیدی، Searcher Satisfaction، سئو داخلی و لینک سازی می پردازد. دلیل تایید این دوره و تاکید بر استفاده از آن، دو عامل است.

  • دانش بالای مدرس و بیان بسیار ساده موضوعات و مسائل پیشرفته
  • عدم نیاز به هیچگونه ثبت نام و یا پرداخت هزینه

در این صورت تنها با کلیک بر روی لینک مربوطه می توانید وارد صفحه ویدیوها شده و آموزش خود را آغاز نمایید. از طرفی اگر زمان کافی برای تماشای همه ویدیوها را ندارید، توصیه می شود که تنها برای ویدئو سوم وقت بگذارید. چرا که این قسمت درباره Searcher Satisfaction که یکی از مهمترین مسائل مربوط به سئو مدرن است، ساخته شده است.

9.  آموزش ها و مقدمات سئو (LinkedIn Learning)

یکی دیگر از بهترین سایت های آموزش رایگان و آنلاین سئو، LinkedIn Learning است. LinkedIn Learning نام جدید این وب سایت بوده و در گذشته با نام Lynda فعالیت می کرد. هم اکنون تمام آموزش های Lynda تحت نظر LinkedIn Learning می باشند. گذشته از این موارد، LinkedIn Learning زیادی برگزار کرده است اما دوره SEO Foundations یکی از بهترین دوره های فراگیری سئو می باشد.

در این وب سایت آموزش سئو، مسائلی از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو، برنامه ریزی بازاریابی محتوایی، درک مخاطبان و مشتریان بالقوه وب سایت خود، بهترین شیوه ها و روش های ایجاد پیوند داخلی، اندازه گیری اثربخشی SEO در افزایش بازدید وب سایت ها و پرداخته می شود. البته لازم به ذکر است که این دوره تنها یک ماه به صورت رایگان ارائه خواهد شد. بعد از گذشت یک ماه برای استفاده از مطالب نیاز است تا هزینه ماهانه پرداخت گردد.

10.  استراتژی هایی برای جلب اعتماد، رتبه بالا و برجسته بودن در گوگل (SkillShare)

Rand Fishkin از برترین مدرسان سئو بوده که از ویدیوها و آموزش های آن در وب سایت های آموزش سئو استفاده می شود. همانطور که قابل مشاهده است، در این لیست از بهترین سایت های آموزش رایگان و آنلاین سئو، 3 دوره از دوره های معرفی شده مربوط به آموزش های Rand Fishkin می باشد. اگرچه این دوره از وب سایت SkillShare بسیار پرطرفدار و محبوب است، اما تنها یک دوره یک ماهه رایگان بوده و برای دسترسی به سایر ویدیوها نیاز است تا ثبت نام کنید. در این دوره طی 11 ویدئو عناوین زیر آموزش داده خواهند شد.

  • استراتژی های لازم در زمینه ایجاد پیوند و لینک برای افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو
  • بهترین تمرین ها و روش های سئو داخلی صفحه
  • بهینه سازی محتوای خود برای قطعه های غنی با استفاده از نشانه گذاری داده شده ساخت یافته
  • نکاتی برای بهینه سازی وب سایت برای سئو موبایل و تلفن های همراه

لازم به ذکر است که این دوره برای مبتدیان مناسب نمی باشد اما افرادی که دانش متوسطی درباره سئو دارند می توانند از این دوره استفاده نمایند.

معرفی 5 سایت برتر آموزش سئو به زبان انگلیسی

وبسایت های خارجی بسیار زیادی هستند که در حال فعالیت در عرصه وب می باشند اما برخی از این وبسایت ها دارای محیط کاربری بسیار مناسبی می باشند و همچنین مطالب آن ها بسیار بسیار مهم و جالب می باشد. از این رو 5 وبسایتی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت از آن دسته از وبسایت هایی می باشند که عملا عملکرد بسیار موثری را در طی سالیان سال داشته اند و کاربران هدف نیز از آن ها به خوبی رضایت دارند و بعنوان بهترین سایت های مرجع و معتبر سئو شناخته شده اند. از این رو ما نیز این وبسایت ها را پس از بررسی های کامل در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانیم به دانش شما به شیوه ای صحیح اضافه کنیم.

چرا باید منابع خارجی را برای آموزش سئو استفاده کنیم؟

وبسایت های خارجی منابع بسیار خوب و به روزی برای یادگیری علوم و فنون وب و می باشند چراکه مطالب آن ها به صورت مداوم در حال بروزرسانی است و کاربران بسیار قابل توجه ای دارند. از این رو درک آن ها به دلیل استفاده از ابزار های مختلف و راه های ارتباطی آن ها بسیار بالاتر از وبسایت های ایرانی زبان است.

نکته قبل از شروع:

دوستان عزیز توجه داشته باشید که ما در این قسمت تنها وبسایت را معرفی می کنیم اما برای دسترسی به مطالب آن باید به دنبال blog بگردید که اکثرا در صفحه نخست شاهد آن خواهید بود. همچنین دسته بندی های مطالب موجود در بلاگ هر سایت را می توانید به راحتی مشاهده کنید. تمامی این وبسایت ها در زمینه های سئو، دیجیتال مارکتینگ، لینک سازی و… تخصص بسیار مناسبی دارند.

1- معرفی سایت backlinko.com

سایت بک لینکو یکی از معتبرترین و بهترین وبسایت هایی است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو می توانید از مطالب آن بهره مند شوید. شما با وارد شدن به آدرس می توانید مطالب بسیار منجصر به فردی را در زمینه های سئو، بازاریابی دیجیتال، ویدئو مارکتینگ و… به دست آورید.

2- معرفی سایت neilpatel.com

نیل پاتل یکی از چهره های سرشناس در بازاریابی دیجیتال است که با برند های مشهوری همانند HP و Amazon فعالیت خود را ادامه می دهد. از این رو شما با وارد شدن به قسمت می توانید از تجربه های شخصی و دانش این چهره سرشناس اطلاعات کاملی به دست آورید.

3- معرفی سایت Moz.com

سایت ماز نیز یکی از آن 5 سایت برتر آموزش سئو است که شما با مراجعه به بخش می توانید عملا اطلاعات بسیار کامل و جامع ای به دست آورید. این وبسایت با ارائه ابزاری بسیار قدرتمند در جهت بررسی سئو وبسایت شما اطلاعات بسیار خوبی با تحلیل های جالبی را در اختیار شما قرار می دهد که حتما از این ابزار قدرتمند استفاده کنید.

4- معرفی سایت ahrefs.com

سایت اچ رفز نیز همانند ساید ماز دارای پنل های بررسی تخصصی وبسایت است که حتما توصه می کنیم از این پنل ها استفاده کنید تا بتوانید رشد خوبی را در وبسایت خودتان تجربه کنید. از این رو همچنین شما برا دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص مسائلی همانند سئو، بازاریابی، تولید محتوا و … می توانید به وبلاگ این سایت به نشانه اینترنتی مراجعه کنید.

5- معرفی سایت searchengineland.com

سرچ اینجین لند بدون شک می تواند اطلاعات کاملی از بروزرسانی الگوریتم ها، سئو، تولید محتوا و… در اختیار شما قرار دهد. در قسمت بالایی وبسایت (هدر) شما می توانید دسته بندی مطالب را بررسی کنید و هر زمان که احساس کردید می توانید از شرایط و اطلاعات خاص این وبسایت استفاده کنید.

هر از چند گاهی به این وبسایت ها سری بزنیم؟

برای اینکه دانش خود را همواره بروز نگه دارید در اوایل می توانید هر روز به این وبسایت ها سر بزنید و زمانی برای مطالعه مقالات آن صرف کنید اما پس از این مورد می توانید به صورت هفتگی به این وبسایت ها سر بزنید و آخرین مقالات منتشر شده را مطالعه کنید.

چطور مطالب آموزش سئو انگلیسی سایت ها را بررسی کنیم؟

پیشنهاد می شود در ابتدا از طریق سایت های ایرانی با مفاهیم و کلیات موضوع آشنا شوید و سپس با مراجعه به این وبسایت ها دانش خود را کمی تخصصی تر کنید. برای این منظور می توانید متن سایت مورد نظر را به صورت تکه تکه در ترنسلیت گوگل وارد کنید و ترجمه آن را به صورت دست و پا شکسته مطالعه کنید. در این صورت دانش شما قطعا افزایش خواهد یافت و می توانید تفکر بیشتری را بر روی مطالب خود داشته باشید.

آیا وبسایت های دیگری نیز برای یادگیری آموزش سئو وجود دارد؟

قطعا بله، شما می توانید عبارت تخصصی خود را به صورت انگلیسی وارد گوگل کنید و در سایت های مختلفی مطالب آن ها را مطالعه کنید اما صرفا این وبسایت ها به دلیل مشهوریت بسیار بالا و بروزرسانی مطالب از آن دسته از وبسایت های برتر و مناسب در آموزش سئو هستند.

جمع بندی مقاله بهترین سایت های مرجع آموزش سئو

همان طور که مشاهده نمودید در این قسمت شما به 5 سایت برتر خارجی جهت مطالعه مقالات تخصصی و نیمه تخصصی خود دسترسی کامل دارید و می توانید با مراجعه به آن ها اطلاعات کاملی را دریافت کنید. سایت های انگلیسی بروزترین مرجع آموزش سئو هستند ولی پیشنهاد می کنیم به دلیل تفاوت سئوی فارسی و انگلیسی حتما از سایت های فراسی آموزش سئو نیز استفاده کنید. چنانچه سوالی در این خصوص دارید می توانید از ما در قسمت نظرات بپرسید و یا فرم درخواست را

آموزش سئو مساله ای نیست که بتوان کوتاه مدت به کسی تمام نکات را آموزش داد و به او گفت که فقط با استفاده از آن ها به راحتی می توانید سایت خود را در قرار بدهید. البته اصول پایه یکی است و تغییری نمی کند ولی با توجه به تغییر مداوم ، نیاز است که هرروز دانش خود را در این زمینه به روز نگه دارید و از آخرین بروزرسانی و تغییرات تکنیکی آن مطلع شوید.

برای آموزش سئو روش ها و منابع مختلفی وجود دارد. شما می توانید در کارگاه های آموزش سئو که توسط شرکت ها یا دانشگاه ها برگزار می شود، شرکت نمایید. می توان مقالاتی را در وبلاگ های متعدد البته معتبر خارجی و فارسی قرار داده می شود، استفاده نموده و همچنین در کلاس های خصوصی شرکت کرده و از مشاوره و کارشناساسان سئو خبره نیز کمک بگیرید.

اکثر شرکت ها و موسسات سعی می کنند که برای بدست آوردن میدان رقابت، اقدام به آموزش سئو از طریق نکات عمومی در بخش مقالات سایت خود کنند و همچنین با برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی، را به صورت عملی را دانشجویان یاد دهند. اصولا شرکت برای عموم افراد با هر رشته و تخصصی در این دوره ها آزاد است.

در این مقاله ، قصد داریم که 12 سایت که اقدام به آموزش سئو می کنند را معرفی کنیم. استفاده از منابع این سایت ها رایگان است و توصیه می شود که حتما از آن ها برای یک بار هم که شده است، مطالب آن ها را بخوانید.

خبرهای کسب و کار

علاقمند به جدیدترین مقالات روز کسب و کارها در ایران و جهان با رویکرد علمی و فرهنگی، علاقمند به فناوری های روز و حمایت از پلتفرمهای جدید که خدماتی به مردم جهت رفاه و آسایش آنها میدهد.
دکمه بازگشت به بالا